Vast elektrikaubikute vastus läks elektriauto teemasse aga me ei pääse üle ega ümber Eesti TALVEST! Londonis võid teha mida iganes, Pariisis ja Lissabonis veel enam. Norra kommunismis ka. Aga on üldse vaid PAAR suurlinna-pealinna, kus tahad või mitte - mingi märgatav osa aastast on seal püsivalt pime, külm ja lumine ja see võib olal mingitel ajahetkedel suisa ekstreemne! Tegelikult polegi neid linnasid maailmas liiga palju. Olgem täpsed, Riia, Tallinn, Stockholm, Oslo, Helsinki ja Peterburg on väga erilised linnad! Kanada suurlinnad on meist kõik lõunas. Eks külmi ja lumiseid linnu on ju veeel aga nende järgi ei ole kunagi midagi otsustatud. Samas see Läänemere põhjakallas on suur osa Euroopast ja päris tavapärase kirveloogikaga meil asjad ikkagi ei toimi. KOGU meie elu ja tegevus käibki vaid ja ainult selel 4 kuu ümber. Kogu meie ehitusstandardid, meie iseenda elu riietusest jalatsiteni, meie liikluskorraldus, KOGU meie "Korilus "ja toidu varumine on selleks neljaks pimedaks külmaks lumiseks kuuks. Ehk see on meie elu ALUS. Seega ka autopargi peame me selle järgi valima, kui tahame ellu jääda! 8 kuud vekas vabalt välja nennde odavate elektriga roller-kaubaautodega ja niisama rollerautodega. Väga põhimõtteliselt saaks 6 kuud ära keelata üldse pärisuatode (ka elektrikate ja phevide) liikluse näiteks Tallinna tasulise parmimise alal ja lubadagi vaid need kuni 45 km/h sõitvad mikrotranduletid. Koos 30 km/h ideega täiesti kooskõlas... Aprilli algusest septembri lõpuni poleks probleeme. Kõik kaubad saaks veetud, ruumi ei raisata ehk parkimsipinda on vähemalt topeltkogusele masinatele, müra poleks, tossu poleks jne. E-Transitid jms võiks öösiti ka alale siseneda ja kogu teema. Tramm on, tõuksid-velod ka. Tegeölikult me sõidamegi liiga suurte autodega, raiskame kõikmõeldavaid ressursse jne.
Aga siis tuleb oktoobris püsiv lumikate maha ja püsib märtsi lõpuni!!! Alles siis sulavad viimased suured kuhjad ära jne, jne, jne. Ja nüüd on see koht, kus nende elektripunnidega ei ole mitte midagi enam teha! Kogu elu peaks kolima füüsilislet palju suuremate autode peale aga samas kogu kasutatav linan pindala väheneb drastiliselt! Lume äravedu on ka ju idiootsus kui päris aus olla. See on nagu täiesti sõge arutu kulu aga meie kliimas möödapääsmatu! Aga mida teab London sellest? Või Brüssel? Et pool kõnniteedest, parklatest jms on lihtsalt suurte lumekuhjade all. Tuleb üks korralik lumesajune nädal ilma tormitagi ja KÕIK kõnealused linnad suudavad vaid tänavaid hädapärast lahti hoida, enamasti sedagi tohutu liikluse takistamise ja ummikute hinnaga! Stockis ise nägin, kus aasta esimesel tööpäeval, mis SATTUS ka suure lumesaju järgne hommik olema, pandi lõunast sisenev E20 lihtsalt kinni et saaks tõusud ära sulatada! Veokad oluid niigi risti ja KOGU tööleminejate kaader lihtsalt seisiski. Tunde seisid. Õhtul tulime tagasi ja siis oldi tööpäevaga enam-vähem asjad korda saadud. Pläga veel oli teedel aga sõita sai ja laevast maha ei jäänud.
Teine teema on ka seesama kiirus. 45 km/h on ajale jalgu jäänud. Laod asuvad kesklinnadest kaugel, siis nendesinaste rollerkaubikutega kaubajärel käia on meeletu ajaraisk! Aga 45 on ju Viini 1968 põhine ehk üle poole sajandi vana arusaam elust! Kui Tallinna kesklinn on ju see probleemne, siis meil on isegi hästi - Vabaduse väljakult Smarteni hulgilattu Raekülla on olematud 9 kilti ja Via3L lattu Ringtee äärede 14 kilti. Ja Maxima logistikakeskus ning Ikea 16 km.
Ahjah, vahemärkuseks: täpselt selliseks tööks tehti ju ETKVLis kunagi ET-500/600!!! Ja tehti ju ka elektriversioon ET-800

Aeglane aga ökonoomne ja pisike väikekauba laialiveo masin poodidesse.
Meie oma "Tursapea" elektriderivaat oleks näiteks suvaliselt pakutuna siis
Ligier Pulse 4, mis toorikuna maksab jäme 10K€+maksud, seda muidugi "alates" ehk realistlikum hind on ka seal 20 juures. Ja on tohutute võimalustega, kõik turjal on vahetatav. Sõidab kuni 150 km ehk ühe laadimsiega suudab päris mitu ringi südalinna ja tagasi teha ning lubatud on
680 kg kaupa turjale!!! Lisaks muule on ju Ligier olnud tegev ka F1's ehk pole päris lambifirma

Mõned lahedamad mikropillid ju meil on, kohviautod jms. Näiteks selline
kraanaga krusa - ülim cool asi! OK, see on diisel. Ja Eestis on olemas ka
Goupil G3 elektrikallur, vähemalt seda müüdi kommirahaga kunagi. Aga miks neid rohkem pole, ongi see kuradi 4 kuud! Postiljonid peaks ju ka siis saama posti ja pakke meile siia Nõmmele tuua

Ligierile saab kõi kasjad lisada, Ebe kütted ja särgid-värgid, on soe, näeb aknast välja aga kui väikeseks jääb siis sõiduulatus? OK, 14,4kWh aku on ka valikus, hind muidugi saladus nagu ikka - "Price on demand" nagu Eesti traktorimüüjad...
Glasgows aga sõidavad sest seal saab seda teha.
Ahjah, see 45 vs kiirem on ka juba osaliselt lahendatud L7e kategooriaga ja näiteks minule jube äge itaallaste Estrima firma imepill
Birò Big Bolt Pack'iga võib sõita 60-65 km/h ja maksab ka jäme 10K€ tavaakuga. Eks see Bolt seal sees on ka vihjav vist

100 kilo kaupa sisse ja tuld. Ja siis tuleb jälel see kuradi oktoober... ja kogu Eesti halab kooris: lumi, rookimine, orjatöö, külm, paha, jõle, õudne jne!