Postitused: 549
Teemad: 0
Liitus: Nov 2017
Maine:
20
18-06-2021, 10:53 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-06-2021, 10:57 AM ja muutjaks oli
Peeter2.)
millest nüüd selline kujundlik meelepaha?
Kas see on normaalne, lihtsalt suvaliselt keset teed seisma jääda ja üks sõidurida sulgeda? Saan ka sellest tainapeast üldjuhul mööda, vajadusel ja võimalusel bussirada või vastassuunda kasutades.
Võrdlus poe kassasabaga on täiesti arusaamatu. Muuseas ka seal ma ei taha seista ja ei saa selle vajalikkusest aru, vaid kasutan automaatkassat ning lahkun poest loetud minutitega.
Muid paremaid võimalusi hommikuti kesklinna pääseda ei ole, Pärnu maantee on veel hullemini umbes.
Ei ole ka see Vabaka ummik eriliseks takistuseks - nagu seletatud, saab sellest mööda tihti nii et ei pea kordagi peatuma.
Postitused: 10,754
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
131
Isand Peeter2 enesekeskse maailmavaate üle ma enam ei diskuteeri, me oleme siin juba olnud paar korda. Meil on vaba maa ja me oleme lubanud erinevaid seisukohti tolereerida. Loodetavasti me ei pea kohtuma päriselus. Sest tema vabadus rusikaga vehkida lõpeb enne minu nina!
Kuniks II reas liikuv auto liigub I rea kiirusega, mingit sulgemist ei ole. Ei tasu asju välja mõelda! Sul pole kuhugi minna! Need "võidetud" autod olid seal ootamas juba enne Sind!
LS ei ütle otse, et eespool olijal on eesõigus. Aga sedasi kukub ju välja. Või mismoodi peaks siis reavahetus võimalik olema tihedas liikluses?
Üheaegse reavahetuse korral on teeandmise kohustus vasakul olijal (teed tuleb anda paremal olijale).
Postitused: 3,521
Teemad: 26
Liitus: Dec 2002
Maine:
39
Selle tõmbluku teema puhul võiks ehk vaadata asja teise nurga alt. Kui kõik "viisakad" kogunevad varakult "õigesse" ritta, siis see ju tekitabki "nahhaalidel" kiusatuse ja võimaluse lõppevat rida mööda "viisakatest" mööda sõita ja ette "trügida". Aga kui "viisakad" juhid algusest peale kahte ritta joonduks ja koondumiskohas omavahel kenasti seguneks (nagu liikluskorraldus ette näeb), siis ju poleks "nahhaalidel" võimalust kõigist mööda sõita. Nii saakski ju probleem lahendatud, "viisakad" juhid, kes varem ummikusse jõudnud, saaksidki õiglaselt "varem koju".
Postitused: 343
Teemad: 1
Liitus: Jan 2006
Maine:
16
Ma vaataksin seda tõmbluku teemat kui Eesti riigi tegemata tööd seadusandluse ja hea liiklustava väljakujundamisel.
Kõigil on omajagu põhjendusi ja õigust ja nii võibki vaidlema jääda. Ise kuulun sellesse leeri, et väga ei tõtta abistama persoone, kes oma aega minu omast väärtuslikumaks arvavad.
Postitused: 1,295
Teemad: 1
Liitus: Oct 2019
Maine:
24
18-06-2021, 14:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-06-2021, 14:44 PM ja muutjaks oli
Aare R..)
Vana LS järgi oli küll see nõue, et ümberreastumisel on eesõigus eespool oleval autol, kuid just ivo86 küsimuse peale meenus, et midagi ikkagi muutus. Ja ühe õigusbüroo selgitus ühe inimese küsimusele ümberreastumise kohta oli selline:
Täna kehtiv liiklusseadus ei näe enam ette seda, et taga sõitva sõiduki juht peab andma teed ümberreastuvale naaberrea juhile. Täna kehtib kõikidele manöövrit tegevatele juhtidele üldreeglina LS § 33 lg 2 p 8, mille kohaselt peab juht enne manöövri alustamist veenduma, et see on ohutu ega takista või ohusta teisi liiklejaid. Erandi loob LS § 47 lg 1, mille kohaselt, kui rida soovitavad vastastikku vahetada kõrvuti sõitvad sõidukid, tuleb teed anda paremal oleva sõiduki juhile. Seega situatsioonis, kus üks sõiduk liigub otse ja teine soovib vahetada rida, on oma manöövri ohutuses veenumise kohustus reavahetust planeerival juhil. Otse liikuval juhil ei ole seadusest tulenevat tee andmise kohustust. Loomulikult ei ole keelatud lähtuda tervest mõistusest ja üldisest liiklusviisakuse kriteeriumist ning teeandmise kohustuse puudumisele vaatamata anda rida vahetada soovijale teed olukorras, kus reavahetus on keeruline.
Kusjuures minu arvamus ükskõik millise manöövri kohta on eelkõige selline, nagu viimases lauses on öeldud.
See suvaliselt seisma jäävate inimeste jutt tuli vast minu jutu peale, et ma olen nii teinud- jah, olen teinud ja kuna olen seda korduvalt näinud, et peale seda ühtlustuvad mõlema rea liikumiskiirused ning asi toimib, teen seda vajadusel veel. Kuid kuna ma liigun sellistel teedel, kus sellist vajadust ei ole (Tallinna kanti eriti ei satu), ei tasu väga selle peale käima minna.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(18-06-2021, 14:09 PM)zazik Kirjutas: Selle tõmbluku teema puhul võiks ehk vaadata asja teise nurga alt. Kui kõik "viisakad" kogunevad varakult "õigesse" ritta, siis see ju tekitabki "nahhaalidel" kiusatuse ja võimaluse lõppevat rida mööda "viisakatest" mööda sõita ja ette "trügida".
Näide küll teisest ilma otsast aga eelneva repliigi ilmestamiseks, et hoomata mastaape mis selline käitumine endaga kaasa toob.
Hamburg. Teeremont. Kaks teed ühinevad. Väljas märk, et parem rida kaob ära. Berliini poolt tulejad võtavad kohe teise ritta. Esimene rida tühi ca 2km.
Saab kenasti lajatada lõpuni välja. Viisakas suvitaja laseb su kenasti vahele.
Ja ongi paigas viisakas ja nahhaal.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 1,443
Teemad: 42
Liitus: Jan 2002
Maine:
2
Vabakale on ju need naljakad 'tõmbluku' märgid ka pandud, nagu nad järvevanaski püsivalt on. Millest seal nii keeruline aru on saada, et kilt varem rida vahetada on vaja.
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
Sellise varajase reavahetusega kaasneb nähtus kus üks rida seisab ja teine liigub.
Siinpool Riiga on selline rohi selle jaoks.
Keegi julge tuleb seisvast reast liikuvasse ja peatab liiklusvoolu tiksudes solidaarselt aeglase reaga kaasa.
Kohe hakkavad mõlemad read võrdselt liikuma.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 1,179
Teemad: 22
Liitus: Jun 2013
Maine:
5
21-06-2021, 10:36 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-06-2021, 10:41 AM ja muutjaks oli
ZIL 131.)
§ 2. Mõisted
1) anda teed (mitte takistada) on nõue, et liikleja ei jätkaks ega alustaks liikumist ega teeks manöövreid, mis võiksid sundida teist liiklejat järsult muutma liikumissuunda või -kiirust;
81) tee on jalakäijate või sõidukite liiklemiseks avatud rajatis või maaomaniku poolt liikluseks ettenähtud muu ala. Tee koosseisu kuuluvad ka teepeenrad, eraldus- ja haljasribad. Olenevalt pealiskihist jagunevad teed kattega teeks, kruusateeks ja pinnasteeks. Kattega tee on tsemendi, tuha või bituumeniga töödeldud materjalist kattega (asfalt-, tsementbetoon- või muu selline kate) ning kiviparketi ja munakivisillutisega tee. Kruusatee on kruusast, kruus- või killustikliivast või killustikusõelmetest tee. Pinnastee on põllu-, metsa- või muu selline pealiskihita tee, mis on teeks rajatud või sõidukite liikumise tulemusena selleks kujunenud;
[b]§ 17. Tee andmise üldised kohustused[/b]
7) kiirendusrajalt teele sõites teistele teel liiklevatele juhtidele;
St. Anna teed liiklusmärgi alt teele sõites (kiirendusrada on ka tee osa) annad kõigile teel sõitvatele sõidukitele.
Kiirendusraja teemärgis on 924.
Postitused: 4,446
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
50
21-06-2021, 20:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-06-2021, 20:51 PM ja muutjaks oli
aavu.)
Tsitaat:AGA sõites mööda kiirendus/aeglutusrada (sirgelt, Eestis on paar kohta kus seda saab pikemalt teha) EI pea andme teed sõidukile kes tahab tulla põhirajalt kiirendus/aeglustusrajale. Sest sina sõidad otse ja tema sooritab manöövrit.
Aga sul oli Anna teed märk ja see kohustab, mitte ei lõpe kiirendus-aeglustusrajal ära. Alles ümberreastunult lõpeb selle kehtivus ära. Sina arvad siis, et kehtib ainult märgi juures? See variant tuleb kõne alla vaid ühel juhul, kui üldine liiklusseisak, kõik read on kinni ja mõni "võrdsem" pressib teepeenra kaudu, siis annadki teed märgi juures juba ja pärast veel korduvalt, kui keegi pöörab aeglustusrajale.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.