(14-09-2023, 09:48 AM)Peeter2 Kirjutas: Mulle jäi esialgu mulje, et "läks kaubaks" tähendab et härra kõiketeadja tegigi selle ostu ära.
Aga ei, ikka ainult unistused.
Eks see ongi hobisõiduk. Rootslased on lihtalt rikkamad kui meie ja neil on kallimad hobid.
Järgmine targutaja! Kallimad hobid??? Lollisk peast läinud või? Erinevalt meist oskavad rootslased arvutada...vist? KApitalismis (tugevate sotsialismi ilmingutega küll) üleskasvanud ei osta niisama naljapärats asju. Ostetakse tööriis ASJA PÄRAST! MA oskan ka arvutada ,erinevalt paljudest, ja hetkel lihtsalt ei kuul usinan raha kulutamine prioriteetsetesse eelarvekuludesse. Saanud "muudmoodi" hakkama ja hobiks ongi saega klotside saabimiene mitte palkide väljavedu. Lihtne? Ma polnud siiani metsast välja toonud 0,6-tihust värsket männipalki sest mul pole olnud vajadust suuri puid langetada! Tegelikult võinusk ma ka selle klotsideks saagida ja ahjupuud teha. Ma olen isegi see suvi metsast puid käsikäruga välja toonud - ei ole küsimust! Käsikäru asendab mikrodumperit täiesti vabalt, lihtsalt aega ja oma energiat kulub palju. Aga vaat kui pean hakkama 70+ vana tarna kkt 16-meetrist sangleppa ikkagi lõikama, ja seda ma pean millaski ikka tegema, siis võiks ju 2,5/3,1-meetrist välja tuua. Kevad-talvel, mööda lund. Ja nii et JÄLGE ka heinamaale maha ei jääks! See tähendaks 500 meetrit vedu üle Margus61 heinamaa nuka ja äkki Tema maatükile teeserva, kuskohast siis suurem auto selle 30 tihu kätte saaks. VÄLISTATUD on igasugune jälgi jättev tehnika. Alati on variant see kohapeale tuleva raamiga lauaks saagida, siis oleks vedu 260 meetrit.
30 cm sanglepa 3-meetrine kaaalub 180 kilo, 20-sendine 80 kg. Aga mul on ka mõned mädanikuta 40 ja 50 senti puid! Viimane kaalub 500 kilo ja on 0,58 tihu, mis on küll vähem kui äsja välja lohistatud 640 kilo männipalk
Need on kaalud, millega siis tuleb manipuleerida ja mida oma rammuga ikka ei liiguta. KINDLASTI on mul peakolus ühe esimese optsioonina
odav ja kerge pisijaps, kuhu alla panna siis laiad ja siledad madalsurverehvid või rekkarehv ja asi ei pea olema ka 4wd! Vajadusel kett ei lõhu midagi, mul on aga keelatud ka naabripoisil ATVga mujal ringi keeramine (ettevaatlik!) kui värava juures. Lihtsalt küllatulekul, Kui on VAJA tööd teha, sisi tuleb songitud asjadega korraks leppida. Ja suur tonnine jätab jälje! Sõita sellisega ~30 otsa ehk 60 korda? Mu õuest ei jääks midagi järgi.
Kuna mul vedeleb üks kõvast nelikandist tehtud paadikäru, mida ma kasutangi metsaveoks ja mis kannatas 600+ kilost Juliat vabalt vedada, siis selle modimine puhtaks metsaveoks on lihtne. Balansiirid ja laiad rattad ja olemasoleva vintsipuki kraanaks ehitamine.
500-kilost palki liigutada suutev kaugjuhitav vints ise ei maksa suurt mittemidagi ja võib ka pisut kallima ju osta, pole küsimus. Ehk tõsteseade koos plokkidega ongi odav. Aga võib ju ka
99euri vints +
25,5 euri kaugjuhtimine ja ka saab töö tehtud! Lisame tõstepoomi, kui ei ole tahtmist jalgratast leiutada,
249 eurot. Kaablid, vidinad ja akud jurude, ümardame 500 raha on kaugjuhitav vintskraana.
400 on rattad,
100 poolteljed. Fiti-miti juurde, kindlasti kulub koso mistahes oskajama Sõbraga koos seda tehes ka "olemisele "omajagu,
lõpuks on valmis asi osta (mis olevat küll väidetavalt hõbepaberi ja taigna segust tehtud) lihtsam. Odavam mitte. 500 läheb samamoodi juurde, kokku 2,3K€.
Grundari mustalepa hind praegu 82raha ehk koorem on juba ostetava haagise hind. Siin hakkab juba mõte tekkima, sest see on ju vaid palk, küttepuu iseendale tuleb lisaks. Ja 30 tihu pole mingi kogus veel... kusjuures dets-jan ma saan legaalselt teha kokku kuni 40 tihu!
Küsimus jääbki vedukist. Ma ikkagi
jään B-kat ja O1 juurde, traktoriga tuleb siis vajadus kaubikuks (vabalt renditav) vedurina, metsakäru ise on suvalsie bensuka O1 peale õige. Seega peab trakats olema võimalikult väike oma mõõtudelt, 11-14 Hj suurusklass. Ütleme neid inimlikke, kus pole häbi peale istuda, saab hinnaklassis 3,5-4K. Traktor on traktor, universaalsem jne aga üldjuhul vajab ikkagi lisainvesteeringut rehvide jms näol. Ja siis liidad kõik kulud kokku ja ikkagi olen ma loll ja silma jääb
Oxen, kus on KÕIK juba olemas! Masin ise ilma haagiseta on O1 peale sobiv, 2-meetrist toob välja ilma haagisetagi või pikka palki tagumise kerge/odava palgiratta paariga jne. Ainus ongi see ise kõndimine, mida siin targemad ikkagi "halvaks" arvasid
Samas saab selline välja tuua sama (erikohandatud tugeva) haagisega, millega teda ennast veetakse ja nii tekib ka rendi võimalus ehk ta
võiks midagi teenidagi!
Pikem video elust Oxeniga koos haagisele ajamise ja muuga. Kuna 700tihu+hake on tehtud ja vedu/müük käib aga teist samapalju jäi alles, millest enamust siis saab-tohib-tahab teha jälgi jätmata, on mul hetkel reaalsed plaanid. Ega sisi Järvamaal mets ära e ikao ja tõesti iseend alangi koristusekski on midagi vaja. Et lähen korjan harveri lõigatud kettaid käsitsi ja vean välja? Jms. Sestap on ka dumper ikkagi alternatiiv, et ka seda saab välja rentida. Aga korralik hüdro ja iselaadijaga isend +
palgi otsakäru kokku maksavad ka ikka samasse 5-6-7K€ klassi. Aga on jälle teistmoodi universaalne ja asisema saab ka käru vedama panna. Küsimus ongi veoliigis:
mehaaniline aga üliuniversaal on odavam,
täishüdroga kvaliteetem (mootor) pill kallim. Mis on esimesel tugev külg: töötab tõstukina ka metsas! Tõstab palgi maast lahti ja võid sirge seljaga klotse tükeldada.
Sama mis esilaaduriga aga ikka väga palju odavama masinaga. Ja ka euroaluse vedajana toimib etc. Ja päris kindlasti toimib see
käärtõstuk koormalaadijana, kus sedasama 2,5 või 3,1 tõstad haagisele, siis haagid sappa ja tood välja! Ja mitte vähem tähtis ei ole lõpuks mõiste UUS: sellisele saad reaalselt maksepikendust ka tekitada! Vanadega on möödapääsmatu kogu raha kinnipanek või siis sõdegad hinnad. Just helistasin ka Silverile ja 4,5 KOOS maksudega on hind ja just koorma laadimise suutlikus ongi peamine. Vaadates sama hinnaga vähemuni masina
rendihindasid, siis hakkab mõte üha enam idanema! Lisaks komplekti
Respo koos kallutuse, luugitugevduse ja piduriga tiisli rattaga 1200 eurot ja ongi olemas.
Tiki samalaadse volditava saab tuhandega kätte aga kandevõime on 624 kilo ehk legaalne tihu puitu! Kahjuks hakkab üha enam rolli mängima number, mida täitsa tihti ka kaaludega kontrollitakse! Jutud-värgid kinnitusvahendid jms, ka kasti kallutusamort juurde, ümardatult 6K€ ülikompaktne komplekt. Ma kahtlustan, et ma saan ainult siin Nõmmel nõmmekate näoraamatu kaudu ka piisava rendimahu kätte nii koos minuga või ilma. Ei pea metsa minemagi. Sest see töötab ju mootor-roclana ka, kuigi 500 kilo on piir. Ja siis on veel talv Nõmmel kitsastes oludes
Saha saab tekitada jne. No ja kõige pikemas plaanis
suudab seesama asi mingi 500-kilose halupuude konteineri mutikesele majataha kuuri ka viia... mis on ka metsateo ja -veo kogutsükli ÜKS OSA!
Ühesõnaga võib siin mõni maakas tulla, et ta ostis raudlintidega tonnides kaaluva HUINJAA aga last siis on sellega oma mülkas! Las kõik need eestlastest gigamegahüper mehaanikaInsenerid, konstrueerijad, tootedisainerid jms "targutavad pead" targutavad, aru peab saama EELTINGIMUSTEST ja "mänguväljakust". Miks te ajate ila suust asjadest, mis MITTE ÜHES parameetris ei vasta tingimustele???
PS: ma ikka vihastasin korralikult oma metsas teinud kaadri peale ka! OK, natuke ikka ka omaviga et juba eos taksaatori tööd ÜLE ei kontrollinud, milleks on mul teadmised ja pädevus olemas Luualt, aga siis ka see et harveri vend lõikas tuimalt puid, mida kavas sellel eraldisel üldse polnud olemas! Ma käisin KETEs söömas ja tagasi jõudes oli
pool sellest kaasikust maha tõmmatud. Et "ma tegin kava ja eraldise piiri järgi". Fakk, kaske isegi ei olnud mainitud, et sel eraldisel oleks, mida kurat sa lõikasid??? Rääkimata maakate ajupuudelisusest väljaveo jms keelamsiel. Meie lubasime suurel firmal oma piiri pidi vedada - võtab see meil tüki küljest ja
mida see rikub??? Fking maakad ja fkning metsamehed, mõtlemsivõimetu kaader tegelikutl! Aga miks: sest kõik arvavad et enamus metsamaterjali müüõjaid tahab kohe rikkaks saada, mitte OMA metsa eest hoolitseda ja näiteks lapselapsele midagi kujundada! Et lageraie ei tähenda uluvat tuult ja et kergtehnika on selleks, et endal poleks häbi. Ja ma jooksen jumala lukku ära, kui järgmised maakad tulevad oma ila ajama...