Tehnoülevaatus. Jooksev kogumuspõhine arutelu

(17-02-2022, 23:54 PM)deus Kirjutas:  Minu viimane läbi põrumine ülevaatusel oli seepärast, et torsiooni kinnituskoht oli läbi mädanenud ja mina ei näinud seda, sest see oli põhja kaitse all peidus. Ülevaataja kuulis raginat kui kangutas rattaid. Ütles, et sorry vemps, sa ei saa läbi ja ma täielikult nõustusin temaga, see oli ohtlik nii endale kui teistele liiklejatele, kui 90 pealt oleks see asi täiesti saba andnud...
On ka vastupidiseid näiteid, kus TÜV kliendid prooviad nt. piduritestis puruks vajutatud pidurivoolikut või -toru TÜV teostaja süüks protsessida kuna sinna sõites oli ju auto korras ja nüüd on katki, et miks on üldsegi vaja sellise arulageda jõuga pidurite otsas tammuda? Mõni saab seletusest aru, aga teine saab jälle indu juurde, et on vaidlusega õigel teel ja õigusriigis tuleb oma õigus iga hinnaga välja selgitada. See on juba väga lihtne näide, et miks TÜV siiski reaalselt vaja on.

Mina olen aru saanud, et ka praegu kaamerasalvestisi võetakse välja ennekõike veoautode jms. suurte masinate puhul ja peamiselt selleks, et vaadata kas TÜV teostaja mõõtis mõõdulindiga üle mõne masina kahtlaseid gabariite. Mõnikord on aga masinad nii suured, et nt. kabiini kõrguse mõõtmine (lisaks ka lisatuled või õhusuunaja katusel) jääb TÜV punkti laes oleva kaamera pildist välja ja siis peab TÜV teostaja tõestama, et ta ei ole kaamel. Teine näide oli prügikonteineri veok, mis politsei kontrolli käigus osutus konteiner peal oma gabariitidest üle olema. Videosalvestust kontrollides selgus, et TÜV käis tegemas tühi auto ilma väljaulatuva konteinerita. Sõiduautode TÜV kaamera järelkontrolli näiteid pole siiani kuulnud nii, et neid on tõenäoliselt väga vähe võrreldes "suurte ja ohtlike" (veo)autodega.
Vasta

Lähiajaloost meenub see lugu: https://www.err.ee/1608153703/pealtnagij...vardusteni
Tartu tuntuim rondiärikas/härrasmeeste klubi/kaatrirent. Neid autosid on tänavapildis näinud küll kõik tartlased. Näiteks see üllitis.
Vasta

kas keegi on reaalselt proovinud peakaameraga filmida.kaamera on statsionaarselt pea küljes,aga inimese silmad liiguvad igas suunas.auto all nt. ei pruugi kaamera midagi näha.pealegi võib kaamera vahepeal oma asendit muuta.kas pärast ülevaatus operatsiooni kontrollitakse filmi kvaliteeti.kui film ei vasta nõuetele,siis ilmselt korratakse protseduuri.
tegelikult on see suur,suur häbi eesti vabariigile!
Vasta

(18-02-2022, 10:18 AM)olli Kirjutas:  Lähiajaloost meenub see lugu: https://www.err.ee/1608153703/pealtnagij...vardusteni
Tartu tuntuim rondiärikas/härrasmeeste klubi/kaatrirent. Neid autosid on tänavapildis näinud küll kõik tartlased. Näiteks see üllitis.
 No aga see näitab et mingi meetod rimakate mahalükkamiseks leitakse ikka, see ei aita kui ausate ülevaatajate elu keerulisemaks tehakse. Välja tuli see probleem ajakirjanduse ning kliendi töö, mitte kaamerate tõttu.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Mis kuradi arulageda jõuga tallatakse pidurit??Stendis kontrollitakse toimimist ja kui liikluses sulle mõni ahv ette kargab siis ratsutad ise ka kahe jalaga pedaali peal ja palud jumalat,et saaks nüüd pidama...täpselt üks ja sama tallamine.Kässariga tavaolukorras ei lähe vaja äkilist,aga kui juhtub sõidupiduriga mingi rike,siis kangutad ise ka seda hooba elu eest...Olen kunagi tallinna kesklinnast sõidupidurita koju tulnud,järvel vist kadus ja sõitsin mööda kõrvalteid vaikselt ja kässar oli piuriks.

Poisi gorilla käis veebr ülevaatusel ja kõik korras,enne järgmist näitamist äkki dets minestasid tagumised torud ära.Toikaritel teaddupärast torud kaetud mingi kaitsega,aga just peale kaitse lõppu oli läbi ussitanud....
Vasta

(18-02-2022, 10:21 AM)sturmbannführer Kirjutas:  kas keegi on reaalselt proovinud peakaameraga filmida.kaamera on statsionaarselt pea küljes,aga inimese silmad liiguvad igas suunas.auto all nt. ei pruugi kaamera midagi näha.pealegi võib kaamera vahepeal oma asendit muuta.kas pärast ülevaatus operatsiooni kontrollitakse filmi kvaliteeti.kui film ei vasta nõuetele,siis ilmselt korratakse protseduuri.
tegelikult on see suur,suur häbi eesti vabariigile!
Eks siis järgmine aasta tuleb silmakaamera.
Vasta

Ma sunniks sellise asja peale ainult autojärelmaks24 sepikutele, kes lubavad ülevaatusega masinaid nui neljaks.
170 kraadi kaamera näitab päris palju tegelt, silmaga korraga ei haaragi nii palju. Sama hästi võiks tegelt öelda ette, et tehke nendest kohtadest autost pildid ja asi vask. Talletus, salvestus jne on minu mälu järgi ikkagi üv punkti enda vastutusel ja rahakotil. Riik peaks vähemalt pakkuma salvestuskohta oma pilves sellisele asjale. Praegune killustatus on IT vaatepunktist suht pekkis asi nii kui nii.
Piduritoru lõhkemise üle virisejatelt peaks üldse load ära võtma. Kui su auto annab alla selle korral seal, siis oleks ta järgmise 1000km juures nii kui nii alla andnud.
Vasta

mul tuttav ülevaataja sai kliendilt süüdistuse,kuna olevat meelega pidurit nii kõvasti vajutanud,et voolik järgi andis Big Grin
Vasta

Mis ajast kadusid ära diislimeestele ettesöödetavad paberid, kuhu pead allkirja andma auto korrasoleku või vastutuse endale võtmise kohta (ei mäleta enam sõnastust) enne kui diislitesti hakatakse tegema?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(18-02-2022, 14:42 PM)Walter Kirjutas:  Mis ajast kadusid ära diislimeestele ettesöödetavad paberid, kuhu pead allkirja andma auto korrasoleku või vastutuse endale võtmise kohta (ei mäleta enam sõnastust) enne kui diislitesti hakatakse tegema?
2004 kui villisega sõitsin siis enam polnud.samas kandis tuttav käis volvoga ja ülevaatusel mootor tuksi,kõik tuled põlesid armatuuris ja mootori kapi lasid teha.
Vasta

(18-02-2022, 14:40 PM)sturmbannführer Kirjutas:  mul tuttav ülevaataja sai kliendilt süüdistuse,kuna olevat meelega pidurit nii kõvasti vajutanud,et voolik järgi andis Big Grin
Mul on olnud vastupidine juhus ,kus mossel tõmmati kässarit näpuga, tegi nõksu või kaks ja ütles ei saa läbi, liiga lahja  Big Grin Tõmbas normaalselt käega, tuli järsku ka korralik näit Big Grin
Vasta

Minu postitused jätkuvalt aurustuvad , isiklik vaen või midagi muud ?
Vasta

(18-02-2022, 17:53 PM)edvard Kirjutas:  Minu postitused jätkuvalt aurustuvad , isiklik vaen või midagi muud ?

Kombeid õpetatakse Big Grin .

Küsimuse kohasem teema on siin:
https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=52422&pid=533927#pid533927
Vasta

(18-02-2022, 17:53 PM)edvard Kirjutas:  Minu postitused jätkuvalt aurustuvad , isiklik vaen või midagi muud ?
rahu.minu omad samamoodi
Vasta
Car 

(17-02-2022, 20:18 PM)Marko Kirjutas:  Kas nüüd loksuma, aga lahkujooksuks ehk moondanud. Mul aktiivse lukksepa aegadest mälestus, kus kunde kurtis, et auto rahutu. Kahe kaikaga mõõtmine andis rehvist 15mm lahkujooksu. Ülevaatusel aga kaotati mingi 15 aastat tagasi kokkujooksu arvestamise nõue ära. Ametnikud on targad, küllap nad teavad paremini kui meie siin.
Tol ajal ma käisin oma autodega ühes konkreetses punktis kus kokku-lahkujooksulugeja oli põrandas alles ja ise kõrvalt vaadates sai veel selle plaadi liikumise järgi teada, et kas oleks vaja mõõta.
Olulised asjad on maha kantud, roostetäpp piduritorul on ohtlik viga?
Tõdva TÜV IS  pandi kenasti isegi paberile kokkujooksu kraadid ning soovitati kiiremaskorras sillastendi minna .
Vasta

Nii järjekordne ülevaatus läbitud rav-iga.Tänu kaameratele paras keberniit,enne mind oli üks mutt oma gorillaga no küll vahuti pagasnikut ja kõike muud ja kaua oli sees,ilmselt tuled ei põlenud.Mul muidu korras,AGA rav-i loll süsteem keeras käru...Ülevaatusele läksin haagisega,kuna liiklus tihe siis haagis vaadati õues üle ja haage parklasse.Autoga sisse ja no tagumised udud ei põle Sad kodus just mudisin pistikut ja põlesid,aga kanalil ei põle ja korralikk jama majas.Jope seljast kanalisse stange taha taas pistikut mudima ja ikka vaikus...Kuna ülevaataja teadis süsteeme siis haagist matkiv pistik pesasse ja uuesti välja ja siis auto lülitas alles haagise tagant ja udukas hakkas põlema.Kuna järgmine auto juba sabas ja taga kaamera veel põlevat udukat ei näinud siis välja sõitsin põleva udukaga,et kaamera fikseeriks tule põlemise.Rav-il selline süsteem,et kui käru taga siis auto enda udutuli ei põle ja põleb ainult haagise oma,käru tagant siis alles hakkab auto tuli põlema.Kodus testisin ja kontrollisin ära.
Lähete ülevaatusele siis palun pange kõik turvavööd pesasse,ohutusvarustus pagasnikusse nähtavale,nii saab ülevaataja auto kiiremini üle vaadatud ja nii teie kui teiste aega kokku hoida.Aasta pärast juba peakaameraga...
Vasta

Jah, ka mina sain detsembris korduva just mitte põleva udutule eest. Suvel sõideti kärule sisse ja autole pandi uus kärukonks-pistik. Mida seal täpselt tehti-tegemata jäeti, veel ei tea, õues oli liiga külm edasi otsida. Tuli ajutiselt kärupistik lihtsalt tuledest lahti ühendada, masinaks sajandivahetuse passat.
Vasta

(02-03-2022, 15:16 PM)Econoline Kirjutas:  Jah, ka mina sain detsembris korduva just mitte põleva udutule eest. Suvel sõideti kärule sisse ja autole pandi uus kärukonks-pistik. Mida seal täpselt tehti-tegemata jäeti, veel ei tea, õues oli liiga külm edasi otsida. Tuli ajutiselt kärupistik lihtsalt tuledest lahti ühendada, masinaks sajandivahetuse passat.
 Kärupistiku pesas on mikrolüliti millest käib auto tagu udutule toide läbi- kui käru järgi panna siis käru pistik lülitab tagu uduka lahti. Et käru vedades ei põleks nii auto kui ka käru udutuli. Kuna aga pesa on aastaid vee ja soola käes siis pole ime kui lüliti enam kontakti ei anna.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Lisaks mikrolülitile võib haagisetuvastus olla veel 13-klemmilise pistikupesa klemmi 12 kaudu või veel uuematel autodel (näiteks meil on üks säärane majas) otse haagise tulede juhtmooduli koormuse kaudu. Viimasel juhul võib klemm 12 olla ka tühi. Ning need kõik võivad takistada tagumisel udutulel süttidaSad

Samamoodi on OV see, kui autol on haagisekonks, kuid pole küljes pistikupesa. Keerasin konksu küljest ja panin keermelatist "veoaasa" asemele - kõlbasWink
Vasta

Ei hakka vaidlema oksüdeerumise osas, kirjutasin, et kõik uued osad. Pesas mikrolülitit pole, tagatules pistikuga väljavõte ja juhtmed suunduvad kärupistikusse. Ilma soojenedes "lahkamine" näitab. Hetkel on kas "tumm" haagisepistik ja töötav tagumine udukas, või "tumm" udukas ning töötav kärupistik.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne