[poolitus] emotsionaalselt ja teemaväliselt automaksust

Oleme ikka tugevalt kindlates kätes -.-
https://forte.delfi.ee/artikkel/12027537...duautodele
Vasta

Saavad, debiilikud, lahti ka murest mida teha autodega turistide poodijäetava rahaga Big Grin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Mul tekkis kohe küsimus, et kui viletsus nii väga kardab skeemitamist, siis miks kuradi pärast on üldse vaja asja nii hulluks ajada?

Veoautode teekasutustasu on vist juba suht Euroopa üks kõrgemaid, aga miskipärast muutub teede olukord ja talvine teehooldus järjest sitemaks.
Ja kui palju Euroopast tulevatel autodel teekasutustasu üldse makstud on ning kui palju seda kontrollitakse? 

Kindlates kätes küll, aga kuhu? Praegune suund on küll praegu kuidagi tume sellel Eesti Vabariigil mida valitsevad täiesti ebapädevad "ministrid". 


Kuhu kurat see raha siis läheb???
Vasta

(06-03-2024, 01:20 AM)KertP Kirjutas:  Oleme ikka tugevalt kindlates kätes -.-
https://forte.delfi.ee/artikkel/12027537...duautodele
Ma ei usu et seda teha õnnestub sest euroliit keelaks selle kohe ära, nagu ei õnnestunud see ka välismaa veoautodele ja tehti ka kohalikele.
Võibolla minnakse selle peale, et kehtestatakse ära ja pärast tühistatakse aga siis peaks tekkima ka tagasinõude õigus.
Vasta

Teemaks välismaa numbriga autodele?
See idee on juba sündides koolnud. Kuidas see vormistatakse? Maksad äpiga, vabatahtlikult? Tõkkepuusüsteem nagu Saaremaa praamile minnes? Kui palju selline automaatsüsteem maksab? Kui suur see maks peab olema, et see tollitõkkepuu automaat end tagasi teeniks ja riigikaukasse ka veel kõlisevat kukuks? 
 Ma teenisin oma väekohustust 93dal Eesti-Läti piiri peal. Nägin ära kõik need tolleaegsed totrused:
Läbikaevatud külavaheteed,
Külakeste piiritollipunktid,
Metsarajapatrullid ja salakaubavedajate varitsemine jne... Kas see kõik tuleb nüüd tagasi? Ei usu...
Ei usu, et kõigile Eesti-Läti piiri ületavatele asfaltteedele suudetakse maksusüsteem ehitada ja seda kontrollida. Ikla ja Murati vahel on neid üle kümne... Teist sama palju kruusakattega teid... Vaadake kaarti: Ikla piiripunktist sõiduautoga ringi sõita pole probleem. Sama Muratis. Kas tõesti kaevatakse jälle uuesti Eesti-Läti piirile tõkkekraav, Muratist Iklani? Valga-Valkas on lisaks tolleaegsetele piiripunktidele tekkinud viis alternatiivset piirijoone ületamise võimalust. Kas kaevame läbi või mehitame piirivalvega? Kustkohast võetakse inimesed ja raha Eesti-Läti piiril kontrolli kehtestamiseks? 

 Läheb nii nagu alati: maksavad rekajuhid, kel ringi sõita pole mõtet. Maksavad kaugemalt tulnud, kes alternatiivide peale ei viitsi mõelda. 
Aga maksukoormuse eest oma V8 mootoriga Läti registrisse peitnud kastika omanik teeb Ape Mõniste teel peatuse ja kergendab keha tulba juures, mille otsas on koorduva värviga kiri: "Eesti Vabariik". Siristab ja irvitab...
Vasta

Nalja teete või, tänapäeva kaameravõrgu ja numbrituvastusega on trahvid kättetoimetatud juba enne kojujõudmist.
Piiripunkte metsaradasid kaudu vältima hakkab vast üksik metsavend, kõik teised saavad oma igapäevased litrid kätte.
ja tulevad ka need "Lätti peidetute" litrid juba tänagi koju, aeglasemalt aga kindlalt.
Vasta

Politsei autodes on kaamera süsteem mis skännib automaatselt. On numbrituvastus ja registri kontrollid. Ees taga mööda vastu vms. Sõites hakkab ekraanil tuluke põlema. Nii toimib see ka mujal. Nii toimib see ülevaatuse ja kindlustuse kontrolli kohta ju meilgi. Teine võimalus on aknale kleebitav vinjett. Ka see on ju euroopas kasutatav süsteem. Päris raketiteadus see ju pole. Lihtsalt motivatsiooni on vaja kontrollijatele ja saab teha küll.
Vasta

(06-03-2024, 12:39 PM)MeelisV Kirjutas:  Politsei autodes on kaamera süsteem mis skännib automaatselt. On numbrituvastus ja registri kontrollid. Ees taga mööda vastu vms. Sõites hakkab ekraanil tuluke põlema. 
Ega ikka ei ole küll. Neid testiti mingi hetk.
Vasta

(06-03-2024, 01:42 AM)Aare R. Kirjutas:  Veoautode teekasutustasu on vist juba suht Euroopa üks kõrgemaid,
Järjekordne totaalne vale, ma ei viitsi isegi kallite riikidega nagu Austria jms võrrelda, aga Eesti päevapileti eest saad Tšehhis sõita kuskil 100km kiirteid või 200km tavalisi teid. Isegi arvestades veoautode mitte just silmapaistvat liikumistempot on see Eesti tasu naljanumber. Ja päevapilet on kõige kallim pilet, pikemate perioodide puhul läheb vahe aina suuremaks.

https://mytocz.eu/en/customer-services/t...ance-based
https://teetasu.ee/rates
Vasta

(06-03-2024, 13:04 PM)hobiautod Kirjutas:  
(06-03-2024, 12:39 PM)MeelisV Kirjutas:  Politsei autodes on kaamera süsteem mis skännib automaatselt. On numbrituvastus ja registri kontrollid. Ees taga mööda vastu vms. Sõites hakkab ekraanil tuluke põlema. 
Ega ikka ei ole küll.
Suvalistel konstaablitel kindlasti ei ole, ärevamatel liiklustel kindlasti on.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(06-03-2024, 13:08 PM)Jesper Kirjutas:  
(06-03-2024, 01:42 AM)Aare R. Kirjutas:  Veoautode teekasutustasu on vist juba suht Euroopa üks kõrgemaid,
Järjekordne totaalne vale, ma ei viitsi isegi kallite riikidega nagu Austria jms võrrelda, aga Eesti nädalapileti eest saad Tšehhis sõita kuskil 200km kiirteid või 400km tavalisi teid. Isegi arvestades veoautode mitte just silmapaistvat liikumistempot on see Eesti tasu naljanumber.

https://mytocz.eu/en/customer-services/t...ance-based
https://teetasu.ee/rates
Eesti tasu ongi naljanumber välismaalastele. Kohalikele paraku mitte, kuna neilt kooritakse mitu nahka.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(06-03-2024, 13:09 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(06-03-2024, 13:04 PM)hobiautod Kirjutas:  
(06-03-2024, 12:39 PM)MeelisV Kirjutas:  Politsei autodes on kaamera süsteem mis skännib automaatselt. On numbrituvastus ja registri kontrollid. Ees taga mööda vastu vms. Sõites hakkab ekraanil tuluke põlema. 
Ega ikka ei ole küll.
Suvalistel konstaablitel kindlasti ei ole, ärevamatel liiklustel kindlasti on.
Ei vaidle vastu. Isegi sain testperioodil seda tunda kui vastutulev politsei auto tegi kannaka ja peatas mind . Küsiti, et kas olen auto omanik ja sain teada, et minu juhiload on aegumas ning sooviti kõike head.
Ega asjata ei saadeta neid ilma EU märgiseta sõidukeid korduvale. Kui hästi vaadata siis uutel numbritel on nn. DNA peale trükitud.
Vasta

Mis need teised nahad on? Raskeveokimaksu tabelist https://www.emta.ee/media/188/download ma näen suurusjärke alla 2€/päev, ainult 2+3 telgega 40+ tonni kaaluv ilma õhkvedrustuseta veokas on 2.5€/päev. Mu tagasihoidliku kolmetonnise Transiti hüpoteetiline aastamaks on suurem kui mõnel 30+ tonnisel...

Mul on suht ükskõik, mis see tasu on, rohkem häirib see sulaselge väljamõeldud jama kirjapanek ühe seltskonna poolt, stiilis "70€ maksma läinud elektriauto laadimine" ja "Euroopa kõrgeim teekasutustasu" - et kui normaalsed argumendid otsa saavad, siis hakkame väljamõeldisi faktide pähe postitama, peaasi et saaks edasi viriseda. Muidugi omaarust on kõik ilgelt kavalad, alati saab väljamõeldisele lisada ripatseid stiilis "mulle kuskilt Facebooksit jäi silma" või "kuulsin poole kõrvaga raadiost", aga no muarust see ei vabanda välja. Igaühel on seesama Internet olemas mis minul, kust neid hindu vaadata, enne kui foorumisse kirjutada.
Vasta

Tsehhi lehe pealt vaadatas selgub et teetasu on kohustuslik kui valid kiirtee või 1. klassi tee, ülejäänute kohta polnud kirjas et raha tahavad. On jäetud vabadus sõita ilma teetasuta kui selline soov on.
 Meil seda valikut pole, tahad külavahel kruusateel sõita, siis maksa.
Pooltõed igal pool.
Vasta

(06-03-2024, 13:58 PM)Kult Kirjutas:  Tsehhi lehe pealt vaadatas selgub et teetasu on kohustuslik kui valid kiirtee või 1. klassi tee, ülejäänute kohta polnud kirjas et raha tahavad. On jäetud vabadus sõita ilma teetasuta kui selline soov on.
 Meil seda valikut pole, tahad külavahel kruusateel sõita, siis maksa.
Pooltõed igal pool.
Tsehhi puhul käis ju jutt veoautodest, mitte suvalistest. Suvalistele sõidukatele alla 3,5t kehtib see kõrvaliste teede värk.

Suured autod ei pääse kuskile. Googelda MYTO CZ. Ei hakka ette tööd ära tegema.
Vasta

Pigem näib viimase õlekõrre külge klammerdumisena see tasuta kohalike teede jutt. Tuletaks meelde, et algne väide oli, et Eestis on Euroopa kõige kallim. Tšehhi on üldiselt pigem odavapoolne riik, lihtsalt tundus hea võrdlusena, sest elatustase on ka Eesti omaga peaaegu sama.
Vasta

Jutt oligi veoautodest ju, kui võrreldi meil peaaegu muidu saamist. Selle sama lehe peal on ju kaart olemas milliste teede eest raha võetakse, kuskil pole kirjas et veoauto ainult seal tohib sõita. Võibolla on siin keeleprobleemid et ei saada aru, ei tea?
Vasta

(06-03-2024, 14:21 PM)Kult Kirjutas:  Jutt oligi veoautodest ju, kui võrreldi meil peaaegu muidu saamist. Selle sama lehe peal on ju kaart olemas milliste teede eest raha võetakse, kuskil pole kirjas et veoauto ainult seal tohib sõita. Võibolla on siin keeleprobleemid et ei saada aru, ei tea?

Jah Sul on õigus, ma ise lugesin kiirustades valesti välja.
Vasta

Et siis kolmandat korda - kuidas see asjaolu, et Tšehhi kõrvalteed on tasuta, tähendab, et väide "Eestis on Euroopa kalleim teekasutustasu" on õige?
Vasta

Suurele on Tšehhis UTA Box mille alusel maksad.  Kui ongi tasuta lõike siis sinna pääsemiseks pead ikka mõne maksulise lõigu läbima.  Ilma maksmata Tšehhit läbi ei sõida nii ehk maa.

Väiksele on vinjett ehk päevapilet. Ostad piirilt ja kleeps aknale.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne