Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
(Seda postitust muudeti viimati: 05-04-2022, 15:08 PM ja muutjaks oli Andres_T.)
(05-04-2022, 14:49 PM)samodelkin Kirjutas: Mingi "suveniirliikur"
Kui paberis näpuga järge ajada (kandevõime), siis mina ei tohiks ka üksinda sõita!
Tühimassis sisaldub juba 75 kg juhti (kui pole just L-kategooria sõiduk). Kui juhi mass ületab 75 + 90 kg, siis on ilmselt probleeme juba juhi autosse mahutamisega, vähemalt antud sõiduki puhul...
(05-04-2022, 14:49 PM)samodelkin Kirjutas: Mingi "suveniirliikur"
Kui paberis näpuga järge ajada (kandevõime), siis mina ei tohiks ka üksinda sõita!
Mul oli kunagi mootorpaat, kus lahtrisse "lubatud inimeste arv pardal" oli märgit "0". Võimaliku kontrolli hirmus olin alati valmis sööstma laintesse... Õnneks ei kontrollitud. Muidu oleks motoriseeritud ujuvvahendi sõidu ajal hülgamise või miski säärase eest kindlasti platele viidud.
Ahjaa, süviseks oli mainit vahendil sama lakooniline "0".
MNT-is kunagi küsisin ka, et kuis ja mismoodi, a too inime ei mõist või tahtnud vastata, küll aga küsis vastu, kas PVC on miski puu. Ma jällegist ei reetnud vastust sellele küsimusele.
(05-04-2022, 14:49 PM)samodelkin Kirjutas: Mingi "suveniirliikur"
Kui paberis näpuga järge ajada (kandevõime), siis mina ei tohiks ka üksinda sõita!
Mul oli kunagi mootorpaat, kus lahtrisse "lubatud inimeste arv pardal" oli märgit "0". Võimaliku kontrolli hirmus olin alati valmis sööstma laintesse... Õnneks ei kontrollitud. Muidu oleks motoriseeritud ujuvvahendi sõidu ajal hülgamise või miski säärase eest kindlasti platele viidud.
Ahjaa, süviseks oli mainit vahendil sama lakooniline "0".
MNT-is kunagi küsisin ka, et kuis ja mismoodi, a too inime ei mõist või tahtnud vastata, küll aga küsis vastu, kas PVC on miski puu. Ma jällegist ei reetnud vastust sellele küsimusele.
Mul on rolleri reg tunnistusel kirjas 2 kohta ja kandevõime 75kg. Koormus esiteljele 80 kg ja tegateljele 171kg. Mõte on aga pole veel trans ametilt küsinud
Õigustekstides on tavakeeles arusaadavad sõnad saanud sageli hoopis uue tähenduse.
Tühimassi definitsioon on MKM 13.06.2011 määruse nr 42 § 3 p 106: töökorras sõiduki mass (edaspidi tühimass) vastavalt direktiivis 92/21/EMÜ, 93/93/EMÜ 97/27/EÜ, määruses 1230/2012 või 168/2013 kirjeldatule.
Euroopa Liidu õigusaktid on kättesaadavad lehel eurlex.eu ka eesti keeles. Mõnikord tasub ka võrrelda mõnes teises suuremas keeles olevaid tõlkeid, kuid üldiselt on tänasel päeval eestikeelsed tõlked juba päris täpsed.
Tühimassi ehk täpse terminina "töökorras sõiduki massi" teema on lahtikirjutatud kahes määruses - ühes autod-haagised ja teises mootorrattad
sõiduki mass, kui kütusepaak/-paagid on täidetud vähemalt 90 % ulatuses selle/nende mahust, sealhulgas juhi mass, kütuse ja vedelike mass, koos standardvarustusega, mis on paigaldatud vastavalt tootja spetsifikatsioonidele, ning kere, kabiini, haakeseade ja varuratta/-rataste mass, kui need on paigaldatud, ning samuti tööriistade mass; b) haagise puhul: sõiduki mass, sealhulgas kütuse ja vedelike mass, koos standardvarustusega, mis on paigaldatud vastavalt tootja spetsifikatsioonidele, ning kere, lisahaakeseade/-seadmete, varuratta/-rataste mass, kui need on paigaldatud, ning tööriistade mass;
Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrus (EL) nr 168/2013 artikkel 5: 1. L-kategooria töökorras sõiduki massi kindlakstegemiseks mõõdetakse tavapäraseks kasutuseks valmis koormamata sõiduki mass ja massi hulka kuuluvad:
a)vedelikud;
b)standardsed lisaseadmed vastavalt tootja andmetele; c)vähemalt 90 % täidetud kütusepaagis või -paakides olev kütus. Käesoleva punkti kohaldamisel lähtutakse järgmisest: i)kui sõiduk töötab vedelkütusel, käsitatakse seda kütusena; ii)kui sõiduk töötab vedelkütuse ja õli segul: —kui sõiduki käitamiseks kasutatav kütus ja määrdeõli on eelnevalt kokku segatud, käsitatakse seda valmissegu kütusena; —kui sõiduki käitamiseks kasutatava kütuse ja määrdeõli paagid on eraldatud, käsitatakse kütusena üksnes sõiduki käitamiseks kasutatavat kütust või iii)kui sõiduk töötab gaaskütusel, veeldatud gaaskütusel või suruõhul, võidakse lugeda gaaskütuse paagis või paakides oleva kütuse massiks 0 kg; d)kere, kabiin ja uksed ning e)klaasid, haakeseadis, tagavararatas või -rattad ning tööriistad.
2. L-kategooria töökorras sõiduki massi hulka ei kuulu: a)juht (75 kg) ja sõitja (65 kg); b)lastiplatvormi piirkonda paigaldatud masinad või seadmed; c)hübriidsõiduki või elektrisõiduki puhul jõuaku(d); d)ühe-, kahe- või mitmekütuseliste sõidukite puhul gaaskütusesüsteem ning gaaskütuse mahutid ning e)suruõhumootori puhul suruõhumahutid.
Volga jupid on minu. Kui keegi soovib, siis palun kontakteeruda.
A:
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!