Belarus traktorid.

(02-02-2024, 17:01 PM)huvi5 Kirjutas:  See plekiribadega mängimine on küll tarbetu. Sätid need vahel, näed vaeva ära, pärast keerad poldid ikka sisse nii nagu nad parasjagu oma koha leiavad. Vahekastis on ju lisaks poltidele tihvtid ka ju. Üle mõtlemine pisut. Lisaks on ju väntvõlli otsas avaus, kus toetub vahekasti võll.

Kellele tarvilik kellele tarbetu...
Paljudele on tarvilik ja isegi möödapääsmatu aga paljud lahmivad traktoreid kokku ja lahti iga aasta ning siis võibolla jah igakord ei jõua.

Siin näide mu Türilt ostetud uue traktori võllist peale paarisadat tundi.
   
Vasta

See võib vabalt praagi pinnatöötluse viga olla. Sellest kui te praavitate plekiribadega tihvtide asukohad ei muutu. Ma ei saa ka aru. Mingid postitajad on justkui muusa staatuses ja kõik, mis neilt tuleb puhas kuld. Kahtlusi ei või olla. Kehtestage siis täielik tsensuur juba.
Vasta

(02-02-2024, 17:01 PM)huvi5 Kirjutas:  Vahekastis on ju lisaks poltidele tihvtid ka ju. Üle mõtlemine pisut. Lisaks on ju väntvõlli otsas avaus, kus toetub vahekasti võll.

Mis neist tihvtidest kasu on, kui Belarusi mootori ots on metallplaat, mis annab painduda. Selleks ongi reguleeritav mootori padi. Kui see oleks malmkorpus, siis teine asi.
Väntvõlli otsa avasse ei toeta mingi võll. Toruvõll toetab sidurikorvi nuuti ja sidurivõll ketta nuuti. Jällegi, kui mootori otsa plaat paindes, siis nii ta sööbki nuute, nagu ülalpool pildil. Karastamise praagi või muu sellisega ei ole seal miskit pistmist. Selline vaatepilt viitab ainult sellele, et viltu omavahel nuutide majandus.
Vasta

(03-02-2024, 18:51 PM)huvi5 Kirjutas:  See võib vabalt praagi pinnatöötluse viga olla. Sellest kui te praavitate plekiribadega tihvtide asukohad ei muutu. Ma ei saa ka aru. Mingid postitajad on justkui muusa staatuses ja kõik, mis neilt tuleb puhas kuld. Kahtlusi ei või olla. Kehtestage siis täielik tsensuur juba.
Valesti oled aru saanud. Mitte postitajad vaid nende postitused omavad staatust. Pealegi on muusa naissoost, siin aga väga mehine teema.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Ärgem nüüd tülli mingem mingi traktorimootori paigaldamise üle tsentrisse ja sirgelt.
Igaühel on vabadus paigaldada nii nagu ta soovib ja paremaks peab.
Samuti avaldada selles küsimuses arvamust, nagu kohe juhtub.
Esiteks peab vahekasti otspind olema täisnurkne võlliga ja selleks tuleb teha nii:
   
Kui pole siis teha parandusi kas viili, käia või millega iganes.
Viimane vahekast mida ma kontrollisin tahtis 2mm starteri poolt maha võtta ja omanik lasi suures treipingis otspinna üle treida.
Siis mootori tagaotsa sirgust kontrollida nii:
   
Siis mootori ja vahekasti tiftide kokkuajamine käib nii, et mootoril alt poolkaar ära võtta, plaat külge ja tihendipesa ka ning siis peab sinna sobima vända otsatihendi mõõdus treitud rõngas.
Kui see rõngas läheb paika koos tiftidega on vaja tihendipesa poolkaare aukudest kahe poldiga kinnitada ja nüüd saab ta koos plaadiga kätte koos väntvõlli tsentriga.
Selle plaadi saab nüüd tõsta vahekasti tiftide otsa ja tihendipinnalt kellaga kontrollida et kella keerutada koos võlliga.
Kui tsentris pole siis ma olen tiftiavad plaadis üle puurinudja lihtlabaselt kärniga koputanud metalli vastu tifte.
Pole küll kuigi eesrindlik lahendus, kuid täidab otstarbe.
Vasta

Kas magnet ei peaks mitte teise võlli küljes olema?
Vasta

(04-02-2024, 21:58 PM)mutikas Kirjutas:  Kas magnet ei peaks mitte teise võlli küljes olema?
Võiks olla küll ja ta on ka seal olnud aga pildiaparaat tabas ta teolt kui ta sidurivõlli küljes oli.
Nende võllide omavaheline tsentreeritus on ka võimalik valesti teha aga senini pole seda nähtust tuvastanud.
Belarusist hullema valmistustäpsusega asi on muide Jumz ja seal kulutab teinekord abisiduri ketta seest kuulid läbi...
Vasta

MTZ 80, 82 on kaht tüüpi vana sidurikorv. Keevitatud ja needitud südamikuga. Kumb parem on? Needitud korvil mingid kummileevendid südamikul. Tahaks MTZ 50 millel (D 50 mootor) siduri ringi vahetada, hooratas peaks sobima D 240 oma, aga kas võllipoolne osa ka sobib korvi ja kettaga.
Vasta

Siduri ja Jõuvõtuvõlli nuudid peaksid kõik samad olema D-50 ja D-240 sidurikorvi jaoks. D-50 on ka olemas kahte tüüpi sidurikorvi.
Vasta

240 hooratas rikub selle moto ära.  Hakkab pöördeid tahtma.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(06-02-2024, 16:55 PM)Daff Kirjutas:  240 hooratas rikub selle moto ära.  Hakkab pöördeid tahtma.
Mis asi konkreetselt ära rikutakse? Mind täitsa huvitaks, et miks ei tasu D-50le paigaldada D-240 hooratast?
Vasta

Ksf Daff pidas silmas äkki seda, et hooratas ehk kergem? Sellisel juhul hakkab mootor küll rohkem pöördeid tahtma ja tühikäik pole ka nii ühtlane.
Vasta

D-50 on 1800p/min max. Sama on ka D-242, mis on kasutusel E-niidukitel. Pöörded on sama ja vahe on vaid sidurikorvis, kettas ja hoorattas. D-242 kasutab kõiki D-240 siduri komponente. 
Kergem hooratas ei pane mootorit sul kiiremini käima, pöörded on reguleeritud üldjuhul kütusepumbast. Hooratta asendamine pööredeid ei mõjuta.
Vasta

Pöördeid iseenesest loomulikult ei mõjuta, küll aga pöörete püsimist. Heaks näiteks oli üks video ühelt venelaste kanalilt, kus tüübid panid "kopikasse" 5 hooratast. Tulemus oligi ettearvatav- mootoril võtab aega, et pöördesse minna ning gaasi maha lastes kukuvad pöörded väga aeglaselt.
Vasta

(06-02-2024, 18:43 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  D-50 on 1800p/min max. Sama on ka D-242, mis on kasutusel E-niidukitel. Pöörded on sama ja vahe on vaid sidurikorvis, kettas ja hoorattas. D-242 kasutab kõiki D-240 siduri komponente. 
Kergem hooratas ei pane mootorit sul kiiremini käima, pöörded on reguleeritud üldjuhul kütusepumbast. Hooratta asendamine pööredeid ei mõjuta.


D-242 kohta jäid veel mõned komponendid märkimata. Kolvigrupp.
Ma olen klopsinud kunagi kokku ühe 50 kuhu läks hooratas ja kõik muu staff 240 pealt. 
Polnud enam see. Ei saanud nii venitada kui vana 50 seda tegi. Kohalt ära minnes pidid nõksu vajutama. 
Algul oli väga võõras. Nädalaga harjus ära ja oli kõik ok jälle.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Võtsin siis huvi mõttes, MTZ 80/82 kataloogi  ja MTZ 50/52 kataloogi ,et võrrelda hoorataste kaalu erinevusi.
Seal on kirjas selline info:

Starteri variandi hooratas D-240 30kg, käivitusmootori variandi hooratas D-240 32,7kg
Starteri variandi hooratas D-50 35,44kg, käivitusmootori variandi hooratas D-50 35,46kg

Erinevus D-240 starteri ja käivutusmootori hooratta vahel on täpselt 2,7kg 
Erinevus D-50 starteri ja käiviutusmootori hooratta vahel on täpselt  0,02kg

Seega kui panna emba kumba hooratast D-50 mootori otsa tuleb kaalu vahe 3-5kg. Olenevalt kas meil on starteri või käivitusmootori variandi hoorattaga tegu. 
Siis üldpildis see midagi mõjutada ei tohiks. Praktikas olen näinud kus on pandud D-50, mootori D-240 hooratas. Kuna lihtsalt paremaid alternatiive sul ei ole.
D-50 mootorile ei ole enam ammu uusi hoorattaid saada ja kui sidur on kuuma saanud ja vaod vedanud hoorattale ei ole sellega enam midagi teha. Tõsi sa saad hooratta liitepinda üle lihvida aga kui kuuma praod on väga sügavad on see konteineri kaup. D-50 sidurile pole ka midagi saada ja kui sul juhtub olema kõige algsem siduri korv, siis on see üsna õnnetu kooslus. Sellele ei saa paigaldada ka valatud käppasaid ja plekist käppasid enam ei müüda. Seepärast paljud asendavad praktikas D-50 lihtsalt D-240, kelllel olid või on veel traktorid töötegemise eesmärgil. 


D-242 on kütuse kogus piiratud pumbast kuni 1800 p/min ja ta kasutab D-240 väntvõlli, millel pole vastukaalusid paigaldatud. Kolvigruppi erinevusest ei ma ole kuulnud.
Vasta

Uudishimust kaalusin Hiina hooratast mis tuttav ära vahetas ja sain koos hammasvööga 26kg.
Repliigi korras, et ega Belarusi hooratast kuigi palju tööpinnast treida ei ole võimalik sest ketta südamik saab poltidega kokku.
Vasta

Ma olen ühte D-240 sidurit kohanud, millel oli siduriketas valepidi sisse paigaldatud.  Big Grin Ja seda saab tõepoolest teisipidi sisse paigaldada aga tulemuseks on see, et leevendid hakkavad hooratta poltidesse käima. Ilmselt see sidur libiseb ka korralikult. Hoorattas antud mootoril oli ka korralikult ära küpsenud ja kuumapragusid täis. Need aga paistsid olema juba väga vanast ajast seal olnud.
Hooratta tasapinna lõikamiseks on antud tabel palju sa tohid maha võtta.
Vasta

Mis õli mtz82.1 õlifiltrisse käib ja palju teda sinna panna tuleb. Traktor täna käima ei läinud ja selgus, et õlifiltris olev õli oli ära hangunud.
Vasta

(09-02-2024, 21:56 PM)raulp Kirjutas:  Mis õli mtz82.1 õlifiltrisse käib ja palju teda sinna panna tuleb. Traktor täna käima ei läinud ja selgus, et õlifiltris olev õli oli ära hangunud.
Kas see on huumorinurk. Sellised postitused on päike minu päevas!!!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne