[poolitus] emotsionaalselt ja teemaväliselt automaksust

Tõenäoliselt ei oleks Tartu tselluloosi vabrik ennast ära tasunud kuna vaadates Estonian Celli siis praegu on neil odavam tootmine seisma panna kuna energia hinnad ei ole enam need mis olid enne.

Seda muidugi enne ei teatud ja keegi ei osanud ette ennustada.


Ja isegi kui juhtub fosforiidi kaevandamise puhul kõige halvim kokkumäng et tõesti kasum liigub välja. siis on terve hulk maksusid, mis lähevad otse riigikassasse näiteks keskkonnatasud.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(21-09-2023, 10:26 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(21-09-2023, 10:02 AM)deus Kirjutas:  
(21-09-2023, 08:40 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(21-09-2023, 08:15 AM)Daff Kirjutas:  Selle Booltiku raudtee üks otstarvetest on sõjaline. 
Miks panustab NATO  selle raudtee ehitusse?  Heast südamest?
Ehk oskad viidata, et misläbi NATO panustab? Sõjaliselt on ta sõjaajal kasutu, kuna tulenevalt trassist saavad tiblad seda ka kõige labasemate suurtükkidega tasalülitada.
https://www.railbaltica.org/tag/military-mobility/
Pole küll otseselt NATO aga kaudselt ikkagi.
Raudteed on ennast tõestanud väga tõhusate vägede liigutamise vahendina, vaatame kasvõi, kuidas tiblastan suutis Hispaania riigipööret rahastada oma vahenditega, kõik käis mööda raudteed. Raudteed pole siiski võimalik ka niisama lampi paari mürsuga ära lõhkuda. Kohapealsed tiblade aktivistid tõenäoliselt pigem lähevad oma dünamiidipulgaga sinna kuid taastamine on paari päeva küsimus enamasti, kui mitte kiiremini.
Ja ka see on rumal jutt. Kui meil oleks vaja raudteed vägede liigutamiseks, või ka ükskõik milliseks kaubaveoks, piisaks olemasoleva trassi renoveerimisest ja selle lääne laiusele ümbertegemisest. Kauba ja sõjaväe veoks ei ole vaja kiirraudteed.
Kirjutan hästi aeglaselt, ja paluks hoolikalt lugeda - kiirraudtee maksab suurusjärgu võrra rohkem kui tavaline raudtee ja meil pole sinna mingit mõtet neid miljardeid raisata.
[Pilt: ER_kaart_edited_sept2020indd.jpg]

Saad vast ise ka aru, kus sul siin militaarsest vaatevinklist loogikaviga sisse jookseb. Hindade kohta õige jutt aga kui juba teha, siis teha korralikult. Isiklikust vaatevinklist ei oska üldse seisukohta võtta, edastasin kõigest infot selle "planeeritava trassi" militaarse seose kohta.
Vasta

(21-09-2023, 10:31 AM)tõnn Kirjutas:  Tõenäoliselt ei oleks Tartu tselluloosi vabrik ennast ära tasunud kuna vaadates Estonian Celli siis praegu on neil odavam tootmine seisma panna kuna energia hinnad ei ole enam need mis olid enne.

Seda muidugi enne ei teatud ja keegi ei osanud ette ennustada.


Ja isegi kui juhtub fosforiidi kaevandamise puhul kõige halvim kokkumäng et tõesti kasum liigub välja. siis on terve hulk maksusid, mis lähevad otse riigikassasse näiteks keskkonnatasud.
See et meil on elektrihind kõvasti kallim kui Soomes, on loomulikult taas kord Eesti riigi küündimatus.
Vasta

(21-09-2023, 10:31 AM)deus Kirjutas:  Saad vast ise ka aru, kus sul siin militaarsest vaatevinklist loogikaviga sisse jookseb. Hindade kohta õige jutt aga kui juba teha, siis teha korralikult. Isiklikust vaatevinklist ei oska üldse seisukohta võtta, edastasin kõigest infot selle "planeeritava trassi" militaarse seose kohta.
Saad ju ise aru mis mu vastus sellele oleks - tehtagu siis 10 korda väiksema hinnaga kaubaveoks sobilik raudtee läbi Pärnu. Pärnuni oli see isegi olemas ja trass on seniajani. 
Aga see ei ole point. 
Point on seniajani elav unenägu, mille järgi saavat võimalikuks üleöö rongiga Berliini sõitmine. Seda ei juhtu, see oleks ka igasuguse loogika vastane, seda käputäit inimesi ei tasu nii kaugele iial rongiga viia. Meil justkui puuduvat "ühendus Euroopaga" ja 10 miljardi eest ehitatav raudtee Kaunaseni justkui annab selle. Mis on täielik jamps.
Ühendused Euroopaga on olemas, istu lennukile ja sõida, istu autosse või bussi ja sõida.
Vasta

Mind on kogu aeg huvitanud, et kust need massid võetakse kes hakkavad sinna Berliini sõitma.


Mujal euroopas on sarnaseid projekte tehtud. Eelviimane suur möll oli München Berliin ja viimane oli Pariis Brüssel mida oma silmaga sai jälgitud.Oli meeletu ehitus ja silmale  ilus vaadata sellist kolossaalset projekti.
Need rongid mis seal sõidavad on tõesti rahvast täis. 
Aga kust meil see rahvas võetakse. Müstika.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Sel uuel raudteel oleks pointi kui tuleks Talsingi tunnel ning raudtee jätkuks põhjasuunas kuni rannikuni välja ning üha kauem lahti olev jäävaba põhja meretee kaudu saaks Hiinast konteinervedu käima panna. Mingeid inimmasse keda 3.Riigi pealinna vedada loomulikult ei ole.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Mingil põhjusel olen ka mina RB suhtes üsna skeptiline. Kohati jääb selline mulje, et praegu ehitatakse meeletu hurraaga- olen ise Järvakandi tagant omajagu RMK metsa vedanud, kus käib usin metsa- ja teetöö, ehitatakse ökodukte jne, Hagudi juures on samamoodi RB koridori ehitus, kindlasti ka mujal. Iseenesest hetkeseisuga on see hea nii metsameestele kui ka teedeehitajatele, aga mingi tunne kukla taga ütleb, et ühel hetkel jäävad need asjad ikkagi soiku. Huvitav oleks teada, kas meie naaberriigid asja sama entusiastlikult võtavad.
Vasta

RB ei tundugi hetkel mõttekas kuna selle eesmärk ja tasuvus on ikka 100 aasta plaanis.
100 aastat tagasi oli auto ka ohtlik ja hirmutas hobuseid. Tänapäeval ei suudeta hakkama saada ilma autota, isegi hobusega sõitmine on mõeldamatu.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(21-09-2023, 17:37 PM)tõnn Kirjutas:  RB ei tundugi hetkel mõttekas kuna selle eesmärk ja tasuvus on ikka 100 aasta plaanis.
100 aastat tagasi oli auto ka ohtlik ja hirmutas hobuseid. Tänapäeval ei suudeta hakkama saada ilma autota, isegi hobusega sõitmine on mõeldamatu.
Selline arvamusavaldus on pehmeltöeldes piinlik lugedagi. Fail Balticu apologeetidel on vägevad tasuvusarvutused, mis näitavad kasumlikkust sisuliselt eile. A kui nüüd võtta naeruväärne perspektiiv, et sada aastat maksame selle kuritegeliku skeemi kahjumit maksurahadest kinni ja siis ühtäkki muutub imetabaselt kasumlikuks... ohh jah. Pigem on selleks ajaks tomivad teleportatsioonisüsteemid leiutatud.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Kui see Fail Baltic peaks miski imeläbi 100 aasta pärast tasuvaks muutuma siis oleks sinna avaliku raha paigutamine eriliselt kuritegelik.
See ehitatakse valmis 10 aastaga ja umbes 90 aasta pärast võib uuesti teema üles võtta.

Sellele rahale on paremaid paigutusi ka senini.
Ma ikka salamisi loodan, et see tohutu rahasumma jääb sinna panemata ja seda kasutatakse millegi praktilisema jaoks.
Näiteks tuumajaam või isegi teine et me konkurentsivõime tõuseks odava elektriga mis lubaks siin ka neid asju tootma hakata mida siis saaks laiali vedada.

Ah et tuumajaam pole populaarne ja keegi ei taha seda oma lähedusse?
Pakun tasuta välja turundusnipi et kõik kellele maapinnalt tuumajaam kätte paistab saavad omale 10A kaitsme jagu tasuta elektri kinnistule kuni jaam elektrit toodab ja vastuseis väheneb pääris uhkelt.
Vasta

Mis riigi tengelpunga puudutab, siis kas keegi mäletab millal oli viimati juttu sellest kuipalju kalõmmi peaks Eesti riik saama Danske Panga rahapesumenetlusest? Hetkel meenub ainult see et reffid ühe endise FBI peadirektori asja ajamiselt minema peksid kuid mis edasi on saanud, pole aimugi. Seal peaks ikka mitmedsajad milkud leos olema kui mitte enamgi. Kuipalju Eestile? kas mõni ametnik teab või ei huvita neid.
Mis RB-d puudutab siis siinkandis Põlmal Raplamaal sai just valmis uhke viadukt tulevasele kiirraudteele. Põlma-Kehtna tee oli oma aastajagu kas täitsa kinni või piiratud läbipääsuga. Kuhjati kokku kaks hiiglama hunnikut liiva ja valati betoon sinna peale ja vahele. Fotot pole hetkel käepärast, kohalikud kutsuvad seda ausambaks otsalõppenud mõistusele (kus lõpeb mõistus seal algab raudtee).
Vasta

Teame ju kõik seda "väiksed võllas, suured tõllas"- ütlust.

Muuseas, mis puutub riigi asjadesse, siis eile kuulsin sellist asja, et 200 milli on lihtsalt "kadunud". Kui need asjad nii jätkuvad, ehk siis kui riik oma laamendamist ei lõpeta, võiks uusi makse lisada ja praeguseid tõsta nii, kuidas pähe tuleb, aga sellest ei muutu riigi olukord karvavõrdki paremaks.
Vasta

(22-09-2023, 00:51 AM)Aare R. Kirjutas:  Teame ju kõik seda "väiksed võllas, suured tõllas"- ütlust.

Muuseas, mis puutub riigi asjadesse, siis eile kuulsin sellist asja, et 200 milli on lihtsalt "kadunud". Kui need asjad nii jätkuvad, ehk siis kui riik oma laamendamist ei lõpeta, võiks uusi makse lisada ja praeguseid tõsta nii, kuidas pähe tuleb, aga sellest ei muutu riigi olukord karvavõrdki paremaks.
Kas nüüd just 200 miljuuni kadunud, aga kuna arvepidamine riigieelarve üle istubki reaalselt ühe lontkõrva exceli tabelis, siis "näpukaid" ikka juhtub - näiteks ühele valitsusalale sai 100+ miljuuni lisaks ja kuna vigasel tabelil baseeruv otsus oli juba allkirjastatud, siis asuti ühiselt ringkaitses perset katma, et asi avalikuks ei saaks. Valitsusalal justkui oleks see lisaraha ilma küsimata olemas, a isegi kui küsiks, siis tšinovnikud seda kasutada ei laseks Big Grin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(21-09-2023, 10:23 AM)Peeter2 Kirjutas:  siin on küll ohjeldamatult lolli juttu aetud, seega jätkan.
Ei tea kuskohast tuleb selline luuseri jutt nagu "kaevandamisest riigile makse ei laeku ja jääb ainult auk maasse".
Fosforiidi kaevandamine peaks kindlasti jääma riigi kätte ja tulud sellest riigikassasse. Narrus on see rikkus kasutamata jätta. 
Enne muidugi kindlaks teha, kas see kaevandamine tänapäevaste vahenditega oleks piisavalt keskkonnasõbralik. Kindlasti tasuks seda vähemalt uurida - aga näib et isegi seda ei julgeta. Lihtsam on ju elada nagu kärbsed sitahunnikul. 

Tselluloosivabriku puhul kuses Jüri Ratas püksid täis ja andis uhhuukarja lärmamisele alla. Isegi ei uuritud mitte midagi. 
Ja nüüd veetakse meie puit toorainena Soome või Rootsi, kus see väärindatakse. Seal millegipärast osatakse ja saadakse sellega hakkama ja see on ka põhjus miks meie iialgi nendega võrreldavalt rikkaks ei saa. Meil siin on banaanivabariik. Kui kellelegi läks öeldu hinge ja peab taaskord vajalikuks lämisema hakata nagu antud kombinaat ei annaks peaaegu kellelegi tööd, siis esiteks pole see tõsi ja teiseks on see ainult näide. Iseloomustamaks Eesti riigi suutlikkust.
Lämiseva luuserina uhhuukarja seast pean siiski vajalikuks märkida, et pasatehasele pani bänni ikkagi Urmas Klaas. Asjaolu, mida poleks uskunudki, arvestades seda, kuidas tema peakontor "miljarditehasele" kaasa elas. Seda, kas J. Ratas s.ttus või kusi ennast täis, ei tea, ekskremendihuvilisest ksf teab paremini. Igal juhul võttis Tartu linnapea oma uhhuudest alamaid kuulda. Ega seal Tartus ju peale uhhuude kedagi polegi, ei saada heast asjast aru ja kirtsutavad paha haisu peale nina.
Veel kord- Soomes ja Rootsis, kus suuri jõgesid on mitte kordades, vaid kümnetes kordades rohkem kui meil, saabki lubada luksust tehaseid nende äärde rajada. Ühes jões läheb midagi vussi, teised kolmkümmend jäävad alles.
 Küsimus oli ärajäämise seisukohalt eelkõige küll Tartu elanike vastuseisus, mitte Emajões, aga hea et niigi läits. Kui 100 tuhande hääl ka midagi ei loe, siis ei loegi ju miski. Oma nottinmaibäkkjaard jutud võite ka sel juhul sinna samusesse pista, kui linnatäis inimesi ei taha mingit s.tahaisu sisse hingata, siis nii ongi.
 Kohe nüüd muidugi tuleb jutt sellest, et tänapäeva tehnoloogia jne. Ma olen seal samas Rootsis, kes nüüd meie metsa ära ostvat, ühe tehase kõrval seisnud ja veendunud, et lõhn on täitsa olemas ja mitte meeldiv. Et meie teinuks moodsama ja parema ja lõhnavaba? Kindel või? Ei kõlanud need lubadused tehasest jõkke tagasi lastavast ülipuhtast veest eriti veenvalt. Sellelegi ei tahetud vastust anda, kust raha pärineb, millega tehas püsti pannakse, miks siis mingeid ülipuhta tehnoloogia lubadusi uskuda.
Jutt sellest et meie toore veetakse Rootsi ja Soome ja seal sellest tselluloosi tehakse- on sel mingi kindlam teadmine ka? Kui meie tublide ametnike tõttu oli meie puidu hind vahepeal juba sealsest kallim, kas nad siis ostavad omale toorme meilt puhtalt empaatia ja ligimesearmastuse pärast?
Vasta

"lõhn on täitsa olemas ja mitte meeldiv"

Mingisuguse lõhna pärast ei tohiks küll asi katki jääda.
Samamoodi ebameeldivalt lõhnavad ka agronoomid ja fekalistid kuid söömist ja shtumist pole siiamaani kusagil ära keelatud.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Tsitaat:Mis RB-d puudutab siis siinkandis Põlmal Raplamaal sai just valmis uhke viadukt tulevasele kiirraudteele. Põlma-Kehtna tee oli oma aastajagu kas täitsa kinni või piiratud läbipääsuga. Kuhjati kokku kaks hiiglama hunnikut liiva ja valati betoon sinna peale ja vahele. Fotot pole hetkel käepärast, kohalikud kutsuvad seda ausambaks otsalõppenud mõistusele (kus lõpeb mõistus seal algab raudtee).
Riisipere viadukti ehitamise aegu tuli minu pähe mõte: Miks ei tohi viadukti alla teha kartulihoidlat või muud vajalikku ruumi? Jääks ära liiva vedu hiiglakogustes ja augu teke karjääri. 

Tallinnas hendriksoni küüru alust kasutab TLT busside hoidlana ja ruum kasulikult töötab. Hea, et sinna liiva ei veetud nagu tänapäeval Laagna ja Peterburi tee viaduktile.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(22-09-2023, 08:09 AM)tõnn Kirjutas:  "lõhn on täitsa olemas ja mitte meeldiv"

Mingisuguse lõhna pärast ei tohiks küll asi katki jääda.
Samamoodi ebameeldivalt lõhnavad ka agronoomid ja fekalistid kuid söömist ja shtumist pole siiamaani kusagil ära keelatud.
Käis kunagi grupp siinmaalasi ühes Saksamaa linnas asuvas asutuses kaasaegse ettevõttega tutvumise eesmärgil. Asutus oli prügi sorteerimis- ja ümbertöötlusjaam ning asus see sisuliselt kesklinnas. Ei eritanud see mingeid aroome ega elu välistavaid muid asjaolusid. Seda et tegu on prügijaamaga saadi aru alles siis kui väravad-uksed avanesid ja hoonesse sisse lasti. Tegelikult saab ikka küll kui tahta ja vaja.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(22-09-2023, 08:09 AM)vant Kirjutas:  Lämiseva luuserina uhhuukarja seast
Et terve Tartu linna elanikkond uhhuude hulka kuulub, on selge ülehinnang. Tühjad tünnid kõmisevad valjusti. 
Minu jaoks on nad samasugune seltskond nagu need "emapuu kaitsjad" Haabersti ringil ning Nursipalu laienduse vastased. Kõigevastased. 
Mul pole mingit vahet kas põlve lasi nõrgaks linnapea või peaminister, tulemus on oluline. 
Tselluloositehase eriplaneeringu lõpetada otsustas vabariigi valitsus. 
Targa inimese tunnus on oskus eristada olulist ebaolulisest, ja oluline oli seal see, et isegi mingeid keskkonnamõjusid, üldse mitte midagi uurida ei lubatud.
Oli ka teisi omavalitsusi, kes olid tehase rajamisest huvitatud. Aga ei, tõmmati vesi peale. 
Tehase rajajad tegid muidugi suuri vigu, nemad tegid oma arust head asja. Mida nad arvestada ei osanud, oli, et tühjade tünnide kõmin valjuks muutub ja riik ning omavalitsus seda kartma hakkab. Oleks tulnud hoida algusest peale madalat profiili, uuringud ära teha ja siis oleks olnud juba millelegi toetuda.
Vasta

(22-09-2023, 10:51 AM)Peeter2 Kirjutas:  
(22-09-2023, 08:09 AM)vant Kirjutas:  Lämiseva luuserina uhhuukarja seast
Et terve Tartu linna elanikkond uhhuude hulka kuulub, on selge ülehinnang. Tühjad tünnid kõmisevad valjusti. 
Minu jaoks on nad samasugune seltskond nagu need "emapuu kaitsjad" Haabersti ringil ning Nursipalu laienduse vastased. Kõigevastased. 
Mul pole mingit vahet kas põlve lasi nõrgaks linnapea või peaminister, tulemus on oluline. 
Tselluloositehase eriplaneeringu lõpetada otsustas vabariigi valitsus. 
Targa inimese tunnus on oskus eristada olulist ebaolulisest, ja oluline oli seal see, et isegi mingeid keskkonnamõjusid, üldse mitte midagi uurida ei lubatud.
Oli ka teisi omavalitsusi, kes olid tehase rajamisest huvitatud. Aga ei, tõmmati vesi peale. 
Tehase rajajad tegid muidugi suuri vigu, nemad tegid oma arust head asja. Mida nad arvestada ei osanud, oli, et tühjade tünnide kõmin valjuks muutub ja riik ning omavalitsus seda kartma hakkab. Oleks tulnud hoida algusest peale madalat profiili, uuringud ära teha ja siis oleks olnud juba millelegi toetuda.

Kas ma saan õigesti aru, et Sinu jaoks on terve Tartu linn, nagu need "emapuu kaitsjad" Haabersti ringil ning Nursipalu laienduse vastased. Kõigevastased.

Lugupidamisega,
Uhhuu.
Vasta

Oma arust ma väljendasin seda esimeses lauses, et uhhuude arv Tartus on ülehinnatud. Neid on kindlasti seal selge vähemus nagu igal pool mujalgi. Lihtsamas keeles, et kogu Tartu elanikkond polnud kindlasti tselluloositehase vastu. Ja seal polnudki millelegi oma arvamust toetada peale ajuvabade loosungite, uuringuid ju ei tehtud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 59 külali(st)ne