Ikka ja jälle seda automaksu!

See kõik on juba nagu seriaal Riigimehed. Näitlejad on ainult teised ja igapäev tuleb uus osa.
Vasta

(29-02-2024, 16:17 PM)spitfire Kirjutas:  Pikem jutt on Maalehes, siin siis väheke peenjuriidikat :

„Oleme kokku leppinud ja see sai kirja ka seaduseelnõusse, et koostöös kultuuriministeeriumiga töötame välja meetme, millega hakatakse vanasõidukite ja museaalide omanikele nende tasutud mootorsõidukimaksu tagantjärele kompenseerima,“ selgitas rahandusminister. Ta lisas, et selle eelduseks on, et sõidukid on ka avalikult eksponeeritud.

Kas ´´avaliku eksponeerimise ´´ mõistet võiks nt. tõlgendada-teen garaaziuksed lahti ja luban lahkesti kogu kodutänava rahval vanasõidukit lähemalt tudeerida? Kuskohast läheks piir avaliku ja mitteavaliku vahel? Kui ma suviti oma vanasõidukit ´´tuulutan´´ ja üritustest osa võtan, see ju on ka ´´avalikult eksponeerimine´´. See ministrike on ikka väga kummalise sõnastuse suutnud valmis genereerida. 

Kui lihtsalt "musta numbri" autod maksust vabastada, siis jäävad riigi tähtsad ametnikud ilma tähtsa tööta. 
Vasta

35 aastased ja vanemad autod maksuvabaks, olekski mure lahendatud. Paljuke neid üldse on, et sealt mingi arvestatav maksusumma kokku tuleks. 
Samuti ka kõik ülejäänud seisvad autod, nii nagu Soomes on.
Vasta

(29-02-2024, 17:42 PM)Peeter2 Kirjutas:  35 aastased ja vanemad autod maksuvabaks, olekski mure lahendatud. Paljuke neid üldse on, et sealt mingi arvestatav maksusumma kokku tuleks. 
Samuti ka kõik ülejäänud seisvad autod, nii nagu Soomes on.

Mitte ainult 35 aastased vaid KÕIK sõidukid maksuvabaks!
Jälle hakkab pihta, et poodavad seebitavad omale nööri.
Ei ole vaja osalise väljapressimisega nõus olla ja nii lihtne ongi.

Ma veel tahaks küsida, et mispuhul peavad vanatehnika omanikud riigile laenu andma ja pärast lootma see tagasi saada ning veel intressita???
Tahab viletsus seda porri teha siis võtku ise laenu aga mitte muuseumide ja nende käest kes vanatehnikat omavad.
Vasta

Tsitaat:Eestis on ainuke vanasõidukeid eksponeeriv ja muuseumiseaduse nõuetele vastav muuseum Maanteemuuseum. Mitte ükski teine vanasõidukite kollektsioon ei vasta muuseumi rangetele nõuetele ning ei saa selleks ka tulevikus, sest ükski eraisik ei saa olla muuseumi pidaja.
Järva-Jaani pole siis muuseum. Varjupaik. Mis saatus ootab teda?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Idioodina sorisin kultuuriministeeriumi muuseumide nimistus. Kui putlerikeeles mitte väljenduda, siis polegi midagi öelda.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Juriidilise isikuna muuseum asutada ei ole keeruline, minu arvates. Mida keegi rangeteks nõueteks peab on iseküsimus. 

Eestis kipub vist pigem nii olema, et paljud tahavad muuseumit pidada/omada aga muuseumi mõiste on samas üheselt ainult see, et on "vanad asjad". Mina selliseid koosluseid muuseumiks ei pea aga kui eestlane juba on muuseumi usku ja tahab neid teha siis need ju võiks ammuilma kehtinud kriteeriumitele vastata? Muidugi võib juhtuda, et museaalina arvel oleva autoga ei tohigi enam sõitma minna ja siis on teistpidi häda. Sest varahoidja saab infarkti kui põhikogus olevat museaali tarbima hakatakse. Aga muuseum peab tagama nende säilimise.

Ehk, et tegelikult... Mida nende muuseumite ja "muuseumilaadsete toodete" ümber üldse keerutatakse? Kas see statistiliselt kõige väiksem osa Eesti autode arvust mitte pole?  Rolleyes

Eeskirjutajale täienduseks, et päris mitmed muuseumid ei ole Kultuuriministeeriumi haldusalas. Nt kasvõi Maanteemuuseum.
Vasta

(29-02-2024, 21:32 PM)gruppen Kirjutas:  .. Muidugi võib juhtuda, et museaalina arvel oleva autoga ei tohigi enam sõitma minna ja siis on teistpidi häda. Sest varahoidja saab infarkti kui põhikogus olevat museaali tarbima hakatakse. Aga muuseum peab tagama nende säilimise.
...
Eeskirjutajale täienduseks, et päris mitmed muuseumid ei ole Kultuuriministeeriumi haldusalas. Nt kasvõi Maanteemuuseum.
Jah, museaalide säilivuse peab tagama aga õnneks on olemas ka abikogu eesmärgiga anda külastajatele ajaloolist kogemust ... maanteemuuseumi sõitmispotentsiaaliga elik registris masinad on enamasti abikogus.

Ja enamiku muuseume sokutas KulMin oma kaelast ära surudes peale sihtasutuste moodustamise. St et need on ka täiesti muuseumid seaduse mõistes, riigi osalusega ja riigile kuuluvate kogudega ja puha aga majandama peavad ise.
Vasta

Pean kinnitama, et olen vähemalt omastarust teadlik sellest, et muuseumina kvalifitseerumise predikaat ei ole kuulumine kultuuriministeeriumi haldusalasse.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(29-02-2024, 21:32 PM)gruppen Kirjutas:  Juriidilise isikuna muuseum asutada ei ole keeruline, minu arvates. Mida keegi rangeteks nõueteks peab on iseküsimus. 
Muuseumiseaduses on kirjas järgmised (ja mitte ainukesed nõuded muuseumile). 

§ 2.  Mõisted

  (1) Muuseum käesoleva seaduse tähenduses on juriidiline isik või asutus:
  1) kellel on muuseumikogu, mille museaalidest vähemalt poolte omanik on muuseum või vähemalt poolte kohta on sõlmitud vähemalt 50-aastane kasutusleping või riigile kuuluva muuseumikogu kasutamise tähtajatu leping;
  2) kes kogub eesmärgipäraselt vaimset või materiaalset kultuuri- või looduspärandit;
  3) kes peab museaalide üle arvestust, lähtudes muuseumide rahvusvahelistest dokumenteerimispõhimõtetest;
  4) kes tagab muuseumikogu pikaajalise säilimise;
  5) kelle muuseumikogu on huvilistele kättesaadav;
  6) kes teeb muuseumikoguga seotud uurimis- või teadustööd ja esitab regulaarselt selle tulemusi avalikkusele näituste, haridustegevuste või -sündmuste ja teaduslike või populaarteaduslike publikatsioonide vahendusel;
  7) kes ei jaota kasumit.

  (2) Museaal on muuseumis arvele võetud kultuuriväärtusega asi, mille üle peetakse arvestust muuseumide rahvusvahelistest dokumenteerimispõhimõtetest lähtudes.

Kui muud nõuded on ehk MTÜ asutamisel lihtsamini täidetavad, siis kõige keerulisem on erakollektsionääril muuseumis tagada uurimis- või teadustööd, mida tuleb ka regulaarselt avalikkusele esitada. Mitmed Eesti vanatehnika kollektsioonide pidajad on kaalunud ka ametlikku muuseumistaatust, kuid asjaajamine ja sellega kaasnevad kulud ei kaalu üles muuseumi nimega kaasnevat positiivset poolt. Seejuures on teadlikumatelt inimestelt tulnud kriitikat ka Eesti Vanatehnika Klubide Liidu poolt koostatud kaardile nimega "EESTI VANATEHNIKA MUUSEUMID", mis on juriidiliselt ebakorrektne, kuna enamus seal muuseumi nime kandvad objektid ei ole seda mitte seaduse mõtte järgi. Osad seetõttu ka kannavad nime, mis väldib sõna "mmuseum".  

Lihtne on "arvata" ja "nõuandeid" jagada. Kui tegemiseks läheb, siis tuleb sageli leppida sellega, et bürokraatlikud tõkked on nii suured, et sellisest tegevusest enam rõõmu ei tunne. 


   

 
Vasta

Üks või mitu ametnikku (+ametiauto) tuleb juurde ,kes hakkavad avalikel üritustel numbreid kirja panema ,et neid siis nädala sees andmepanka kanda. Mida rohkem sõidukeid pääseb maksu alt ,seda enam tõuseb teiste jaoks maks ,sest summa jääb samaks aga tegureid on vähem .
Vasta

(01-03-2024, 00:44 AM)spitfire Kirjutas:  "millega hakatakse vanasõidukite ja museaalide omanikele nende tasutud mootorsõidukimaksu tagantjärele kompenseerima"

Selles lauses on minu silmis optimistlikult mainit ka "vanasõidukite" .. omanikele. Paistab et  mõni ametnik on juba aru saamas, et vanasõiduk ja romusõiduk pole päris samad asjad. 

Ma julgen selles viimases väites sügavalt kahelda. (Jah, inimesena võib ta ju aru saada, aga ametnikuna ei saa ega tohi).
Pigem ajab see "tagantjärele kompenseerimise" idee mind veel rohkem närvi kui automaks ise. See on ju järjekordne väike, kuid vajalik samm totalitaarse riigi poole koos selle 15-minuti-linnade ja muude rõõmudega:

võtame kõigepealt sul raha käest ära ja siis vaatame, kas ja kui palju tagasi anname.

Ja kui sa oled, ütleme, automotofoorumisse midagi valitsusevastast kirjutanud, siis ikka ei anna küll.
Vasta

(02-03-2024, 11:59 AM)olevtoom Kirjutas:  Ma julgen selles viimases väites sügavalt kahelda. (Jah, inimesena võib ta ju aru saada, aga ametnikuna ei saa ega tohi).
Pigem ajab see "tagantjärele kompenseerimise" idee mind veel rohkem närvi kui automaks ise. See on ju järjekordne väike, kuid vajalik samm totalitaarse riigi poole koos selle 15-minuti-linnade ja muude rõõmudega:

võtame kõigepealt sul raha käest ära ja siis vaatame, kas ja kui palju tagasi anname.

Ja kui sa oled, ütleme, automotofoorumisse midagi valitsusevastast kirjutanud, siis ikka ei anna küll.
Vaatame asja positiivse poole pealt, et kui palju saab selleks ametimehi tööle võtta ja hankeid teha!
Kõigepealt luua kultuuriministeeriumi juurde automaksu osakond, siis teha andmebaas ja luua alused mille järgi ning kellele see au osaks saab.
Ei ole seda nägugi, et riik kulusid kokku hakkaks tõmbama ja pealegi said kolhoosid just nii alguse et lajatati selline maks talule peale et seda polnud võimalik maksta ja kõik olid lahkesti nõus kolhoosi astuma.
Ausalt ütelda, siis mina seda sekti valisin kunagi just seepärast, et neil oli nägemus võimalikult vähe maksustada ja inimestele raha kätte jätta.
Mismoodi sellest nüüd on järsku saanud poliitika korjata kõigilt vara pealt makse ja kui enam välja ei tule siis anname midagi tagasi et sa päris ära ei sureks.
Tagantjärgi kohe vihaga meenutan, et üleeelmine valimine see otsus sai tehtud.
Kas selle kunagi andeks ka saab seda ei tea aga vabandan avalikult...
Vasta

Vat just seepärast, et riik laamendab nagu mingi lotovõitja, julgengi ma arvata, et siin ei aita mingid maksutõusud ega uued maksud- järgmise eelarve arutlusel avastatakse, et ups krt, auk ikka sama suur.
Jääb mulje, et võetaksegi nii, et savi, mõtleme jälle mingi kavala maksu välja, küll kuidagi saab. 
Ainult et nii jätkates pole varsti enam kusagilt võtta ning see avastus paistab tulevat üsna pea. 

Ei saa aru, kas nad ise REAALSELT üldse aru saavad, kuhu see asi tüürib?
Eesti Vabariik see nagu väga pole, pigem nagu orjariik Orjaliidus. 
Ma ütleks, et kolinal põhja, igatahes!
Vasta

Tsitaat:Ma ütleks, et kolinal põhja, igatahes!
Kõlab tsitaadina siit:


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(02-03-2024, 16:16 PM)Aare R. Kirjutas:  ...
Ma ütleks, et kolinal põhja, igatahes!
Meie riigiema on väheke vildakalt mõistnud püüet PÕHJAmaade hulka ...
Vasta

Isamaa erakond algatab seoses automaksuga avaliku pöördumise Vabariigi Presidendile

Kes tunnevad, et sooviks sellele kaalu lisada siis sellele saab allkirju anda ja kes vastu on võiksid seda teha.
Kui muidugi "vale erakond" ei sega...
Vasta

(03-03-2024, 10:31 AM)2715 Kirjutas:  Kui muidugi "vale erakond" ei sega...


Miks Sa praegu siia erakonda  või vale erakonda segad. 
Sa vaata ürituse tausta.  Hetkel on tegu konkreetse väljakutsega mitte mingi päevapoliitilise eneseupitamise üritusega.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kuna Presidendi statuut ei võimalda mingi tunnetusliku ebaõigluse põhjendusega seaduste väljakuulutamata jätmist, siis on see pöördumine eos vigane. Pealegi julgen üsna kindlalt väita, et President on vägagi teadlik kaheksakümnest tuhandest digiallkirjast, mis poliitsotsiopaate ei morjenda.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(03-03-2024, 10:46 AM)DevilDeVille Kirjutas:  Kuna Presidendi statuut ei võimalda mingi tunnetusliku ebaõigluse põhjendusega seaduste väljakuulutamata jätmist, siis on see pöördumine eos vigane. Pealegi julgen üsna kindlalt väita, et President on vägagi teadlik kaheksakümnest tuhandest digiallkirjast, mis poliitsotsiopaate ei morjenda.
Kusjuures ma olen täiesti nõus, et president seda porri ära hoida ei suuda aga midagi halvemaks see ka ei tee kui presidendile kirjutada.
Teema püsib silmapiiril ja keskpikas perspektiivis oleks Eestile kasulik kui europarlamenti oravaid võimalikult vähe satub Eesti huvisid kahjustama.
Poliitsotsiopaadid aga on mures just selle valimise pärast ja piltlikult ütelda ringmäng ümber toolide käib, muusika mängib ja ollakse valmis istuma.
Kas istumise hetkel seal ringis mõni tool ka on selles väga kindlad enam ei olda.

Suurim kasu võiks olla EKRE üleskutsest 12 märtsil autoga seisma jääda.
Kui ikka pealinn päriselt ka seisma jääb annab see selge signaali, et on võimalik rahvas poliitsotsipaadide vastu astuma saada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne