VANASÕIDUKITE SUURSÕIT 2021
#21

(13-06-2021, 09:32 AM)mydimees Kirjutas:  Tere, kas MB w126 on juba palju registreerunud? Sooviks teada kas on mõtet pingutada valmis saamisega.
Palju-palju ja veel ka selliseid, mida muidu on vähe. Seega soovitan pingutada teiste ja tulevaste sõitude nimel.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#22

Vanasõidukite Suursõit 2021 registreerimine on lõppenud ning kõik nimekirjad lukus. 

Registreerus ühtekokku 218 sõidukit (neist 74 musta numbriga), millega teeb Eestimaale tiiru peale 403 täiskasvanut, 48 koolilast ja 23 lasteaiaealist last. Osa registreerunuid kahtlemata kogu ringi kaasa ei sõida, kuid alati on ka teel lisanudunud huvitavat tehnikat. 

Sõidukeid on mitmelt mandrilt ja riigist - NSVL (90), Saksamaa (50), USA (32), Tšehhoslovakkia (12), Suurbritannia (9), Rootsi (8), Prantsusmaa (5), Ungari (4), Eesti (3), Jaapan (2) ning ühe sõidukiga Itaalia, Hispaania ja Läti autotehased. 

Vanuseliselt jaotusid sõidukid järgmiselt:
30-ndad - 21
40-ndad - 12
50-ndad - 35
60-ndad - 62
70-ndad - 57
80-ndad - 31

Meie vanatehnikakultuur on rõõmustavalt heal tasemel. Üldiselt on osavõtjad mõistnud, et eesmärgiks ei ole mitte lihtsalt vana auto või mootorrattaga ringi sõitmine, vaid me pakume oma kaasmaalastele liikuvat vanatehnika näitust. Vaid üksikud registreerunud said eitava vastuse. Kui mõni sõiduk tundub siiski üldisest tasemest erinev, siis need on reegleid kinnitavad erandid - tegemist on meie vanatehnikaliikumise märgiliste sõidukite või märgiliste isikutega, kellele paraku kehtivad veidi teistsugused standardid kui uutele liitujatele. Andestage korraldajatele see nostalgiline nõrkus. Selles hobis tuleb väärtustada olnut, kuna just seal on meie juured. 

Korraldustoimkond on tõsimeeli arutanud, et 2025 aasta suursõidule võiksid pääseda ainult musta numbriga sõidukid. Teades, et ühtekokku on vanasõidukiks tunnustatud 31.05.2021 seisuga 750 erinevat sõidukit ning neist 715-l on ka musta numbri akt kehtiv, siis võiks valikut ju olla. Eriti arvestades seda, et igal aastal saab ligi 100 sõidukit vanasõidukina tunnustuse. Neli aastat on aega ettevalmistusi teha. 

Kes soovib veel aidata kaasa teeäärsete inimeste teavitamisel, siis küsige julgelt plakateid, mida saab kleepida postidele või jagada veebis. Näitustel on kindlasti rahvast, aga tee ääres lehvitavad inimesed on ise õnnelikud, et nende koduväravasse selline näitus sõitis ning südame teeb soojaks ka osavõtjatel. 

Korraldustoimkond koosneb mitmekümnest inimesest, kes kõik on poolteist aastat pingutanud. Neid ei jõua üles lugeda ega ära tänada. Korraldustoimkonna juhtgrupp koosneb neljast inimesest - Tõnu Piibur, Tiit Talts, Veiko Praks ja Indrek Sirk. 

Kohtumiseni 19.06.2021 Paides.
Vasta
#23

Siitpoolt tänu säärase ürituse estvedajatele ja osalejatele. On, mida oodataWink

Kas elektrooniline jagatav materjal (kuulutus) võiks ka siit teemast olla allalaaditav?
Vasta
#24

pdf-id: https://drive.google.com/drive/folders/1Ggd0KWuE25FdvoNnI5RnJTCO5UHvervQ

web: https://drive.google.com/drive/folders/1K8s0VrXpBTtJqFpnY9OeBhadK3szYUom
Vasta
#25

Käisin täna Toilas ja sõitsin Voka poole välja. Oli meeleolukas, põhja kraapiv, fooridega suletud ning rohkelt pigine elamus. Kuna mälu järgi ei suuda Toila tänavaid nii hästi meenutada siis kas keegi orgkomiteest saaks tarktee-st järgi vaadata, et kas suursõidu trass pääseb sellest Kolgata teest, mida täna seal läbisin. Või tehakse seal töödes selleks puhuks mingi teine korraldus?
Vasta
#26

(16-06-2021, 22:47 PM)gruppen Kirjutas:  Käisin täna Toilas ja sõitsin Voka poole välja. Oli meeleolukas, põhja kraapiv, fooridega suletud ning rohkelt pigine elamus. Kuna mälu järgi ei suuda Toila tänavaid nii hästi meenutada siis kas keegi orgkomiteest saaks tarktee-st järgi vaadata, et kas suursõidu trass pääseb sellest Kolgata teest, mida täna seal läbisin. Või tehakse seal töödes selleks puhuks mingi teine korraldus?
Ma väga kindel ei ole, aga kolonn ju tuleb Saka kaudu mööda mere äärt? Need, kes Sakale ei pööra, peavad Jõhvi juurest Uikala peale pöörama! Toila tee (Tallinn-Narva maanteelt Toila peale) on kinni ja seda kasutada ei saa. Aga kui mere äärest tulla, siis otse ju tulebki Toila Pikk tänav, seda mööda lõpuni, siis parem pööre ja kohe ka vasak pööre Voka peale. Toila ja Voka vahel on vist küll pindamine, aga seal ei tohiks midagi hullu olla. Edasi Konju peale võib sõita otse läbi Voka ja siis paremale umbes 2,5 km pärast või siis kohe Voka alguses paremale Narva maanteele tagasi (seal vist on pindamine). Ei ole seal juunis käinud, aga Toilas peaks mööda Pikka tänavat saama probleemideta
Vasta
#27

Meie kliimas on paratamatu, et teetöid tehakse just suvisel ajal. 

Toila objektijuht andis teada, et ksf! gruppeni kirjeldatud olukord oli ajutine ning juba reede õhtuks on seal olukord normaalne ehk on mõnekümne meetri pikkune lõik freesitud asfaltiga. 

Kindlasti tuleb arvestada sellega, et meie teel on mitmeid kohti, kus on pindamistööd ning ka selliseid teetöid, kus liiklust reguleerib valgusfoor või reguleerija. Siinkohal ei ole mõtet kõiki kohti üles lugeda, kuid erinevate teetöödega seotud objekte jääb meie teele mitukümmend. Enamust ei pane tähelegi, kuid mõnes kohas tuleb sõita ka värskelt pinnatud teel ning mõnes kohas on reguleerijad ja kohalikud ümbersõidud. Meil ei ole võimalik teha trassi vastavalt teetöödele ning teetöid meie pärast ära ei jäeta. 

Suursõit on puhkusesõit, mistõttu püüame säilitada rahu. Jõuame siis, kui jõuame. Takistame võimalikult vähe teisi liiklejaid, kellel on tähtsad asjad ajada. See tähendab, et ka kolonnis sõites jälgime peeglitest, kas tavaliiklejad on meie taga. Kui keegi tahab möödasõitu teha, siis hoiame võimalikult tee äärde ja anname võimaluse reastuda kolonni vahele. Meile on see lõbusõit, teistele aga on oluline jõuda konkreetseks ajaks kokkulepitud kohta. Mida mõistlikumad ja arvestavamad (kasutaksin isegi sõna allaheitlikumad) oleme teiste liiklejate suhtes, seda positiivsem on suhtumine meisse ja parem tuju kõigil. 

Pean osavõtjatele ja AMF arvamusliidritele avaldama saladuse - seda kolonni enam mahamärgitud teest kõrvale suunata ei ole võimalik. Isegi kaardi järgi sõites on eksimisi ja arusaamatusi. Kahesajale ekipaazile ei ole võimalik käemärkidega selgeks teha uut trassi ning telefoni, facebooki või foorumi kaudu tehtud postitus jõuab vaid väikese osani. Ümbersõidu tee valitakse vaid siis, kui kohapeal on selge, et tee on täielikult kinni. Igasugune avalik arutelu selle kohta, et tee on kusagil kinni või halvasti läbitav tekitab negatiivset emotsiooni, kuid olukorda ei lahenda. Kindlasti mitte läbi foorumi.  Hetkeseisuga on foorumis postitus, mis jääb igavesti meenutama seda, et suursõitu sõidetakse läbi teede, kus põhi kraabib vastu maad, pigi lendab üle pea ja on üldse ebameeldiv kogemus. Viidatud kohas oleme aga alles kolm päeva pärast seda kogemust, kui olukord on muutunud. 

Küll aga on tervitatavad otsesõnumid korraldustoimkonna juhtgrupile, et teaksime otsida lahendusi sellisel viisil, et see osavõtjate emotsiooni ei rikuks. Juhtgrupi neli liiget peavad iga päev kõnesid ja läbirääkimisi kas isiklikult või läbi kohaliku aktiivsete abiliste kümnetes kohtades, sh ka teetööde objektijuhtidega, et informeerida meist ja leida lahendusi, kuidas oleks kõige mugavam sõita. 

Omalt poolt annan teada, et meil on imeilusad väikesed käänulised teed Rakverest Kiviõlini ning Saka ja Toila vahel põhjarannikul, maaliline läbisõit Iisakust, kitsad külatänavad Peipsi Sibulateel pärast Mustveed ning Kolkja ja Varnja vahel. Rääkimata Otepää ümbruse ning Võrumaa kuppelmaastikest ja käänulistest teedest. Valgamaal Lüllemäe ümbruses on värskelt mustkatte saanud käänuline metsatee, Kärstna ja Tuhalaane kandis ilusad mägised teed. Rääkimata Karksi-Nuia maalilisest tõusust. Möödume kümnetest maakirikutest ja kultuurimälestistest, teele jääb kilomeetrite viisi vanu mõisa-alleesid. Eestimaa on imeilus ning meie teekond valitud võimalikult eemal põhimaanteedest. Mett on palju-palju rohkem, kui tõrvatilgakesi. Ja need tõrvatilgad on ka vajalikud, et me ei peaks sõitma auklikel ja tolmustel teedel.

Positiivset meelt ja kohtumiseni suursõidul
Vasta
#28

Jah, ma sealjuures lähtusin sellest loogikast, et kes iganes orgkomiteest tegeleb selle lõiguga eeldatavasti loeb ka seda teemat ja see jõuab kohe sinna kus vaja või kus on täpne info. Minu ettepanek on, et me ise või siis moderaator eemaldab üleliigse teksti. Alustan sellega iseseisvalt ja enda võimaluste piires Smile
Vasta
#29

Vanasõidukite Suursõit 2021 osavõtjate kataloog - link parandatud 18.06.2021

https://issuu.com/evkl/docs/vss2021_autokataloog_issuu

   
Vasta
#30

Link parandatud.
Vasta
#31

Tänahommikune sõitev paraadrivistus maanteel Tõrva vallas:

https://youtu.be/UlVuxMnDCBo
Vasta
#32

Värske galerii saab loodetavasti homme üles. Seniks pildike Kilingi-Nõmmelt.

[Pilt: ikarus.jpg]
Vasta
#33

vaatamata suhteliselt ekstreemsetele oludele vanasõidukite jaoks on siiani rivis päris suur hulk Paides alustanutest. Jõudu ja jaksu teile! Järgmisel sõidul osalen ka kindlasti. Seekord ei saanud masinat valmis.
Vasta
#34

Tervitused vihmamärjast Tallinnast. Nagu lubatud, siin on värske galerii: http://www.rallifotod.eu/album653/fotod.html

edit: ja siin Kristjani tehtud video: https://youtu.be/lOliQP-6TjA

Pille, Kristjan ja Sierra tänavad kõiki mõnusa ürituse eest!
Vasta
#35

Suur kiitus ja tänu korraldajatele! Väga hästi organiseeritud.
Vasta
#36

Tänaksin pillimehi, kes terve sõidu kaasa sõitsid ja igast peatusest peo tegid.  Aitäh!
Vasta
#37

Osalesin esmakordselt sellel üritusel ja korraldajatele suured kiitused väga hästi organiseeritud ürituse eest. Suured austusavaldusena ka pillimeestele, kaasasõitjatele ja tee ääres lehvitajatele. Meil jäi kahjuks sõit pooleli viimase päeva hommikul kui tuli üks teine sõit ette võtta:
[Pilt: 20210625_145138.jpg]
Vasta
#38

Mart Laanelepp, nii vägevad uudised! palju õnne ja vähe unetuid öid kogu perele, loodetavasti ei olnud järelhaagis sellel eesmärgil kaasa võetud ja jõudsite ikka eelviimasel hetkel haiglasse Wink
korraldajatele suur aitäh, kniks ja kraaps! marsruut väga hästi valitud ja jäime sõiduga igati rahule, eriline elamus oli muidugi kreenholmi läbisõit. töö kiire ja korralik, nüüd võite auga väljateenitud suvepuhkusele minna! Cool


Manustatud failid Pilt (pildid)
           
Vasta
#39

Pilte Tehvandilt ja video paraadist

JAN
Suzuki GV & VW Caravelle
Vasta
#40

Vanasõiduki Suursõidu algusest lõpuni kaasa sõitnud sõidukitele on võimalik soetada traditsiooniline metallist märk. Tegemist on autasu ning tunnustusega neile, kes pika tee algusest lõpuni vastu pidasid. Lihtsalt registreerimise fakt või lühiajaline kaasasõitmine ei anna õigust saada märki. 

Korraldajad võtsid nii sõidu alguses kui lõpus allkirjad, et teha kindlaks, kas kogu sõit kaasa sõideti. 

Korraldustoimkond on siiski paindlik. Isegi kui kogu teed ei õnnestunud kaasa sõita, siis hea põhjenduse esitamisel on võimalik ka allkirja puudumise korral taotleda metallmärki. Sellised erandid on näiteks inimesed, kes seoses korraldustööga ei saanud alustada kohe Paidest või pidid teel ette sõitma. Arvesse lähevad ka need, kes tõesti pingutasid, kuid tehnika vedas alt (siiski peaks olema enamus teest läbitud). Vabanduseks on ka näiteks sünnitama minek. Iga olukorda hinnatakse individuaalselt.

Kes kahtlevad, kas nad kvalifitseeruvad, võivad küsida üle - saates e-maili Tiit Taltsile. Samasse kohta tuleb saata ka põhjendused, miks jäid allkirjad alguses või lõpus andmata. 

Märgi tellimiseks ei ole vaja kusagil registreeruda, vaid tuleb teha hiljemalt 01.09.2021 märgi eest makse Eesti Vanatehnika Klubide Liidu arveldusarvele EE132200221061429917. Märgi hind on 30 eurot ning märgid tellitakse pärast ettemaksu laekumist. Makse tagab märgi siiski vaid juhul, kui on kogu tee kaasa sõidetud. Märgid valmivad oktoobri lõpuks. 


   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne