Hallooo!
Kõigepealt kiitus ja imetlus ksf! Aavu aadressil! Ma ei tea, kas tal on ka foorum pähe õpitud nagu minul või kasutab ta mulle tundmata ja teadmata otsingumeetodit, aga tulemus on ...no ütleme, mitte paha!
Ja kuigi mina ei ole targem ja asjast midagi jällegi ei tea, siiski teen väikese postituse, sest ei tea ka seda, kui kaugele ja milliseks ajaks need targemad siit foorumist kadunud on, no need ksd!-d S2si, Osta Pender, Suur Valdo, Rattarumm jt. Mina ise jälgin mängu kogu aeg nn onlines, varakeskhommikul, kui meeleelundid ja organid vaikselt toimima hakkavad, siis kohe teise asjana avan A-M foorumi 3-liitrilise veinipurgi kõrvale ning asun vaatlema, kuidas "UHullikesed pöördesse lähevad"!
Mida siis saaks Aavu viitele täienduseks kosta... Jah, tõesti, antud foto põhjal saame lähtuda peamiselt (kui mitte ainult) vedava kettiratta kodardusest. Aga kahjuks on seda tüüpi ketiratast pakutud (on kasutanud) mitmesuguste ilusate nimedega saksa jalgrattatootjatele. Ma ei tea (ei mäleta?) isegi seda, kas see Golden - Sterlingi tootja küsimus on teadlaste poolt juba lahendatud või mitte. Ise pakun hetkel, mil purk ei ole enam eriti täis, et kuna sellist ketiratast on kasutanud ka saksa tootja Falter, mis maakeeli on teatavasti liblakas (no see suurte tiibadega kärbes, teate küll), kes oli justkui suur jalgrattatootja, kelle raaminr-d 1940-ndaks aastaks kiskusid ca 1 miljooni kanti (vaata Golden - Sterlingi nr-eid), et vb nood G - S-id ongi Falteri toodang. Seda enam, et pesueht Liblika jalgrattaid, milledel raamil vastav silt ja eesmisel poriplekil ka vastav kaunistusmärk, on suhteliselt harva näha isegi meist sealpool, kuhu päike õhtuti kaob.
Aga tagasi lgp. ksf! Aspelunduse küsimise juurde. Muidugi, foorumi vanu, tänaseks juba peaaegu unustatud kombeid järgides ma palju ei eksiks, kui vastaks, et Sul ei ole üldse tarvis teada, mis ja millal, aga mina nii ei tee, sest mina olen positiivne (ja osalt ka seetõttu üldse kirjutan, sest on igav olla ja pea uimane, või huimane nagu lõuna eesti keeles hullikestel)...
Umbkaudne aasta on praegu 2022 AD EL kalendri järgi, idamaa kalendri järgi on mingisuguse Tiigri aasta. Mis puutub antud fotol oleva jalgratta väljalaskeaastat, siis julgen pakkuda, et see jääb kuhugi ca 1935 - 40. Kui autor võtab foto raamist välja ja ütleb mulle raaminr-i ja tagarummul oleva 2-kohalise maagilise numbrikombinatsiooni, siis vastan juba pikemalt ja põhjalikumalt.
Ja mulle tundub, et fotol on tegu tuliterauue tallapressiga, mille taamal kaminasimsil olevate lillepottidega tausta põhjal ma julgeks pakkuda mingiks sünnipäevakingiks. Meesterahva habemepikkust pole näha, aga oletan, et leeripäevaks kellelegi meesinimesele potililli poleks hakatud kinkima, oli sel ajal piisavalt konnakapsast ja kassitappu kraavipervelt rebida. Teades kujutatud indiviidi piirdaatumeid, siis võiks oletada ka jalgratta tootmise /ostmise aega. (lihtsalt oletus!)
Igal juhul julgen pakkuda, et tegu eelmise sajandi 30-ndate teise poole (bakeliidist nn AHA-tüüpi lenksukäepidemed) saksa toodanguga. Tootja selgitamiseks (või anonüümse brändinime arvamiseks) aitab edasi ainult raamikaelal ja sadulatorul olev embleem/märk või alumisel raamitorul olev lihtviisil väljakirjutet sõna.
Vot tak, prjaniki, vot takie piroški!
Pikk jutt, aga nagu ära põhjendasin, mul on suhteliselt igav olla!
Ja sel ajal, kui ma täitsin internetti ja tühjendasin purki, on ksf! Aspelundus visanud välja järgmise vihje. (Türi VRS välissuhete juht ksf! Illi123 juba avaldas eelnenud briifingu ajal kahtlust, et värvitud traatmantli veljed jms, aga mina tõrjusin ebakompetentselt, et no mida m..nni on Aspelundusel tarvis teada mingil võõramaa fotol oleva jalgratta kohta selliseid intiimseid üksikasju...)
Ühesõnaga, mingi võõras ja ebaoluline asi, pole üldse oluline, mis ja millal!
P.S. Välismaalt igasuguse vanatehnikaga seotud materjali sisseostmine tuleks ära keelata ja hoopis soosida väljamüümist! Teadlastel oleks lihtsam ja väliskaubanduse defitsiidiga mõnusam!