Garaazi põranda (ja kanali) ehitus
#21

(11-06-2022, 23:44 PM)olli Kirjutas:  
(11-06-2022, 22:02 PM)rene01 Kirjutas:  
(11-06-2022, 14:59 PM)olli Kirjutas:  Hüdroisolatsiooniga koos käib kindlasti drenaaz ümber kogu isoleeritud perimeetri. Ühtlasi välistab ka kanali üles kerkimise ohu.
Kuna tegu on boksidega garaaziühistus, siis drenaazi tegemine ei tundu teostatav. Tuleb kanal teha piisavalt raske ja põranda ning võimalusel seinte alla ära ankurdada.

Teostatav on alati. Aga eks küsimus on suuresti vajalikkuses (kas on kõrge vee oht) ja loomikult ka võrdluses, et kuidas pidi tuleb kokkuvõttes soodsam. Kanali puhul on näiteks üsna lihtsasti teostatav viis tekitada kanali põhja väike ümmargune "kaev", näiteks 200-400 mm läbimõõduga plast torust, mis tava olukorras on pealt kaanega kaetud. Ja seal sees on siis ujukiga pilsipump, mis vee mistahes kohta ära pumpab. Drenaazivesi on juhitud sinna kaevu ning kaevus omakorda on olemas elekter ning toru väljapumbatava vee jaoks (ka sisse betoneeritud).
Seal samas ühes teises boksis on paar aastat tagasi tavalistest tellistest laotud kanal ilma igasuguse hürdoisolatsioonita ning pole vesi sisse tulnud. Seega veetase järelikult väga kõrge ei saa olla.

Ma ikka üritan kanali väljast veekindlaks saada ja drenaazi mitte teha.
Vasta
#22

(13-06-2022, 18:28 PM)nustu826 Kirjutas:  Mina küsiks siiski teistpidi - kui kõrge see ruum siis on et tõstukit ei kannata?

Mul ntx. 3m kõrge ja tava sõiduauto saab max asendisse tõsta küll nii et sirge seljaga alla saab käia. Maastureid teen taburetil istudes. Ma muidugi ka ainult 180cm pikk. 

Teiseks kui sul tuleb garaazi kaldtee - eeldan et tõusuga hoone poole, siis kas hoone seest veidike süvendada ei ole võimalik, et pearuumi rohkem tekiks. Niikuinii lõhud ju kõik põranda välja. Samuti teed väljast kaldtee laugemaks. Sõltub muidugi ka vundamendist et kui sügavale  omal ajal pandud on. 
Minu mainitud "kaldtee" on siiski vaid mingi sellise kuni 10cm tõusuga sissesõit, et põrand natukenegi kõrgem oleks maapinnast.

Kui võimalikult madal/sügav uus põrand teha, siis absoluutne maksimum saavutatav lae kõrgus on ~245cm. Üle selle, siis läheb põrand madalamaks kui väljas olev maapind ja vihmavesi hakkab sisse voolama.


(13-06-2022, 18:28 PM)nustu826 Kirjutas:  Ühte asja soovitan sulle kindlasti - olenemata kuidas ehituse teed. Kui seina ei ole võimalik kinnitada või ei ole alati tagaseinale ligipääsu(nagu minu puhul oli) siis vala põrandasse veokonksu kinnitus mis põrandaga tasa jääb. Ise ostsin tööriistamarketist mutriga veokonksu, keevitasin mutri külge torujupi ja valasin selle mutri põrandasse nii, et jäi betooniga tasa. Nüüd kui vaja mõnda liikumisvõimetut sisse vedada(või on kallak jääs), siis keeran lihtsalt konksu kuuliosa põrandasse ja kasutan 12v Handymanni säästuvintsi(haakekonksus käiv) millega autosid sisse vedada.
Tänud mõtte eest. Algselt plaanisin taha seina konksu teha, aga pole paha mõte tõesti põrandasse selle kinnitamise võimalus ka lisada.
Vasta
#23

Mulle endale on alati huvitav, kui teemade juures lisaks jutule ka mõni pilt on... Seega lisan siia ühe joonise, milline see kanal võiks hakata välja nägema, kui õnnestub plaanid teostada.
   
Vasta
#24

Kui sa seda kanalit vett täis ei lase, siis on päris paha sisse ja välja käia. Trepp võiks ka ühes otsas olla ja redel teises vms.
Vasta
#25

Ehita see kanal vastavalt võimalustele ja kuidas tahad, aga seda ma soovitan küll, et tee nii pikk kui vähegi kannatab. Kasvõi kohe uksest alates ja seinaga lõpetades.
Ei sa tea iial, kui pika sõidukiga tulevikus tegemist tuleb teha. Alati on lihtsam liigne osa kinni katta, kui pärast kurta, et ajasid auto kanalile, aga ise selle alla enam ei pääsegi.
Vasta
#26

+1
Mul näiteks teisaldatav metallredel, mille annab kanali mõlemasse otsa kinnitada.
Kanali uksest kaugemas otsas eemaldatav aas, kust laes oleva telfriga saan üle ploki mõne raskema laiba sisse tirida.
Vasta
#27

Kui juba hakata konkse põrandasse panema, siis ümber garaazi perimeetri iga meetri tagant et vajadusel saab ka mõne auto sirgeks venitada.
Veel ägedam kui otsaseinas on kaks rööbast põrandast laeni.
Ise tunnen sellest kõige rohkem puudust praegu.
Vasta
#28

(15-06-2022, 00:27 AM)Mahno Kirjutas:  Kui sa seda kanalit vett täis ei lase, siis on päris paha sisse ja välja käia. Trepp võiks ka ühes otsas olla ja redel teises vms.
Metallist kokkupandav trepp/redel tuleb. Päris kivist treppi tehniliselt tülikas ehitada ja tegelikult raiskaks see väärtuslikku ruumi.
Vasta
#29

(15-06-2022, 08:35 AM)Janka Kirjutas:  Ehita see kanal vastavalt võimalustele ja kuidas tahad, aga seda ma soovitan küll, et tee nii pikk kui vähegi kannatab. Kasvõi kohe uksest alates ja seinaga lõpetades.
Ei sa tea iial, kui pika sõidukiga tulevikus tegemist tuleb teha. Alati on lihtsam liigne osa kinni katta, kui pärast kurta, et ajasid auto kanalile, aga ise selle alla enam ei pääsegi.
Kuna tegu olemasoleva hoonega, millel madal vundament ja vaid 20-30cm maa sees, siis päris seinast seinani pole kanalit plaaninud. Aga selge see, et mida pikem seda parem.
Vasta
#30

Hea et mingistki minu soovitusest kasu on ......   


Aga tegelikult - oled sa kunagi kanalis proovinud tööd teha???? Okei, mul on kahjuks kogemused nõukogudeaegsete garaazikanalitega(soojustamata olid kõik, aga suveaegadel kasutatud +18 ja rohkem) siiski, aga see niiskus mis selga tuli - rohkem ei taha nagu. Ntx - Audi 100 k.kasti otsa panek kahe mehega(esivedu). Sai küll hakkama aga see tunnike oli tuntavalt nutune(külm ja kõle +20 kraadi juures) ja no ka see ruumipuudus. Ja olin ise tollaal - ~25 aastat vana, seega tervis veel ei andnud märku. 

Mõtle - kui 2 posti tõstukit ei kannata ruumi poolest siis äkki platvorm.  10cm põranda süvendust annab 10cm tõstet juurde. Ja muidugi ei pea ju autot täiesti üles tõstma. Töökoja boss(sina, mina vms. sõber kelle oma) teab kui palju võib................ Alati saab ka teatud asju selili teha.....

Usu - Ka lihtlabasel summutikeevituse(või ka vahetuse) tööl on 2 posti(või rataste alla platvorm) tõstukil versus kanal - juurdepääsu ja mugavuse mõttes palju lihtsam toimetada. Isegi kui täiesti üles ei saa tõsta. Kui ka suvalist jeepu peaks remontima siis mina ei vahetaks 50% tõstega tõstukit ühegi 100%kanali vastu...

Ise olin ka ülimalt kanali usku kunagi, aga need üksikud korrad millal maa all toimetasin enam paraku maa alla ei meelita...

Võib tunduda et 2 posti tõstuki potensiaal jääb kasutamata madalas garaazis, aga tegelikult mitte.....


Paide - Türi vahel asun ise ja kui on huvi pikemalt rääkida või vaadata sis toivo.tokke@gmail.com

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#31

Selle kanali ja tõstuki jutu peale hakkas peas keerlema mõte, et miks mitte teha kaks ühes? Näiteks platvorm tõstuki alla postide vahele saaks ju teha süvendi, mis võiks tavakanalist isegi tunduvalt laiem olla.
Vasta
#32

(15-06-2022, 10:06 AM)2715 Kirjutas:  Kui juba hakata konkse põrandasse panema, siis ümber garaazi perimeetri iga meetri tagant et vajadusel saab ka mõne auto sirgeks venitada.
...
Kunagi ammu jagas lp.ksf M.L. karbiga 8mm ankrupolte, auk põrandasse, polt sisse ja suurte seibidega trossijupp (ka samast) põrandasse kinni. Kokku ehk kümmekond neid põrandas, seina veeres vanas betoonis kinni. Peavad küll, väga raskeid asju pole muidugi sikutanud, aga kaks veoka 5tn koormarihma poldist jagu ei ole saanud.

Tõstuk oleks muidugi hea, aga kanalil on oma eelised, näiteks kui vaja tõsta-hoida-suruda miskit (rasket) ja käimakasti tõstukit ei ole. Plangujupp alla ja tungiga rihmaga vm.


Vasta
#33

On kanalil ka omad eelised, kui neid osata ära kasutada.
Näiteks rataste-sildade remont ja hooldus sujub väga mugavalt kui kanali serva mööda sõidab käru millel omakorda hüdrosilinder.
Selle lahendusega tõstab autol silla üles alla minuti ja kui silindril käiku näiteks meeter saab tõsta auto maast mugavale kõrgusele ning panna pukid alla.
Tuttaval keretööde mehel see lisa olemas ja tõstis äkki isegi 1,5m kõrgusele.
Siis on tal tehtud kollektsioon erinevaid pukke mille saab autole alla panna ja jääb mugavale kõrgusele küljekarbi vahetuseks.
Kaheposti tõstukil ju karpi väga ei vaheta...
Relsid-konksud on ka olemas ja saab kõik asjad ära tõmmatud-tõugatud.
Konksud on muidugi 20mm varvast keeratud sest mõni asi tahab ikka rohkem jõudu kui ankrupoldiga ohutu.
Tõmbab nende tõmmitsatega, millega ekskavaator treilerile kinnitub.
Põhiline siiski, et kanalil piisavalt pikkust oleks ja mõlemalt poolt alla mahuks.
Kanali laudade hulka ei pea ka kartma ja näiteks selsamal keremehel on kanali lauad omavahel kokku pandud transportöörlindi ribaga kummaltki poolt ning laudade vahel õhuvahed 3cm.
Kui tal kanalisse asja kerib ta selle kaheks jagatud asja rulli, paneb konksuga kinni ja veeretab välja.
Pärast rull sisse tagasi ja ühe jalatõukega on kanal kaetud.

Jumalast ehitamise teemast välja läks jälle ja kui ei sobi võin ära kustutada.
Vasta
#34

(16-06-2022, 09:17 AM)2715 Kirjutas:  ...kui kanali serva mööda sõidab käru millel omakorda hüdrosilinder.

Analoogne asi on tavaliselt ka neljaposti tõstukitel olemas, tõsi, päris meetri kõrgusele vist ei tõsta...
Vasta
#35

(16-06-2022, 09:17 AM)2715 Kirjutas:  kollektsioon erinevaid pukke mille saab autole alla panna ja jääb mugavale kõrgusele küljekarbi vahetuseks.
Kaheposti tõstukil ju karpi väga ei vaheta...
Mis keelab kaheposti tõstukit kasutada samasuguste pukkide otsa tõstmiseks?
Vasta
#36

(16-06-2022, 12:19 PM)virks Kirjutas:  
(16-06-2022, 09:17 AM)2715 Kirjutas:  kollektsioon erinevaid pukke mille saab autole alla panna ja jääb mugavale kõrgusele küljekarbi vahetuseks.
Kaheposti tõstukil ju karpi väga ei vaheta...
Mis keelab kaheposti tõstukit kasutada samasuguste pukkide otsa tõstmiseks?
Täiesti! Me paneme iga sügis kümneid ja kümneid tonne kaaluvaid asju pukkidele seisma, teeme seal all tööd jne Big Grin Rääkimata ratastel ringiveeretatavatest kiilplokkidest. Nüüd ei saa olematu kaaluga autot pukkidele? See on pigem saamatus...
Vasta
#37

Et töstad kaheposti töstukiga auto pukkidele, ja siis see töstuk maagiliselt haihtub kuhugi, et sul parem ligipääs oleks ?

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#38

Google "portable car lift" ja valikut on igale maitsele.
Vasta
#39

Tegelikult ka kodukeeles "teisaldatav tõstuk" annab valikut.
Vasta
#40

(15-06-2022, 21:55 PM)nustu826 Kirjutas:   



Usu - Ka lihtlabasel summutikeevituse(või ka vahetuse) tööl on 2 posti(või rataste alla platvorm) tõstukil versus kanal - juurdepääsu ja mugavuse mõttes palju lihtsam toimetada. Isegi kui täiesti üles ei saa tõsta. Kui ka suvalist jeepu peaks remontima siis mina ei vahetaks 50% tõstega tõstukit ühegi 100%kanali vastu...


Võib tunduda et 2 posti tõstuki potensiaal jääb kasutamata madalas garaazis, aga tegelikult mitte.....
Kirjutan kahe käega alla ja ega kui pole tõstukit proovida saanud siis ei teagi tahta...Mina ka põris üles ei tõsta,aga piisavalt maast lahti ja rulatad all ja naudid iga sekundit töötegemist.Poiss oma gorillat hooldas siis tõstis ka maximum üles,aga mina ei julge...

Mis puutub külma siis mulle kui gurmaanile külm meeldib...Sai käidud humalas matkal ja maa all sügaval kus +5 aastaläbi temp ja käigudes vesi siis mina olin ainuke "hull" kes selle ca 500m ehk mingi pool tundi rannaplätudes selle läbi käis,varbad pisut roosakaks kiskusid aga hea oli...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne