[poolitus] emotsionaalselt ja teemaväliselt automaksust

Kahjuks on tõesti nii, et valla traktor lükkab enamuse aega sissesõidutee lahti. Aga kui tuleb korralik lumetorm, siis kaob traktor millegipärast päevadeks ära ja siis peab olema endal olema. Ehk siis valla (ja riigi) peale võib muidugi loota, aga igaks juhuks peab olema valmis ise hakkama saama, kui jamaks läheb. Aga alati võib lumetormi ajal rendist endale lumepuhurit küsima minna või midagi Smile
Vasta

(17-10-2023, 14:21 PM)2715 Kirjutas:  Ma ikkagi aru ei saa miks härra selle kastiauto kasutaja seljas on võtnud elada?
1 Kõik ei ela mere ääres.
2 Kõigil pole samasugused vajadused.
Kujutad sa ette piruka või neliveolise bussiga jahilkäiku?
Või kuidas põllumees väetisekotid põllule viib pirukaga?
Kuidas elektrimehed kõrge neliveduse bussiga kinnikasvanud võsateid läbivad?
See f..king rannajoon on enamusele vabariigis ikka väga kaugel.
Kui inimene on leidnud, et talle on vaja sellise ülesehitusega jõuvankrit siis jätaks ta rahule ja laseks toimetada?
Eesti on ka väike ja kastiautoga saab kõik sõidud ära teha ning pole vaja spets linna ja maanteeautot.
Ta maksab sellega sõites kilomeetri kohta märksa rohkem makse käibe ja aktsiisi näol ja sellest peaks omati piisama et ta peab ka ühe elektriauto jaoks teed üleval.
Kõigil ongi erinevad vajadused, ma olen ka poole kohaga maainimene ja ma ei tea ühtki lähipiirkonna elanikku kellel oleks kastiauto st kastiga sõiduauto. Eks siin muidugi elabki vähe inimesi.
Väetist pole ka näinud ühtki põllumeest kastiga sõiduautoga vedavat. Põllumajandus on tänapäeval suurtootmine. 
Aiamaale vajamineva toob igaüks sõiduautoga ära. 
Jahimees ma pole, aga neid on ka piisavalt nähtud. Sõidavad kõikvõimalike liikuritega, ford fookusest alates. Kastiautosid neil näinud pole. 
Kui mul endal oleks ilmtingimata suure läbivusega masinat vaja (kui mu 4x4 Audi poleks piisav), siis valiks mingi maasturi, mis kõlbab enamvähem kõigeks, ka teatrisse sõita. Suurema kauba veoks on haagis. 
Nii võib heietama jäädagi, järeldus on muidugi et automaks võiks olemata olla.
Vasta

(17-10-2023, 15:29 PM)Peeter2 Kirjutas:  ... poole kohaga maainimene ja ma ei tea ühtki lähipiirkonna elanikku kellel oleks kastiauto ...
Väetist pole ka näinud ühtki põllumeest kastiga sõiduautoga vedavat. Põllumajandus on tänapäeval suurtootmine. 
...
Jahimees ma pole, aga neid on ka piisavalt nähtud. Sõidavad kõikvõimalike liikuritega, ford fookusest alates. Kastiautosid neil näinud pole. ...
OT automaksu teemast: ma täiskohaga maainimene enam-vähem nii kaugel kilulinnast kui Eestimaal saab ja jahimees ning soovitaks nt mõnel jahihooaja laupäeva hommikul tulla meie jahimaja ette: maainimestest jahimeestel 90%-l on kastikad, lisaks paar pärismaasturit (vanem länkar ja pajero) ning mõni linnamaastur (nt soront, sportage). Aga metsas vannid siseelundite jaoks, köied, plokid, labidad, saed on ikka kastikameestel autost võtta. Väiksemad põdrad käivad kah kastika kasti ..., pole käruga jebimist kitsastel metsateedel, kusagile sisse ega ümber keerata ei saa.
Ahjaa, põllumehed veavad tõesti kastikaga tonnised võimisiganes need väetisekotid on, vahel ka 2 kotti- üks kastika kastis ja teine perakärul põlluveerele, kust siis traktor omale peale korjab. Meil põllud suht väikesed ja vist ühes kotist jätkub, järgmise põllu peale tuleb uus kott kuni traktor sinna jõuab.
Vasta

(17-10-2023, 14:42 PM)Mahno Kirjutas:   Aga alati võib lumetormi ajal rendist endale lumepuhurit küsima minna või midagi Smile
See on tõesti hea soovitus inimesele, kes elab linnast mitmekümne kilomeetri kaugusel, sest selleks, et linna Cramosse või Ramirenti minna, tuleb kõigepealt sealt lumetormist välja pääseda Big Grin  Aga see selleks, mõttest said kõik aru Big Grin 
Mis aga kastikatesse puutub, siis kui jättagi kõrvale need, kelle jaoks kastikas (loe: RAM, Raptor vms) on rohkem eputamiseks kui reaalse vajaduse põhiselt ostetud, on siiski paljud, kellele seesama kastikas ongi reaalselt vajalik. Näiteks metsameestest on väga paljudel Hiluxid, või siis vähemalt varustajatel- vaja metsa kütet viia, traktorite roomikuid vedada jne. Samamoodi tean põllumajandusega tegelevaid inimesi, kes veavad samamoodi kütet põllule, olgu see siis kevadine lägavedu, kui veetakse kütet nii kombainile kui ka autodele, kui lähim bensujaam just nurga taga pole (tavaliselt pole). Jne, jne.
Mu isalgi, kes saeveskiga majandab, on samuti Hilux, millel- kui ma õigesti mäletan-, on 2.8-tonnise täismassiga kolmeteljeline käru järgi küttepuude veoks, samuti on kastis igasugu vajalikku kola.

Aga see pole ka kokkuvõttes oluline- igaüks peaks saama endale osta auto, mida ta ise vajalikuks peab. Võimaldatavuse piirid nihkuks automaksu taustal paljude jaoks kindlasti kaugemale.

Mis automaksu veel puutub, siis üldine pilt on selline, et vähemalt siin foorumis on vist küll kõik argumendid sellest läbi käidud, mille põhjal automaks EI SAAGI riigi rahandust korda teha ja ei teegi.  Tundub aga, et see vana hea talupojamõistus suudab ikka puude taga ka metsa näha, milleni aga Toompeal jõlkuvad inimesed ikkagi ei küündi, see on nende meelest mingi väljamõeldis.
Exceli ja keskmise palga põhjal nad seal oma "kenjaalseid" (just nimelt nii) ideid välja käivad, aga reaalsus seda siiski ei toeta.
Võrdluseks võiks tuua ka tavalise palgasaaja, kelle puhul ei ole oluline parim kuupalk aasta jooksul, vaid keskmine kuupalk aasta lõikes- ei saa nii, et kui saad 11 kuu jooksul 800€ ja siis ühe kuu näiteks 2K, siis lööd kohe selle laiaks. Kuigi kindlasti on ka selliseid olukordi, kus siis hangidki asju, milleks muidu vahendeid ei ole.
OK, võtad laenu, aga see laen tuleb ka tagasi maksta, mitte nii, et ütled peremehele, et nii, järgmise kuupalga nõue on selline ja selline.
Riigil tundub praegu selle põhjal olema see nn 2K palk (loomulikult korrutada xyz-ga), aga selle ees pigistatakse silm kinni, et edasi ei pruugi pikalt isegi seda 800€ tulla, kuigi nende arvates on maksumaksja mingi põhjatu auk, kust on võimalik lõpmatuseni pumbata ja selle nn 2K garanteerimiseks lihtsalt makse juurde lajatada.
Vasta

Mulle tehti selgeks, et kastikat pole vaja selliseks tegevuseks. Igasugu traktori rehvid ja veljed ja väetisekotid ja metsaveoki kütused saab kasvõi vana mossega ilusti tee äärde tuua traktori juurde, kus see juba ootab sind. (lihtsalt infoks, millised vastased seisavad, kui selliste reaaleluliste lausetega välja tulete)
Vasta

A siin on jälle vastuolu- see vana mosse  ei sobi selle "rohehullusega" kokku Big Grin
Lisaks pole neid väga võtta ja kolmandaks- kui neile lubatud haagise kandevõimet järgida, siis need mossed peaks iga päev hommikust õhtuni uhama.
Keskkonnale jube kasulik, onju?
Metsa- ja põlluteed on ka alati sõltumata aastaajast puhtaks lükatud ja asfalteeritud.
Päris huvitav oleks teada, kus ja millega need mossemeelsed sõidavad ja millega nad üldse tegelevad Rolleyes
Vasta

(17-10-2023, 21:10 PM)Aare R. Kirjutas:  vana mosse  ei sobi selle "rohehullusega" kokku Big Grin
Vana auto on taaskasutus ja taaskasutus on nii rohehullude kui ajudega inimeste jaoks roheline  Big Grin
Vasta

(17-10-2023, 21:19 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Vana auto on taaskasutus ja taaskasutus on nii rohehullude kui ajudega inimeste jaoks roheline  Big Grin
Rohehullud ei kipu sellest aru saama, ikka ajudega inimesed ainult.
Vasta

Lugpeetud Plyval64, ma ei tea, kuidas teil, aga meil on aia ja metsa vahel võrkaed. Ja kõik. Tuul puhub läbi, vihm sajab läbi, eosed lendavad läbi, uss ronib läbi, sääsed-parmud lendavad üle, põder paneb pea üle aia, kitsed lasevad talv läbi aia tagant päeval kui öösel nii kuis endale meeldib. Mis pagana kuritegudest sa räägid? Neid asju ei saa niisama eraldi vaadata, nad on koos olnud kõrvuti ja kokku nad jäävad. 
Hetke kogemus on küll selline, et aiast suurt midagi metsa ei põgene, küll üritab mets kõige täiega aeda kolida, kui vähegi saab. Erandina suudavad metsas pikemalt ellu jääda lumikellukesed ja nartsissid, aga ka need ei suuda seal vohada.


KanapÄsalillede puhul avaldan kaastunnet, jube rämps, lahti on raske saada ja kui ei tegele, siis tahavad kõik muu rohu välja süüa. Õnneks meil pole, aga vanematel on uputus.
Vasta

Ma pole küll Nõmme metsades ja aedades käinud, võibolla on Teil jah seal igasugu teadmata-tundmata mune ja eoseid ning metsad on tühje kohti täis.

Meil ääremaal käib metsas tihe rebimine, isegi langenud lehtpuu oksad näritakse paljaks jäneste poolt.

Oma aia tigusid tean pikkuse ja kliirensi järgi.
Täitsa kodumaised lemmikloomad.
Kui nad metsas ellu jääks siis nad seal ka elaks juba.

Lehepõletajaid leidub ka meie linnas - ei ole üldse kuritegu kõiki naabreid tossutada ööpäev-ringi.
Täitsa tore on istuda tossu sees, mulle meeldib kuna mul sallivusprobleemi pole.

Et paremini põleks siis panen sinna ka kasvuhoone kilet ja vanad suverehvid - nali.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Tere ! Kindlasti vaatasite esmaspäeval ETV-st "Siin me oleme :Automaksu ootuses" ,seal näidati ilusasti ,et juba ~100km. kaugusel pealinnast ei saa enam bussidega hakkama,rääkimata kaugematest kohtadest ! Neid ,kes otsustavad ,oleme nö.ise valinud ,kuid kindlasti ei olnud need Teie ega mina ,vaid inimesed ,kes arvavad ,et aasta läbi on võimalik rattaga tööl käija! No me ei ela ju Prantsusmaal , ega Hispaanias ,või ka Londonis ,kus on ka veebruaris võimalik  tänavaid asfalteerida (ise nägin). Peres on kasutusel  teise kuni kuuenda ringi autod igapäevaselt,nende ehitamiseks ei pea enam keskkonda koormama. Edu Eestile!
Vasta

(18-10-2023, 23:54 PM)entson Kirjutas:  Tere ! Kindlasti vaatasite esmaspäeval ETV-st "Siin me oleme :Automaksu ootuses" ,seal näidati ilusasti ,et juba ~100km. kaugusel pealinnast ei saa enam bussidega hakkama,rääkimata kaugematest kohtadest ! Neid ,kes otsustavad ,oleme nö.ise valinud ,kuid kindlasti ei olnud need Teie ega mina ,vaid inimesed ,kes arvavad ,et aasta läbi on võimalik rattaga tööl käija! No me ei ela ju Prantsusmaal , ega Hispaanias ,või ka Londonis ,kus on ka veebruaris võimalik  tänavaid asfalteerida (ise nägin). Peres on kasutusel  teise kuni kuuenda ringi autod igapäevaselt,nende ehitamiseks ei pea enam keskkonda koormama. Edu Eestile!
 Nii ongi. Meil käib prouaga samasugune logistika plikad kooli plikad trenni. Ja me elame 5 km pealinna piirist.
Autoga kooli 10 minti bussidega 60 minti . Autoga Trenni 20 minti bussidega 60+.  Ehk plikad peaksid 4h bussis veetma. 
Mina sündisin 1979 . Lauteri tänava lasteaeda hakkasin vanalinnast Pikalt tänavalt kõmpima viieselt. TOP i rändasin purjetamis trenni peale kooli seitsmeselt kogu aeg tipatapa või bussiga. 7 aastaselt pidin veel ka oma marle mähkmetes tädipoja hoidmisega hakkama saama....Oli ikka ilus elu.
Ummikuid ei olnud, autosid ei olnud. Muudkui vaatasid sebra ees vasakule ja paremale, et millal see auto tuleb. Igav elu oli.  Põnev oli siis kui Pika tänava mehed oma Muhke ja Almasid tuunisid. Ikka ludinal mäest alla ja siis lükates mäest üles.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Kes omab üle 3,5T veoautot mis vanatehnikaks liigitub nagu Volvo FL, Man Mersu...jne  saavad oma vererõhku tõsta kuulates teekasutustasu rohkem kui kahekordse hinnatõusu argumente.
Pole küll automaks aga ehk antakse andeks...
https://www.youtube.com/watch?v=OtPLrRCdXQU
Vasta

Hetkel 4 veokat ja puudutab väga

Edit: kui tabelit täpsemalt vaadata siis nagu vanad määrad oleksid valed, saa siis aru mis seal aetakse
Edit2: Tabel näitab seda kui palju on vanast määrast kallim, ei saanud kohe pihta.

   
Vasta

https://www.err.ee/1609137911/eki-soovib...ele-mainet 
No siia siis kulub uus maks. 
Mis me selle mainega peale hakkame? Taotleme nobeli preemiat või vähemasti keeleinstituudi aukirja? Miks ikka leitakse tühja tuule tallamise põhjendusi? Kas muidu pole ametnikel enam oma "töökuse" tõestamine võimalik? Et nad on meie kukile hädavajalikud? Kas teiste riikide silmis tõuseks meie keele autoriteet? Et serblased-inglased lööksid käsi kokku, kui suurepärase mainega on ikka see eesti keel? 
Eks neid projekte tuleb veel hulgim, raha ju leitakse.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(20-10-2023, 10:21 AM)aavu Kirjutas:  https://www.err.ee/1609137911/eki-soovib...ele-mainet 
No siia siis kulub uus maks. 
Mis me selle mainega peale hakkame? Taotleme nobeli preemiat või vähemasti keeleinstituudi aukirja? Miks ikka leitakse tühja tuule tallamise põhjendusi? Kas muidu pole ametnikel enam oma "töökuse" tõestamine võimalik? Et nad on meie kukile hädavajalikud? Kas teiste riikide silmis tõuseks meie keele autoriteet? Et serblased-inglased lööksid käsi kokku, kui suurepärase mainega on ikka see eesti keel? 
Eks neid projekte tuleb veel hulgim, raha ju leitakse.
See on nii väike summa et sellepeale enam ei vihastagi.
Mis see paar spetsilisti, spetsialisti nõunikku ja 10 töötajat siis ära pole.
Tühine asendustegevus peenraha eest!
Huvitavam on jälgida kuidas uus käivitamata õlitehas võidakse vanarauaks lõigata.
On see Nõrklaeval hambus ja minu arvates on olukord enneolematu kus ehitusluba enne valmimist peatatakse "uute asjaolude" ilmnemisel.
Kujutagem ette, et olete võtnud ehitusloa maja ehituseks, ehitate vaikselt seda paar aastakest ja kui läheb sisetöödeks selgub, et ehitusluba on peatatud sest eelmine aasta tegi ornitoloogiaühing kindlaks, et rohetihane lendas lõunasse läbi teie maja toolvärgi kui seal katust peal polnud ja nüüd tuleb see maja lammutada...
https://www.err.ee/1609138022/vorklaev-a...vanarauaks
Vasta

Väidetavalt pandi sellele rahandusministrilaadsele tootele eile peale EE käiku mõistus pähe kui öeldi, et selle tehasega vähendatakse CO2 heidet.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Siin polegi muud lisada et minister nagu tuulelipp-kustpoolt puhuda sinna keerab.
Võibolla oleks targem ta välja vahetada keskkonnasäästlikuma vastu?  Wink
Vasta

(21-10-2023, 15:33 PM)2715 Kirjutas:  Siin polegi muud lisada et minister nagu tuulelipp-kustpoolt puhuda sinna keerab.
Võibolla oleks targem ta välja vahetada keskkonnasäästlikuma vastu?  Wink


Ma olen ka geodeesiat õppinud. Läheks prooviks?

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kusagilt jooksis läbi selline lugu, et Eesti Vabariigi suurim partei, ehk siis Ametnike Partei olla oravabandele üsna üheselt mõista andnud, et Aivar Sõerdi või mõne muu rahandusest adekvaatset arusaama eviva inimese ametissemääramisele järgneb Itaalia streik või veelgi hullem vastutöötamine. Vot nii tegusaks on muutunud tegelik süvariik elik isehakanud uusaadel. Ja siis näemegi pagar-korstnapühkijaid ja muid soerdeid juhtivatel positsioonidel. Paremal juhul lihtsalt kasutult ilulemas, halvemal - kahju tekitamas.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 18 külali(st)ne