[poolitus] emotsionaalselt ja teemaväliselt automaksust

(06-03-2024, 14:10 PM)Jesper Kirjutas:  Pigem näib viimase õlekõrre külge klammerdumisena see tasuta kohalike teede jutt. Tuletaks meelde, et algne väide oli, et Eestis on Euroopa kõige kallim..
Minu väide? Kui sa seda tahad väita, siis ära vääna mu sõnu!
Vasta

(06-03-2024, 13:33 PM)Jesper Kirjutas:  Mis need teised nahad on? Raskeveokimaksu tabelist https://www.emta.ee/media/188/download ma näen suurusjärke alla 2€/päev, ainult 2+3 telgega 40+ tonni kaaluv ilma õhkvedrustuseta veokas on 2.5€/päev. Mu tagasihoidliku kolmetonnise Transiti hüpoteetiline aastamaks on suurem kui mõnel 30+ tonnisel...

Mul on suht ükskõik, mis see tasu on, rohkem häirib see sulaselge väljamõeldud jama kirjapanek ühe seltskonna poolt, stiilis "70€ maksma läinud elektriauto laadimine" ja "Euroopa kõrgeim teekasutustasu" - et kui normaalsed argumendid otsa saavad, siis hakkame väljamõeldisi faktide pähe postitama, peaasi et saaks edasi viriseda. Muidugi omaarust on kõik ilgelt kavalad, alati saab väljamõeldisele lisada ripatseid stiilis "mulle kuskilt Facebooksit jäi silma" või "kuulsin poole kõrvaga raadiost", aga no muarust see ei vabanda välja. Igaühel on seesama Internet olemas mis minul, kust neid hindu vaadata, enne kui foorumisse kirjutada.
Asja kvintessents on see, et täiesti ametlikult on väljaöeldud - välisriikide veokite kontrollimiseks puudub administratiivne ressurss. Seega on maksu teravik suunatud kohalikele, kellel pole valikut. Pluss raskeveokimaks. Pluss kallim kütus. Aga miks ma üldse vaevun, sa teadsid seda niisamagi.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(06-03-2024, 16:52 PM)Aare R. Kirjutas:  Minu väide? Kui sa seda tahad väita, siis ära vääna mu sõnu!
(06-03-2024, 01:42 AM)Aare R. Kirjutas:  Veoautode teekasutustasu on vist juba suht Euroopa üks kõrgemaid
Ära isegi vaevu keerutama "üks kõrgemaid" teemal, tead isegi väga hästi, et sa lihtsalt mõtlesid selle "fakti" postitamise hetkel välja, ilma midagi järgi vaatamata.

Nukker on see, et isegi kui tahaks, ei jaksa ükski inimene iga sellise väljamõeldise ümber lükkamisega tegeleda, sest neid on sada korda lihtsam juurde toota ning igasugu kavalate tingimuslike sõnadega "vist", "kuulsin et" jne vooderdada. Ja nii see rämps muudkui koguneb ning elab oma elu.
Vasta

Austria teetasu on tõesti röövimine - 0.25-0.55€/km. Võibolla on kohalikele mingi erand, ei hakanud uurima. 
Edit: Vaatasin üle ja tasulised on autobahn ja expressway, ehk on jälle jäetud kohalikule inimesele võimalus tasuta liigelda kui ta sinna ei satu.
 Seda võimalust meil ei ole, ma arvan et meil ka keegi ei muretse transpordi firmade pärast, rohkem eraisikud või väiketegijad, kes tihti suurele teele ei satu.

Offtopicut veel: Ma tooks välja selle, mida ka meil pidevalt räägitakse, et meil on madalad palgamaksud. Kui võtta näiteks see sama Austria võrreldes Eestiga, siis kui tööandjal on palgafond töötaja jaoks näiteks €3200, siis Austrias saab tööline kätte €2264.20, meil aga €1882.69 ja nii on see võrreldes paljude Euroopa riikidega.
Vasta

Sul jäi tööandja osa sotsmaksu kalkulatsioonist välja: https://www.expatica.com/at/finance/taxe...-insurance

Laias laastus see sotsmaks on igas riigis sarnane, suht loogiline ka, igal pool on pensionärid, haiged jne. Tulumaksu osa on see, mis palju kõigub.

[Pilt: Payroll_and_income_tax_by_country.png]
Vasta

(06-03-2024, 21:55 PM)Kult Kirjutas:  ...
Offtopicut veel: Ma tooks välja selle, mida ka meil pidevalt räägitakse, et meil on madalad palgamaksud. Kui võtta näiteks see sama Austria võrreldes Eestiga, siis kui tööandjal on palgafond töötaja jaoks näiteks €3200, siis Austrias saab tööline kätte €2264.20, meil aga €1882.69 ja nii on see võrreldes paljude Euroopa riikidega.
Siin on vist midagi lappama läinud. Esimesed ettejuhtuvad tööjõuamakse arvestavad kalkulaatorid annavad €3025 kuu palgafondiga, ehk siis €36309 aastase palgafondiga järgmised tulemused:
Austria, aastas kätte (punane kast):
   
Eesti, aastas kätte (punane kast):
   
Seega on kasulikum ikka Eestisse omale võimalusel palgaraha maksta kui peaks olema võimalik valida residentsuse riiki ning ise oma palgafondi hallata.
Viide Austria kalkulaatorile: https://at.icalculator.com/employment-co...30000.html

EDIT: Toodud €3025 kuine palgafond on Austrias ikka suhteliselt säästu palk madala tulumaksu määraga. Näiteks 102 875 EUR aastase palgafondi puhul on Austrias aasta netopalk 40 623 EUR (Viide), Eestis aasta netopalk 59 295! Seega Eesti on (hetkel veel) omamoodi kõrgepalgaliste maksuparadiis vähemalt Austria ja Saksamaaga võrreldes.
Vasta

Nii on, et miskine palgakalkulaator jättis tööandja osa märkimatta. Samas jättes 3200 brutoks, mis teeb Austria 3887 palgafondiks ja kasutades sama 3887 meil, saab kätte vastavalt 2264(A) ja meil 2240(II sammas sisse arvutatud).  Võibolla panen jälle natuke puusse, aga nii tundub olema
 Lisada tuleks veel see, et Austrias saavad kõik 13. ja 14. palga, millelt võetakse vähem maksu kui põhipalgalt. Tundub nagu ikka parem diil seal.
Vasta

(06-03-2024, 17:13 PM)Jesper Kirjutas:  
(06-03-2024, 16:52 PM)Aare R. Kirjutas:  Minu väide? Kui sa seda tahad väita, siis ära vääna mu sõnu!
(06-03-2024, 01:42 AM)Aare R. Kirjutas:  Veoautode teekasutustasu on vist juba suht Euroopa üks kõrgemaid
Ära isegi vaevu keerutama "üks kõrgemaid" teemal, tead isegi väga hästi, et sa lihtsalt mõtlesid selle "fakti" postitamise hetkel välja, ilma midagi järgi vaatamata.

Nukker on see, et isegi kui tahaks, ei jaksa ükski inimene iga sellise väljamõeldise ümber lükkamisega tegeleda, sest neid on sada korda lihtsam juurde toota ning igasugu kavalate tingimuslike sõnadega "vist", "kuulsin et" jne vooderdada. Ja nii see rämps muudkui koguneb ning elab oma elu.
Ah et nüüd olen juba rämps, kes asju välja mõtleb? Täitsa p....s, see on AM foorum või, kus nii tuimalt ülbitsetakse? Kas sellised on teistest paremad või? Minu jaoks kindlasti mitte.
Ma ei oska küll Kesk-Euroopa tasudest rääkida, aga kuna olen suure osa oma elust Rootsis liigeldes, võrdlesin huvi pärast Rootsit Eestiga. 
4-teljelise üle 12t Euro6 teekasutustasu on Rootsis aastaks ca 1700€ (kurss peaks suht madal olema), seevastu Eestis on 1100€. Päev on Rootsis hetkel vist 11€, siin 22€. On võrreldavad?
Kui võrrelda Eestit ja Rootsit, siis siin pole lihtsalt midagi võrrelda- elatustase, teede olukord ja mis kõik veel. 
Ma rääkisin TEEKASUTUSTASUST, mille maksmist kontrollitakse siin läbi käinud juttude põhjal vaid Eesti vedajatelt, lisaks veel raskeveokimaks. Kokku pole just väga vähe, arvestades Eesti olukorda ja perspektiivi. 

Vabandan OT pärast, aga sita ajab keema, kui minu kirjutised on "valed", samas kui mõni põrkab siin iesti süüdimatult.
Laske edasi.
Vasta

Klassikalise maailma asjade korralduse järgi on 1700€ kõrgem tasu kui 1100€, ükskõik kui palju sa ei solvuks või solvunut ei mängiks.
Vasta

Aare R pidas siin silmas päevapiletiga maksustatavaid riike.  Teist nii kallist päevapiletit ehk vinjetti mujal tõesti  pole. 
Kilomeetripõhine maksustamine on teine ooper. Seal korraliku sõidu korral on päevased tasud päris soliidsed aga seal pole vinjetiga mingit pistmist.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Aare R ei pidanud midagi silmas, tahtis lihtsalt laulda üldtuntud virisemislaulu nimega "Eestis on kõik kõige kallim", ootuses, et koor kaasa haliseb ja järjekordne päev jälle edukalt õhtusse veereb.

Reaalselt on veoka keskmine päevase läbisõidu suurusjärk ju teada, niiet pole mingit kunsti teisendada kilomeetritasu päevatasuks ja vastupidi.
Vasta

Nüüd küsin mina, et oled sa loll või mängid lolli?
Minu viimases postis olid konkreetsed numbrid ja sa jahud midagi virisemislaulust?
Vasta

(07-03-2024, 00:59 AM)Jesper Kirjutas:  Aare R ei pidanud midagi silmas, tahtis lihtsalt laulda üldtuntud virisemislaulu nimega "Eestis on kõik kõige kallim", ootuses, et koor kaasa haliseb ja järjekordne päev jälle edukalt õhtusse veereb.

Reaalselt on veoka keskmine päevase läbisõidu suurusjärk ju teada, niiet pole mingit kunsti teisendada kilomeetritasu päevatasuks ja vastupidi.


Kui jutt on päevapileti hinnast siis miks on vaja hakata midagi taandama teisendama jne.
Päevapilet ja km tasu on kaks eri asja.
Näiteks  Nantesest tuled Lillesse kopikatki maksmata või siis kui tahad laod  om 5 kümpi letile.  Päevapiletiga seda pulli ei tee. Mida me teisaldame siin?

Aquila captas non muscas.
Vasta

Sajandat korda, väide oli, et "Eestis on Euroopa kõrgeim teekasutustasu". Tasustamisskeeme on mitmeid ja Euroopat ei defineerita ka nii, et "kui Aare R pole seal sõitnud, siis pole Euroopa".
Vasta

(06-03-2024, 23:21 PM)Aare R. Kirjutas:  Vabandan OT pärast, aga sita ajab keema, kui minu kirjutised on "valed", samas kui mõni põrkab siin iesti süüdimatult.
Laske edasi.
Ilmselt ei võimalda tagasihoidlik vaimne võimekus aru saada, "miks on minu jutt vale".

Ole palun lahke "kõik valitsejad on lollid" kirjutisi (millest mitmed on siit kustutatud) mujale tootma. Või siis kirumise asemel kusagil midagi paremaks muutma.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

https://epl.delfi.ee/artikkel/120276516/...emontimist
Vasta

(09-03-2024, 16:09 PM)KertP Kirjutas:  https://epl.delfi.ee/artikkel/120276516/...emontimist
njah, loen faktikontrolli artikli läbi ja mis ma näen - artikli sisu ja lõppjäreldus on omavahel karjuvas vastuolus. 
Keegi ametnik tuleb määrama, kas mu auto on remonditav või mitte Sad . Mis veel järeldub - restaureerimisprojekti tarbeks doonoreid osta muutub võimatuks, eriti välismaalt.
Vasta

Kindlustuse poolt omanikule kinnimakstud ja loovutatud avariiline sõiduk vist siis enam romuoksjonile ei jõuagi, vaid suunatakse otse lammutusse. 
Aga kui omanik tahab seda endale jätta, siis kindlustus enam korda ei tee, vaid viskab omanikule raha ja tee oma auto ise korda?
Vähemalt nii saan mina loetust aru.

Tulevikus tasub võibolla vanemad klassikud linnadest eemale hoida, muidu eksisteerib oht saada parklas katkine stange, mille peale EL krigistab hambaid ja loodab rohepöörde sildi all "vana ront" igal võimalusel likvideerida.
Vasta

Kindlusus viskab praegugi raha sulle, kui soovi avaldad ise söiduk korda vmsiganes teha.
Mitte küll samapalju kui heakskiidetuid lepingupartnerile, sest sul jääb km lisamata tööle jne
Pakkumised tehaksegi versioonides söiduk neil/söiduk sulle

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

Kui nüüd hetkeks vanad autod kõrvale jätta, siis minuarust on Soomes see asi enam-vähem mõistlikult lahendatud - kui kindlustus maksab auto välja, ehk leiab, et taastamise hind ületab auto turuväärtust, siis on seda võimalik küll tänavale tagasi saada, aga taastada tuleb vastavalt tehase juhenditele. Kui näiteks uksepost on kõver, siis ei tohi seda lihtsalt välja tirida, siledat plekki peale traageldada ning värvi peale tuisata, vaid peab kiht-kihilt kogu kannatada saanud struktuuri lahti puurima ning sirgete juppidega asendama. Enne tänavale tagasi lubamist on ülevaatus, ma täpselt ei tea, mismoodi see käib, aga eeldan, et näitad ära piltidega, mismoodi taastamine toimus ja siis ekspert otsustab, kas tulemus on uuega samaväärne.

Hetkel on täielik anarhia, kindlustus kannab maha, auto läheb romuoksjonile, sealt üleslööja kätte ning varsti on tänavatel heauskse ostja käes järjekordne "üks omanik, väike läbisõit"-tüüpi rakett, mis teist sarnast pauku enam üle ei ela. Samamoodi on kogu turvavarustusega, vööd, padjad, jne, tulukesed armatuuris võivad ju õigesti vilkuda, nende lollitamine on lihtne, aga kas reaalselt ka padjad asendatud on, seda teab ainult Jumal taevas. Isegi kui üks riik kehtestab mingid nõuded, siis kabetatakse vastavalt vajadusele üle piiride siia-sinna, küll mõni riik ikka paberi välja annab.

Seda ma küll ei kujuta ette, kustkohast tuleviku indreksirgid näiteks aastal 2080 mingi 2006.a. Audi airbagi välja võluvad, aga noh, realistlikult hinnates pole see ilmselt enam minu mure Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 7 külali(st)ne