Jah, nii on ja nii ma väidan! Aga kuidagi pika hambaga ja vastumeelselt tuleb Sinult selle tunnistamine...
Nimelt minu kadunud isa asus peagi pärast saksa sõjaväest demobiliseerumist tööle sovhoosi direktorina, hiljem juhtis ta kindlal käel ka üht kolhoosi. Kui aega sain, siis käisin tal tööl abiks, mäletan, et ma polnud isegi veel oktoobrilaps, kui juba käisin kolhoosis põllu otsas kartulivõtjatele karjumas - davai davai, bõõstro bõõstro...
Aga tahtsin siin hoopis kirjutada, et sel väiksel, aga tublil kolhoosikesel polnud tollal ühtegi nn sõiduautot peale "vene villise" GAZ 69(A), vahel harva paps ikka käis sellega kodu ja töö vahet (ca 10 km), aga põhiliselt oli ta nn "emmimees" ja ka teised spetsialistid kasutasid neid kiievi tehase korviga motikaid. Mõni ime siis, kui mõnes kolhoosis esimees kimas traktoriga ringi, läikivad tulevõrud siramas...
Aga olgu mis teema tahes, mõni mees ajab ajab ikka oma joru, kes purjetamisest, kes purjutamisest, kes NSU-dest... Siis vaata, Sander, NSU tehas on tõesti ka traktorite tegemisega seotud, kõigepealt pealesõja Agria motoplokk mitmes variandis,
http://mayer-web.de/xNSU_Welt/Fahrzeuge/...agria.html
siis sõjaaegne Kettenkrad Hk - 101
https://all-andorra.com/armies-of-the-co...nt-russia/
ning kutsuti ka NSU suuri TS mudeleid (TS 501/601 ja vb ka 351/301?) Neckarsulmi traktoriteks
https://www.nsu-riders.pl/index.php/mark...nsu-601-ts