Vanatehnika Lustisõit 2023
#21

20.06.2023 on Vanatehnika Lustisõidu sihtkoht Kostivere mõis. Avatud on ka kohvik, arveldatakse sularahas. Mõisa ekskursiooniks kogume kohapeal 2 eurot. 

TÄHTIS INFO

Kogunemine toimub seekord Männikul, Karjääri tee 5 - seal asub Autosõit OÜ õppesõiduplats ja libedasõidurada. 

Ruumi on nii osalejatele kui pealtvaatajate autode parkimiseks. 

Kogunemiskohti on läbi töötatud mitukümmend ning ühtegi paremat varianti ei ole õnnestunud kokku leppida. Enamasti oli põhjuseks kas ruumi vähesus, platsi valdaja paindumatus, ebasobiv kate või lihtsalt ebakindlus, kui kaua seda kohta kasutada saab. Proovime seekord Männikul ja vaatame, kuidas tulevikus õnnestub. Kuna automoto foorum on ainuke ametlik infokanal, siis jagage ka teiste huvilistega uue kogunemiskoha infot.
Vasta
#22

Lustisõidu märk ja sõidu marsruut. 

Kes vanast harjumusest tuleb Tallinna tehnikaülikooli parklasse, siis enne 19.00 on mõistlik sõita Männikule. Hiljem jõudes aga võib ühineda kolonniga näiteks Järvevana teel. Märke saab soetada ka sihtkohas.

   

   
Vasta
#23

Vanatehnika Lustisõit toimus 20.06.2023 uues kogunemiskohas. Meid seni võõrustanud Tallinna Tehnikaülikool ei saa meile tagada iga kuu kolmandaks teisipäevaks piisava suurusega parklat, mistõttu tuleb langetada olemuslik küsimus, kus edaspidi koguneda. Tallinna Tehnikaülikooliga ei ole mingit tüli, kuid eelneva kolme aastaga oli saanud selgeks, et peahoone esine parkla kipub meile väikseks jääma ning häiris liialt ülikooli enda toimetusi. Ja üks asi, mida kindlasti sooviks vältida, on teiste inimeste toimetuste häirimine. Meie jaoks on see lõbu, kuid see ei tohi takistada teistel inimestel teha tööd ja ajada isiklikke asju. 

Kogunemiskohtade sage muutmine eeldab väga head kommunikatsiooni, millega tänased korraldajad toime ei tule. Tekiks palju segadust. 

Männikul on piisavalt ruumi ka osavõtjate arvu kasvamiseks, kuid ilmselgelt on see pealtvaatajatele ebamugavam koht. Eriti sellistele pealtvaatajatele, kes ei liigu ise autoga. Kas publik on eesmärk? Tallinn oma erinevates ilmingutes ei ole juba traditsiooniliselt vanatehnika ürituste korraldamiseks kõige sõbralikum koht. Kas ehk piisaks sellest, kui vanatehnikasõbrad saavadki isekeskis kokku ning ei vaja pealtvaatajate horde? See üritus on tegelikult algusest peale mõeldud eelkõige selleks, et vanatehnika harrastajatel oleks endal tore olla. See ei ole vanatehnika "laulupidu", kus eesmärgiks on pakkuda pealvaatajatele elamust. Publikule suunatud üritusi on suve jooksul palju ning vähemalt mina tunnen end mugavamalt just nende inimestega, kes ka ise vahel mutrivõtme kätte võtavad.

Tagasiside on oodatud - nii privaatselt kui foorumi kaudu. Palju tagasisidet sain juba sõidu enda ajal. 

Allakirjutanu ülesanne on vaid olla ühenduslüliks, et erinevatest soovidest ja võimalustest kokku panna selline üritus, mida eelkõige naudiksid vanasõidukite (siinses kontekstis mitte üksnes musta numbriga) omanikud ja nende lähedased (pereliikmed ja sõbrad). Kui see missioon õnnestuks, siis võib lugeda päeva kordaläinuks. Tegelikud Vanatehnika Lustisõidu korraldajad on kõik vanatehnikasõbrad, kes panevad vanasõiduki sõitma, sõidavad kohale ning käituvad viisakalt ja sõbralikult. Tegelikult rohkem ei ole vajagi. Ma olen saanud väga suurt abi praktiliselt kõigilt lustisõidu osavõtjatelt - sõbralikku ja konstruktiivset kriitikat, abi sihtkohtade leidmisel ja paljude korralduslike küsimuste lahendamisel. Ja loomulikult ka sellest, et oleme ühtehoidvad ning vanatehnikat ja liikluskultuuri austavad inimesed.
Vasta
#24

Pärnu maanteelt metsade vahelt tulevale pealtvaatajale on Männiku mugavam koht. Mina kiidan.

Samuti originaalkorras kulumisega auto omanikule. Linnarahvale väljanäitusel kiiskavate uueks ehitatud autode vahele nagu asja ei ole, nagu mõnest päältvaataja kommentaarist kuulda on olnud.
Vasta
#25

Minule jättis eilne kogunemiskoht küll väga hea mulje. 
Oli kõvakattega juurdepääs, ja ruumi ladusalt, ning parkimisjoonte puudumisel parkisid kõik hobisõiduki omanikud oma sõidukid nii, et ei olnud ohtu uste avamisel kellelgi midagi mõlkida. 
Ka auto vaatamiseks on niiviisi rohkem ruumi. 

Kes soovib vaatama tulla, saab seda teha oma igapäevasõidukiga, või jalgsi või jalgrattaga (kena valgustatud kergliiklustee on ka Männiku tee kõrval). 
Tore oli näha kuidas Kostivere rahvas tuli meie autosid mõisaparki vaatama ja minu poolest on uus asukoht väga hea. 
TTÜ ja Nõmme turu parklates oligi miinuseks pigem see, et pargiti joonte vahele ja siis hõõruti autode vahel, mõnedel on ka neetide või kettidega väliriided, siis on kriimustamist. Osad pealtvaatajad liiguvad jalgratastega autode vahel, siis on samuti kriimustamise oht. Seega kui Männiku libedasõiduplats on ka edaspidi valmis võõrustama, siis mulle tundub see isegi parem kui senised. 
Ka väljasõit marsruudile on oluliselt sujuvam, kui Nõmme või TTÜ juurest kolonniga startida.

Ainuke küsimus on, mida ei märganud, kuna eile polnud endal vaja - kas seal mingi WC või käimla külastamise võimalus ka on?
Vasta
#26

Kiitus korraldajale! Mõned pildid https://photos.app.goo.gl/u2KfQtjxAbkuyezr7
Vasta
#27

Ahoi!

Testisin natuke uut mänguasja DJI Pocket 2, hea väike pulgake kaasa võtta, kui pisipõrriga liikuda. Tulemus sai selline:

Vanatehnika Lustisõit 20.06.2023 Kostivere mõis - YouTube

Deltamehe asi, ärge pikka viha pidage  Cool

Mootorsportlased on ikka julged,
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.
Vasta
#28

Vanatehnika Lustisõidu kogunemiskoht jääb vähemalt selleks hooajaks Männikule, Autosõit OÜ libedasõiduplatsile. Kuigi pealtvaatajate jaoks on see veidi ebamaugavas kohas, siis eelmise korra osalejatelt kriitikat ei olnud. Vastupidi - ruumi sõidukite ümber on rohkem, väljasõit teeliiklusesse on ohutum. 

18.07.2023 on sihtkohaks Puraviku Tuuleveski, mis asub Valtus. See on Raplast Türi suunas paar kilomeetrit. Eelmisel aastal külastatud Minna Sahvri ning söögikoha "Arturi Trahter" vastas. Sõidame läbi Saku, Kiisa, Roobuka, Kohila, Hagudi ja Rapla. Kohila kandis on teetööd, millest ümber ei ole võimalik sõita. Loodame, et tee-ehitaja peab oma lubadust ja meie sõidu ajal on läbitav tee ikka olemas. Alternatiiv oleks olnud mööda suurt maanteed Raplasse sõita, kuid siis jääksid maalilised väikesed teed ja hulk tänulikke pealtvaatajaid nägemata.

Kui kellelgi on Sakus, Metsanurmes, Roobukal või Kohilas endal aega või teab mõnda usaldusväärset kohalikku, siis kaardil nähtavad pööretel võiks olla keegi lehvitamas osavõtjatele ja suunda näitamas. Liiklust ei ole vaja reguleerida, kuid kõik osavõtjad ei ole head orienteerujad, mistõttu sõbralik teenäitamine aitaks kaasa. 

Puraviku Tuuleveskis tegutseb sepikoda - võõrustajatel on ekskursiooniks ettenähtud piletiraha 3 eurot, mida kogume kohapeal. Avatud on ka kohvik.

   

   
Vasta
#29

Rapla inimeste agiteerimine igatahes paistis tomivat . Rahvas ootas juba varakult vanatehnika tulekut . Sepp isegi vaatas kella  ja kiitis saabujate ajalist täpsust . Minul kohaga omad seosed kuid nii suure seltskonnaga pole veel seal kunagi enne käinud . Vägev .
Vasta
#30

Vanatehnika Lustisõidul sai seekord üles kirjutatud osavõtjate andmed. Seda põhjusel, et seekord väisas kogunemist klubi Unic asutajaliige Valeri Kirss. Ja nii tähtis mees tahtis teada, kes ja milliste sõidukitega tänapäeval vanatehnikaüritustel käib. Tal oli arusaam, et päris vanade masinatega keegi enam ei sõida. Igatahes nimekiri sõidukitest on siin. Vanasõiduki vanusepiiri ületas 113 sõidukit, neist 23 musta numbriga ning 48 neist olid vähemalt 50 aastat vanad ehk vanuses, millest vanemaid sõidukeid NL ajal vanatehnikakokkutulekutel nägi harva. Ma arvan, et meie tänasel vanatehnikaliikumisel ja harrastajate seltskonnal ei ole põhjust mitte häbeneda, vad tunda uhkust. Võib-olla mõni jäi ka üles tähendamata ning nimekirjas ei ole ka neid, kellel küll mudeli esmamainimine oli 35 aastat tagasi, kuid sõiduk ise uuem. 

Kui keegi juhtus pildistama või filmima sõitu Raplasse, siis see on jagamist väärt. Tee äärtes oli rahvast tervitamas samaväärselt suursõitudega.


Manustatud failid
.pdf 18.07.2023VanatehnikaLustisõit.pdf Suurus: 233.36 KB  Tõmbamised: 342
Vasta
#31

Facebookist leitud video Roobuka poe juurest
https://youtu.be/MJXK7UY9NO4

Rahvast oli teede ääres tõesti uskumatult palju seekord.


Kui tohib küsida, kui palju oli nimekirjas uuemaid autosid? Selles mõttes joonistus hästi välja kõiksugu vanusepiiride paikapidamatus, seegi kord oli üheks tõmbenumbriks auto väljalaskeaastaga 1990.
Vasta
#32

Lepime kokku, et seltsimees Kirsi, kelle KÕIK autod olid zita, tati, traadi ja joptvajumatiga kokku kleebitud ning kelle AINUS korralik auto oli Tõnis Pappeli restaureeritud Dixi, tema arvamust me enam isegi ei arvesta!!! 

Tänane autode reaalne vanus on väga palju vanem, kui nii Autom-Unicu ajal kui ka Unicu taasasutamisel 1998. Kui veerand sajandit tagasi oli klvaliteedilakmuseks herr Goldre Hosch ja ka herr Pappeli tööd, sisi täna teeeva dseda kümned noorte Meeste värkstoad ja seda ülimegavägapalju KEERULISEMATE autode kallal! Kui Goldre ajas Austraaliast välja õige kuupäega pargitud kängurunaha, siis mingi 1980+ S-Mersu mingi elektroonikajupi leidmine on kordi keerulisem... 
Kuni sajandivahetuseni oli Eestis neid 90+% originaaaluses HÄSTI restaureeritud autosid ülivähe! Aastal 2000 Sajandisõidul olid enam-vähem KÕIK seal koso ja sai neid kõiki ka lähemalt vaadata. Just lõunaeestlaste ehk Levateki omi, siinpoolseid teadsime niisama ka. Tase oli nõrk kui mitte olematu. Tänane tase on nii kuramuse kõva, et muu maailm ka "nutab ja naudib" hullude tegemisi Wink Kusjuures oli tegu ju LUSTIKS sõitmisega, kuhu kroonijuveele liiga tihti ei tooda. OK, ka rahalised võimalused on paljudel muutunud, OSTETAKSE juba valmis korralikke pille või ideaalseid toorikuid. Aga see ei muuda sisu: Autom-Unicu ajal oli mõni üksik auto ja tsikkel selline, mis ei olnudki pere igapäevaauto, millega suvel kapsamaal rohimas käidi Wink Puhtaid kuivas hoitavaid suviseid hobiautosid oli üksikuid. Viimane selline Mees oli ju kadundu herr Kirik, kes oma Ford A'ga surmani igapäev ringi sõitis. Kirsi hiilgeaegadel olid 40-50 aastat vanad autod tavalised igapäevaliikurid ja on ka praegu 70'te autosid veel igapäev liikvel. w123 oli selgi talvel veel päris mitmeid kordi näha täiesti tavaautodena, mitte Talverallil stardis. 

Ehk ei ole midagi vanatehnikahuvilistel häbeneda! Kui 45 aastat tagasi õhkasime K-mersude jms peale, siis egas täna LM002 jms halvem pole. Kui siis ilastati mingi erdmannjarossi erikere peale, täna on selleks erituuningud a'la Oettinger, ABT, muigugi originaalne AMG, Alpina, RUF, miks mitte Manzel jne. Aeg ongi edasi liikunud!
Vasta
#33

Ülitöise rallinädala järel sain lõpuks ka väikese lustisõidu galerii üles: https://www.rallifotod.eu/album754/fotod.html
Vasta
#34

Minu poolt kaks droonikat: https://photos.app.goo.gl/v1boscxZiC8CFEfc8
Vasta
#35

Kert Media
https://www.facebook.com/kertmedia/video...315038839/

https://www.picuki.com/media/3150228901376311391

Rainer Lusti
https://www.youtube.com/watch?v=DWMeigbgUzE
Vasta
#36

15. augustil 2023 sõidame Rummu, kus meid võõrustab KB Auto. Kohapeal avatud ka kohvik.

   

   
Vasta
#37

Keilas siis esimene sissesõit peale jõge, Maxima juurest?

(o\_!_/o) VW Beetle "Põrnikas" 1300 '66 ja 1302 '71 1.3
Ostan: VW Hipibuss T2 Transporter
Vasta
#38

(14-08-2023, 08:05 AM)kaupz Kirjutas:  Keilas siis esimene sissesõit peale jõge, Maxima juurest?
Keilast sõidetakse läbi selliselt, et Tallinna ringtee poolt lähenedes kohe pärast jõge esimeseslt ringristmikult Keilasse, mööda Maxima kauplusest ning läbi Keskväljaku Vana-Haapsalu maanteele. Väljasõit Keilast Rõõmu kaubamaja juurest. See on kõige loogilisem ja ilma vasakpööreteta (tänu ringristmikele) teekond läbi kesklinna.
Vasta
#39

Esimesed kaks ringi (enne ja pärast jõge) tuleks minna kohe vasakpoolsesse ritta . Ehk on abiks.
Vasta
#40

Mõned numbrid 15. augusti õhtust. 

1. Männikule oli kogunenud 126 autot ja 12 mootorratast, mis mahutusid ürituse vanuse- ja seisukorra kriteeriumide alla. 
2. Rummu jõudis neist ca 80
3. Vanade sõidukite lustisõitu oli tulnud tee äärde vaatama ligikaudu 450 inimest.
4. kui kõik Rummu jõudnud vanatehnikahuvilised kaalule läksid, siis näitas kaal näiduks 18 320 kg. Pildi pealt kokku lugedes saadi 200+ inimest
5. kõik Rummu jõudnud sõidukid kaaluti üle, kuid nende andmete analüüsimine võtab aega ja saab hiljem teada

Eeltoodust tulenevalt panen kõigile osalejatele südamele mõned aastast 2005 kehtinud põhimõtted:
1. Vanatehnika Lustisõit on mõeldud vanatehnikaga osalevatele inimestele. Näitus Männikul on vaba ka külastajatele, kuid osavõtt ringsõidust ning ekskursioonist on mõeldud ainult vanatehnikal osalejatele. Lustisõidu korraldajad ei korralda tasuta ekskursioone igale soovijale, vaid eesmärk on sellega tänu avaldada just vanatehnika harrastajatele ja nende perekonnaliikmetele selle eest, et on toodud oma vanatehnika ka teistele harrastajatele vaatamiseks. 
2. Kogunemiskohas toimub näitus vanatehnikale - selle ürituse sihtgrupp on vähemalt 35 aastat vanad sõidukid ning võimalikult originaalses seisukorras. Kuna just see viimane põhimõte kipub ununema, siis sõel tiheneb ning tuleb raske südamega paluda teatud isenditega hoopis värava taha või teisele poole näituseplatsi parkida. Kui selline otsus on tehtud, siis tuleb seda austada ka ringsõidu ja ekskursiooni osas. Korraldajatel on õigus otsustada, millised sõidukid osalevad. Kui kelllegi ei meeldi see, siis on alati võimalik oma kriteeriumidele vastav üritus korraldada. Mõõdukas tuuning ning stiilselt väsinud välimus ei ole kunagi olnud takistuseks, kuid kusagil on piir. 
3. Osalemine on vabatahtlik, aga väljakujunenud tavasid tuleb täita. 
- me oleme viisakad liiklejad, st täidame liiklusnõudeid, sh kiiruspiirangud, eesõiguse nõuded, ME EI PÕLETA REHVE EGA DRIFTI, signaali anname võimalikult vähe ning tekita muul viisil müra või reostust
- sihtkohas on tavaliselt kitsas ning me pargime üksteist kinni. Kui Sa tahad varem lahkuda või ei taha sihtkohta tulla, siis kaart on olemas - pööra tee äärde enne kohale jõudmist. Parkimiskohas manööverdamine ja saabujatele vastassuunas sõitmine tekitab ohtlikke olukordi ning kulutab kõigi aega. Sellega on paha tuju garanteeritud kõigile. Tavaliselt on juba 1 tunni möödudes sihtkohta jõudmisest kõigil ruumi lahkuda.

Ja lõpetuseks - kui soovite, et lustisõidud jätkuks, siis püüame seda hoida internsena ja võimalikult soliidsena. Ja olge aktiivsed oma abi pakkumisel ürituse korraldamisel. Igaüks saab mõelda, mida tema saaks teha, et see üritus sujuks paremini ja meil oleks, kus koguneda ja kuhu sõita. Üks osa toetusest on ka sõidu märgi soetamine - märgi omahind on suhteliselt kõrge ja seetõttu müügihind on sisuliselt märgi valmistamise kulude katteks. Märgil on aga oluline informatiivne sisu - sellel on marsruut ja sihtkoht. 

   

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne