Teema on suletud

Ikka ja jälle seda automaksu!
#41

(28-04-2023, 13:26 PM)Daff Kirjutas:  ... Siin tabelis säästuautona ära toodud Škoda Fabia näiteks olin sunnitud maha müüma kuna sellega MAAL EI OLNUD TALVEL VÕIMALIK MAJANDADA. ...
Teede lahtilükkamine oli OPTIMEERITUD.  Tee lükati lahti alles siis kui kõik olid tööle hiljaks jäänud. Ainukesed masinad millega võid kindel olle, et kõiksugused optimeerimised sind ei ohusta on nelikveolised masinad. Need aga on sulle nüüd nagu karistus maal elamise eest.
nii ta on ... ise olen iga suvi mõelnud mingi öko punni ostmise peale, et töölkäimist odavamaks teha aga nii kui sügis kätte jõuab nii kaob see mõte.
(28-04-2023, 15:20 PM)zazik Kirjutas:  Täpselt sama asi on ka paljudel maainimestel. Talviseks kasutamiseks ja asjade vedamiseks mingi suur 4x4 koll, lume- ja porivabaks perioodiks midagi väikest ja ökot. Kui valima peab, on võimalik loobuda ainult ökoautost.
ma korra proovisin seda teisena ökoauto elik pisikese nelikveolise dusteri varianti aga need ajad, mil temaga liigelda on nii piiratud ja päris sõiduautoga hoopis olematud, heal juhul 3 kuud aga isegi suvel suure vihmaga muutub kruusatee selliseks plögaga kaetud asjaks, kus ka nelikveoline vänderdab ühest servast teise ... selle väikse auto pidamine on mõttetu kulu.
(28-04-2023, 15:58 PM)Peeter2 Kirjutas:  Automaks on kindlasti kurjast, aga nii hull see maainimese elu ka pole, et kindlasti 4x4 "koll" peab olemas olema. 
Lähisugulane on kõik oma asjad aetud saanud tavalise Golfiga ja ütleme et max paar hommikut aastas võib tulla ette kui lume tõttu otsekohe kodust välja ei saa. 
Asukoht on täielik pärapõrgu. Külavaheteed on ca 600 meetrit, natuke suurema teeni.
Vabakutseline või penskar tõenäoliselt saaks maal ka väikese ja mittenelikveolisega hakkama - ootab ja otsib sobiva aja liiklemiseks aga tööinimesel on see võimatu.
Kunagi oli veel sõiduauto ja tõin ema haiglast koju peale ajukasvaja oppi aga koju ei saanud, jäljed olid ees küll aga sõidukas seda lund ei läbinud ... tuttav traktorist peab siis sõiduautomehel alati käepärast olema.
Isegi praegu on sõidukaga sõit vaevaline, riigitee on kevadisest teedelagunemisest/külmakergetest pea tahenenenud aga ühtegi höövlit pole käinud, auk augus kinni, suure rattagagi raputab parajalt, sõidukad sõidavad nii max 20 km tunnikiirusega ...

P.S. Maakas ei osta nelikveolist eputamiseks. Ise parkisin pärast kastika ostu teda töö juures põõsa taga aasta aega enne kui kolleegid haisu ninna said.
#42

(28-04-2023, 16:20 PM)DevilDeVille Kirjutas:  "Kuna süsteemi rakendamisel võib tekkida risk, et autoomanikud hakkavad teistes riikides sõidukeid arvele võtma, soovitab amet selle vältimiseks siduda süsteem liikluskindlustuse tasumisega ehk kindlustust ei saa teha, kui maks on tasumata."

Saan ma nüüd korrektselt aru, et näiteks Soome registris olevale autole ei saa Soomes kindlustust teha, kui Eestis on sellesama auto pealt maks tasumata? Ilmselt on viga minu peakujus.
Selle peale tekib kohe küsimus, et miks kuradi pärast tehakse üldse otsuseid, mille puhul on ette teada, et inimesed hakkavad otsima alternatiive, et kokku hoida?
Muuseas, teises riigis arvele võtmisega seoses toon isiklikust kogemusest näite, kui oma eelmise isikliku auto vormistasin enda nimele, kuigi toona oli mul sissekirjutus Soomes. Seda kusjuures täiesti ametlikult, seega see mujal registreerimise hirm on täiesti põhjendatud, eriti arvestades, et ka auto registreerimine/omanikuvahetus on mujal soodsam kui Eestis. Juba selles valguses on automaks Eestis sadistlik.
Ei ole küll võrreldavad asjad, kuid autosid on mujal registreeritud ka tühisemate asjade tõttu- sajandivahetuse paiku võeti autosid arvele Lätis, et saaks ümberringi toonitud klaasidega autodega sõita.
PS. Ma ei propageeri anarhismi ega ebaseaduslikku tegevust, kuid selles ei leia ma midagi halba, kui Eesti Vabariigi "valitsuse" ebamõistlike otsuste tõttu inimesed endale kasulikke, kuid riigile kahjulikke otsuseid tegema hakkavad.
Äkki kõige rohkem "pingviine" maa peale toov tegevus? Kuigi veidi kahtlen ise ka selles.

Leheküljel alguses olnud ksf! 2715 viide Võrklaeva soovituse kohta osta säästlikum auto- mis see säästlikum auto on? Nende peast rohepööratud poliitikuhakatiste meelest muidugi elektrikäula, aga kas (võibolla) mõne euri kokkuhoidmiseks kütusekuludelt peavad inimesed ägisema 300-400€ liisingumakse all, kui palk on 500-600€? Õigemini leian, et see ei ole lihtsalt võimalik, a mis "neil" viga rääkida, kui see automaks lähebki kokkuvõttes "inflatsiooni tõttu" nende palkadeks?
Olen ksf! 2715-ga kahe käega päri, et kui mingi inimene on eluaeg olnud mingil soojal kohal ja reaalselt töötegemisest midagi ei tea (ma ei hakka päris otse ütlema), ei saagi lõugade vahelt muud peale sooja auru tull ja ministriks ei sobi selline kindlasti.
#43

Siis edaspidi väljastpoolt Eestit toodud klassikaline vähe rasvasem vanem raud (tegelikult vist enam-vähem kõik 35+ vanusega sõidukid) saavad esmasel regamisel 3000 - 3600.- euri laksu ?
#44

[/quote]
Selle peale tekib kohe küsimus, et miks kuradi pärast tehakse üldse otsuseid, mille puhul on ette teada, et inimesed hakkavad otsima alternatiive, et kokku hoida?

Sama nagu Soome kolinud paljude tuttavate kalevipoegadega: Esimesed kümme aastat hoidsid oma autosid Eesti registris, käisid iga 5 kuu tagant kodus ja regasid järgmise sugulase nimele; kuna seal ka telekamaks siis televiisorite peidukad ehitati sektsioonkappide sisse ja lastel keelati kedagi sisse lasta; palka sooviti miinimumi ametlikult ja ülejäänut mustalt, alkot ja suitsu käidi Eestist toomas.

Nüüd on kõigil autod Soome registris, telekad seinapeal ja makse maksavad inisemata. Seda seepärast et saavad vanemaks, vaja arstil käia, haiguslehte võtta ja kaugel see pensiaegki on. Lõpuks saavad aru miks makse makstakse.
#45

kuna seal ka telekamaks siis televiisorite peidukad ehitati sektsioonkappide sisse ja lastel keelati kedagi sisse lasta..

Soomlased siis veidi saamatud oma telekamaksu kogumisega. Saksas asi kavalam ja tuleb maksta iga korteri/maja kohta 20EUR ringhäälingu maksu kuus ja olenemata sellest, et kas sul telekas või raadio üldse olemaski on või pole, kõik maksavad. Kuna elukoha registreerimine on kohustuslik ja vajalik palga saamiseks ning pangakonto avamiseks, siis ei saa oma elukohta ka kuidagi varjata. Mitteregistreerituna korteris/majas elamisel ähvardatakse ka 1000 eurise trahviga. Lisaks teemasse tagasi tulles on Saksas ka muidugi analoogne automaks olemas meile lubatavaga, 2-300 EUR aastas.

Küll aga ksf. Spitfire poolt välja toodud esmaregamise tasu vanematele autodele on suur küsimärk. Võib korduda analoogia ca. 2000 aastate alguse ajaga, kus ühe juba oma nimel oleva helesinise sapaka või rohelise mosse dokumentidega sõitsid vanamehed läbi mitu autot järjest kuna 1600 kroonine arvelevõtt oli ebamõistlikult kallis poole odavama turuhinnaga auto puhul. See oli muidugi ka aeg kui VINile vaadati tihti läbi sõrmede ja omad poisid käisid ainult dokumentidega TÜV tegemas.

Leidsin ka omaaegse uudise, mis tollast suurt muutust dokumentide kehtivuse ja reg. maksu tõusu 2000. aasta paiku kirjeldab: Link

Mind on hakanud huvitama ka mõne kaaskodaniku aktsioon, kes 25 EUR tasu eest lubab surnud autosid oma nimele kirjutada. See on nüüd just automaksu ajel hoo sisse saanud. Huvitav, et kas loodetakse tulevikus analoogselt sinise sapaka või rohelise mosse dokumentidega hakata neid edasi müüma?
#46

Huvitav kas see iga-aastane automaks hakkab kehtima ka ajutiselt registrist kustutatud sõidukitele?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
#47

(29-04-2023, 13:32 PM)Walter Kirjutas:  Huvitav kas see iga-aastane automaks hakkab kehtima ka ajutiselt registrist kustutatud sõidukitele?

Praeguse teadmise järgi mitte, kui jäädakse kindlustuse analoogi juurde. Ehk kui tahad sõita, maksa.

Mis on talutav.

Aga tuleb jälgida, et mäe otsa roninutel ei tekiks ministeeriumi kõrgestiõppinute tuules tahtmist "registrit puhastada"...
#48

(29-04-2023, 13:41 PM)v6sa Kirjutas:  Praeguse teadmise järgi mitte, kui jäädakse kindlustuse analoogi juurde. Ehk kui tahad sõita, maksa.

See ei haaku varamaksu põhimõttega. Sõitmise maks on olemas aktsiisi näol. Kindlasti on praegu liiga vara omale siin mingite luulude ja arvamuste alusel tonte maalida.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
#49

Antud juhul on huvitav, et kõige suurema riigi toetamise võimaluse saavad need hobiautoentusiastid, kellel käigus väheväärtuslik masin või isegi mitu sellist.
Peres olevate 1-2 põhisõiduki makse maksavad nad niikuinii nagu kõik teisedki, aga siis veel hobikate eest ka juurde.

Lühiperioodi maksu"soodustusest" - kui see üldse tuleb - on vähe villa, sest ega poole aasta maks ei tule poole odavam terve aasta maksust. 
Need lühema/pikema perioodi maksusuhted kujundatakse pigem ikkagi kuhugi 75% peale. Umbes nii nagu praegu 6kuu ja 12kuu kindlustusmakse või 1 päeva ja 1 kuu makse.

Ja isegi kui näiteks must number maksust vabastatakse, siis see pole suurem asi alternatiiv, sest kulud musta numbri kvaliteedi tasemeks oleks ikkagi mistahes maksudest suuremad ning selles pühapäevaharrastajate "sihtgrupis" ilmselt rahaliselt ülejõukäivad. Või oleks musta numbri "võimalus" masina nooruse tõttu lihtsalt kättesaamatu kriteerium.

Veel toredam saab olema olukord siis, kui ka peatatud registrikandega sõiduk maksuvabastust ei saa, siis tuleb sisuliselt ka garaaži või aianurgas seisva tulevikuprojekti ehk "numbri ja ämbri" eest maksu maksta.
#50

(29-04-2023, 18:22 PM)TeeTL Kirjutas:  Veel toredam saab olema olukord siis, kui ka peatatud registrikandega sõiduk maksuvabastust ei saa, siis tuleb sisuliselt ka garaaži või aianurgas seisva tulevikuprojekti ehk "numbri ja ämbri" eest maksu maksta.
Kas ikka saab nii?Mul kadunud äia mosse number ja ämber riiulis,masin ammu kaalul kuna kere nr ei klappinud passis olevaga...Minust need jäävadki mälestuseks,kuna pole tahtmist minna arki jaurama...
#51

(29-04-2023, 17:35 PM)Daff Kirjutas:  
(29-04-2023, 16:30 PM)aavu Kirjutas:  
(29-04-2023, 15:42 PM)honkomees Kirjutas:  
(29-04-2023, 15:29 PM)ugandiklubi Kirjutas:  Cool Pigem tuleks mõelda kuidas sellisest valitsuste lahti saab ,aga mitte kui hea või halb uus maks on .
Mõelda tuli enne valimisi ... praegu on hilja.

P.S. Minu eluajal pole EV olnud halvemaid valitsejaid kui peaminister KaKa ja president Buratino, nõuka aja jätame välja.
Järgmisteks valimisteks unustame kõik halvad asjad ja astume samasse ämbrisse. Kõik kordub.

Millegipärast on praegu enne valimisi neid võitjaid ülistanud seltsimehed väga vait.  Mis juhtunud on?
Automaksu teemast sai mingi vingumise teema?
See kui käkre kaabudega tolvanid 365 miljoniga arvutusvigu teevad viibki lõpuks selleni, et kusagilt tuleb hakata miinust tagasi tõmbama. Või kui lugupeetud kriminaalse erakonna peaminister ei suuda Saaremaal alla 12k eurise kulu käia.
#52

(29-04-2023, 20:04 PM)iisak Kirjutas:  Automaksu teemast sai mingi vingumise teema?
See kui käkre kaabudega tolvanid 365 miljoniga arvutusvigu teevad viibki lõpuks selleni, et kusagilt tuleb hakata miinust tagasi tõmbama. Või kui lugupeetud kriminaalse erakonna peaminister ei suuda Saaremaal alla 12k eurise kulu käia.
Ah ikka ärgati.

Ma ei oska seda vingumiseks lugeda, kui mulle ei meeldi, et minu käest tahetakse raha ainult sellepärast ära võtta, et seda on väga lihtne teha.
Eriti kui seda hakkab tegema äsja valetades võimule saanud seltskond.
Krt, maksude tõstmise asemel tuleb majandust ergutada. Siis hakkab maksuraha iseenesest kasvama.
#53

Löpuks ometi on arutelu selle rohepesu maksu suhtes ülesse vöetud. Kliima soojenemine on seotud maakera enda muutustega, mitte meie tegudega.
https://www.sott.net/article/420049-NASA...8q2hxLTVe8
https://twitter.com/KalsElaine/status/16...R9SlA_uQiM
Ehk rohepesu vöiks ära jätta. Minu jaoks tähendab kliimaneutraalust seda, et me likvideerime linnud, loomad ja inimesed ära ,sest nad eritavad CO2. Kui automaks siiski tuleb siis vöiks seda selliselt teha, et mida uuem auto seda körgem maks, sest iga uue bensiini vöi diisel auto tootmine kulutab 3-4 korda rohkem loodus ressursse, kui juba liikluses osalevad. Elektriautode tootmine on veel rohkem keskkonda reostavam, kui uute bensiini vöi diisel masinate ehitamine. Lihtsalt meil pole maailmas nii palju haruldasi muldmetalle, et neid rohepesu autosid ehitada. Paljud haruldaste muldmetallide kaevandus kohad kuuluvad hiinlastele ning need asuvad vaid mönes riigis. Maks vöiks, siis nii olla, et 0-25 aastat vana auto eest maksad järk järgult vähem, ehk 2023 aasta liikuri eest näiteks 1000 eurot, 1998 oma eest 40 eurot. Kui auto on vanem, kui 25 aastat vöiks ültse masku vaba olla. Elektriautode maks vöiks olla selline, et kui masin maksab 50 000 eurot, siis poest uuena ostes tuleks rohepesu toetamise eest 50 000 eurot juurde maksta ehk auto hinnale samapalju otsa, kui liikur maksis.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

#54

(29-04-2023, 20:04 PM)iisak Kirjutas:  
(29-04-2023, 17:35 PM)Daff Kirjutas:  
(29-04-2023, 16:30 PM)aavu Kirjutas:  
(29-04-2023, 15:42 PM)honkomees Kirjutas:  
(29-04-2023, 15:29 PM)ugandiklubi Kirjutas:  Cool Pigem tuleks mõelda kuidas sellisest valitsuste lahti saab ,aga mitte kui hea või halb uus maks on .
Mõelda tuli enne valimisi ... praegu on hilja.

P.S. Minu eluajal pole EV olnud halvemaid valitsejaid kui peaminister KaKa ja president Buratino, nõuka aja jätame välja.
Järgmisteks valimisteks unustame kõik halvad asjad ja astume samasse ämbrisse. Kõik kordub.

Millegipärast on praegu enne valimisi neid võitjaid ülistanud seltsimehed väga vait.  Mis juhtunud on?
Automaksu teemast sai mingi vingumise teema?
See kui käkre kaabudega tolvanid 365 miljoniga arvutusvigu teevad viibki lõpuks selleni, et kusagilt tuleb hakata miinust tagasi tõmbama. Või kui lugupeetud kriminaalse erakonna peaminister ei suuda Saaremaal alla 12k eurise kulu käia.
Lumehelmekestel pole praeguse ikaldusega just liigpalju puutepunkte. Pieteeditundeline inime teeb eelnevalt kerge analüüsi (või kasutab kompetentsete sõltumatute institutsioonide andmeid) ja siis hakkab tiražeerima oma nägemust sellest, kes ja kuipalju ekvivalente hukkas.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
#55

Vaatasin just linki eelpool toodud heitmetabelist ja selle alusel makstavast rahasummast. Gramm alla 100.- tuleks maksta siis aastas.
Ehk siis miskit märkimisväärset ahhetust küll ei kaasne.
Kui see summa aitab teid korras hoida, nagu praegu, siis mina küll ei vingu. Minu kandis Põlvamaal on päris head siledad need. Mujal ka sõitnud ja samuti midagi halba pole öelda.
Eks kuskilt tuleb see raha saada, et jätkusuutlik olla. Ei saa päris nii ka, nagu kaabu meeste punt enne valimisi lubas, et odav elekter, jne. Küsisin, et kust selleks raha saadakse, siis oli vaikus. Ehk siis, raha peab ikka olema, et lubadusi täita.
Ei ole ka otsene oravate austaja, aga eks Ukraina teema neela ka suuri rahasid ja Nursipalu samuti ja jätkusuutlikuseks on vaja miskit teha.
Seda Vene kokku keeratud jama peame kõik taluma ja kõige tähtsam ikka, et riik püsiks. Need maksud ja püksirihma koomale tõmbamine on selle kõrval tähtsusetud.
#56

Tsitaat:Automaksu teemast sai mingi vingumise teema?
Sellisele oravate ja sotside  lolliusele peab vastu hakkama .  Kui muud väljapääsu pole tuleb hakkata lihtsalt maksust mööda hiilima .
#57

Seda ma eile ütlesin ka, et rahvas hakkab otsima võimalust, et ENDA makse optimeerida. Riik on teisejärguline, sest RIIKI ei huvita maksumaksja käekäik. See on sama asi, kui alkoholiaktsiisi tõstmisel "selgus", et "lõunaosariikide" inimesed enam alkoholi ei tarbi.
#58

(29-04-2023, 23:25 PM)Aare R. Kirjutas:  Seda ma eile ütlesin ka, et rahvas hakkab otsima võimalust, et ENDA makse optimeerida. Riik on teisejärguline, sest RIIKI ei huvita maksumaksja käekäik. See on sama asi, kui alkoholiaktsiisi tõstmisel "selgus", et "lõunaosariikide" inimesed enam alkoholi ei tarbi.
Oled rumal või mängid rumalat?
#59

(29-04-2023, 23:25 PM)Aare R. Kirjutas:  Seda ma eile ütlesin ka, et rahvas hakkab otsima võimalust, et ENDA makse optimeerida. Riik on teisejärguline, sest RIIKI ei huvita maksumaksja käekäik. See on sama asi, kui alkoholiaktsiisi tõstmisel "selgus", et "lõunaosariikide" inimesed enam alkoholi ei tarbi.

No joodikut ära küll siia teemasse too. Joodik on nagu pori otsiv siga- küll on naine lits, lapsed ülekäte läinud, töö fekaal jne jne.
Ükspuha mis põhjus on järjekordne võimalus ennast iga päev täis juua ja naisi-lapsi peksta. Mida varem nad ennast surnuks joovad seda kergem kõigile.
#60

(29-04-2023, 19:36 PM)muska71 Kirjutas:  
(29-04-2023, 18:22 PM)TeeTL Kirjutas:  Veel toredam saab olema olukord siis, kui ka peatatud registrikandega sõiduk maksuvabastust ei saa, siis tuleb sisuliselt ka garaaži või aianurgas seisva tulevikuprojekti ehk "numbri ja ämbri" eest maksu maksta.
Kas ikka saab nii?Mul kadunud äia mosse number ja ämber riiulis,masin ammu kaalul kuna kere nr ei klappinud passis olevaga...Minust need jäävadki mälestuseks,kuna pole tahtmist minna arki jaurama...
Läheb teemast välja mu vastus, sest isiklikult ei saa aru, kuidas aiakaunistuse eest automaksu peaks küsima aga ma ei saagi paljudest asjadest aru.
https://auto.geenius.ee/rubriik/hea-nipp...kustutama/

"Sõiduauto või kuni 3500 kilogrammise täismassiga veoauto, mis on lammutatud või hävinenud pärast 1. maid 2004, registrist kustutamiseks tuleb lisaks taotlusele esitada Eesti litsentseeritud jäätmekäitleja väljastatud lammutustõend."

Tähelepanu tuleb siis juhtida kuupäevale ja viimasele sõnale: lammutustõend.

Sellest tulenevalt, et kui sul masin pole peale 1 mai 2004 ülevaatusel käinud, siis probleeme pole. Kui sul on aga masin, mille näiteks 2006 kannibaliseerisid varuosadeks teisele autole, oled probleemi otsas ja sellest pääseb ainult nii, et teed avalduse et oled ebaseaduslikult auto lammutanud, maksad trahvi keskkonnaametile ja siis saab kustutada. JOKK võiks iideeliselt olla ka 2004 aprill ülevaatusega masinad.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne