20-02-2024, 17:51 PM
(20-02-2024, 17:10 PM)Sm.Samajev Kirjutas: Kaubiku, maasturi ja kastika omanikel on ikka väga nutune seis. Maksa 400eur laias laastus aasta maksu. Suur Ettevõtja saab selle kuludesse panna ja see läheb n.ö toote või teenuse hinnale otsa. Aga FIE või eraisik võtku see summa oma vanadus pensionist või kust iganes. Maha müüa saab neid olema järjest keerulisem, sest peagi on juba turg täis ja ongi variandid,et kingi odavalt ära või viid rauaks,et vabaneda maksu koormast.Kaubiku-kastiauto omanikele ainus lootus on ümberehitus et saada N1 asemel passi M1.
Kus need sajad ja tuhanded romud seisavad, millest Võrklaev räägib? Käies ring mööda eesti ei hakka neid isetegevuslikke romulaid väga silma. Minu tähelepaneku järgi, seda puhtalt visuaalsel vaatlusel seisvaid romusid on vaid mõnel üksikul ja ülejäänute hoovid on enamasti puhtad. Kuid Võrklaeva jutu järgi upume nagu arengumaa romudesse?
Mõnes Lõuna-eesti maakonas on teada kohti, kus seisab autosid terve põllutäis aga need on ka väga erandlikud kohad. Raske on öelda, mis neist saab ja miks omanik nii hoiab. Aga see viimane on ka tema enda isiklik mure. Pigem häirib see riigi jõuline sekkumine nende inimeste ellu. Kellele nad siis ettejäävad?
Üks näide, kuidas riik ühe koha sulges, sest koht oli pinnuks silmas kadetatele kodanikele: Kaufsdorfi autode surnuaed
Nüüd juhtub see, et kaubikute tagumised istmeread lähevad hinda ja uusi kaubakärusid hangitakse koos istmetega, mis on keskkonnale omakorda lisakoormus sest paljud ei vaja seda muuks kui ainult ettenäitamiseks.
Need pirukad-kaubikud on aga maal väga populaarsed sest on kõrgema põhja ja tugevama vedrustusega ning kestavad külateid oluliselt paremini sõiduautodest.
Teatud asju ei saa ümber ehitada nagu puitkastiga Uazi ja selle eest et tal maal selline on ei hakka keegi riigile 600 eurot maksma.
Selle vastu on ka lahendus ja ma ootaks sellega kuni nad seaduse vastu võtavad.
Äkki ikkagi ei julgeta sest selliseid märke on ja oravapartei jookseb hoogsalt tühjaks.
Oli just uudis kus oravakummardajaid on alla 10 000 alles jäänud kes liikmed on.
Kus ja kellel autod vedelevad ja lekivad või on valdaja loata siis see on koht kust teenida.
Tehke trahve ja linnas peatatud registrikandega sõidukite parkimine tasuliseks ning see probleem kaob iseenesest.
Kui aga auto on eravalduses ja ei leki midagi on see omaniku isiklik asi ja keegi ei tohiks sinna oma nina toppida.
Sinna sekkumine on sama ajuvaba kui elupuuhekkide keelamine linnas.