Ikka ja jälle seda automaksu!

Aktsiisi ei pea tõstma, seda tuleb kasutada sihtotstarbeliselt. Kui seda oleks tehtud, siis poleks vaja heietada mingitest teetasemetest, sest teedevõrk olnuks ammu valmis. Mustkattega. Meenutagem suurusjärku möödunud aastast - kogu teedega seonduv kulu ca 160 miot ja aktsiisilaekumised ca 500. Pole vaja mingeid erisusi.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Aga kirjutage nende inimeste näod ja nimed üles, kes uute maksutõusude eest võitlevad ja neid kehtestama hakkavad. Ja võtke see nimekiri enne järgmisi valimisi taskust välja, enne kui otsustate. Automaks on vaid üks episood elanike rikkaks maksustamise epopöas, maamaks ütleks, et võib osasid inimesi palju valusamalt lüüa.
Vasta

"Pikad maamaksu teemal spekuleerimised" (ja enda väljaelamised) ei ole siin õiges kohas ja on kustutatud.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Täiesti geniaalne idee: https://majandus.postimees.ee/7780825/va...e-automaks

Andmed võiks (miks võiks? ikka peaks!) olla vabalt nähtavad auto numbri põhiselt mnt.ee lehel, nagu kõik muud tavalised autoga seotud andmed.
Kindlasti on see kogu eelnevale ja juba varem avaldatud automaksu potile (esmane regamine, aastamaks ja luksus automaks) lisaks. Siis sama kepsu maks veel tõuksidele ja mis need ratturidki muud on kui kõigest liiklejad, kelle pärast on vaja luua uut infrat ja teid punaseks värvida. 
Ainus mõttekoht veel paistab olevat, et kas kaksikute käru peaks maksma topelt või siiski mitte? 
Kestvad ovatsioonid, presidendilt medal rinda ja aasta idee. 

Lihtsalt igaks juhuks mainin, et kõik eelnev oli iroonia, loodetavasti sai enamus aru..
Vasta

https://arileht.delfi.ee/artikkel/120192...hist-infot

15 euri km/ummikumaks.
1.35 euri 100km läbimisemaks. Linnas koef. 1.5 ja maal 0.5

Kaks aastat tagasi oli Eestis müüduim sõiduk bensiinimootoriga Toyota RAV4, mille CO2 näitaja on 128 g/km. Arenguseire keskuse pakutud maksumudelit kasutades tuleks sellist sõidukit registreerides tasuda 2216 eurot. Diiselmootoriga auto puhul lisanduks 1938 eurot. Iga-aastane automaks oleks 68 eurot. Sõites aastas 20 000 kilomeetrit, sellest 14 000 km maanteel ja 6000 km näiteks Tallinnas (sh 1000 km tipptunnil), oleks läbisõidupõhine maks 398 eurot aastas. Kui sõita 20 000 km ainult maapiirkonnas, kujuneks aastaseks maksuks 136 eurot.
Vasta

Huvitav, kas selle gps süsteemi väljapakkuja on teinud ka arvutuse, palju sellise süsteemi loomine ja ülalpidamine riigile maksma läheb? Lõpuks kulub pool kogutus maksust süsteemi ülevalhoidmiseks ja ametnike palkamiseks.
Vasta

(29-04-2023, 14:09 PM)Marko Kirjutas:  
(29-04-2023, 13:41 PM)v6sa Kirjutas:  Praeguse teadmise järgi mitte, kui jäädakse kindlustuse analoogi juurde. Ehk kui tahad sõita, maksa.

See ei haaku varamaksu põhimõttega. Sõitmise maks on olemas aktsiisi näol. Kindlasti on praegu liiga vara omale siin mingite luulude ja arvamuste alusel tonte maalida.
Upitan oma postitust. Ehk mõni loeb ka lõpuks.
Antud küsimus taandub üldise põhimõtte jargi ainult sellele, et kas maksu alla kuuluvad kõik autod või ainult need, mis ringi liiguvad. Kõik muu on ebaoluline. Jutuainet annab muidugi vingelt, ajakirjanikel klikipidu, foorumi- ja kommentaariumitarkadel võimalus silma paista jne.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(23-05-2023, 21:47 PM)Marko Kirjutas:  ...
Antud küsimus taandub üldise põhimõtte jargi ainult sellele, et kas maksu alla kuuluvad kõik autod või ainult need, mis ringi liiguvad. ...
mu ennustus on et praeguse valitsuse puhul lähevad maksu alla kõik mingi min summaga + liiklevatelt läbisõidumaks + ummikumaks, regamismaksust rääkimata. Kui juba, siis täie rauaga ...
Vasta

(23-05-2023, 21:55 PM)honkomees Kirjutas:  
(23-05-2023, 21:47 PM)Marko Kirjutas:  ...
Antud küsimus taandub üldise põhimõtte jargi ainult sellele, et kas maksu alla kuuluvad kõik autod või ainult need, mis ringi liiguvad. ...
mu ennustus on et praeguse valitsuse puhul lähevad maksu alla kõik mingi min summaga + liiklevatelt läbisõidumaks + ummikumaks, regamismaksust rääkimata. Kui juba, siis täie rauaga ...

Ma ise kardan kõige rohkem seda varianti, et võibolla "esimene auto" kui tarbeese omab mingeid soodustusi, kuid mitme auto omanikel peetakse "ülejäänud autosid" lukskaubaks ja lajatatakse veel täiendavalt.

Ja hirmutav on muidugi seegi, et hüpermaksustajatel on riigikogus korralikult jäme ots käes ja surutakse see maks läbi ilma konstruktiivse aruteluta, analüüsivõimetute broilerite koostatud projektina.
Vasta

Huvitav tõesti. Linnalähedase raudtee ääres elamine on suht järsult muutunud. Ei mõtle hetkel vaid tunnet, et oled kuskile slaavi kultuuripäevadele sattunud. Lisaks tekitab muremõtteid tehniline progress. Hiljuti pandi raudteele teine rada juurde ja ronge tunduvalt rohkem käima. Loomulikult lisati ümberehituse käigus ultramoodne tänapäevane juhtautomaatika, mis šlagbaume üles-alla liigutab. Ainuke häda on selles, et ooteaeg võrreldes v(a)(e)naaegse kirvesüsteemiga on tuntavalt pikem, kuigi arvutustehnika arengu tõttu võiks kogu see kupatus rongidele hoopis kiiremini reageerida. Pikem ooteaeg pluss tihedamalt ülesaamispause tähendab rohkem ootamist, õpetati kolmandas klassis. Ja mis teha, neid ülesite on vaja päevas teinekord kordi läbida. Visuaalse vaatluse järgi teistel ka. Ütleks isegi, et Pääsküla ja Laagri ülesõitude ümbruses tekib tippaegadel täiesti arvestatav ummik. Ju siis ka mujal. Aga et edaspidi tuleks selle mõttetu ja närvesööva (lisa)ootamise eest riigile veel peale maksta, on üsna põnev idee, mis vajab analüüsi. Orvelle ei hakkakski enam meenutama, pigem mõtleks Ansipi häälega, et tule taevas appi.

Aga mis mulle selle põneva maksutõusu juures kõige rohkem sümpatiseerib, on üks tagasihoidlik asjaolu. Nimelt saab tavaline kodanik, n.ö.reamaksumaksja ehk molekul edaspidi lisaks enda vajaduste rahuldamisele kanda ka tubli vallaametniku, hea riigikogulase, tähtsa ministeeriumi töötaja, isegi toreda politseiniku ja näiteks Kaja Kallase auto maksukulud pluss kõik muud kulud, mis riik on ette näinud. Sest meil on pappi ja me aitame nõrgemaid hea meelega, see on me loomuses.
Vasta

(23-05-2023, 19:21 PM)hobiautod Kirjutas:  https://arileht.delfi.ee/artikkel/120192...hist-infot

15 euri km/ummikumaks.
1.35 euri 100km läbimisemaks. Linnas koef. 1.5 ja maal 0.5

Aga kirjutage sellele Tea Danilovile ja selgitage, et ta ei tea reaalsest elust muhvigi!
Täiesti leitav:

https://arenguseire.ee/inimesed/tea-danilov/

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(23-05-2023, 21:32 PM)sugraM Kirjutas:  Huvitav, kas selle gps süsteemi väljapakkuja on teinud ka arvutuse, palju sellise süsteemi loomine ja ülalpidamine riigile maksma läheb? Lõpuks kulub pool kogutus maksust süsteemi ülevalhoidmiseks ja ametnike palkamiseks.
Riigile ei lähe see sentigi maksma. Riigipalgalistele niisamuti. Maksab ikka ja alati see, kes tegelikult lisandväärtust loob Big Grin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(23-05-2023, 23:44 PM)Marko Kirjutas:  
(23-05-2023, 19:21 PM)hobiautod Kirjutas:  https://arileht.delfi.ee/artikkel/120192...hist-infot

15 euri km/ummikumaks.
1.35 euri 100km läbimisemaks. Linnas koef. 1.5 ja maal 0.5

Aga kirjutage sellele Tea Danilovile ja selgitage, et ta ei tea reaalsest elust muhvigi!
Täiesti leitav:

https://arenguseire.ee/inimesed/tea-danilov/
Tarbetu vaev, nii tublidele ja progressiivsetele inimestele kirjutades peaks oskama nende keelt. Meiesuguste kiri on nagu purk rohelisi marineeritud tomateid või suahiilikeelsete kirjadega münt.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(24-05-2023, 00:22 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(23-05-2023, 23:44 PM)Marko Kirjutas:  Aga kirjutage sellele Tea Danilovile ja selgitage, et ta ei tea reaalsest elust muhvigi!
Täiesti leitav:

https://arenguseire.ee/inimesed/tea-danilov/
Tarbetu vaev, nii tublidele ja progressiivsetele inimestele kirjutades peaks oskama nende keelt. Meiesuguste kiri on nagu purk rohelisi marineeritud tomateid või suahiilikeelsete kirjadega münt.
Ei pruugi olla. Kusagil mälusopis on killuke keelu all olevast topeltmaksustamisest, tõsi küll, natuke teises kontekstis.
Indreksirk leiaks ilmselt paremad sõnad kui mina, ehk ta viitsib arvamust avaldada?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(24-05-2023, 00:48 AM)Marko Kirjutas:  
(24-05-2023, 00:22 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(23-05-2023, 23:44 PM)Marko Kirjutas:  Aga kirjutage sellele Tea Danilovile ja selgitage, et ta ei tea reaalsest elust muhvigi!
Täiesti leitav:

https://arenguseire.ee/inimesed/tea-danilov/
Tarbetu vaev, nii tublidele ja progressiivsetele inimestele kirjutades peaks oskama nende keelt. Meiesuguste kiri on nagu purk rohelisi marineeritud tomateid või suahiilikeelsete kirjadega münt.
Ei pruugi olla. Kusagil mälusopis on killuke keelu all olevast topeltmaksustamisest, tõsi küll, natuke teises kontekstis.
Indreksirk leiaks ilmselt paremad sõnad kui mina, ehk ta viitsib arvamust avaldada?
Topeltmaksustamine on selline elegantne konstruktsioon - kahe riigi puhul enamvähem mõistetav aga muudel juhtudel? Aktsiisiga (vms) maksustatud kaup maksustatakse täiendavalt käibemaksuga. Labase talumehetarkuse baasil pole tegemist topeltmaksustamisega, kuna topelt on ju korda kaks (x2) jnejnejne Big Grin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Mulle jälle vägagi meeldib (kui privaatsusküsimuse lahendatud saaks) see GPS põhine maksustamine.
Kui sõidad kuskil maal olematu kvaliteediga teedel , ei maksa (peaaegu) midagi. Ronid tipptunnil Tallinna (Tartu,Pärnu) kesklinna, maksad rammusalt.
Maal ei morjenda ka saasteküsimus sisuliselt kedagi, vahet pole kas ööpäevas sõidab mingit teelõiku 5 või 15 autot.
Vasta

Kui küsimus oleks ainult saastes, siis minu ettepanek on, leevendada firmaautode erasõitudeks kasutamise regulatsiooni.
Paraku ei meeldi see ei müügimeestele ega maksukogujatele.

Tallinna puhul mõtlen ma juba ammu, kui agaralt toimub ühisressursi raiskamine. Privaatsõidurajad, mis enamuse ajast on alakoormatud, privaatparklad sama teema.
Vasta

(24-05-2023, 08:41 AM)raulex Kirjutas:  Mulle jälle vägagi meeldib (kui privaatsusküsimuse lahendatud saaks) see GPS põhine maksustamine.
Riik teab täpselt kus Sa oled juba praegu. Viimaste päevade kaks suurt tulekahju on seda näidanud. Ohuteavitus SMS. Mina rumal arvasin, et see on ikka elukoha põhine aga ei. See on positsioneerimis põhine.
Vasta

(24-05-2023, 00:48 AM)Marko Kirjutas:  
(24-05-2023, 00:22 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(23-05-2023, 23:44 PM)Marko Kirjutas:  Aga kirjutage sellele Tea Danilovile ja selgitage, et ta ei tea reaalsest elust muhvigi!
Täiesti leitav:

https://arenguseire.ee/inimesed/tea-danilov/
Tarbetu vaev, nii tublidele ja progressiivsetele inimestele kirjutades peaks oskama nende keelt. Meiesuguste kiri on nagu purk rohelisi marineeritud tomateid või suahiilikeelsete kirjadega münt.
Ei pruugi olla. Kusagil mälusopis on killuke keelu all olevast topeltmaksustamisest, tõsi küll, natuke teises kontekstis.
Indreksirk leiaks ilmselt paremad sõnad kui mina, ehk ta viitsib arvamust avaldada?
Ma arvan, et Sa räägid topeltkaristusest.
Vasta

Kuulge, kallid kaasfoorumlased! Õige mitmed teist on juba usinasti hakanud libedamat poomisnööri otsima -- lõpetage ära!
Selle inimsusevastase GPS-idee kohta kirjutab näiteks hr. Peeter Koppel:

"Vabandust, kuid kas ma olen ainus, kelle meelest isegi idee sellest, et kõigis autodes võiks olla (maksunduslikel eesmärkidel) riigipoolne jälgimisseade, on õõvastavalt düstoopiline? Kas selliste mõtete välja käijad magasid ajalootunnis või? Või ei mäleta nõuka-aega? Või ei ole elus ühtegi ühikut filosoofiat või klassikalist kirjandust tarbinud? Või ei saa aru, et riik on kodanike jaoks ning mitte vastupidi? Prooviks nüüd äkki maa peale tagasi tulla?"

Ma olen nõus sadu kordi kordama, et automaks on kadedusmaks, ja et ainus mõistlik viis autoga sõitmist maksustada on kütuseaktsiis. No üldisemalt energiaaktsiis. (S.t., kui rohepöörajad sunnivad meid otto- või diiselmootoriga autodest loobuma, siis peaksid nad juba praegu hakkama sõitmiseks kulunud elektrienergia maksustamisele mõtlema).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne