Ikka ja jälle seda automaksu!
#1

Nagu ikka algas hommik päevalehe ja kohviga.ja nagu ikka ei tule sealt häid uudiseid.
lugege tänase päevalehe lk 2 arvamust.kiirmaks autoomanikele.
lühidalt siis kokkuvõttes et kuna riigieelarve on si...sti tehtud siis on vaja väänata sahtli vahele autoomanikud ja kõik maksu alla panna.raha peaks tulema siis juurde ligi pool miljardit.
no aitäh.
kui me kõik maksame juba nagunii aktsiisimaksu siis veel koormisi.
ja suurtel paksudel on siis plaan kiirkorras vaikselt valmissahkerdada seadus selle maksu kohta.

Siin kohal teen väikse ja vaikse üleskutse.
ühendada hobi ja vanaautode huviliste ringkonnad ja teha algatus ja läbirääkimine vastava ametkonnaga et maksu alla ei läheks sõidukid mis on omanduses kuid ei ole :
1.liiklemiseks kasutatavad(st on arvel kuid vb viibivad ntx 5a kapremondil,on ntx kasutuskõlbmatud ja seisavad kuna omanik korjab finantsi et korda teha,jne)
2.hobisõidukid mingist x aastaarvust vastavalt kokkuleppele(ala 20a ja vanemad)
3.tehnilist ülevaatust mitteomavad sõidukid(kuna ükski terve mõistusega inimne nagunii nendega ei liikle)
4.aastas mingi x arv kuusid kasutatavad hobisõidukid(ala suvised 3 kuud)
ei hakka rohkem pakkuma kuna naguniii hakkab siin edasi tulema juba teoretiseerimine et mida ja kuidas....lihtsalt pakkusin ideed välja.
palun teemat mitte läbustada vaid lisada konkreetseid ettepanekuid mida teha selleks et meie ühine kirg ja hobi(vanasõidukid)ei satuks mõne teemavõõra totra bürokraadi tõttu maksude koormise alla.
(isiklikut seisab hoovil 8 sõidukit 1974-1983)

niiet kel on huvi mõelda välja nö kodanikualgatuse korras kiri ministeeriumile ja luua suhtlemiseks grupp ja käia läbi ka bürokraatide juurest ja tutvustada muret siis oleks selles teemas see koht kus sõna võtta.ise olen tartumaalt ja tallinna satun harva,seega pole ma hea kandidaat.
kuid mure et maksukoormise alla satun on suur.ma ei soovi kõiki sõidukeid arvelt kustutada ja siis hiljem jälle maksta et arvele saada.

ühesõnaga jätke hobi ja vanasõidukid rahule!

peace! Smile
Vasta
#2

Toetan kahe käega eelpooltoodud punktides mainitut -- see on ju paras sigadus, kui keegi päästab vanasõiduki uuele elule ja peab selle eest lisaks renoveerimiskuludele veeel riigile andamit maksma!

Tõesti võiks olla nn maasturimaks, praegu vaatan kui palju suuri kaste tallinna linnas ringi liigub, kas tõesti nende omanikud on mülkasoo elanikud, kus nad muude masinatega liigelda ei suuda. Või on see väikese eestlase suurusehullustus??? Kui jõuad endalle cady või hummeri osta, jõuad maksu ka maksta, las nissan micrad olla maksuvabad.
Vasta
#3

"Maasturimaks" on juba olemas, nimega kütuseaktsiis, kui maastur võtab rohkem kütust, siis maksad rohkem, kui õnnestub leida kütusesäästlik maastur, siis pole tähtsust mis suurusega kere on. Ja CO2 emissioon on otseses seoses tarbitud kütuse hulgaga, mitte mingi katalüsaator või asi ei suuda CO2 taset vähendada.

Mitte kadedusmaksudega ei tule asja reguleerida, vaid tuleb piir peale panna kallite autode läbi firma "tööautodeks" ostmisele, mida antud eelnõu ka teeb. Kui miljonilise maasturi mees maksab reaalselt maksustatud sissetulekule taandades oma auto eest kuus sama palju kui keskmise Corolla-Avensise palga eest ostja, siis pole toimuv eriline ime. See teine pool, mis puudutab saastemaksu, on jah paras rämps, samas ma arvan et seda ei saa kasutatud autodele puhttehnilistel põhjustel rakendada.
Vasta
#4

Täpselt. Kütuseaktsiis on see kõigeõigem automaks. Sellest oli ka pikk jutt kunagises Postimehes.

T.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#5

ehk siis on võimuesindajad ka natuke paljastanud seda millist maksu täpselt nad plaanivad.
nimelt siis ühekordne maks auto ostul ja registreerimisel.
nyyd jääb vaid küsimus et kas see kehtib vaid uutele sõidukitele või kõigile sõidukitele olenemata vanusest.tahaks näha mis nad võtavad aluseks kui tahaks oma nimele võtta 8l cadillaci?mille pealt siis maksu ja co taset arvutatakse?
kogu süsteem hakkab vist jälle mõlemat jalga lonkama.
Vasta
#6

Ja me jõuame tagasi alguspunkti. Võtame aastaid ca 10 või isegi vähem...ütleme 7 tagasi....
Välismaalt auto toomise lugu...
Mäletan lugu umbes nii, et siis võttis üks esivanematest julguse kokku ja läks ostis saksast tuttavate käest auto, (hind loomulikult soodne). Mäletan umbes nii palju, et tollimaksud jms läks kokku maksma ca 500 EUR-i, mis oli siis umbes sama palju, kui auto tollal saksas maksis. Mäletan kellegi poliitikusõnu: EL-i astudes kõik sellised jurad kaovad, võid tuua auto väljaspoolt, samade tasudega nagu oma riigist...

Iga lõpp on millegi algus, ütles vihmauss, kui oma saba sööma asus...

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#7

Juba kuskil kirjutas. Ümberregistreerimine või arvele võtt pidi olema 4000,- Täiesti ajuvaba. Mingi jupidoonori saamiseks pead maksma ehk mitmekordse auto hinna.



Vasta
#8

Noh siis tuleb masin arvelt maha võtta ja siis võib jupidoonor omanikku vahetada ilma igasuguste dokumentideta nii palju kui vaja.
Vasta
#9

parandage mind kui ma eksin, aga kas mitte registrist kustutamiseks pole mitte vaja utiliseerimistõendit pädevast utiliseerimisasutusest (kuusakoski jne)? ehk, maha ei saa kah võtta seda jupidoonorit naljalt.
Vasta
#10

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=12145
Kui jupidoonorile pole juba aastaid ülevaatust tehtud, siis ei tohiks probleeme tekkida. Samuti ei nõua pädevad utiliseerimisasutused veel, et sõidukil oleks kehtiv ülevaatus Wink
Vasta
#11

Mitte et ma oleks nüüd mingi automaksu pooldaja, aga te toote nagu päriselt ka 4000 eeku maksvaid jupidoonoreid pidevalt välismaalt või?
Vasta
#12

Ei too nad midagi, niisama alles unistavad, et äkki peaks tooma...

Aga ma pigem pooldan seda regamismaksu tõusu, kui aastamaksu.
Kui midagi osta, siis niikuinii on suur väljaminek ja vahet pole.

Ja kui mingi auto juppideks tuua, loomulikult, ei pruugi teda ju arvele võtta. Lammutad jupidoonori osadeks ja kogumoos.
Vasta
#13

Jep, seda minagi, kõigist halbadest variantidest on 4 kuni 10k ühekordne maks impordil üsna inimlik. Peaasi et erisoodustusmaksu piirmäära tõstetakse, see on koht mis otseselt minu isiklikku õiglustunnet riivab.
Vasta
#14

Võrdluseks Läti automaksu määrad pdf formaadis: http://www.fm.gov.lv/nodokli/automoto/autoMoto_Tax.pdf.

Tundub, et strateegia, mille kohaselt tehakse alguses juttu ebareaalselt kõrgest maksumäärast (sotside variant igakuisest automaksust) toob kaasa selle, et madalama määraga maksuga nõustutakse leplikult õlgu kehtitades. Maksu roheline eesmärk on juba ammu päevakorrast kadunud ja asendunud viidetega riigieelarve puudujääkidele, kadeduse õhutamisele (viited landcruiseritele jms). Ühesõnaga, olukorras, kus suurem osa ministeeriumitest ei ole laekumiste vähendes valmis mingitki arvestatavat kokkuhoidu saavutama, ei ole minu arvates mistahes maks, sealhulgas automaks põhjendatud. Või leiab keegi, et riik toimib juba nii efektiivselt, et iga maksutulust laekuv lisakroon annab ka lisaväärtust?
Vasta
#15

Ei, seda ei ole keegi väitnud. Samas ega riigieelarve ikka puhtalt kokkuhoiust ei täitu, kui on valida tulumaksu mittealandamise ja automaksu kehtestamise vahel, siis ma valiks selle ühekordse impordimaksu, sest kui tihti ma ikka uusi autosid ostan, pigem ikka putitan olemasolevaid oksendamiseni. Noh ja ma juba mingi kolmandat korda vist mainin, et firma nimel olevate "esindusautode" erisoodustusmaksu piirmäära tõstmine on minuarust väga õige koht kust lisaraha saada, see ei ole eriti aus kui ühele mehele ("tööauto" omanik) maksab LandCruiser reaalväärtuses sama palju kui teise mehe ("isikliku auto" omanik) Corolla. Ma nimetaks hetke olukorda isegi tagurpidi astmeliseks maksustamiseks.

Ehk siis kui korraks jätta kõrvale hüpoteetiliste 4k jupidoonorite teema, siis on rõhuasetuse nihe tulude maksustamiselt tarbimise maksustamisele minuarust väga tervitatav areng. See, et autod esimesena hambusse jäid, on lihtsalt loodusõnnetus.
Vasta
#16

Kuna viigrihüpe on eelkõige vanade asjade lõpunikasutamine ja mitte uute roheliseksturundatute ostmine, siis vast sobib siin teemas meid peatselt valusalt puudutavat arutleda.

Täna teadaoleva alusel tundub, et rohkesõnalise, kuid äärmiselt ühekülgselt jõuka linnainimese vaatenurka kajastava jutuga üritatakse vaesema rahva arvelt taas riiki kosutada. Praegune skeem paneb jälle maksma vaesemad, kel skeemitamiseks aega ja vahendeid ei ole. Rikkad leiavad viisi viia oma varad löögi alt välja ja mitte maksta.

Kasu keskkonnale on null, loodetud kasu riigieelavele jääb alla poole: veoautod sõidavad muude lippude alla, suured ja janused eraautod samuti ning maksu jäävad maksma ainult need, kes ei taha või suuda võõrleegioni astuda.


Siit tekib küsimus, kas kuskil juba käib MKM ametnike (sest nemad selle tsczhydeemi väljatöötamise ülesande saavad, millele Toompealised kummitempli alla löövad) harimine hobiautonduse ja vaesema maaelanikkonna eluviisi jätkumise võimaldamiseks. Praegu peaks olema veel võimalik mõistlikke eradneid sisse tuua. neid pole vaja ka välja mõleda, mujal on ju olemas:

  1. hooajaliselt kasutatavate sõidukite proportsionaalne koefitsent;
  2. väike püsimakse alates teatud vanusest;
  3. tunnustatud vanatehnika (meil Must Number) vabastus.
Kui kuskil säärane tegevus juba käib, palun lahkesti juhtada.
Vasta
#17

(28-04-2023, 09:54 AM)v6sa Kirjutas:  
  1. hooajaliselt kasutatavate sõidukite proportsionaalne koefitsent;
  2. väike püsimakse alates teatud vanusest;
  3. tunnustatud vanatehnika (meil Must Number) vabastus.
Pisut muudaks, aga ilus algus.
Punkt 1. piisaks kui seda on võimalik maksta näiteks per kuu. Maksad ainult selle kuu eest kui kasutad, sarnaselt kindlustusega.
2. Üle 30-ne aastased autod (millel igapäevane kasutusväärtus nikuinii puudub, hobiautod ehk siis potensiaalsed musta numbri autod) maksuvabad.
3. tunnustatud vanatehnika (Must number) maksuvaba.
4. hulgi allahindlus, (ma ei oska seda paremini sõnastada, aga loogika/mõte on selles, et kui samal eraisikul on näiteks 5 autot, siis korraga sõidab ta ikka ainult ühega.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#18

(28-04-2023, 10:27 AM)spitfire Kirjutas:  ...
4. hulgi allahindlus, (ma ei oska seda paremini sõnastada, aga loogika/mõte on selles, et kui samal eraisikul on näiteks 5 autot, siis korraga sõidab ta ikka ainult ühega.

Ma ei oleks siin nii kindel, meie pere kuuest sõiduloaga autost on täna kolm sõidus... Mõne aasta pärast äkki isegi neli, kui vanem tütar ka load saab. On võimalik, et peame praegu rahadusministriks saanud piiratud taipamisvõimega (mis oleks odavam) või lihtsalt küünilise julmuri (mis oleks väga halb variant)  juhtimisel loodud maksusüsteemi tõttu oma eluviisi oluliselt muutma.

Mis on üsna selge: automaksust me ei pääse. Alternatiiv on tõmmata niigi õhukest riiki koomale ja ilmselgelt meid valitsema trüginudtel ei ole kavatsustki seda teha oma kõrgete palkade ja priskete hüvituste arvelt. Vaid kokku tõmmatakse riigi "teenuseid". Mis jälle lööb kõige valusamalt vaesemat osa elanikkonnast, kes ei saa endale lubada tõhusat optimeerimist.

LHV foorumi lugemine on päris silmiavav: https://fp.lhv.ee/forum/free

Kõige kulutõhusam meede keskonna olukorra radikaalseks parandamiseks oleks rahvaarvu drastiline vähendamine. kuni 2 miljardit mahub üsna lahedasti ära ilma loodust hukkamata. Ehk tagasi aurrumasinaeelsesse ajastusse: https://www.worldometers.info/world-popu...n-by-year/
Vasta
#19

Automaks on kahtepidi kahjulik. Esiteks inimstele kes omavad autosid ja ei kasuta neid pidevalt, seepärast jäädagu kütuseaktsiisi juurde. Teiseks riigile, kes uue maksu juurde toomisega mitte ei vähenda riigi halduskulusid, vaid suurendavad, kuna uuele maksule on vaja haldusakte, nende koostajaid ning Maksuameti töötajaid, kes selle kogumist-kõrvalehoidmist jälgiks. Huvitav, kuidas neid aspekte nii targad inimesed, kes ettepanekuid teevad, tähele ei pane?

Do'nt panic
Vasta
#20

(28-04-2023, 10:27 AM)spitfire Kirjutas:  4. hulgi allahindlus, (ma ei oska seda paremini sõnastada, aga loogika/mõte on selles, et kui samal eraisikul on näiteks 5 autot, siis korraga sõidab ta ikka ainult ühega.
Sarnast asja olen küsinud kindlustusest - kui sõidan ainult ühe sõidukiga korraga, miks ma kõiki kindlustama pean? Tahtsin saada juhipõhist kindlustust stiilis "kõik A-B kati sõidukid, mille rooli istun, on automaatselt kindlustatud minu isikliku, mitte sõiduki omaniku koefitsendiga". Öeldi, et ei saa. Seadus ei pidavat lubama, mis on täiesti arusaadav, kuna sõidukeid on rohkem, kui juhte ja kindlustusseltsid on omale kasumlikumas vormis seaduse välja lobistanud.

Teemasse kah - kui lisaks olemasolevale kütuseaktsiisile kehtestatakse fossiilküttel toimivatele autodele automaks, siis on see lihtsalt selleks, et eelarve aukude lappimiseks ja laenude tagasimakseks rohkem raha laekuks. Rohe-viigerhüppe korral tõstetaks lihtsalt aktsiisi, mis tagakski õiglase jaotuse - saastad rohkem, maksad rohkem.
Kui automatsu eelnõu avalikuks saab, siis paistab, kuidas ja mida täpselt maksustada kavatsetakse. Selle järgi saab otsustada, kas vedada vähe kasutust leidvad bensiini/diiselmootoriga hobiautod akudrellide sabas treileritega Toompeale või mitte.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne