28-02-2022, 22:53 PM
Tegemist siis põhimõtteliselt sellise asjaga
Konkreetsemalt mind huvitava praktilise teemaga haakub see lõimelõng
Seal esimese postituse pildil skeem, mille kohta on mul olemas detailde parameetreid paljastav selgitus. Pidurdatav mootor on 1,5 kW 1500rpm. Dioodisilla ees olev kaitse on 6,3 A. Kui suure varuga see kaitse on arvestatud? Kas võib arvestada, et võimsus seal ahelas on ca 150VA?
Lingitud teemat edasi uurides loen mina välja, et 5,5 kW mootori seiskamiseks vajatakse 500 VA alalisvooluvõimsust (numbreid on puistatud, aga kahjuks pole konkreetset arvutuskäiku/valemeid). Et siis pidurdamise kirvereegel: alalisvooluna vajatakse 1/10 mootori nimivõimsusest?
Minul vaja seisma saada 4 kW mootor, kas siis 400 VA peaks piisama?
Põhiküsimus on selles, millist pinget kasutada, milline toiteallikas (trafo) valida. 400/230 trafot on vaja aegrelee (ja sellest tulenevalt 230 V pooliga pidurduskontaktori) jaoks nagunii. Sellise koosluse jaoks peaks sekundaarpoolel ka 1st amprist piisama, kuid pidurdamise jaoks jääb puudu. Aga näiteks Effexi hinnakirjas on 1,08 ja 2,6 A 400/230 V trafode hinnavahe pea kolmekordne.
Nii et puhtrahalisest aspektist oleks äkki mõistlikum soetada pidurdamiseks eraldi trafo, näiteks vastava amperaažiga 400/42V vms? Konsulteerisin ka ühe kogenud elektrikuga, aga tema ei osanud mulle kah mingeid konkreetseid numbreid ette anda.
Tänan segase jutu lugejaid!
Konkreetsemalt mind huvitava praktilise teemaga haakub see lõimelõng
Seal esimese postituse pildil skeem, mille kohta on mul olemas detailde parameetreid paljastav selgitus. Pidurdatav mootor on 1,5 kW 1500rpm. Dioodisilla ees olev kaitse on 6,3 A. Kui suure varuga see kaitse on arvestatud? Kas võib arvestada, et võimsus seal ahelas on ca 150VA?
Lingitud teemat edasi uurides loen mina välja, et 5,5 kW mootori seiskamiseks vajatakse 500 VA alalisvooluvõimsust (numbreid on puistatud, aga kahjuks pole konkreetset arvutuskäiku/valemeid). Et siis pidurdamise kirvereegel: alalisvooluna vajatakse 1/10 mootori nimivõimsusest?
Minul vaja seisma saada 4 kW mootor, kas siis 400 VA peaks piisama?
Põhiküsimus on selles, millist pinget kasutada, milline toiteallikas (trafo) valida. 400/230 trafot on vaja aegrelee (ja sellest tulenevalt 230 V pooliga pidurduskontaktori) jaoks nagunii. Sellise koosluse jaoks peaks sekundaarpoolel ka 1st amprist piisama, kuid pidurdamise jaoks jääb puudu. Aga näiteks Effexi hinnakirjas on 1,08 ja 2,6 A 400/230 V trafode hinnavahe pea kolmekordne.
Nii et puhtrahalisest aspektist oleks äkki mõistlikum soetada pidurdamiseks eraldi trafo, näiteks vastava amperaažiga 400/42V vms? Konsulteerisin ka ühe kogenud elektrikuga, aga tema ei osanud mulle kah mingeid konkreetseid numbreid ette anda.
Tänan segase jutu lugejaid!