Fortschritt E-301, T-150K ja Jumz 6AL päevikud
#41

Hei
Natuke Jumz-ga mänginud. Omast lollusest oskasin mastipööramise silindri klambri ära lõhkuda. See sai korda, kuid nüüd ei saa keeramise ketti pingesse. Leidsin juhise, et korraga peab masti pöörama ja vasakut käppa või esitera liigutama. No proovisin kõik kombinatsioonid läbi, ei saa seda ketti pingesse. Kas tegin siiski midagi valesti? Või juhendab keegi üle, kuidas ja mis tegema peab. 

Natuke ka elektri poolega mässanud, suunatule klaasid sain külge, kuid sama suguseid punaseid ja klaasist klaase mul ei leidu. 

Et kui kellelgi on pakkuda, vasakpoolset armatuuri külje plekki, punaseid tagatule klaase ( ja kapoti ülemisi plekke ehk) .

Kris
[Pilt: IMG-20220321-141517.jpg]

[Pilt: IMG-20220321-141544.jpg]

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#42

Keti pingutamise tarvis on vaja hakata jälgi ajama kuhu lähevad varrepoolsed õlitorud pööramissilindritel.
Kuskil nad saavad kolmikus kokku ja kolmandat toru mööda vaja liikuda kuni vastu tuleb ühepoolne klapp, mis laseb õli silindritesse kuid mitte sealt välja.
Sealt klapist edasi liikudes leiab selle sektsiooni, mida peab survestama et kett pingule saada.
Samal ajal peab ka masti keerama et silindrite teisest poolest õli välja pääseks ning nii lihtne ongi.
Täpselt tead, millist asja survestama peab et kett pingule saada ja seda ei juhtu siis on keegi klapil pimedaks või valesti kokku pannud.
Vasta
#43

Minul oli ketipingutuseks vaja teha masti sirutust ja siis eest tera samal ajal liigutada.
Vasta
#44

Ajasin ksf. 2715 viidatu järgi mööda voolikuid järge ja jõudsin sinnani, et käib see operatsioon tõesti masti sirutamise alt( nagu ka ksf. Occassion tähelepanu juhtis). 
Tee mis tahad, ketti pingesse ei saa. Põhimõtteliselt ei saa üldse masti pöörata, sest ketid alt nii lõdvad. Mast lukus pole, lukusti ise lahti. 
Lisan ka pildid, teisel pildil siis see klapp? Keskmise vooliku vahel? Kas seda on võimalik kontrollida, ilma et õlimaadlust korraldaks? Või targem näpuotsa võtta ja välja vahetada. 

Lugupidamisega
Kris
[Pilt: IMG-20220328-113944.jpg]
[Pilt: IMG-20220328-114010.jpg]

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#45

See klapp on sealt vaja ikkagi maha võtta ja uurida miks ei lase õli läbi.
Võimalik, et kuna tal ju õiget filtrit pole hüdrosüsteemis on mingi puru leidnud tee sinna vahele (ja seisva õliga kohtadesse meeldib saastal koguneda).
Siis on keegi pannud sinna sisse näiteks poldi et kuul jõuga kinni suruda või plekitüki vooliku liitesse koonuse vahele ning töö on jätkunud.
Ühesõnaga keskenduma peaks kõigile kohtadele kus võib olla võimalus see liin sulgeda.
Enne asjade lahtikeeramist aga panna mast maha ja logistada seisva mootoriga kõik kangid läbi et kuskil survet sisse ei jää ning siis õlikadu üsna minimaalne.
Vasta
#46

Võtsin klapi laiali, tundub puhas. Nii nagu pildil oli koos ja nool on pööramissilindrite poole 
[Pilt: IMG-20220328-193017.jpg]

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#47

Kinni keerates vedru ei lähe lõpuni kokku ja jõuab pulgaga kuuli liigutada?
Järgmine etapp on siis võtta alt silindri voolik lahti ja puhuda läbi klapist silindrini ja jagaja juurest klapini.
Kui suuga puhuda ei jõua siis tuleb hakata asju ühekaupa maha keerama ja eraldi uurima.
Kui need asjad töötavad siis pole sellist võimalust et ketti ei õnnestu pingule saada.
Ainuke võimalus on siis operaatori vale tegutsemine kui samal ajal pööramise kangi ei liiguta sest muidu ei pääse teiselt poolt õli välja ja hüdrosilindrid ei saa sisse liikuda.
Kui ta masti eemale lükkamise pealt on võetud nagu ma aru saan peaks ka nii kett pingule minema et mast õhku ja lõpuni sirgeks ning siis mootor seisma ja pööramise kangi kummalegi poole lõpuni liigutades vajub mast allapoole ja kett läheb pingule.
Vasta
#48

Kui klapp kokku keerata, siis lahti teda niisama suruda ei õnnestunud. Ka lauapeal vedru kokku surumine oli põhimõtteliselt terve rindkere raskusega peal, siis natuke nagu liikus. 
Et jah, koostatud klappi niisama avada ei jõudnud. 
Püüdsin ka igaks petteks seisva mootoriga seda toiminut teha, kuid ei midagi. 
Tundub, et klapi vedru seega liiga tugev? 
Et koostatud klapi kuuli peaks suutma ikka liigutada oma kätega ? 

( kindlasti võib ka operaatori viga olla, kuid õpin töö käigus ja olen väga tänulik, et keegi viitsib oma aega kulutada juhendamisele) 

Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#49

Pane sinna miski nõrgem vedru siis.
Loomulikult kui keharaskusega kokku ei jõua lükata siis on loogiline et ei suuda klapp avaneda.
See vedru ei pea sugugi tugevam olema kui selle kuuli ja kuulihoidja ülalhoidmiseks vajalik.
Vasta
#50

Kui kuuli läbimõõt on 5 mm, siis ristlõike pindala tuleb umbes 0,2 cm2. Ütleme, et kuuli avamiseks on vaja ca 70 kgf jõuga peale vajutada. 1 bar on võrdne umbes-täpselt 1 kgf/cm2. Järelikult sellisel juhul on vaja selle kuuli avamiseks 70 kgf / 0.2 cm2  = 350 bar rõhku. Antud süsteemis rõhud nii suured ei ole.
Vasta
#51

Hei-hei
Jumzi osas niipalju, et lõppude lõpuks sain ikka ketid pingesse ja ka esimesed kaevamised tänaseks päevaks tehtud.  
Suured tänud veelkord kaasfoorumlastele kaasa mõtlemast ja soovitusi jagamast !!! 

E-301-ga olen tegelenud vahepeal natuke. Neid lehmanäljutaja pudinaid küljes rookinud, kütuse paak saab omale kohale kohe ja astmelaud(trepp) õige koha peale. Ka on valmis varutud köntvõllile minevad laagrid ja muu vajalik pudi. Eks mingi hetk oleks tarvis paar sõrga ära vahetada ja natuke ehk vikatit rihtida. 

T-150-ga sain elus esimest korda tööd teha proovida. See kultivaator nõuab muidugi mingi hetk vähe tõsisemat remonti ( keevitada vaja, piiotsad, paar piid puudu ja kaks tugiratast ei toimi korralikult) . 

Lõpetuseks liikuvat pilti ka antud lingil : 

https://www.youtube.com/watch?v=HzYbTAri4tM


Parimat Wink 
Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne