(Seda postitust muudeti viimati: 26-04-2022, 10:10 AM ja muutjaks oli 13piisab.)
ühest lihtsast pirnist nii palju teemat. Saab veel!
"mahno" jutu päpsustuseks: takistid on juba ammu-ammu vaikimisi LEDdes sees.
pirn, mis taolistes soklites käib, on tüübinimega T5. Hõõglambina tavavõimsused 1,2W ja 2W. Nt aeromotros pakub miskipärast vaid üht 2W (tüüpiliselt on 2W märgutuledel) T5 pirni: https://aeromotors.ee/kataloog/search?la...h_query=t5
...ja ütleb sellel soklitüübiks "BX 8,4 d"
(Seda postitust muudeti viimati: 26-04-2022, 21:52 PM ja muutjaks oli Sideametnik.)
(26-04-2022, 09:57 AM)13piisab Kirjutas: ühest lihtsast pirnist nii palju teemat. Saab veel!
"mahno" jutu päpsustuseks: takistid on juba ammu-ammu vaikimisi LEDdes sees.
pirn, mis taolistes soklites käib, on tüübinimega T5. Hõõglambina tavavõimsused 1,2W ja 2W. Nt aeromotros pakub miskipärast vaid üht 2W (tüüpiliselt on 2W märgutuledel) T5 pirni: https://aeromotors.ee/kataloog/search?la...h_query=t5
...ja ütleb sellel soklitüübiks "BX 8,4 d"
muidu aga ikka jõudu ja tahtmist - igati kena nostalgia-youngtimer.
Pika pirniteema lõpetuseks võib ära mainida, et ei pidanudki minema netiavarustesse kooserdama vaid õnnestus täitsa letist õiged pirnid kätte saada. Nimelt pakub Valdeku tänavas olev kauplus AVSK laias valikus taolisi pirne. Nüüd saab kõik kontroll-lambid tööle ja jääb veel varuks ka mõni pirnike. Olen järjekordselt tänulik kõigile kaasamõtlejatele, kes asjalikke õpetussõnu jagasid!
Vahepeal pole suuremaid uuendusi läbi viidud. Ülevaatus sai tehtud ning nüüd on sellega aastaks jälle rahu majas. Niipalju siiski vahepeal juhtus, et keegi tore isik rihtis poe parklas Sierra tagumise parema nurga ära. Õnneks pole kahjustus suur ning kuna masin läheb niikuinii varsti keretöödesse, siis suuremat tüli sellest ei tule. Eks see hobiauto pidamine üks risky business on, sest kunagi ei tea kust otsast see pauk võib tulla.
Teema on jäänud vahepeal vaikseks kuid nüüd on põhjust taas juttu teha. Nimelt võib keretööd nüüd lõppenuks lugeda. Tehtud sai väga palju ning tulemusega võib rahule jääda. Juhipoolne külg sai täielikult üle värvitud ning kõik roostekohad eemaldatud. Uue värvi alla läks ka kapott ning tulede alune liist, peeglikorpused, pagasiluuk ja tagumiste tulede tagune osa. Uksed said seest roostesurmaga üle tehtud ning õliga täidetud. Nüüd on autole ring peale tehtud ning kõik detailid peale katuse on saanud uue värvkatte. Vaja veel kogu auto üle poleerida ning siis on ehk pikemaks ajaks keretöödega rahu majas. Loodame parimat. Allpool ka mõned pildid tehtud töödest ning lõpptulemusest.
(11-06-2022, 10:01 AM)Maamees Kirjutas: No kena, kena!
Musti plastosi värskendada ei ole mõelnud? Piltidel vähemalt tunduvad päikese käes kuidagi õnnetud.
Neid on plaanis ka värskendada jah, tuleb ligemal ajal see töö ette võtta.
Pole siia pikalt ühtegi rida lisanud kuid nüüd on jälle aeg üks sissekanne teha. Nimelt on tulnud kätte aeg kus olen tabanud end mõttelt, et mida ma selle autoga üldse pihta hakkan. Olen katsunud mõtteid nii üht kui teistpidi suunata kuid hetkel olen jäänud selle arvamuse juurde, et kui keegi sellist masinat endale sooviks, siis annaks mõistliku summaga ta mõnele asjapulgale ära. Hetkel olen märkinud selleks hinnaks 3000 eurot. Loomulikult on hind arutatav ning kui ikka soov on suur, siis jõuame kindlasti kokkuleppele.
Aeg on edasi läinud ning suvest on saanud sügis. Vahepealse ajaga on juhtunud nii mõndagi. Auto on siiani veel alles ning sätib end vaikselt talveunne. Peale viimast postitust on Sirtsuga päris palju seiklusi läbi elatud. Nimelt oli au võõrustada oma autos 90ndate lauljatari Nancyt, kes jättis armatuurile ka väikese meenutuse. Peale seda on osaletud vanatehnika lustisõitudel ning ka Sierrameeste kruiisil läbi Põhja-Eesti. Viimaseks suuremaks sõiduks oli tripp Saaremaa rallile, kus sai kokku mõõdetud 810km. Masin pidas kenasti vastu ning ühtegi viperust ei tekkinud. Vahepeal sai käidud ka ksf. Laureni pool, kes säädis karpa korda ning peale seda kukkus masina kütusekulu linnas endise 15L/100km pealt 8L/100km peale. Tänu sellele sai Saaremaal ära käidud pooleteist paagitäiega. Lõpetuseks ka veidi pildimaterjali vahepeal toimunust.
(Seda postitust muudeti viimati: 07-11-2022, 22:35 PM ja muutjaks oli Sideametnik.)
Kuna ilmad hakkavad kehvaks kiskuma, siis peaks suveauto juba garaazi ajama ning sinna tema ka jätma. Kahjuks on aga elul alati mõni vingerpuss varuks ning seekordne küsimus/probleem on tarbeauto rubriigist. Nimelt olen juba mitu kuud otsinud endale sobivat (huvitavat) autot, mida igapäevaselt tarbida. Sügise alguses sai nimekirjast maha kriipsutatud üli ökonoomne linnaauto Ford Fiesta ning sellele oleks hädasti tarvis asjalikku mantlipärijat. Hetkel on igapäevasteks sõitudeks kasutusse võetud üks suur must Volvo S80 kuid see pole siiani ennast sobiva kandidaadina tõestanud. Midagi on siiski puudu. Alati liiguvad mõtted taas Sierra õue ajamise peale, et suvehooaega veel veidikenegi pikendada. Sel aastal olen seda pikendanud lume tulekuni. Võibolla pikendan veel. Kes teab. Sierra on mulle kui rätsepaülikond. Kõik on selles autos paigas, nii salongi materjalide kvaliteet, oluliste nuppudeni ulatatavus, salongi disain jne. Sama ka välimusega. Tehnilises pooles on ka Sierra väga õnnestunud kontseptsioon kuna selles autos on väga vähe sellist, mis võiks sind rikke tõttu teele jätta. Seetõttu olen hetkel ka müügimõtted järjekordselt seljatanud ning üritan kasutada antud sõidukit nii hobi kui ka igapäevaautona. Ehk õnnestub siiski ühel hetkel enne talve ja kurja soola Sierra tema kaitsvasse hütti tagasi parkida ning mingit muud sõidukit tarbeesemena kasutada.
Tänu tihedale ekspluateerimisele on siiani kasutuses olnud salongimatid täiesti kasutuks muutunud. Võiks öelda, et lausa nuhtuseks. Pidevalt vajuvad nad krussi või jäävad pedaalide alla, takistades nende kasutamist. Seda seetõttu, et tegu on suvaliste universaalsete salongimattidega. Ühel hommikul õnnestus unise peaga sõnumeid lugedes jälile saada ühele heale pakkumisele, kus pakuti normaalse hinnaga halli värvi originaalseid kummist salongimatte. Sierra kirjadega lausa, isegi font on õige. Seetõttu tuli ette võtta üks eksprompt sõit Tartusse, kust ma need matid lõpuks kätte sain. Sellised originaalosad on enamasti kõva defitsiit ning seetõttu ei saanud ma aeglast postiteenust ootama jääda ning tuli tegutseda. Matid käes, otsustasin nad enne autosse panekut ära pesta. Selleks tuli ka muidugi terve auto ära pesta ning lõpuks tolmuimejaga ka puru põrandalt ära koristada. Kes siis uusi matte prügise põranda peale asetama hakkab. Peale pesu selgus aga huvitav tõsiasi. Matid olid oma algse värvi minetanud ning nüüd olid nad hoopis pruunid. Poleks osanud seda arvata, et neil selline kõntsa kiht peal oli, et nad nii naturaalselt oma värvi vahetanud olid. Nüüd siis ongi halli salongiga autos pruunid põrandamatid. Eks näis kaua sellise kombinatsiooniga sõita kannatab. Õnneks on tänapäeval värvilisus moes.
Viimasel pildil on kõrval parkimas sarnaste elumuredega kimpus oleva kodaniku sõiduk, kes ei suuda vanatehnika suvehooaega lõpetada.
Ega sa ise ega ka see auto igavesti kesta, kui praegu pakub ikka naudingut sõitmine siis tulebki sõita, ega see sool üleöö autot ära ei söö. Ise sõitsin paar aastat kõik sõidud mk3 supraga, enam ei viitsiks, aga head mälestused jäid.
Oli aeg, kus mul oligi mk1 sierra ja sellega sai nii pruute sebitud kui metsas kuuse järgi käidud. Sierra roostekindlus ei olnudki nii halb. Eriti kui viitsida tagumised tiivaservad seestpoolt ära möksida.
(Seda postitust muudeti viimati: 02-01-2023, 23:01 PM ja muutjaks oli Sideametnik.)
On käes aasta viimane päev ning tuleb teha väike kokkuvõte mööduvast aastast ning ka vahepeal toimunust. Pean kahetsusega tunnistama, et lumetorm Birgiti külaskäigu päevil oli siiski tarvis usaldusväärne Sierra garaazist välja ajada kuna uuem igapäevasõiduk otsustas raskel ajal omanikku alt vedada. Peale kasutamist sai autol loomulikult kõik plekid ja õõnsused survekaga ilusti puhtaks pestud ning Sierra sai taas garaazi puhkama saadetud. Olin väga üllatunud kui avastasin Sierra meeletu läbivusvõime paksus lumes. Seal, kus uuemad masinad lumes kinni istusid, läks Sierra neist sujuvalt mööda ilma ühegi probleemita.
Üldiselt ma siiski väldin selle auto kasutamist talvistes tingimustes ning loodetavasti pole teda enne kevadet vaja tänavatele tuua. Talvine kasutamine jättis kahjuks oma jälje ukselukkude toimimise järjepidevusse. Keskluku aktiveerimiseks peab nüüd võtit lukus lõgistama ja väga spetsiifilise nurga all liigutama, et uksi lahti saada. Peab mingil ajal uksepolstri maha võtma ja uurima mida saaks ära teha, et süsteem uuesti toimima saada.
Ksf Marko ammendamatust Granadade varuosalaost sai eksperimendi tarbeks soetatud Ford Granada rool, et see prooviks Sierrale külge istutada. Eksperiment õnnestus ning võiks öelda, et see rool sobib Sierrale nagu valatult. Jätsin selle hetkel külge ning kevadel saab ka teha ehk väikese proovisõidu, et testida kui mugav sellise rooliga autot igapäevaselt kasutada oleks.
Ajastule kohaselt läks tagaaknale ka kollane kolmnurkse kujuga naastrehvi kasutamise kleebis. Tänapäeval on selle kujundus vähemalt minu arvates kahjuks palju inetumaks muutunud.
Sel hooajal sai maha sõidetud märkimisväärsed 9448km. Uuel hooajal tarvis teha jälle korraline hooldus ja korrastada RS veljed ning siis saab taas hakata suve nautima, kassetid makis ilusaid meloodiaid mängimas.
Head vana-aasta lõppu ja veel paremat uut aastat kogu Automoto seltskonnale!
Kuna uus aastanumber on juba kalendris ette keritud, siis tuleb hakata tegema ettevalmistusi uueks hooajaks.
Vahepeal õnnestus soetada udutuledega stange, mille tahaks kevadeks ette saada ning ka udutuled tuleks funktsioneerima saada. Esimese asjana lammutasin lauale laiali udutuled, mille reflektorid olid roostes. Need sai puhastatud ning reflektorid said hiljem kroomsprayga üle tuisatud, et jääks vähe viisakam väljanägemine ning tuli töötaks korrektselt. Stange ise tahab ka uut värvi saada, selle lasen värvitöökojas korralikult ära värvida.
Jahedate ilmadega hakkas streikima juhipoolne ukselukk. Kundepoolne pole juba aastaid funktsioneerinud kuid üritan lähiajal ka selle probleemi lahendada. Õnneks on Sierra nii lihtsa ja loogilise ehitusega masin, et ukse seest luku kätte saamine oli üpris lihtne. Kui lukk käes, siis uhasin selle korralikult WD40ga läbi ning seejärel hakkas see isegi funktsioneerima.
Kahjuks olid pätid kunagi sellest autost kütust üritanud varastada ning seeläbi lõhkunud ära kütuseluugi taga oleva korgi luku. Lukk töötas mõnda aega kuid ühel hetkel hakkas avamine nii ajakulukaks muutuma, et polnud enam mõtet seda lukku keerata. Seega siiani oli mu auto kütusepaagi reservid kõigile avatud. Õnneks sai ka see probleem lahendatud. Kiskusin luku korgi seest välja ja lammutasin laiali. Kõik osad said korraliku puhastuse ning hiljem ka määret vahele. Kui kogu kupatus kokku oli laotud, siis töötas lukk nii nagu ette on nähtud. Nüüd saab jälle küttepaagi korgi kenasti õige võtmega lukku keerata ja ei pea kartma, et kütus kuhugile niisama kaduma hakkab. Täispaagiga sõites tuli vahel ette olukordi kus kütus hakkas mitte lukustatud korgi vahelt läbi ajama. See mure on ehk ka edaspidi vaid mälestus. Aftermarket korgid ka Sierrale eriti ei passinud, sai mõnda proovitud kuid tulemus oli iga kord sama. Originaal on ikka originaal, ilusam vaadata ka.
Järgmisena tuleb korda seada ka kundepoolse esiukse lukk ning siis saab asuda esistange korrigeerimise kallale. Enne uut hooaega tuleb ka mootorile teha väike servis ning kerele poleerimine. Seniks aga peab leppima kehva suusailmaga ning üritama tükk tüki haaval masinat eesmärkide järgi paika seada.
All ka mõned pildid vahepeal toimunust.
Mul tekkis paar küsimust, mis ei ole küll populaarteaduslikult väga olulised. Nimelt- sul pagassil see EW-kleeps, kas selle kohta pole midagi öeldud, ma mõtlen neid vilkuritega tüüpe. Küsimus on ajendatud just sellest, et kunagi, umbes sel ajal kui Sierrasid ja muid toonaseid rahvaautosid Saksamaalt toodi, ei meeldinud neile ka näiteks D-kleepsud, samamoodi oli ka mu ema Audiga 90-ndatel.
Ja teine küsimus puudutab udukaid- roostest said küll lahti, aga ega need vist väga ei näita, kuna see spraykroom pole ikka sama mis originaal? Kuigi jällegi oletan, et ega see pole sulle väga oluline ka, et nad näitaks, vähemalt selle eesmärgiga, milleks nad loodud on?
Mul enda suveautol on ka aftermarket udukad, aga neid ma kasutan vaid päevasel ajal ja lähitulede asemel koos parkidega ja ma isegi ei tea, kui hästi nad udukatena töötavad
(23-01-2023, 15:37 PM)Aare R. Kirjutas: Mul tekkis paar küsimust, mis ei ole küll populaarteaduslikult väga olulised. Nimelt- sul pagassil see EW-kleeps, kas selle kohta pole midagi öeldud, ma mõtlen neid vilkuritega tüüpe. Küsimus on ajendatud just sellest, et kunagi, umbes sel ajal kui Sierrasid ja muid toonaseid rahvaautosid Saksamaalt toodi, ei meeldinud neile ka näiteks D-kleepsud, samamoodi oli ka mu ema Audiga 90-ndatel.
Ja teine küsimus puudutab udukaid- roostest said küll lahti, aga ega need vist väga ei näita, kuna see spraykroom pole ikka sama mis originaal? Kuigi jällegi oletan, et ega see pole sulle väga oluline ka, et nad näitaks, vähemalt selle eesmärgiga, milleks nad loodud on?
Mul enda suveautol on ka aftermarket udukad, aga neid ma kasutan vaid päevasel ajal ja lähitulede asemel koos parkidega ja ma isegi ei tea, kui hästi nad udukatena töötavad
EW kleepsu ega ka vanade üv kleepsude kohta pole siiani midagi öeldud. Udukatest rääkides võiks nad muidugi kuhugi taastamisse viia, aga ma esialgu vaataks kuidas nad näitama hakkavad ning kui nad ikka väga kehvalt näitama hakkavad, siis mõtlen edasi kas lasta nad kuskil professionaalselt ära taastada või mis nendega teha. Eks nad ole sellised defitsiitsed tooted ka, et väga neid meitemaal enam leida pole. Ühel udukal on klaas ka katki, hetkel sai see üle kiletatud, aga ilmselt hakkab see mingil ajal jälle vett läbi laskma ja vesi omakorda reflektorit kahjustama. Peab silmad lahti hoidma, äkki pakutakse kuskil korraliku klaasiga udukaid ka, siis on üks mure vähem.