Ikka ja jälle seda automaksu!

(20-02-2024, 17:10 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kaubiku, maasturi ja kastika omanikel on ikka väga nutune seis. Maksa 400eur laias laastus aasta maksu. Suur Ettevõtja saab selle kuludesse panna ja see läheb n.ö toote või teenuse hinnale otsa. Aga FIE või eraisik võtku see summa oma vanadus pensionist või kust iganes. Maha müüa saab neid olema järjest keerulisem, sest peagi on juba turg täis ja ongi variandid,et kingi odavalt ära või viid rauaks,et vabaneda maksu koormast.

Kus need sajad ja tuhanded romud seisavad, millest Võrklaev räägib? Käies ring mööda eesti ei hakka neid isetegevuslikke romulaid väga silma. Minu tähelepaneku järgi, seda puhtalt visuaalsel vaatlusel seisvaid romusid on vaid mõnel üksikul ja ülejäänute hoovid on enamasti puhtad. Kuid Võrklaeva jutu järgi upume nagu arengumaa romudesse?  
Mõnes Lõuna-eesti maakonas on teada kohti, kus seisab autosid terve põllutäis aga need on ka väga erandlikud kohad. Raske on öelda, mis neist saab ja miks omanik nii hoiab. Aga see viimane on ka tema enda isiklik mure. Pigem häirib see riigi jõuline sekkumine nende inimeste ellu. Kellele nad siis ettejäävad? 

Üks näide, kuidas riik ühe koha sulges, sest koht oli pinnuks silmas kadetatele kodanikele: Kaufsdorfi autode surnuaed
Kaubiku-kastiauto omanikele ainus lootus on ümberehitus et saada N1 asemel passi M1.
Nüüd juhtub see, et kaubikute tagumised istmeread lähevad hinda ja uusi kaubakärusid hangitakse koos istmetega, mis on keskkonnale omakorda lisakoormus sest paljud ei vaja seda muuks kui ainult ettenäitamiseks.
Need pirukad-kaubikud on aga maal väga populaarsed sest on kõrgema põhja ja tugevama vedrustusega ning kestavad külateid oluliselt paremini sõiduautodest.
Teatud asju ei saa ümber ehitada nagu puitkastiga Uazi ja selle eest et tal maal selline on ei hakka keegi riigile 600 eurot maksma.
Selle vastu on ka lahendus ja ma ootaks sellega kuni nad seaduse vastu võtavad.
Äkki ikkagi ei julgeta sest selliseid märke on ja oravapartei jookseb hoogsalt tühjaks.
Oli just uudis kus oravakummardajaid on alla 10 000 alles jäänud kes liikmed on.
Kus ja kellel autod vedelevad ja lekivad või on valdaja loata siis see on koht kust teenida.
Tehke trahve ja linnas peatatud registrikandega sõidukite parkimine tasuliseks ning see probleem kaob iseenesest.
Kui aga auto on eravalduses ja ei leki midagi on see omaniku isiklik asi ja keegi ei tohiks sinna oma nina toppida.
Sinna sekkumine on sama ajuvaba kui elupuuhekkide keelamine linnas.
Vasta

(20-02-2024, 17:10 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kaubiku, maasturi ja kastika omanikel on ikka väga nutune seis. Maksa 400eur laias laastus aasta maksu. Suur Ettevõtja saab selle kuludesse panna ja see läheb n.ö toote või teenuse hinnale otsa.

Võtame näiteks väiksema haldusfirma, kus umbes 10 kaubikut - siis see 4000.- aastas hajutatakse teenuste hindadesse ära. Huvitavaks läheb siis kui tuleb kaubikute väljavahetamise aeg - reaalsed tuleks min. ~1,5 kaubiku hind registreerimis maksuna otsa ja see paneb juba mõtlema. Mind huvitab mis reg.numbritega hakkavad sõitma uuest aastaks autorendi ja suurfirmade autod... Kui autode erisoodustusmaksu muudeti, siis ettevõtted kiiresti optimiseerisid selle maksu ära ja mitte riigile kasulikul moel.
Vasta

(20-02-2024, 17:10 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Aga FIE või eraisik võtku see summa oma vanadus pensionist või kust iganes.
Kui keegi on täna aastal 2024 FIE, siis ilmselgelt on ta a) peast ogar ja b) rõvedalt kõrgete maksude maksmise fänn, raske on probleemi näha Big Grin
Vasta

(20-02-2024, 17:10 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kus need sajad ja tuhanded romud seisavad, millest Võrklaev räägib? Käies ring mööda eesti ei hakka neid isetegevuslikke romulaid väga silma. Minu tähelepaneku järgi, seda puhtalt visuaalsel vaatlusel seisvaid romusid on vaid mõnel üksikul ja ülejäänute hoovid on enamasti puhtad. Kuid Võrklaeva jutu järgi upume nagu arengumaa romudesse?  
Mõnes Lõuna-eesti maakonas on teada kohti, kus seisab autosid terve põllutäis aga need on ka väga erandlikud kohad. Raske on öelda, mis neist saab ja miks omanik nii hoiab. Aga see viimane on ka tema enda isiklik mure. Pigem häirib see riigi jõuline sekkumine nende inimeste ellu. Kellele nad siis ettejäävad? 

Üks näide, kuidas riik ühe koha sulges, sest koht oli pinnuks silmas kadetatele kodanikele: Kaufsdorfi autode surnuaed

Neid autosid ikka on, käin niitmas üle Eesti erinevate valdade ja RMK teeääri ja pidevalt on mingi "kollektsioon" kellegil hoovis/ maja taga. Mind see ei häiri, olen ise samasugune.
Vasta

(20-02-2024, 19:29 PM)Jesper Kirjutas:  
(20-02-2024, 17:10 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Aga FIE või eraisik võtku see summa oma vanadus pensionist või kust iganes.
Kui keegi on täna aastal 2024 FIE, siis ilmselgelt on ta a) peast ogar ja b) rõvedalt kõrgete maksude maksmise fänn, raske on probleemi näha Big Grin
Mina siin see üks kahest ... riigitöö kõrvalt natuke teha (nt mingi 3 tuhande jagu esitatud arveid aastas) ja siis veel OÜ raamatupidajale maksta, ei mängi välja.
Vasta

Meil ka 6 "rallikat pidevalt stardivalmis.
Lisaks nendele on veel traktorid, väiksed ATV'd, bagi, mõni mopeed, moottorrattad, tõuksid, pedaalikad, elektriautod lastele.

Täna just käisin seal kus teine oma risu viib ja päästsin veel ühe tõuksi ära, kevad varsti käes ju.
Tõuksid õnneks maksu alla ei lähe - veel.

Koguaeg on tunne nagu üks rallikas on veel puudu.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Mind ka kellegi autode kollektsioon, ei sega, las roostetavad rahus seal edasi. Paraku aga osadele ei mahu see vaatepilt hinge. Nii nagu omal ajal käidi pealekaebamas, kes kasutas sohvoosi traktoreid,et altuurasid teha. Siis tuleb välja, et kahjuks see mentaliteet pole kadunud kuskile, vastupidi süvenenud veel. Inimesed ja ajad on teised aga kombed on samaks jäänud.  Sad
Vasta

(20-02-2024, 20:38 PM)honkomees Kirjutas:  Mina siin see üks kahest ... riigitöö kõrvalt natuke teha (nt mingi 3 tuhande jagu esitatud arveid aastas) ja siis veel OÜ raamatupidajale maksta, ei mängi välja.
Ma pole küll päris kõige õigem inimene nõu andma, aga kuna natuke kokkupuuteid teemaga on, siis...

Nii mikro-mikrona kui 3k aastas on ettevõtluskonto ka soodsam kui FIE, samuti ei pea OÜ kasuks otsustades mingit täiskohaga raamatupidajat palkama - pmst kui sa saad hakkama siia foorumisse postimisega, saad sa ka hakkama raamatupidamistarkvarasse arvete sisestamisega ning raamatupidaja lööb siis aasta lõpus korra kõik kokku ja teeb aruande riigile. Ma imestaks, kui sul aastas üle 100€ kuluks selle kõige peale. Samas FIEna maksad 3k pealt juba 2 rasvase kaubiku jagu sotsmaksu, mille üle riik muidugi rõõmustab, aga reaalselt sinu elu see ei mõjuta, sest põhitöökoht on olemas.

Ehk siis mina sinu asemel kõigepealt vaataks, kas saaks kupatuse kuidagi ettevõtluskonto alla suruda (pmst see on see skeem, mille alusel toidukullerid ja taksojuhid sõidavad), kui ei, siis väikse vaevaga säästab OÜ ka kõvasti raha.

Lisainfot: https://www.sorainen.com/et/valjaanded/t...lt-valida/
Vasta

Küsitluse järgi saab automaksust ajaloo kõige "populaarsem" otsus mis Eestis läbi aegade on tehtud.
Samuti on peaminister erakordselt "populaarne" ja omab ühiskonna jäägitut toetust.
Vasta

Kas peale oktoobri teemakäsitlust on ka muudatusi selles maksu kavas ?
Kiire googel andis kalkulaatorid mis kõik oktoobris tehtud. Sealt nüüd varsti pool aastat möödas.
Vasta

No kui ideaalset eelnõud veel täiendada tahaks, siis võiksid targad sinna lisada näiteks autokronu utiliseerimismaksu, mis võiks olla näiteks kolm korda esmase arvelevõtu tasu tagasiulatuvalt või midagi sinnapoole  Big Grin
Vasta

Enne muudatusettepanekute tegemist/läbikoputamist pole põhjust midagi koherentset oodata.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(20-02-2024, 12:50 PM)maaks Kirjutas:  Päris automaksu teemasse viide Mart Võrklaeva arvamustükile EPL-is
Mart Võrklaev: ka meie tahtsime autodele madalamat maksumäära, aga tagasisides nõuti jõulisemat keskkonnamõju - Eesti Päevaleht (delfi.ee)
Mart Võrklaev, EPL Kirjutas:...

Teiseks – sõltumata sellest, kas auto on kasutuses, on sellel jalajälg meie keskkonnale. Eriti puudutab see romusid, mida näeme nii põldudel kui taluhoovides, kus need lagunedes võivad keskkonda reostada, kui ka kortermajade parklates, 
See Aerupaat ise ka aru saab, mida ta räägib või?
Siin on ilmselgelt tegu üldistamisega, andmata endale aru, et kõik seisvad autod reostavad. Mul on ka hetkel 2 seisvat autot- üks on mu 540, mille ma vast paari kuu pärast maalt linna toon ja teine on mu Saab, millega sõitsin 11 aastat ning mille puhul ma pole veel otsustanud, mus plaan mul sellega päriselt on. Mõlemad autod seisavad hetkel suures kuivas betoonpõrandaga kinnises ruumis minu vanemate juures, seega mis reostusest me räägime? 
Muidugi veel ERILINE debiilsus on automaksu planeerida ka peatatud registrikandega sõidukitele.

Ning üks tähelepanek veel Aerupaadi jutust, milles ta ühe automaksu põhjusena viitab riigi soovile suunata inimesi uuemaid ja säästlikumaid autosid soetama- plaanitavad esmaregistreerimistasud on nii jaburalt kõrged, et pigem hakkavad suures osas ringlema siin juba registreeritud autod ning üldpildis autopark vananeb. Kui inimene planeerib osta 20.000€ maksvat autot, on ta ikkagi arvestanud 20K, mitte 25K väljaminekuga, mille puhul ta ei saa selle üleliigse 5K eest grammigi paremat autot. 

Pikk jutt lühidalt kokku võetuna- automaks ei ole mitte ühestki vaatenurgast aktsepteeritav!
Vasta

Uued plaanid 

https://majandus.postimees.ee/7968990/kl...e-sisseveo

Üks muhe onu ütles kliimapoliitika kohta: Kui vasikast on juba kotlet tehtud siis kahjuks kotletist enam vasikat teha ei saa.
Vasta

Tegelikult tundub, et see kõik on alles algus ja õige rohehulluse vallapäästmise korral kahvatub automaks sootuks.
Loed ja mõtled, kas tulnukad on planeeti vallutamas või on kogu "progressiivne poliitiline eliit" lõplikult hulluks läinud.
Kliimaministeerium otsustas kliimaseaduse väljatöötamisse kaasata ka rahva- nagu võrksuka juttudeski on iga teine sõna debatt, saab ka seekord olema üks tõsine debateerimine rahvaga.
Heade mõtete mõistmatuteni viimiseks korraldatakse arvamusrännak. Ürituse raames kooolitatakse välja arutelu juhid ja juhendidki pidid juba saadaval olemas.
 Nii et kes tahab rohekomnoorte innovaatilise seltskonnaga liituda- see on teie võimalus.
Vasta

Kui ridadevahelt lugeda jääb osa rahvast, kas sunnismaiseks või on sunnitud kolima tiheasustustesse, et üldse ellujääda. Rohepööre algselt polnud tehtud eesmärgiga vabadusi s.h isikuvabadusi piirata. Kuid välja kukkus kahjuks teistmoodi. 
Automaks on lihtsalt üks viis sinu käitumismudelit muuta. Jätkuvalt ei näe, et see mingit kasu tooks v.a käputäis ärimehi ja sulisid, kes saavad teiste õnnetuse arvelt rikastuma hakata.
Vasta

Vägisi jääb mulje, et üritatakse vinti sedapalju üle keerata, kuni me ühel päeval tõepoolest hangude ja nutifonidega Toompea peale koguneme. Edasi on variandid kas see kogunenud punt ärksamaid pikaks ajaks ühiskonnast isoleerida, lihtsalt elegantsiliselt veekahuritega laiali peksta, või siis veel midagi kolmandat. Mina valin ilmselt Brasiilia.
Vasta

Panen siia päristeemasse kah lingi kõige viimasele kalkulaatorile
Automaksu kalkulaator (codelab.ee)
Vasta

https://maaleht.delfi.ee/artikkel/120273...aksukoorma
Vasta

(28-02-2024, 12:58 PM)samodelkin Kirjutas:  https://maaleht.delfi.ee/artikkel/120273...aksukoorma
Projektijuht on lehte lugenud:
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/120273...-kannatust

"Eraisikute kasutuses olevate vanasõidukite maksu suurus on vanusekordaja mõjul alati üksnes 50 eurot aastas – keegi ei maksa sellest rohkem."

Ilmselt oma projekti pole uurinud, sest vähemasti N kategooria vanasõidukitele see väide hetkeseisuga ei kehti. Või paneb lihtsalt tuima. Jaksasite taastada, jaksate ka maksta. Ja üldse nii vana masin on romusõiduk. Tuleb teine asjaline ja tõdeb, et see ju puhta kabriolett - siin polegi midagi diskuteerida.

Nutuselt nõme visioon on palgata punt ametnikke maksu kasseerima ja siis teine seda tagasi maksma. Erudeeritumad inimesed on korduvalt maininud kogu tralli laiema mõjuna rahva kaitsetahte langust ja seda nüüd küll vaja pole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne