Metsategu ja -vedu. ATVd, ruunad ja russid

Reaalsus on see, et metsas saab tormimurrule või kuivikule vaid kerge tehnikaga mis ei jaksa 3m või 6m palki välja vedada.
Näiteks kastiauto või traktor T16.

Suuremad masinad vajavad head ligipääsu mis eeldab teiste puude langetamist.

Siis jääbki üle teha kohapeal pakkudeks ja kütteks.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(30-08-2023, 14:53 PM)tõnn Kirjutas:  Reaalsus on see, et metsas saab tormimurrule või kuivikule vaid kerge tehnikaga mis ei jaksa 3m või 6m palki välja vedada.
Näiteks kastiauto või traktor T16.

Suuremad masinad vajavad head ligipääsu mis eeldab teiste puude langetamist.

Siis jääbki üle teha kohapeal pakkudeks ja kütteks.
Selleks ongi RaudHobu Big Grin Mis töötab ka vintsina! Nii hakkabki selle kalli aga üliägeda putuka mõttekus välja tulema. Ta on aeglane aga toob välja põhimõtteliselt KÕIK ja igas ilmaolus, mis Eestis üldse kasvab! Kõik selle mille Inimene loogilislet ja mõistlikult materjalina järkab. Jätame ühes tükis megatammede väljavedamise kõrvale Wink
Vasta

Sina unistad juba aastaid raudhobust, aga mina vean vajadustmööda välja kastikaga, saskaga või russi haaratsiga...

Raudhobu on nagu ATV - rikka inimese kann.
Vasta

(30-08-2023, 19:47 PM)v6sa Kirjutas:  Sina unistad juba aastaid raudhobust, aga mina vean vajadustmööda välja kastikaga, saskaga või russi haaratsiga...

Raudhobu on nagu ATV - rikka inimese kann.
Mina vean džonndiirberlinksiga Big Grin See aasta sellega 10+ tm ja MargusK70 L-Ri ja zaziku haagsiega 1,2värsket + kuhjaga lõkkeoksa lisaks.  
AGA: kui ikka jutuks on sajad tihud, siis pole pääsu sellest ja pärast puhastuskoristust ka olematu kliirentsiga suure masinaga ei tee. Jälle oleks pisemat roomikukest vaja Wink 
Ma lõin kõik erinevad optsioonid rahaliselt kokku ja ~5ha/750tm + hake tasub ühe raksuga teha. Kuna osa on aegjärkne, siis lasen giljotiinil mõned segavad kännud kõdusoo KTst välja tõmmata et tekiks enam-vähem sõidetavam väljaveotee tulevikuks. Et siis kas pisemate trakatsitega, mõne vintsiga ohvrõuderiga või IH'ga, kui peaks kunagi selline võimalus tekkima. Ikkagi jääb ~200 meetrit vedada enne tavaautole kohast teed.
Suvekodu hobi naljateole käib praegu ka lisaks tõsisem metsatöö. Kuna on f..king veeekaitsevöönd, siis pole pääsu sellest:
Tsitaat:Ranna või kalda piiranguvöönd, 0,84 ha
Kahjustused: 1. rinde Kask; Kahjustus: teised tüvemädanikud (seened), osakaal 50%
Planeeritud tööd: Aegjärkne raie 1. järjekord, pindala 0,84 ha

Aga see tähendab sellises vaates ARi lubatuga mängimist. Selge, et kohe varsti teen seal tormiheitest jälle kütet aga vaat lagedaks ei tohi...sest on üle lubatud 2 ha! Taelad, tuulepesad, kuusel ürask, peale lõikamist kuivavad 2.rinne, ainult 100-aastased männid 44 tk/ha jäävad vast ellu. Ülekasvanud 100-aastane kuivenduste vaheline kõdusoo rägastik.

[Pilt: AIL4fc-gNCYFItuhLh201oAcVAYisq1P2hKqlklh...authuser=0]
Vasta

Nii ongi, osad inimesed on parandamatud romantikud ja unistajad, teised on realistid ja tegutsejad.

Eesmärk pühitseb abinõu, olgu see rögiseja või 20 kilo€ putukas. Igaühele oma.
Vasta

(30-08-2023, 19:47 PM)v6sa Kirjutas:  Sina unistad juba aastaid raudhobust...
Enam ei unista ka sest kui varem oli hind lihtsalt "pisut" kõrge, siis nüüd on asi ikka päris hull! Lasin Autral pakkumuse teha: tavaline Flex Forest hüdroga 19100+kõm + metsakraana 1550+kõm ja kõige labasem oma palgikäru 3190+kõm, kokku 28608€ koos maksudega.  Sad Sad Sad Sad  Ainus arusaadav hind on pealt ärakäival kraanal... 
Nüüd on juba see koht, kus isegi ülioptimsitlikult mõeldes ei suuda sellele tasuvust välja mõelda! Ainult vineeripakku vedades? Miljon mõistlikumat kerglahendust on väikemetsanduseks olemas.
Edit: ega kergroomiku ülimuslikkus pole kuhugi kadunud, lihtsalt täna on juba roomikutega asju oluliselt rohkem saada. Maamessil oli Püti talu oma Jansenitega ju väljas ja suure RD-800ga tood tihu 3-meetrist kenasti risti peal metsast välja. Küttepuud ja langikoristust seda enam! Väga kvaliteetse mulje jättis kõik ja tiim ol ika lahe. Ja on ikkagi samas  ehk O1-haagise kaalus! Aga hind.... Asi sellisele istmega haagis sappa panna on? Veojõudu jagub mitme auto jagu.
Vasta

Kuna ma oma jonni ei jäta (originaaal IH hind on lihtsalt ebarealistlik), siis äsja läks Klaravikus kaubaks Skogis vägagi mõistliku raha eest. See on pull riist: Rootsis registris ja teeliikluslegaalne traktor-liikurmasin (tagatuled ka olemas!) aga geniaalselt lihtne motokoera/puksiiri hüdrokeeramisega metsaversioon. Kandejõud 1,5 tonni ehk 2 tihu ja pealegi. 

Siit tekib juba küsimus, et sellist tasub täna juba puhtalt hüdrolt teha ja karta on et Hiinast suurema massina tellides tuleks hind päris odav. 
No on ju geniaaalne mikromasin? Mitte ühte keerulist lahendust kui vedu ja ka vints/kraana hüdrolt teha. Ja siis saab juba ka käru vedama panna...ilma omakaalu suurendamata.  Talveks suusad haagisele on ju ikka. Aga odavuse/lihtsuse jaosk ei ole seegi oluline. Sellise omakaal on 640 kilo ja erisurve maapinnale olematu. 
Seda saab juba forwarderiks nimetada ja minu arust on selline tegusam väikemetsanduse pill kui Kinetic, Alstor jms rataskraam, mis maksab ju ka ulmelist raha. Rääkimata käsitööpillist Logbullet mis jääb vanale roomikule KÕIGES alla peale Farma tõstuki. Samas igasugune tõstuk on raske, keeruline ja kallis mis kajastub kohe hinnas! Poom, vints ja haarats on odav aga töö teeb ära. Ja ega nende punnidega mingit peenikest hakketooret ikka ei vea. 
Logbullet on täna 35K+ lisad + transa + maksud, teised kaks korda veel kallimad.  

Isand Võsale aga see, et ATV-baasil metsaveotraktori komplekt läks päris suure raha eest kaubaks Wink Ma nüüd ei oska arvata aga ju siis Rootsis on puit kallim? 373 töötundi on ju omajagu lihtsalt hobiks. 

Hää liikuv pilt asjast!

Vasta

(13-09-2023, 17:57 PM)PlyVal64 Kirjutas:  No on ju geniaaalne mikromasin? Mitte ühte keerulist lahendust kui vedu ja ka vints/kraana hüdrolt ...

Hakkab jälle peale Big Grin
Võtaks nüüd härra järjekordselt eufooria lainelt end maa peale tagasi ning hakkaks tehnilist poolt professionaali pilguga vaatlema?
Loe algatuseks kasvõi rattad kokku ja mõtle sellele, kuidas kõik see roomav osa vedelas liigub. Laagreid on seal ju ainult tüki üks, eksole? Ah et kinnised laagrid paneme, kui muidu ei saa? Ka kinnine laager võtab vee ja pori sisse nii et silm ka ei pilgu. Ah et iga laager pühitakse peale tööpäeva lõppu seest ja väljast piinlikult puhtaks?
Kaks kuud tööd, 10h per päev ja jooks kutu. Nähtud seda pulli masinat...

Või nohh, võta endale see rist kaela, proovi praktikas järgi ja kiida või laida siis ise nii nagu oskad. See paljalt piltide ja videote vahtimine ning siis siin foorumis kiitlemine on nüüd küll sulaselge onanism.
Vasta

(13-09-2023, 18:34 PM)Janka Kirjutas:  
(13-09-2023, 17:57 PM)PlyVal64 Kirjutas:  No on ju geniaaalne mikromasin? Mitte ühte keerulist lahendust kui vedu ja ka vints/kraana hüdrolt ...
Hakkab jälle peale Big Grin
Võtaks nüüd härra järjekordselt eufooria lainelt end maa peale tagasi ning hakkaks tehnilist poolt professionaali pilguga vaatlema?
Loe algatuseks kasvõi rattad kokku ja mõtle sellele, kuidas kõik see roomav osa vedelas liigub. Laagreid on seal ju ainult tüki üks, eksole? Ah et kinnised laagrid paneme, kui muidu ei saa? Ka kinnine laager võtab vee ja pori sisse nii et silm ka ei pilgu. Ah et iga laager pühitakse peale tööpäeva lõppu seest ja väljast piinlikult puhtaks?
Kaks kuud tööd, 10h per päev ja jooks kutu. Nähtud seda pulli masinat...

Tundub jah et järjekordne Maailam TippRasketehnikaInsener võttis sõna, kes on prjekteerinud KÕIK Maailma põllumajandustehnika, kaevandustehnika ja beel ka kõik ülejäänud Maal sõitvad, ujuvad, roomavad ja lendava dasjad??? On nii, PROFF???

Kohati on see oksele ajav lollus, mida Eestis "spetsialistid" välja ajavad! Selline tunne on siisneid tegelasi lugedes, et KÕIK teised kogu maailmas on idioodid ,eelkõige Rootsi insenerid, ärimehed ja metsamehed, kes on kõike seda aastakümneid prijekteerinud, ehitanud, kasutanud ja RIKKAKS SAANUD! Mida perset om eestlastel ette näidata??? Ilmarise kräpp + Tartu puukuurid? Ah et Estonia vormel? Tegelikult paras naljanumber, kus ei suudetud kuni lõpuni PÄRIS käigukastigi teha, 29-9 oli Hewlandiga. Sa targutad sellise Riigi Inseneride toodangust, kes on ehitanud Maailam absoluut6seid TIPPhävitajaid, ehitavad prageu TIPPsõjalaevu, loomulikult 3 tuumajaama jne! JA sisi tuleb mingi absoluutne lambiants ja teatab ,et need kõik on seal lollid! Endal imelik pole?
Vasta

Tegelikult väga huvitav masin.
Kas sellega metsa,  ja kiviseid kuumaastikke ka kannatab sõita või ongi vaid lameda maa kulgur?
Amorte ega vedru istet ei paistnud. Päeva lõpuks on maks kopsu kõrvale hüpanud.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(13-09-2023, 20:40 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(13-09-2023, 18:34 PM)Janka Kirjutas:  Kaks kuud tööd, 10h per päev ja jooks kutu. Nähtud seda pulli masinat...

 Sa targutad sellise Riigi Inseneride toodangust, kes on ehitanud Maailam absoluut6seid TIPPhävitajaid, ehitavad prageu TIPPsõjalaevu, loomulikult 3 tuumajaama jne! JA sisi tuleb mingi absoluutne lambiants ja teatab ,et need kõik on seal lollid! Endal imelik pole?

Kui jäi märkamata, siis ma juhin tähelepanu sellele, et Janka kirjutas OMA KOGEMUSEST selle aparaadiga! Võta heaks või pane pahaks, sa lähed üle piiri! Ja muide, mul on savi, mitu talverallirada sa teinud oled!
Päikest!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Mulle jäi esialgu mulje, et "läks kaubaks" tähendab et härra kõiketeadja tegigi selle ostu ära.
Aga ei, ikka ainult unistused.
Eks see ongi hobisõiduk. Rootslased on lihtalt rikkamad kui meie ja neil on kallimad hobid.
Vasta

Väike tähelepanek: teoorias on teooria ja praktika samad aga praktikas mitte.
Ning kui tegeletakse foorumi-grafomaaniaga selle asemel et minna, osta ja kasutada siis ollakse lihtsalt vales poes...
Vasta

Vahemärkusena- Eestis on metsamasinate tööstus täitsa olemas ja eriti Viljandimaal olen Metsiseid omajagu näinud ja niipalju, kui juhtidega olen rääkinud, nad isegi väga ei nurise Smile
Aga see roomikutega asi- ma küll sellise asjaga vedanud pole ja spetsialistiks ka end ei pea, aga kui kõrvutan oma kogemust metsaveotraktoriga, siis puht loogika põhjal julgen küll väita, et päris metsa selle aparaadiga väga ei roni. Rattad on tillukesed, lisaks veel see, et kuidas ta kändude otsas ronides üldse käitub, loobib kindlasti omajagu. 
Esiotsa kõrgus maapinnast juba välistab suuremad konarused, rööpad ja kännud.
Mis ta siis teeb, kui mingi oks roomikute ja rataste vahele peaks sattuma?
Kuigi arvan, et päris metsa see ikkagi mõeldud polegi, võibolla neile, kellel on mingi pargi moodi mets, mida vahel veidi korrastada.

Lihtsalt minu tähelepanekud, ilma igasuguse negatiivse noodita kaasfoorumlaste suhtes.
Vasta

(14-09-2023, 09:48 AM)Peeter2 Kirjutas:  Mulle jäi esialgu mulje, et "läks kaubaks" tähendab et härra kõiketeadja tegigi selle ostu ära.
Aga ei, ikka ainult unistused.
Eks see ongi hobisõiduk. Rootslased on lihtalt rikkamad kui meie ja neil on kallimad hobid.
Järgmine targutaja! Kallimad hobid??? Lollisk peast läinud või? Erinevalt meist oskavad rootslased arvutada...vist? KApitalismis (tugevate sotsialismi ilmingutega küll) üleskasvanud ei osta niisama naljapärats asju. Ostetakse tööriis ASJA PÄRAST! MA oskan ka arvutada ,erinevalt paljudest, ja hetkel lihtsalt ei kuul usinan raha kulutamine prioriteetsetesse eelarvekuludesse. Saanud "muudmoodi" hakkama ja hobiks ongi saega klotside saabimiene mitte palkide väljavedu. Lihtne? Ma polnud siiani metsast välja toonud 0,6-tihust värsket männipalki sest mul pole olnud vajadust suuri puid langetada! Tegelikult võinusk ma ka selle klotsideks saagida ja ahjupuud teha. Ma olen isegi see suvi metsast puid käsikäruga välja toonud - ei ole küsimust! Käsikäru asendab mikrodumperit täiesti vabalt, lihtsalt aega ja oma energiat kulub palju. Aga vaat kui pean hakkama 70+ vana tarna kkt 16-meetrist sangleppa ikkagi lõikama, ja seda ma pean millaski ikka tegema, siis võiks ju 2,5/3,1-meetrist välja tuua. Kevad-talvel, mööda lund. Ja nii et JÄLGE ka heinamaale maha ei jääks! See tähendaks 500 meetrit vedu üle Margus61 heinamaa nuka ja äkki Tema maatükile teeserva, kuskohast siis suurem auto selle 30 tihu kätte saaks. VÄLISTATUD on igasugune jälgi jättev tehnika. Alati on variant see kohapeale tuleva raamiga lauaks saagida, siis oleks vedu 260 meetrit.

30 cm sanglepa 3-meetrine kaaalub 180 kilo, 20-sendine 80 kg. Aga mul on ka mõned mädanikuta 40 ja 50 senti puid! Viimane kaalub 500 kilo ja on 0,58 tihu, mis on küll vähem kui äsja välja lohistatud 640 kilo männipalk Big Grin Need on kaalud, millega siis tuleb manipuleerida ja mida oma rammuga ikka ei liiguta. KINDLASTI on mul peakolus ühe esimese optsioonina odav ja kerge pisijaps, kuhu alla panna siis laiad ja siledad madalsurverehvid või rekkarehv ja asi ei pea olema ka 4wd! Vajadusel kett ei lõhu midagi, mul on aga keelatud ka naabripoisil ATVga mujal ringi keeramine (ettevaatlik!) kui värava juures. Lihtsalt küllatulekul, Kui on VAJA tööd teha, sisi tuleb songitud asjadega korraks leppida. Ja suur tonnine jätab jälje! Sõita sellisega ~30 otsa ehk 60 korda? Mu õuest ei jääks midagi järgi. 
Kuna mul vedeleb üks kõvast nelikandist tehtud paadikäru, mida ma kasutangi metsaveoks ja mis kannatas 600+ kilost Juliat vabalt vedada, siis selle modimine puhtaks metsaveoks on lihtne. Balansiirid ja laiad rattad ja olemasoleva vintsipuki kraanaks ehitamine. 500-kilost palki liigutada suutev kaugjuhitav vints ise ei maksa suurt mittemidagi ja võib ka pisut kallima ju osta, pole küsimus. Ehk tõsteseade koos plokkidega ongi odav. Aga võib ju ka 99euri vints + 25,5 euri kaugjuhtimine ja ka saab töö tehtud! Lisame tõstepoomi, kui ei ole tahtmist jalgratast leiutada, 249 eurot. Kaablid, vidinad ja akud jurude, ümardame 500 raha on kaugjuhitav vintskraana. 400 on rattad, 100 poolteljed. Fiti-miti juurde, kindlasti kulub koso mistahes oskajama Sõbraga koos seda tehes ka "olemisele "omajagu, lõpuks on valmis asi osta (mis olevat küll väidetavalt hõbepaberi ja taigna segust tehtud) lihtsam. Odavam mitte. 500 läheb samamoodi juurde, kokku 2,3K€. Grundari mustalepa hind praegu 82raha ehk koorem on juba ostetava haagise hind. Siin hakkab juba mõte tekkima, sest see on ju vaid palk, küttepuu iseendale tuleb lisaks. Ja 30 tihu pole mingi kogus veel... kusjuures dets-jan ma saan legaalselt teha kokku kuni 40 tihu! 

Küsimus jääbki vedukist. Ma ikkagi jään B-kat ja O1 juurde, traktoriga tuleb siis vajadus kaubikuks (vabalt renditav) vedurina, metsakäru ise on suvalsie bensuka O1 peale õige. Seega peab trakats olema võimalikult väike oma mõõtudelt, 11-14 Hj suurusklass. Ütleme neid inimlikke, kus pole häbi peale istuda, saab hinnaklassis 3,5-4K. Traktor on traktor, universaalsem jne aga üldjuhul vajab ikkagi lisainvesteeringut rehvide jms näol. Ja siis liidad kõik kulud kokku ja ikkagi olen ma loll ja silma jääb Oxen, kus on KÕIK juba olemas! Masin ise ilma haagiseta on O1 peale sobiv, 2-meetrist toob välja ilma haagisetagi või pikka palki tagumise kerge/odava palgiratta paariga jne. Ainus ongi see ise kõndimine, mida siin targemad ikkagi "halvaks" arvasid Big Grin Samas saab selline välja tuua sama (erikohandatud tugeva) haagisega, millega teda ennast veetakse ja nii tekib ka rendi võimalus ehk ta võiks midagi teenidagi! Pikem video elust Oxeniga koos haagisele ajamise ja muuga. Kuna 700tihu+hake on tehtud ja vedu/müük käib aga teist samapalju jäi alles, millest enamust siis saab-tohib-tahab teha jälgi jätmata, on mul hetkel reaalsed plaanid. Ega sisi Järvamaal mets ära e ikao ja tõesti iseend alangi koristusekski on midagi vaja. Et lähen korjan harveri lõigatud kettaid käsitsi ja vean välja? Jms. Sestap on ka dumper ikkagi alternatiiv, et ka seda saab välja rentida. Aga korralik hüdro ja iselaadijaga isend + palgi otsakäru kokku maksavad ka ikka samasse 5-6-7K€ klassi. Aga on jälle teistmoodi universaalne ja asisema saab ka käru vedama panna. Küsimus ongi veoliigis: mehaaniline aga üliuniversaal on odavam, täishüdroga kvaliteetem (mootor) pill kallim. Mis on esimesel tugev külg: töötab tõstukina ka metsas! Tõstab palgi maast lahti ja võid sirge seljaga klotse tükeldada. Sama mis esilaaduriga aga ikka väga palju odavama masinaga. Ja ka euroaluse vedajana toimib etc. Ja päris kindlasti toimib see käärtõstuk koormalaadijana, kus sedasama 2,5 või 3,1 tõstad haagisele, siis haagid sappa ja tood välja! Ja mitte vähem tähtis ei ole lõpuks mõiste UUS: sellisele saad reaalselt maksepikendust ka tekitada! Vanadega on möödapääsmatu kogu raha kinnipanek või siis sõdegad hinnad. Just helistasin ka Silverile ja 4,5 KOOS maksudega on hind ja just koorma laadimise suutlikus ongi peamine. Vaadates sama hinnaga vähemuni masina  rendihindasid, siis hakkab mõte üha enam idanema! Lisaks komplekti Respo koos kallutuse, luugitugevduse ja piduriga tiisli rattaga 1200 eurot ja ongi olemas. Tiki samalaadse volditava saab tuhandega kätte aga kandevõime on 624 kilo ehk legaalne tihu puitu! Kahjuks hakkab üha enam rolli mängima number, mida täitsa tihti ka kaaludega kontrollitakse! Jutud-värgid kinnitusvahendid jms, ka kasti kallutusamort juurde, ümardatult 6K€ ülikompaktne komplekt. Ma kahtlustan, et ma saan ainult siin Nõmmel nõmmekate näoraamatu kaudu ka piisava rendimahu kätte nii koos minuga või ilma. Ei pea metsa minemagi. Sest see töötab ju mootor-roclana ka, kuigi 500 kilo on piir. Ja siis on veel talv Nõmmel kitsastes oludes Wink Saha saab tekitada jne. No ja kõige pikemas plaanis suudab seesama asi mingi 500-kilose halupuude konteineri mutikesele majataha kuuri ka viia... mis on ka metsateo ja -veo kogutsükli ÜKS OSA! 

Ühesõnaga võib siin mõni maakas tulla, et ta ostis raudlintidega tonnides kaaluva HUINJAA aga last siis on sellega oma mülkas! Las kõik need eestlastest gigamegahüper mehaanikaInsenerid, konstrueerijad, tootedisainerid jms "targutavad pead" targutavad, aru peab saama EELTINGIMUSTEST ja "mänguväljakust". Miks te ajate ila suust asjadest, mis MITTE ÜHES parameetris ei vasta tingimustele??? 

PS: ma ikka vihastasin korralikult oma metsas teinud kaadri peale ka! OK, natuke ikka ka omaviga et juba eos taksaatori tööd ÜLE ei kontrollinud, milleks on mul teadmised ja pädevus olemas Luualt, aga siis ka see et harveri vend lõikas tuimalt puid, mida kavas sellel eraldisel üldse polnud olemas! Ma käisin KETEs söömas ja tagasi jõudes oli pool sellest kaasikust maha tõmmatud. Et "ma tegin kava ja eraldise piiri järgi". Fakk, kaske isegi ei olnud mainitud, et sel eraldisel oleks, mida kurat sa lõikasid??? Rääkimata maakate ajupuudelisusest väljaveo jms keelamsiel. Meie lubasime suurel firmal oma piiri pidi vedada - võtab see meil tüki küljest ja mida see rikub??? Fking maakad ja fkning metsamehed, mõtlemsivõimetu kaader tegelikutl! Aga miks: sest kõik arvavad et enamus metsamaterjali müüõjaid tahab kohe rikkaks saada, mitte OMA metsa eest hoolitseda ja näiteks lapselapsele midagi kujundada! Et lageraie ei tähenda uluvat tuult ja et kergtehnika on selleks, et endal poleks häbi. Ja ma jooksen jumala lukku ära, kui järgmised maakad tulevad oma ila ajama...
Vasta

See Lenko Skogis ei ole mitte mingisugune rootsi inseneride kõrgem pilotaaž, vaid täiesti ühe mehe unistusprojekt kuuekümnendatest möödunud sajandist. Lennart Nilsson.
Ehitati ainult üks variant, mitte mingisugust targemat tootearendust ei toimunud kui et lisati hüdrotõstuk, mis oli samuti paras nikats. Vajus soiku oma ebapraktilisuse ja puuduliku tootearenduse tõttu. 
Hind sel asjal oli ja on pöörane, sest tegemist on käsitööga.
Kel huvi, võib uurida lisaks, mis loom oli omal ajal veel Larven Big Grin . Samuti Lennarti leiutis, millega kuskile välja ei jõutud.
Viimast tutt-uut Lenko Skogist nägin üheksakümnendate algul metsatehnika messi töönäitusel, kus ta parajasti kaevles kännu otsas, mis oli tõstuki tugijala taha takerdunud.

Türil elas kunagi üks tuttav, kes oli enesele selle imemasina kommiraha eest soetanud. Lootis, et hakkab pehmetel pinnastel teenust tegema. Esimesel metsapäeval selgus, et odav masin oli totaalselt lõpuni sõidetud. Rakendas siis ihutreiali tööle, kes aasta jooksul põhitöö kõrvalt suutis jooksuosa taastada. Maksma läks see pull ikka hea hunniku kroonisid.
Aga õiget elulooma tollest pillist ei saanudki. Üks häda hakkas peagi teist taga ajama ja kõige hullem probleem oli sinna juhi leidmisega. Vaja olnuks meest, kes suutnuks selle masinaga normaalselt tööd teha, kellele meeldinuks iga ilmaga metsas liguneda ja kellel oleksid ka meistriklassi lukksepp-treial-keevitaja oskused.
Vasta

Selle pisijapsiga on see häda, et sileda rehviga ei ole temast kahjuks asja. Ta ise on nii kerge, et pidamist lihtsalt pole. Esivedu tulenevalt kaalujaotusest annab talle märkimisväärselt juurde. Jah, kuuseke lõhub pinnast. Aga kaapimine lõhub lõppeks rohkem, kui üle veeremine.

Ma täitsa tõsiselt ei mõista seda roomikukiima. Lihtsalt on nii palju keerulisem, liikuvaid tükke rohkem, katki minevaid ja hooldust vajavaid pudinaid samuti. Odavlahendusena on ratas igati eelisseisus, lindil on mõte ainult juhul, kui rattaga tõesti kuidagi ei saa.

Peale kõiki neid lehekülgi tahaks öelda, et osta see krdi raudhobuline ära ja näita praktikas, et sina olid visionäär ja meie lollid. Lehekülgede kaupa trükitähtedega pikitud teksti (et mitte öelda tapeedi) tootmine tehnikafoorumis pole soliidne.
Vasta

(14-09-2023, 14:24 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(14-09-2023, 09:48 AM)Peeter2 Kirjutas:  Mulle jäi esialgu mulje, et "läks kaubaks" tähendab et härra kõiketeadja tegigi selle ostu ära.
Aga ei, ikka ainult unistused.
Eks see ongi hobisõiduk. Rootslased on lihtalt rikkamad kui meie ja neil on kallimad hobid.
Järgmine targutaja! 
700 tihu tahad välja vedada dumperi ehk motoriseeritud aiakäru ja sõiduauto haagisega? Einoh edu sellega. Jääme ootama reportaaze.
Vasta

Hr. Luik pakkus soodsa hinnaga masinat, kutsus lausa demopäevale + söögid-joogid-saun. Polnud siis spetsialisti kusagil. See, et sa abimootoriga Škodaga Nõmme mändide vahel löristad ei tee kellestki metsa väljaveo teadlast. 
Siin võiks ikka praktikute sõna ka kuulda võtta. Olen natuke näinud, kuidas naaber taastab ühe või teise masina, ratastel riisitraktori sai ikka kiirem tehtud, kui roomikutega labida. 
Muide Ostas on ka müügil huvitavad isendid, pikemat aega, analooge mitteomavad, linke ei pane, sest teadlane võib need ju ise otsida ja lisada.
Loe allkirja ka!

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(14-09-2023, 14:24 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ... Fking maakad ja fkning metsamehed, mõtlemsivõimetu kaader tegelikutl! Aga miks: sest kõik arvavad et enamus metsamaterjali müüõjaid tahab kohe rikkaks saada, mitte OMA metsa eest hoolitseda ja näiteks lapselapsele midagi kujundada! Et lageraie ei tähenda uluvat tuult ja et kergtehnika on selleks, et endal poleks häbi. Ja ma jooksen jumala lukku ära, kui järgmised maakad tulevad oma ila ajama...


[Pilt: stephen-colbert-popcorn.gif]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 47 külali(st)ne