honkomees:
(30-09-2023, 14:30 PM)vant Kirjutas: Mina näiteks olen see pettur, kes kastikat firma hingekirjas hoiab, aga mis seal salata, vahel ka toidupoest sellega läbi sõidab. Enamalt jaolt siiski tööga seotud on selle liikuri liiklemine.
Mu arust pole siin keegi pettur, täitsa normaalne käitumine.
Hullem seis on riigiautodega, toidupoodi ei maksa minna, pärast haldusosakond pärib aru gps järgi! Samuti on tööautodega eriti normaalne "roheline mõtteviis". Meil Tartu inimesed sõidavad igaüks oma autoga Tartu kontorisse, võtavad sealt kamba peale tööauto ja sõidavad siis 50 km tööle ... tööauto peab parkima asutuses, ükskõik millise kontori juures. Mõistlik oleks ju kui üks töötaja sõidab koju, pargib seal ja siis korjab linna pealt kõik inimesed peale. Vähem autosid tipptunnil linnas liiklemas, vähem heitgaase külma mootoriga autodelt etc etc. Mina sõidan oma isikliku kastikaga teisest suunast üksi ja maksan kõik kulud ...
Aga erafirma hingekirjas olevate autodega käivad ka kõik jahil ja kalal paate vedamas jm hobidega tegelemas, läheb kõik firma kuludesse?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Erafirma hingekirjas olevate autodega käivad jahil või kalal peamiselt nähtavasti nende firmade juhatuse liikmed ja tavaliselt N1 kategooria autoga. Kuna praegu veel N1 kategooria autole nn. märget ja ka sõidupäevikut ei nõuta, siis on selle kasutamine üsna vaba. Eks see ole nüüd see hall ala ja selline väike vaieldamatu hüve, mida külakurnaja saab. Juriidika mõttes näiteks- firma juhatus võimaldab juhatuse liikmele lisapuhkusepäeva ettevõtte autot kasutades vms.
Puhkust kui sellist, väikefirma omanik endale ju enamalt lubada nagunii ei saa. Kuidas alluvatelt ettevõtte sõiduki kasutamist nõutakse ja piiratakse, on ettevõtte enda siseasi suuresti. Sellist ksf honkomehe poolt kirjeldatud tsirkust ilmselt väga ei kohta. Aga seda peab ikka meeles pidama, et vajadusel tuleb MTA- le ära põhjendada oma sõidu seotus tööga ja see on juba igaühe fantaasia ja südametunnistuse küsimus.
Kui eraettevõtjast metsamees oma kastikaga nädalas korra jahil käib, ei ole riigi petmine ilmselt ka eriti mastaapne ja MTA- l on samas ka üsna keeruline tõestada, et ta tol hetkel just mingit potentsiaalset tööotsa vaatamas ei käinud.