Belarus traktorid.

(04-05-2023, 23:13 PM)Kult Kirjutas:  Traktoril tegi poolassi laager kahtlast häält ja nii oligi, sai ratas üles tõstetud ja loks sees. Laagri see osa mis kuule fikseerib kindla vahega oli ära lagunenud. Töötunde ka muidugi hirmsasti, tervelt 800, need ka mitte mototunnid vaid uuema aja mõõdiku järgi.
 Küsimus selline, et kas sinna on mõnda alternatiivi - rulllaager või midagi sellist või läheb tavaline kuullaager sisse ja loodame parimat.
Mina aru ei saa kuidas neid laagreid ära suudetakse lõhkuda...
Pannakse tavaline kuulidega laager?
Mul ka siin üks usin metsamees käis ja tagus trummi et vaja rullide peale teha.
Küsisin kes selle välja reguleerib?
Vastata ei osanud ja käskisin osta suurele koormusele mõeldud laagri ja kui puruneb teen tasuta rullidele ringi.
Siiani pole veel teha tulnud ja laagri pani ta SKF ning K5 mis peaks suutma kanda üle 9 tonni koormust...
Vasta

Eelnevalt oli traktoril küljes kraavikett ja on muidu pikalt seisnud, võibolla nende koosmõjul.
Ostsin agropartsist uue laagri 6217(peaks kood olema), loodetavasti kestab. 
 Ma ei olegi plaaninud hakata laagrite hingeelusse süvenema, mõtlesin et äkki on mingi kestvam lahendus, aga ju siis on niisama ka hea küll.
Vasta

See 6217 on mõõdu tähis.
Tähtsad on veel tähed ja numbrid peale seda.
Need määravad laagri spetsi.
Vasta

Sinna ei käi tavaline 6217 vaid 217K5.
Sellel on kuule oluliselt rohkem ja kestab raskemaid töid.
Kunagi Võru traktoripood ka müüs rõõmsalt tavalist 6217 laagrit rattalaagri pähe ja kõik kes raskemaid töid tegid olid päris õnnetud.
Ma ei tea kas neid tooteid läbi akna tagasi ka saadeti.
Vasta

(05-05-2023, 13:29 PM)2715 Kirjutas:  Sinna ei käi tavaline 6217 vaid 217K5.

See oli juba eelmises postis kirjas, paraku pole lugemine enam moes.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

MTZ 50/52 kataloog annab laagri mõõduks 217A, kust see 217K5 võetud on?

Tahaks teada ,mis asju te veate nende traktorite haakes ,et pooltelje laagreid nii tihti läheb?
Vasta

(05-05-2023, 19:42 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  MTZ 50/52 kataloog annab laagri mõõduks 217A, kust see 217K5 võetud on?

Tahaks teada ,mis asju te veate nende traktorite haakes ,et pooltelje laagreid nii tihti läheb?

See 217K5 on võetud kataloogist, mis käsitleb paljusid eri mudeleid mis mõeldud kapitalistile müüa ning siin on kõik laagrid neetud kapitalistide kätetöö.
   
   
   
   
Vasta

Laager mille ma ostsin omab markeeringut: 6217N VBF Russia
Neti järgi võiks olla sellised andmed, tähendagu see mis iganes.
Load capacity dynamic
85.36 KN
Load capacity static
62.72 KN
Vasta

Ei ole see kapitalisti laager viletsam midagi. Praegu sa enam kuskilt Nõukogude ajast säilinud kasutamata 217 laagrit ei leia.
Kui see pole otsa pidi juba niiskuse tõttu poorse rooste sisse tõmmanud, kellegi aida nurgas seismisega. 

See, mida 217 asendusena, enamuses traktori osadega tegelevates poodides müüakse on BBC ehk Baltic Bearing company nime kandvad laagrid.
Googel moogeli järgi Läti firma. Iga üks võib siit lingilt tutvuda firma toodanguga: https://bbcr.eu/en/

Poes on tootja BBC laager 217 kuskil 20eur ja kalleim kvaliteet hiina laager, samas mõõdus algab 30eur tk.
Vasta

(05-05-2023, 22:08 PM)Kult Kirjutas:  tähendagu see mis iganes

Dünaamiline koormus 8,5 tonni, staatiline koormus 6,5 tonni nii jämedalt.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Kas rooliratta suur vabakäik põhjustab ka mingil määral rataste vänderdamist? Avastasin, et roolivõimendi nuudiga ühendataval puksil, millel sees nuudid ja tolle sisse käival võllil nuudid niivõrd palju kulunud juba, et roolirattal suur lõtk. Paistis veel originaal olevat.  Sõitmisel niiväga aru ei saanud, teel nagu püsis, aga just august läbi sõites see vänderdamine. Roolivarda otsad on vahetatud kõik, rooliõlaku suur mutter kinni korralikult, võimendi ise uus peal. Käändtelje hülsi lõtku ülestõstetuna ja loksutades ei saa sealt midagi aru, rattalaagri lokse ka pole.
Vasta

Russil läks plokikaane tihend mis kestis ainult 2 aastat. 3, 4 silindri vahelt puru. Selle aja jooksul sai paar korda ka kaant pingutatud. Samas mtz 50-el kestab tihend juba 6 aastat. Mtz 50-ele sai tol korral silikoon äärega tihend. Võtsin siis kaane maha, puhastasin ära, siis taipasin et võiks klappide pidavust ka kontrollida. Valasin sisse ja väljalaske akendesse bensiini  ja tulemus oli, et mitte ükski klapp ei pea. Väljalaske klappide pesad krobelised  sisselaske omad vähem. Kas soveldamisega saab veel nendest pesadest asja. Ühel väljalaske klapil oli väiksed killud ka puudu. lisan pildid ka.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta

Ainult sooveldamisega ei usu, et pidama jäävad, mõistlik oleks klapp ja pesa üle freesida ning siis sooveldada.
Vasta

Põhiline on saavutada et klapi tööpind ehk soveldamisel matt vöö poleks laiem kui 2,5mm.
Laia pinnaga klapp ei pea sest sinna kogunevad jäägid tööpinnale mida ei suudeta välja suruda ja tulemusena tekivad väiksed lekkekohad ning põlevadki sellised väiksed konarused sisse ning klappe saab iga aasta teha.
Kas ja kuidas see saavutada jäägu iga tegija välja mõelda aga freesidega on kõige lihtsam.
Vasta

Milles võib olla probleem, kui tuttava mtz- 80el mootorit rihmaseibist ringi ajada võtmega käib see ringi tihkelt samas kui tal plokikaas maas oli siis rihmaseibist keerates käis kergelt.Töötamise ajal käib ilusti siis küll midagi ei poo. Üks arvas, et nookurvõll kõver tänu sellele läbi tõukurvarraste poob nukkvõlli kinni. Ühel teisel russil tal käib mootor rihmaseibist keerades kergelt ringi.
Vasta

(02-06-2023, 06:13 AM)deeremees Kirjutas:  Milles võib olla probleem, kui tuttava mtz- 80el mootorit rihmaseibist ringi ajada võtmega käib see ringi tihkelt samas kui tal plokikaas maas oli siis rihmaseibist keerates käis kergelt.Töötamise ajal käib ilusti siis küll midagi ei poo. Üks arvas, et nookurvõll kõver tänu sellele läbi tõukurvarraste poob nukkvõlli kinni. Ühel teisel russil tal käib mootor rihmaseibist keerades kergelt ringi.

Seda nimetatakse kompressiooniks, kompressioon saab tekkida ainult siis kui on kaas peal. Ilma kaaneta mootoris kompressiooni ei teki ja käima ka ei lähe.
Big Grin
Tehnikafoorum?
Vasta

(07-06-2023, 16:25 PM)huvi5 Kirjutas:  
(02-06-2023, 06:13 AM)deeremees Kirjutas:  Milles võib olla probleem, kui tuttava mtz- 80el mootorit rihmaseibist ringi ajada võtmega käib see ringi tihkelt samas kui tal plokikaas maas oli siis rihmaseibist keerates käis kergelt.Töötamise ajal käib ilusti siis küll midagi ei poo. Üks arvas, et nookurvõll kõver tänu sellele läbi tõukurvarraste poob nukkvõlli kinni. Ühel teisel russil tal käib mootor rihmaseibist keerades kergelt ringi.

Seda nimetatakse kompressiooniks, kompressioon saab tekkida ainult siis kui on kaas peal. Ilma kaaneta mootoris kompressiooni ei teki ja käima ka ei lähe.
Big Grin
Tehnikafoorum?
Kompressiooni võib ka ümber väntvõlli kerida ja siis on ka raske keerata...
Vasta

Raske uskuda, et deeremees kompressioonil ja ajami kinnikiilumisel vahet teha ei oska.
Keegi võiks ilkumise asemel üritada vastata...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(02-06-2023, 06:13 AM)deeremees Kirjutas:  Milles võib olla probleem, kui tuttava mtz- 80el mootorit rihmaseibist ringi ajada võtmega käib see ringi tihkelt samas kui tal plokikaas maas oli siis rihmaseibist keerates käis kergelt.Töötamise ajal käib ilusti siis küll midagi ei poo. Üks arvas, et nookurvõll kõver tänu sellele läbi tõukurvarraste poob nukkvõlli kinni. 


Ühel teisel russil tal käib mootor rihmaseibist keerades kergelt ringi.
Minu kui lolli arvates postituse esimene pool nii peabki olema...Posti teine pool mootor kohvi-kolvid rõngad utiil või klapimajandus...Korralikul mootoril tuleb korralikult väänata,et üss-ist üle saada...
Vasta

(08-06-2023, 11:55 AM)Marko Kirjutas:  Keegi võiks ilkumise asemel üritada vastata...

Ühe põhilise ilkujana tahaks vabandada ja vastata et jah.

Loodetavasti oli abiks.
Kui vastus probleemi ei kõrvaldanud tasuks klapikambrikaas maha võtta ja seal all olevaid asju liigutada-loksutada.
Tegelikult on loogilise mõtlemise ja käelise tegevusega võimalik ka väntvõlli keerates ära tunda kui klapp või midagi sellist kinni jääb.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 59 külali(st)ne