[poolitus] emotsionaalselt ja teemaväliselt automaksust

Mis puutub Euribori, siis sellega kaasnevad inimeste kulutused on tõenäoliselt asi, millest viletsusel on sügavalt savi. Viletsusel on ju raha vaja, inimestel aga mitte! 
See on kindlasti asi, mille kohta nii mõnigi tahaks öelda, et lollid on, et laenuga kinnisvara on ostnud ja nüüd on hädas, aga samas on see siiski ainuke võimalus paljudele OMA kodu soetada. Aga mis nüüd on? Automaks peale, Euriboriga koduga seonduvad kulud üles ja kokkuvõttes ongi igakuised kulud kahekordistunud. Ahjaa, see käibemaksu tõus ju ka ning seda teame kõik juba ette, et 2% käibemaksutõus ei piirdu poes vaid 2% hinnatõusuga. Poes on asi juba praegu hull, ei taha mõeldagi, mis siis veel saama hakkab.
Aga noh, lohutame end sellega, et eile kuskilt raadiost kuuldud prognoosi põhjal on aastaks 2070 Eesti keskmine palk 11.000€ Big Grin

Kinnisvarast ja toetustest rääkides- see Euribori tõus ei olekski nii tappev, kui intresside pealt tulumaksu tagasi saaks, aga vähemalt viimased aastad on olnud nii, et vahet pole, kui palju sa intressi maksad- olgu see siis aastas 1000€ või 10.000€, tagasi saad ikka vaid 300€ pealt ehk 60€ ja tahetakse ka see ära kaotada. Umbes nii, et ähh, keda me narrime, ega see 60€ nagunii kedagi ei aita.
Võrdluseks Soome ("miskipärast" ei ole vist enam väga Eestit Soomega võrreldud)- seal on see täiesti normaalne, et Soomes töötav ja Eestis elav eestlane saab 2-3K tulumaksutagastust.

Sellega seoses meenub üks anekdoot vms Ansipi ajast: Saavad siis kokku Ansip ja Soome peaminister, arutavad maailma asju ja Soome oma ütleb, et meil on nii, et inimesed käivad tööl, saavad palka, maksavad maksud ära, ostavad süüa, riideid jne, ja mis nad ülejäänuga teevad, ei ole meie asi.
Ansip siis vastu, et jah, meil on samamoodi, et inimesed käivad tööl, saavad palka, maksavad maksud ära ja ostavad süüa ja see, kust nad puuduoleva saavad ei ole meie asi.

Praeguses kontekstis on Ansipi nime sinna sokutamine lausa ülekohtune.
Vasta

(26-09-2023, 10:30 AM)zazik Kirjutas:  No päris nii ei ole, et ainult autoomanike taskusse kätt aetakse. Ärme unusta, et ka käibemaksule lajatati otsa, mis mõjutab ju kõiki. Lisaks igasuguste maksusoodustuste kaotamine.

Kokkuvõttes kaotavad kõik ikka päris kõvasti ostujõus, eriti "ebastandartsed" pered, kus on näiteks rohkem kui 2 last, kes elavad korteri asemel oma majas jne.

Euribori tõus tähendab paljude jaoks veel väga suurt lisakaotust riigipoolse röövimise kõrval.
Kindlasti ei võeta ainult autoomanikult see on selge.
Autoomanikelt võetakse juba mitmekordselt ja nüüd pannakse veel üks korrus juurde, mille kandmine võiks olla harjumatu ja raske koorem mille vastu võiks ometi üles tõusta.
Seda enam, et senisest süütust 25 eur/kuu on saanud oluliselt suurem summa selles kavas ja kes vähe sõidavad need tunnevad seda eriti valusalt nagu töötu inimene kes käib paar korda nädalas jõuvankrit tuulutamas ja kes võibolla talvel ei sõidagi temaga.

Maksude tõstmise ja euribori vastu ei tuleks niigipalju inimesi protestima kui automaksu vastu tuli.
Siis peaks kõik Eestlased üles tõusma sest maksavad kõik solidaarselt käivet kes maksevahendit eraisikuna käitlevad.

Kindlasti hakkab rahvas maksevahendit käitlema teisiti ja selleks mõni soovitus on juba uudisteski läbi käinud.
Soovite makse optimeerida siis esiteks tehke tööandjaga töövõtuleping ja hakake ettevõtjaks.
Tegevusaladest pange registrisse kõik millele seni olete raha kulutanud.
Näiteks hakake pakkuma kodumajutust et kanda kuludesse kõik käibemaks ja tarvitada ära tööandjalt saadud raha ilma tulumaksu maksmata.
Eesmärk on aasta lõikes jõuda nulli ja mitte kasumit saada.

Algul küll maksuamet uurib aga kui nad esimene aasta midagi ei leia on see inimese õigus tegutseda kahjumiga.
Kodumajutusel peab kedagi majutama ja selleks sobivad hästi tuttavad-sugulased kellele saab kuus korra arve teha.
Pärast teeb sugulane tagasinõude sest polnud majutusega rahul ja kannate raha tagasi.
Soovite sularaha siis ostke teisele hädalisele vajalikke asju käibemaksu võrra soodsamalt, näiteks mõni varuosa, jms.

Praktiliselt keegi ei viitsinud sellega tegeleda kui käibemaks oli 18%.
Mingi osa hakkas sellega tegelema kui käibemaks oli 20%.
Päris paljud hakkavad sellega tegelema kui käibemaks on 22%.

Minagi senini ühtki toetust riigilt ei küsinud ja eraisikuna andsin oma panuse makstes oma maksevahendi käitlemiselt selle 20% sest elementaarne ju, et elan siin riigis ja see on kulu julgeolekule ning turvalisusele.

Nüüd edasi ma kaalun päris tõsiselt ettevõtjaks hakkamist.
Vasta

Käibeka tekkimise eelduseks peab olema min. maksustatav käive 40K. Iga arve pealt ka ei saa käibekat tagasi, samuti tõmmatakse vähegi kahtlaste numbrite korral arvete esitaja liistule. See on peenike teadus.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(26-09-2023, 11:56 AM)Walter Kirjutas:  Käibeka tekkimise eelduseks peab olema min. maksustatav käive 40K. Iga arve pealt ka ei saa käibekat tagasi, samuti tõmmatakse vähegi kahtlaste numbrite korral arvete esitaja liistule. See on peenike teadus.

Riigi kahjuks ja meie õnneks puudub MTA-l võimekus plahvatuslikult kasvava arvehulgaga tegeleda. Juba praegu suudavad nad vaid suuremate jamadega sammu pidada. Kui me kõik hakkame ettevõtjatena teenusmajandust edendama, siis MTA hambu jäävad vaid ettevaatamatumad ja edevamad.
Vasta

(26-09-2023, 09:06 AM)Aare R. Kirjutas:  Ksf honkomehe jutt on tõesti õpikunäide, mida peaks nägema need seal Toompeal, et nad aru saaks, kuidas PÄRIS elus ja PÄRIS Eestis elu käib. Kogu see jutt kõlab küll anekdootlikult- sõidad autoga, et viia inimene ühele bussile, et saade teise bussi peale jne Big Grin ...
No sellele lisaks, et kui autot pole siis pane sellele 5 tunnile bussisõitmisele-ootamisele veel 1,5 tundi 8 km jala läbimiseks juurde.
Vanasti vene ajal isa sõitis hobuse reega alevisse see 8 km, sidus hobuse tuttava maja juures puu külge ja õhtul tuli tagasi, võttis hobuse ja koju tagasi, ikka ümberistumistega jne. Sõiduauto oli küll olemas, kuid talvel ei saa ju meie kandist sõidukaga välja ja tollal ei lükatud väiksemaid teid üldse.
Ja kui mõnus on 8 km kauguselt poest tulla seljakotitäie toidumoonaga vms. Telli veebist maale leiba  Wink ...
Vasta

Ma ka ei soovitaks maailmast aru saamisega tasemel "lähme Euribori vastu protestima" mingeid käibekateemalisi JOKK-skeeme punuma hakata. Üsna kiiresti lõppeb see PUA-, ehk pepus-uus-auk-skeemiga.
Vasta

Sellele et maksuamet ei suuda raha kokku koguda mina küll ei panustaks , muudetakse seadusi ja leitakse töötajad , kasvõi kulude kasvu hinnaga aga mingit "sahkerdamist" maksudega ei lubata , tehakse mõned näidispoomised ja süsteem rakendub .

 Automaksu rakendamine lükati ka veidi hilisemaks , ikka selleks et oleks toimiv lahendus selleks et blokeerida õhku jäävad müügi-ostulepingud .
 
 Riik ei kingi ühtegi senti maksumaksjale .
Vasta

(26-09-2023, 12:35 PM)honkomees Kirjutas:  
(26-09-2023, 09:06 AM)Aare R. Kirjutas:  Ksf honkomehe jutt on tõesti õpikunäide, mida peaks nägema need seal Toompeal, et nad aru saaks, kuidas PÄRIS elus ja PÄRIS Eestis elu käib. Kogu see jutt kõlab küll anekdootlikult- sõidad autoga, et viia inimene ühele bussile, et saade teise bussi peale jne Big Grin ...
No sellele lisaks, et kui autot pole siis pane sellele 5 tunnile bussisõitmisele-ootamisele veel 1,5 tundi 8 km jala läbimiseks juurde.
Vanasti vene ajal isa sõitis hobuse reega alevisse see 8 km, sidus hobuse tuttava maja juures puu külge ja õhtul tuli tagasi, võttis hobuse ja koju tagasi, ikka ümberistumistega jne. Sõiduauto oli küll olemas, kuid talvel ei saa ju meie kandist sõidukaga välja ja tollal ei lükatud väiksemaid teid üldse.
Ja kui mõnus on 8 km kauguselt poest tulla seljakotitäie toidumoonaga vms. Telli veebist maale leiba  Wink ...
Ma ei saa enam hästi aru, mis teie mõlema heietuste point on. Kui elad karup...s, siis pole lootustki et sinna võiks mingi kõigile sobiv bussiliiklus tekkida, olgu meil nii rikas riik kui tahes. Ainus võimalus on auto. 
Mul omal ka maakodu pärapõrgus, buss käib seal paar korda päevas aga ma ei ole aru saanud, et kes sellega sõidab, sest absoluutselt kõigil on auto, pensionärideni välja. Okei paaril professionaalsel joodikul ei ole. 
Kui point on see, et automaksu ei peaks olema, siis seda kindlasti, aga elukoht ei puutu asjasse. Kui hakata maainimestele erandeid looma, siis hakkaks üks skeemitamine peale, kui see summa on arvestatav, siis ma regaks loomulikult ka ennast maale tagasi, või auto esivanema nimele.
Vasta

Ma küll oma arust ei heietanud, pöörasin vaid tähelepanu sellele tragikoomilisele seigale, mis ongi päriselust pärit.
Kuid ikkagi on õigus kõigil neil, võiks öelda, et õigemini meil, et automaksu ei peaks ega tohiks ikkagi olla! Teame juba ette ju ka seda, et kui see maks juba olemas oleks, ei püsiks see kindlasti iga-aastaselt samal tasemel, kui juba enne kehtestamist suudeti seda pea kahekordistada! Muuseas, arvan ka seda, et selle maakera päästmise ja muu rohelise ibaga ei müü enam siin kellelegi enam midagi maha, kõigil on juba piisavalt tegemist omaenese ja oma pere ninaesisega.
Sest vähemalt sel põhjusel, milleks seda tahetakse, ehk siis "riigi erinevate kulutuste finantseerimiseks", ei ole sellest mitte vähimatki kasu- kaob see nagu mutiauku, avastatakse, et auk on ikka sama suur. Vahe on vaid selles, et mida rohkem igasugu makse tõsta ja tekitada, jääb inimeste maksevõimekus üha väiksemaks ning lõpuks ei ole point enam selles, et ei saaks makse tõsta. Asi on hoopis selles, et kelleltki ei ole enam midagi võtta. Aga võibolla see "nende" eesmärk ongi, kuigi sellisel juhul jääb arusaamatuks, milleks see hea oleks.

Mis skeemitamisse puutub, siis leian, et riik peaks tegema selliseid otsuseid, et inimesed isegi ei peaks mingile skeemitamisele mõtlema. Aga paraku see nii pole.
Vasta

Selliseid otsuseid, et skeemitamine ära kaoks, pole võimalik teha ei riigis, ega ka maailmas.

Samuti ei hakka iial kehtima samad põhimõtted maal elades ja linans elades. Mõlemal on omad plussid ja omad miinused. Maal ei saa iial olema tihedat bussiliiklust iga maja juurde ja linnas ei saa olema 1 km tühja maad naabrini. Nii lihtne ongi.

Ja misasi see "Päris Eesti" on, millest siin eespool juttu oli? See mind väga huvitab, paneks kohe kirja endale.
Vasta

No pane siis kirja- päris Eesti on see, mis jääb valitsuse ja riigikogu ruumidest väljapoole.
Vasta

Et misasi on "Päris Eesti"?
See võiks olla arvudes selline:
Pindala 45 339 km².
Rahvaarv 1 365 884 inimest.
Asustustihedus 30 nägu ruutkilomeetrile.

Ideaalses maailmas peaks olema võimalik elada üle riigi samamoodi aga see ei taha nii olla ja selleks pole ka midagi eriliselt suudetud välja mõelda.

Seega igaüks võiks mõtteid avaldada.
Vasta

Mõistlik alternatiiv automaksule oleks näiteks Tallinna kesklinna autoga sisenemise maks. Mujal maalimas järgi proovitud ja toimib.
Tallinna eripärast lähtuvalt saaks selle mõistlikult kehtestada näiteks Liivalaia-Toompuiestee-Rannamäe tee-Ahtri-Jõe-Pronksi ringist sissepoole jäävatele tänavatele. Variant oleks ka raudteest ja paekaldast sissepoole jääv osa, erandiga Liivalaia koridorile ning sadama sisse- ja väljapääsudele.

See maks võitleks päriselt selle vastu, mille vastu on vaja võidelda, s.t. autoga kesklinna trügimise vastu.
Vasta

(24-09-2023, 07:12 AM)v6sa Kirjutas:   Samuti oleks huvitav kuulda mõne Deusi käe all õppinu kommentaare materjali edastamise tõhususe kohta

Tundes Deusi juba paarkümmend aastat võin öelda, et tema tunnis õpitakse või jäetakse tulemata, see on täiesti kindel. Ise pole küll teda pärisõpetajana näinud, aga aegajalt seltskonnas kellelegi mingit IT-asja lahti seletades läheb sujuvalt kuulaja tasemele, pole probleemi. Juhuslikult pealtkuuldud töökõned koosnevad samas enamasti tundmatutest sõnadest Smile
See pole mingi niisama kiidulaul heale semule, puhas analüüs, võimalikult erapooletu.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

See Tallinna sissesõidumaks ei tekitaks riigile raha juurde , see jääks kõlvartile , lisaks tekiks kohe mõjukas bande , kelle liikmetel on "eriõigus" maksuvabalt piirangualas liigelda , parkida jne . 
Ma kuulasin valitsuse pressikonverentsi , sain teada et süüdi on eelmised valitsused , nüüd on aeg  riigi rahandus korda teha ja seda takistavad erinevad kriisid , seega matsid maalt ja diiselpassatitega , köhige pappi .

 Eesti Panga asepresident kõneles ka ja ta oli kaunis kahtlev , kas ikka riigipalgaliste palgatõus tulemata jääb , ta arvas et leitakse erinevad moodused kuidas riigipalgaliste palku tõsta .
Vasta

(26-09-2023, 15:50 PM)zazik Kirjutas:  See maks võitleks päriselt selle vastu, mille vastu on vaja võidelda, s.t. autoga kesklinna trügimise vastu.
Siiras küsimus, et miks autoga ei võiks kesklinnas käia? Mille poolest see kesklinn siis nii eriline on?
Meil on vanalinn kuhu sõita ei tohi, ja mille suurus on parasjagu, nii et jala saabki seal igale poole. See on OK. 
Kui nüüd kogu kesklinn oleks selline, kes sellest võidaks? Seal elavad inimesed kes enam normaalselt koju ei saaks? Või firmad, kelle kliendid sinna enam normaalselt kohale ei saaks?
Vasta

Sellel pole mingit tähtsust, peaasi on, nagu siit juba korduvalt ja korduvalt välja on tulnud, et keegi teine maksaks, mitte mina Smile
Vasta

Seltsimehed on vist ära unustanud juba eksisteeriva automaksu olemasolu - Kütuseaktsiis.
Kes sõidab rohkem, panustabki suurema summaga tanklas. Mingitsorti autodega sõitmise piiramine läheb sotsialismi suunas ja veidikene eestimeelsemale inimesele täiesti tülgastav mõttemaailm.
Moodsa ajastu rünnak eraomandis autode vastu on läänes aktivistide utoopia, mida tuleks siin tugevalt vältida. Meie riigis ei tohi juhtuda sarnaseid olukordi, kus mingid maailmalõpust kuulutajad hakkavad end asfaltile liimima või pritsima keemiaga vaatamisväärsusi, loodust jne.

Mõni kindlasti võib kulmu kortsutada mu arvamuse peale, aga isiklikult autodest ja transpordist rääkides teeksin selle võimalikult odavaks ja kättesaadavaks kõigile kodanikele. See tähendaks ka soodsat kütust ja muid vajalikke kulutusi. Mõni võib küsida, kust siis raha riigikassasse tuleb, aga isikliku maailmavaatele kohaselt soodsad hinnad kasvataks tarbimist ja ostujõudu. 
Väike hea visioon - Tutikas auto nelja rattaga, rool, istekohad neljale-viiele, võimalikult mehaaniline tehnika ja piisav lahendus saaste vähendamiseks  oleks katalüsaator. Rohkem polekski lihtsale sõiduautole vaja, mis tähendaks soodsat tootmist ja müügihinda. 
Tänapäevasesse ühiskonda sobiks selline sõiduvahend ideaalselt, kuna hind oleks kättesaadav paljudele. Saaks müügihitiks ka noortele juhtidele, kes vuraks palju ringi, maksaks riigile makse sellega sõites.
Vasta

(26-09-2023, 11:56 AM)Walter Kirjutas:  Käibeka tekkimise eelduseks peab olema min. maksustatav käive 40K.

Poolik tõde. 40tuhandest üles tekib kohustus, alla selle piiri on võimalik vabatahtlikult n-ö liituda ja EMTA-l puudub alus keeldumiseks.

(26-09-2023, 11:56 AM)Walter Kirjutas:  Iga arve pealt ka ei saa käibekat tagasi, samuti tõmmatakse vähegi kahtlaste numbrite korral arvete esitaja liistule. See on peenike teadus.
KM on õigus tagasi küsida igalt ettevõtlusega seotud tasutud arvelt. Emta üldjuhul piirab värskelt liitunuid. Muidugi on neil ka oma riskianalüüs, mille põhjal aeg-ajalt pistelisi kontrolle tehakse. Peamiselt on üldine maksekäitumine see, mida vaadatakse.

(26-09-2023, 13:39 PM)Aare R. Kirjutas:  Mis skeemitamisse puutub, siis leian, et riik peaks tegema selliseid otsuseid, et inimesed isegi ei peaks mingile skeemitamisele mõtlema. Aga paraku see nii pole.

Tänase uudise valguses muutub ka skeemitajate elu pisut keerulisemaks, kui plaanitakse kogu ettevõtluse sektori e-arveldusele üle minekut: https://www.err.ee/1609112297/valitsus-t...ekohustuse
Vasta

(26-09-2023, 21:25 PM)KertP Kirjutas:  Tutikas auto nelja rattaga, rool, istekohad neljale-viiele, võimalikult mehaaniline tehnika ja piisav lahendus saaste vähendamiseks
A sa ju ei osta Daciat, sest kohaliku auuli keskväljakul tüdrukud vaatavad viltu... Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne