29-02-2024, 16:54 PM
See kõik on juba nagu seriaal Riigimehed. Näitlejad on ainult teised ja igapäev tuleb uus osa.
(29-02-2024, 16:17 PM)spitfire Kirjutas: Pikem jutt on Maalehes, siin siis väheke peenjuriidikat :
„Oleme kokku leppinud ja see sai kirja ka seaduseelnõusse, et koostöös kultuuriministeeriumiga töötame välja meetme, millega hakatakse vanasõidukite ja museaalide omanikele nende tasutud mootorsõidukimaksu tagantjärele kompenseerima,“ selgitas rahandusminister. Ta lisas, et selle eelduseks on, et sõidukid on ka avalikult eksponeeritud.
Kas ´´avaliku eksponeerimise ´´ mõistet võiks nt. tõlgendada-teen garaaziuksed lahti ja luban lahkesti kogu kodutänava rahval vanasõidukit lähemalt tudeerida? Kuskohast läheks piir avaliku ja mitteavaliku vahel? Kui ma suviti oma vanasõidukit ´´tuulutan´´ ja üritustest osa võtan, see ju on ka ´´avalikult eksponeerimine´´. See ministrike on ikka väga kummalise sõnastuse suutnud valmis genereerida.
Kui lihtsalt "musta numbri" autod maksust vabastada, siis jäävad riigi tähtsad ametnikud ilma tähtsa tööta.
(29-02-2024, 17:42 PM)Peeter2 Kirjutas: 35 aastased ja vanemad autod maksuvabaks, olekski mure lahendatud. Paljuke neid üldse on, et sealt mingi arvestatav maksusumma kokku tuleks.
Samuti ka kõik ülejäänud seisvad autod, nii nagu Soomes on.
Tsitaat:Eestis on ainuke vanasõidukeid eksponeeriv ja muuseumiseaduse nõuetele vastav muuseum Maanteemuuseum. Mitte ükski teine vanasõidukite kollektsioon ei vasta muuseumi rangetele nõuetele ning ei saa selleks ka tulevikus, sest ükski eraisik ei saa olla muuseumi pidaja.Järva-Jaani pole siis muuseum. Varjupaik. Mis saatus ootab teda?
(29-02-2024, 21:32 PM)gruppen Kirjutas: .. Muidugi võib juhtuda, et museaalina arvel oleva autoga ei tohigi enam sõitma minna ja siis on teistpidi häda. Sest varahoidja saab infarkti kui põhikogus olevat museaali tarbima hakatakse. Aga muuseum peab tagama nende säilimise.Jah, museaalide säilivuse peab tagama aga õnneks on olemas ka abikogu eesmärgiga anda külastajatele ajaloolist kogemust ... maanteemuuseumi sõitmispotentsiaaliga elik registris masinad on enamasti abikogus.
...
Eeskirjutajale täienduseks, et päris mitmed muuseumid ei ole Kultuuriministeeriumi haldusalas. Nt kasvõi Maanteemuuseum.
(29-02-2024, 21:32 PM)gruppen Kirjutas: Juriidilise isikuna muuseum asutada ei ole keeruline, minu arvates. Mida keegi rangeteks nõueteks peab on iseküsimus.Muuseumiseaduses on kirjas järgmised (ja mitte ainukesed nõuded muuseumile).
(01-03-2024, 00:44 AM)spitfire Kirjutas: "millega hakatakse vanasõidukite ja museaalide omanikele nende tasutud mootorsõidukimaksu tagantjärele kompenseerima"
Selles lauses on minu silmis optimistlikult mainit ka "vanasõidukite" .. omanikele. Paistab et mõni ametnik on juba aru saamas, et vanasõiduk ja romusõiduk pole päris samad asjad.
(02-03-2024, 11:59 AM)olevtoom Kirjutas: Ma julgen selles viimases väites sügavalt kahelda. (Jah, inimesena võib ta ju aru saada, aga ametnikuna ei saa ega tohi).Vaatame asja positiivse poole pealt, et kui palju saab selleks ametimehi tööle võtta ja hankeid teha!
Pigem ajab see "tagantjärele kompenseerimise" idee mind veel rohkem närvi kui automaks ise. See on ju järjekordne väike, kuid vajalik samm totalitaarse riigi poole koos selle 15-minuti-linnade ja muude rõõmudega:
võtame kõigepealt sul raha käest ära ja siis vaatame, kas ja kui palju tagasi anname.
Ja kui sa oled, ütleme, automotofoorumisse midagi valitsusevastast kirjutanud, siis ikka ei anna küll.
Tsitaat:Ma ütleks, et kolinal põhja, igatahes!Kõlab tsitaadina siit:
(03-03-2024, 10:31 AM)2715 Kirjutas: Kui muidugi "vale erakond" ei sega...
(03-03-2024, 10:46 AM)DevilDeVille Kirjutas: Kuna Presidendi statuut ei võimalda mingi tunnetusliku ebaõigluse põhjendusega seaduste väljakuulutamata jätmist, siis on see pöördumine eos vigane. Pealegi julgen üsna kindlalt väita, et President on vägagi teadlik kaheksakümnest tuhandest digiallkirjast, mis poliitsotsiopaate ei morjenda.Kusjuures ma olen täiesti nõus, et president seda porri ära hoida ei suuda aga midagi halvemaks see ka ei tee kui presidendile kirjutada.