(Seda postitust muudeti viimati: 02-11-2005, 20:16 PM ja muutjaks oli Sillu.)
70.-80.-te aastate Tartust meenuvad kõiki ülalmainitud tüüpe esindavad prügiveoautod: nii GAZ-53 baasil hüdrokraanaga, mis võtsid peale 8 suurt metallkonteinerit; käsitsi tagantlaetavad, mis tühjendasid nii eramajade juures kui ka avalikkes kohtades paiknevaid väiksemaid prügiurne (Enamus olid minu mäletataval perioodil juba GAZ-53 baasil, kuid meenub ka vähemalt üks GAZ-51 baasil veel.); kui ka GAZ-53 baasil tõstukiga ülaltlaetavad suurte konteinerite tarvis. Viimatinimetatud ilmusid alles millalgi enne 80.-te aastate keskpaika ja hakkasid järkjärgult esimest tüüpi masinaid välja tõrjuma. Kolmandana mainitud tüübiga analoogilisi, kuid KamAZ-53213 baasil prügiveokeid oli kah vähemalt paar tükki ning need tühjendasid peamiselt suurte korterelamute juures paiknevaid konteinereid, kusjuures minu mäletamist mööda üks neist tegi läbi üsna raske avarii.
Viljandis liikus üks ülalpool esimesena mainitud tüüpi, so. 8 konteinerit pealevõttev isend veel 1993.-94. aasta paiku; peal oli tal hääle järgi otsustades Belarussi diiselmootor. Üks samasugune isend seisab praegugi Viljandi Autobaasi territooriumil.
Need GAZ 53 baasil prügiveokad,mis konteineri sisu ülevalt sisse kallas,on iseloomulkud,et nood on ühele küljele alati viltu vajunud. Ühe poole vedrud väsivad ära ja muutuvatki sellisteks "küürakateks". Omamood naljakas vaadata,kuidas need sõidavad,ka Tapal mõni aasta tagasi liikus üks selline.
EdR Kirjutas:Need GAZ 53 baasil prügiveokad,mis konteineri sisu ülevalt sisse kallas,on iseloomulkud,et nood on ühele küljele alati viltu vajunud. Ühe poole vedrud väsivad ära ja muutuvatki sellisteks "küürakateks". Omamood naljakas vaadata,kuidas need sõidavad,ka Tapal mõni aasta tagasi liikus üks selline.
Tartu 53-prükkaritel ei viitsitud "katuseluuke" remontida ja luugid eemaldati. Nende asemele keevitati plekist lehtrid, mis pidid prügikasti sisu õigesse kohta juhtima. Masina konteineriluuk oli kogu aeg lahti - ei tea, kas tuulega midagi välja ka tõmbas? 53-del oli parem külg kogu aeg madalamal, KamAZ-idel vastav häda puudus.
Täpsemalt ei mäleta, kuid teemaga meenus automaatselt, kuidas Hiiumaal olid mingisugused Zilid . Ja just uuemad, mitte krokodilli ninaga ka . Juba siis olid koledasti roostes ja armetud
Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
fic Kirjutas:Täpsemalt ei mäleta, kuid teemaga meenus automaatselt, kuidas Hiiumaal olid mingisugused Zilid . Ja just uuemad, mitte krokodilli ninaga ka . Juba siis olid koledasti roostes ja armetud
Hiiumaal ei ole minu mäletamist mõõda uut tüüpi Zil prükkareid olnud, isegi tava Zil-il prügikaid ei mäleta. Olid Gaz-53 baasil külgtõstukiga ja selline mis võttis peale kuus konteinerit.
Sillu Kirjutas:Viljandis liikus üks ülalpool esimesena mainitud tüüpi, so. 8 konteinerit pealevõttev isend veel 1993.-94. aasta paiku; peal oli tal hääle järgi otsustades Belarussi diiselmootor. Üks samasugune isend seisab praegugi Viljandi Autobaasi territooriumil.
(Seda postitust muudeti viimati: 12-03-2023, 14:35 PM ja muutjaks oli E303.)
(02-11-2005, 18:46 PM)Sillu Kirjutas: 70.-80.-te aastate Tartust meenuvad kõiki ülalmainitud tüüpe esindavad prügiveoautod: nii GAZ-53 baasil hüdrokraanaga, mis võtsid peale 8 suurt metallkonteinerit; käsitsi tagantlaetavad, mis tühjendasid nii eramajade juures kui ka avalikkes kohtades paiknevaid väiksemaid prügiurne (Enamus olid minu mäletataval perioodil juba GAZ-53 baasil, kuid meenub ka vähemalt üks GAZ-51 baasil veel.); kui ka GAZ-53 baasil tõstukiga ülaltlaetavad suurte konteinerite tarvis. Viimati nimetatud ilmusid alles millalgi enne 80.-te aastate keskpaika ja hakkasid järkjärgult esimest tüüpi masinaid välja tõrjuma. Kolmandana mainitud tüübiga analoogilisi, kuid KamAZ-53213 baasil prügiveokeid oli kah vähemalt paar tükki ning need tühjendasid peamiselt suurte korterelamute juures paiknevaid konteinereid, kusjuures minu mäletamist mööda üks neist tegi läbi üsna raske avarii.
kogu eelnev jutt ka piltidena esitatud. Minu mäletamist mööda leidus ka zil baasil prügiautosid. Gaz-51 baasil prügiveokeid pole oma silmaga näinud sest neid polnud ka 80 lõpus enam Tartus liikvel .
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
60 ndatel olid ümmargused tünnid, mis autole tagant peale veeretati relsside peal nagu saksa wermacht i kütuse tünnid, aga diameetrilt palju suuremad. 2 rivi läks auto peale ja vardad torgati relsside ja tünni vitste vahelt läbi, et veerema ei hakkaks. Tagant tõsteti hüdrauliliselt peale ja edasi juba veeres.
Parimat h2rra.
Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA