4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Ahjaa. 
Äkki kellegil oleks pakkuda mingit väiksemat autost/bussist pärit klapptooli? 
Paigalduskoht oleks juhiiste taha,seljaga sõidusuunda(viimasel pildil näha koht)
Mingites maasturites olid ka külje peal sellised klapitavad toolid. Ühesõnaga kui kellegil on,võib pakkuda.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Oleme nüüd kenasti Ukrainast tagasi. Autod ja varustus üle antud ja kohalikelt toetuse eest saadud suured tänusõnad. Autodeks oli 3 Sorentot, millest 1 läks asendama minu laiaks litsutud Pajerot, kasutajaks rindemeedik, 1 droonioperaatorile (droonide lennukaugus on 600km ja lennatakse ühes suunas) ja kolmas Zaporižžia rindemeestele. Koormaks olid varurehvid, auto kasutamise varustus – veoköis, tungraud, rattavõti, minikompressor, akujuhtmed, teip ja nipukad venelaste kinni sidumiseks. Lisaks ksf 41Degree poolt kogutud niisked salfakad, sääsetõrje ja droonikaitsevõrgud. Kinnitati, et on või saab peagi olema väga vajalik kraam ja suured tänud. Sellega siiski meie koormate sisu veel ei piirdunud, sest info meie sõidust levis ja nii leidsid tee pagassi ka öövaatlusseadmed ja -sihikud ja mingid spets õppepadrunid, mida sõjamehed väga katsetada tahtsid. Nende viimiseks oleks tegelikult pabereid rohkem vaja olnud nii et me neid eriti ei tahtnud võtta aga kuna vajadus on olemas siis oli veidi nõme keelduda ka ja pakkisime peale. Ega see hea tunne ei ole piiri ületada kui tead, et võib mingi räige nuss tulla aga mis teha.
Aga alustades algusest siis startisime neljapäeva hommikul vara. Need kes said minema kell 7 nautisid vaba teed. Ma saatsin lapsed kooli ja hakkasin sõitma enne 8-t ja selleks ajaks on juba rekka rekka otsas. Uulus võtsin gaasianduri rikkega Terracani nööriga sappa ja vedasin Pärnusse tagasi. Tundus, et hakkas uuesti sõitma aga riskide vähendamiseks jätsime ikka igaks juhuks sinna ja viime ära järgmine kord. Leedus vedasime veel ühe Ukrainasse suunduva Jeep Cherokee tee pealt remonditöökotta aga sellega selle päeva seiklused ka piirdusid. Õhtul vaatasime Kaunases Euroliiga korvpalli, kus oli kohal paar tuhat eesti fänni aga eestlasi platsile lasti siiski vähevõitu.
Reede hommikul jätkasime teed ja piiri ületasime õhtul hilja. Põllumeeste plokaadi ei näinud, järjekord pool tundi ja Poola piirivalve meie vastu mingit huvi ei tundnud. Ulatasime luugist paberid, löödi templid ja minek. Isegi välja ei viitsinud tulla. See on minu kogemusel nii esmakordselt. Mu teooria on, et reede õhtul ei viitsi keegi tööd teha. Mida hiljem piirile jõuda seda parem.
Ukraina poolel oli rohkem vormistamist aga seal suhtumine juba sõbralik. Kokku poolteist tundi, mis on minu isiklik. Panime edasi. Komandanditund oli pihta hakanud. Politsei pidas kinni küll aga vaatas autosid ja soovis edu. Ööbisime Kovelis. Laupäeva hommikul tegime korra teleka lahti ja seal õpetati valmistama rooga kõrvitsaõitest, mis on kohupiima täis topitud. Peaks proovima. See koolitus saadud startisime Kiievi poole. Tee oli enam-vähem viisakas. Vahepeal 100 km joonlauaga sirget siis ringtee ja veel 100km sirge.
Tee peal külastasime Butšat ja Irpinit ja õhtuks olime Kiievis. Seal võtsid meid juba vastu sõbrad Jaroslav, Maria ja Sveta ja veetsime meeleoluka õhtu. Jaroslav on napilt pääsenud  – läks tagasi majja prille võtma kui ta kontori ees rakett plahvatas. Turvakaamera video (Tegemist on alla lastud raketiga, mis maha kukkudes plahvatas). Igatahes pani ta meile südamele, et öösel kell 4 kindlasti varjendisse läheksime. Andmed olid tal korrektsed ja öösel tõesti akna taga paar jumakat käis. Paljudel on ka aknad seest poolt läbipaistva teibiga teibitud.
Elektrijaam läheduses seal elada ei tasu, sest selle ümber olid kõik majad pihta saanud. Aga alla lastud raketid plahvatavad ka ja kahjuks täiesti suvalistes kohtades.
Pühapäeval tegime arhitektuurituuri, vaatasime Borodjankas puruks lastud elumaju. Kui Butša on pea taastatud ja Irpinis on näha mõningaid kahjustusi siis Borodjanka on ikka varemetes. Kõik need linnad on suuruse poolest võrreldavad Pärnuga. Borodjanka oli piiramisrõngas 33 päeva, mille jooksul anti sinna pidevalt tuld. Maria sõber oli seal kokk. Valmistas süüa kohalikele aga samal ajal ka venelastele. Muidu oleks maha lastud. Nüüd on nad vabatahtlikud ja käivad abis ehitustöödel. Lõunal andsime üle ühe auto, millel turbo hakkas enne välja sõitu vilistama. Panime teise kaasa ja tõmmati otse töökotta vahetusse.
Õhtul jalutasime linna peal. Vaatasime purustatud tehnikat ja muud. Siin ja seal on ka puruks lastud maastureid ja kogutakse annetusi asendamiseks. Aitas oma tegevust natuke mõtestada. Võime toetada kohalikke fonde, kes praktiliselt kõik tegelevad maasturite ja busside hankimisega Euroopast sh Eestist. Suurem abi tundub kui toetame raha asemel autodega, sest ega neil lihtne siit autosid osta ei ole. Lisaks igasugused logistilised lisakulutused.
Külastasime 3D-printimise tehast, kus valmistatakse titaanist luuimplantaate. Tööd neil hetkel jagub ja see mida nad teevad on väga äge. Suurest toruluust või millest iganes on tükk vahelt puudu ja tehakse mõõtude järgi täpne asi asemele.
Esmaspäeval oli kohaliku julgeoleku SBU aastapäev ja selle puhul tervitasid venelased hommikusöögi ajal Kiievit ballistilisega. See tuli Krimmist kohale 5 minutiga, mis tähendab, et varjuda eriti keegi ei jõudnud.
Andsime üle ka ülejäänud autod. Kuulasime natuke rindelugusid ja soovisime üksteisele jõudu. Meie neile, et nad ei väsiks sõdimast ja nemad meile, et me ei väsiks toetamast. Kingituseks saime droonimürsu kesta. Kiievis rääkisid osad tüübid ka inglise keeles. Vene keele kohta ütlesid pea kõik, et oskavad aga ei taha rääkida.
Õhtul istusime rongi peale. Vana hea magamisvagun suigutab kenasti. Nooremad mehed, kelle vene ajast sellega sõitmise kogemus puudub ei saanud hästi und. Pilet rongile tuleb osta 20 päeva ette. Varem ei müüda ja hiljem pole saada.
Varssavis lennuki peale, mis klassikaliselt edasi lükati ja kell 2 öösel oma voodisse.
Reisist jäävad ikka tunded ja emotsioonid nähes kõike vahetult koha peal. Meie võimuses ei ole seda sõda lõpetada aga saame anda oma väikese panuse, et see lõpeks kiiremini. Ja väikestest panustest tulebki kokku suur abi.
                                                                                           
Vasta

Ma pole kunagi aru saanud ühest asjast. 
Teie näiteks: poete läbi urruaugu, et kokku saada mingi tuhat ja saata urri üks täiesti pekkis sorento mis juba tehasest tulles oli pekkis.  
Aga samas ( ka eelnevas postis)  ostab keegi miljon lippu või teeb muud reklaami ja kulutab sellele tunduvalt rohkem ja palju väiksema vaevaga.
Pole ainult Ukraina sõjaga nii. Paistab välja ka mujalt.
Umbes niiet, milleks teile süüa anda, vaata parem kui ilusa prae pildi me panime.

Pole üldse halvustav.
Väga tublid olete, lausa liiga tublid Smile
Vasta

Need lipud ei ole siiski asjakohane näide, sest need asuvad Maidanil ja tähistavad igaüks ühte langenud ukraina sõdurit. Eesti lippe on seal 3.

Aga muidu mulle tundub, et annetatakse parema meelega tugeva reklaami ja brändingu kui läbipaistva tegevuse peale. Suurtel organisatsioonidel on hea PR, tugeva disainiga kodulehed jms, mis mõjub usaldusväärsena.

Sorento osa jätan kommenteerimata. Aga neid oli seal juba rohelisena ees omajagu ja minu arust on tegemist üllatavalt võimeka maastikupilliga. Eriti oma hinna kohta.
Vasta

(27-03-2024, 19:15 PM)nastik Kirjutas:  ...
Aga muidu mulle tundub, et annetatakse parema meelega tugeva reklaami ja brändingu kui läbipaistva tegevuse peale. Suurtel organisatsioonidel on hea PR, tugeva disainiga kodulehed jms, mis mõjub usaldusväärsena. ...

Ma olen juba vene ajast aru saanud, et kui mulle midagi ilusasti, värviliselt ja kõlavate loosungitega pähe määrida tahetakse, tuleb kiiresti "tänan, ei" öelda, et mitte angroo tüssata saada.

Ja seepärast ma toetan ainult teie ja teiesuguste tegevust. Jätkugu teil selleks jõudu!
Vasta

(27-03-2024, 18:15 PM)klemm Kirjutas:  Ma pole kunagi aru saanud ühest asjast. 
Teie näiteks: poete läbi urruaugu, et kokku saada mingi tuhat ja saata urri üks täiesti pekkis sorento mis juba tehasest tulles oli pekkis.  
Aga samas ( ka eelnevas postis)  ostab keegi miljon lippu või teeb muud reklaami ja kulutab sellele tunduvalt rohkem ja palju väiksema vaevaga.
Pole ainult Ukraina sõjaga nii. Paistab välja ka mujalt.
Umbes niiet, milleks teile süüa anda, vaata parem kui ilusa prae pildi me panime.

Pole üldse halvustav.
Väga tublid olete, lausa liiga tublid Smile
 Need lipud on sinna ostetud ühe- või mõnekaupa. Langenud sõdurite lähedaste, sõprade, võitluskaaslaste poolt.
Ma ei oska öelda kogu Ukraina rahva kohta tervikuna kui patriootlikud nad täpselt on, samuti ei tea kui palju seda sõda on mõjutanud, aga seda on riigis näha, et sümbolid on neile väga olulised.
Sinikollast kohtab seal igal sammul kordades rohkem kui Eestis meie rahvusvärve. Mulle pisut võõrastav vaatepilt, aga kui neil selline pidev riigisümbolite küllus võidelda aitab siis ei ole minu asi hinnanguid jagada.

EDIT: Kui meil oleks maasturiremondi kõrvalt aega ja oskusi tulemuslikuks turundustegevuseks, mina isiklikult ei kõhkleks sorentoraha reklaami alla panemast, et viis sorentot tagasi teenida. (ja seda sama läbipaistvalt kajastada).
Vasta

(27-03-2024, 18:15 PM)klemm Kirjutas:  Ma pole kunagi aru saanud ühest asjast. 
Teie näiteks: poete läbi urruaugu, et kokku saada mingi tuhat ja saata urri üks täiesti pekkis sorento mis juba tehasest tulles oli pekkis.  
Aga samas ( ka eelnevas postis)  ostab keegi miljon lippu või teeb muud reklaami ja kulutab sellele tunduvalt rohkem ja palju väiksema vaevaga.
Pole ainult Ukraina sõjaga nii. Paistab välja ka mujalt.
Umbes niiet, milleks teile süüa anda, vaata parem kui ilusa prae pildi me panime.

Pole üldse halvustav.
Väga tublid olete, lausa liiga tublid Smile

Ei saa nüüd vaiki olla. Kui keegi teab, milliseid raamil ja aeglustiga maastureid, millel minu andmetel kõigil veel tagasillas ketaslukk, saab paarituhande euro eest võrdlemisi elusana soetada, siis utreeritult terve Ukraina armee tahaks ilmselt teada.
Vasta

Mis asi see Sorondil siis nii väga pekkis uuena oli peale KIA esinduse kes neid hooldada ei osanud? Paar viga neil ilmnes uuena poest ostes. 3 pihusti kadus ära kuna juhtmekimp oli liiga lühike. Ja amordi mure.
Vasta

I põlvkonna sorentod olid päris asjalikud maastikuvõimekad putukad, isiklikult hakkasin austama pärast seda kui soome jahituristid suutsid sellel stangeni lumes mu järel karupeesse kulgeda.

P.S. paaril jahikaaslasel on siiani jahiautoks tänu maastikuvõimekusele ja hinnale, mitte igapäevasõidukina.
Vasta

Olen minagi offroad safaritel imetlenud Sorentode maastikusuutlikkust. Stanged ja summutid muidugi kippusid irduma kui asi karmimaks läks aga edasi liikusid küll.
Vasta

Soront on reaalselt väga heade omadustega maastikul. Ja see teema vist juba palju palju lehekülgi tagasi ka selgeks vaieldud. 
Hoovis vedelv soront jättis ka oma tagastange ja sumpsijupi maha just nimelt kraavi ületades  Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Panen siia kirja ka meie Põhja-Tallinna üksuse tegutsemispõhimõtted

MTÜ Toeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksuse tegevuseks on 4x4 autode, busside ja varustuse tarnimine Ukraina sõjaväele eesmärgiga aidata kaasa sõja kiiremale lõpetamisele.
Väärtuspakkumine toetajatele on, et meie kontole annetatud raha eest ostame autosid, varuosi ja varustust. Korda teeme oma vabast ajast ja Ukrainasse kohale viime oma raha eest. Töötasusid ega mingeid muid tasusid kellelegi ei maksta.
Kontoväljavõte on anonüümselt avalik, et tagada raha kasutuse läbipaistvus.

Toetada saab kontole:  EE387700771008885941
MTÜ Toeta Ukrainat
Selgitus: 4x4 maastur Ukraina sõjaväele

Annetus on tulumaksuvaba.
Vasta

Selle aasta esimese kolme kuuga on MTÜ Tõeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksus toimetanud Ukrainasse juba seitse autot.
Kuna see on kolme auto jagu rohkem, kui eelmisel aastal sama ajaga, siis oleme ilmselgelt hankinud liiga heas korras masinaid.
Laisaksmuutumise vältimiseks võtame vahele ka tõsisema projekti:

   

Elu on raske aga õnneks lühike.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(01-04-2024, 09:36 AM)isandpauk Kirjutas:  Selle aasta esimese kolme kuuga on MTÜ Tõeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksus toimetanud Ukrainasse juba seitse autot.
Kuna see on kolme auto jagu rohkem, kui eelmisel aastal sama ajaga, siis oleme ilmselgelt hankinud liiga heas korras masinaid.
Laisaksmuutumise vältimiseks võtame vahele ka tõsisema projekti:



Elu on raske aga õnneks lühike.

naaberfoorumis on pakkumisel heas korras tagadiffer samale mudelile 

[Pilt: 240306125303-376415-52.png]
Vasta

Hea, et selle õuduse toimumise ajal on inimestel huumori meel säilinud.
Mõtlevad olendid tapavad üksteist Sad
Vasta

(01-04-2024, 09:36 AM)isandpauk Kirjutas:  Selle aasta esimese kolme kuuga on MTÜ Tõeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksus toimetanud Ukrainasse juba seitse autot.
Kuna see on kolme auto jagu rohkem, kui eelmisel aastal sama ajaga, siis oleme ilmselgelt hankinud liiga heas korras masinaid.
Laisaksmuutumise vältimiseks võtame vahele ka tõsisema projekti:



Elu on raske aga õnneks lühike.

Pikk projekt tundub siiski edenevat kiiremini kui plaanitud.

Tagasild on remonditud.
Enda laost leidsin pooliku purgi musta hammerite värvi, mis kõlbab otse roostele peale kanda. Ajahambast puretud ja praguliste asemele said talvemaskeeringuga vähekasutatud rehvid.

Ühest projektist jäi üle roostekindlat materjali, millest on juba koostamisel raam.

Hetkel otsime peenikest tammetüve koorealuse läbimõõduga 85,6mm kolbide jaoks. Jämedamat on pakutud, aga seda peaks treima hakkama.

   
Vasta

Paarile eelpooltoodud postitusele vaatamata tegelesime naljapäeval täitsa tõsiste teemadega.
Saime kätte ~nädal tagasi ksf. U**** annetatud ja meie hoovile veerenud Vito bussi tehnilise passi ja käisime ülevaatuse-eelsel ülevaatusel.
Ülevaatust välistavate riketena tuvastati vanad, ilma euro-tähistuseta numbrimärgid ning üks silm pidi ka veidi liiga viltu vaatama.
Üldiselt kõik väga positiivne. Numbrid on juba tellitud ja loetud päevade pärast läheme päris ülevaatusele.
Peale seda tuleb veel välja uurida, kas masina mootorist alates 2,5-3k pöördest, koormuseta töötavast mootorist kostev kõrin on Vito mootorile omane või vajaks rohkem tähelepanu. Mingi undamine on ka sees, mistõttu tuleb rattalaagrid üle vaadata.
   

Edasise õhtu sisustas ksf. Telc sellega, et paigaldas Vito bussi oma Volvo veokast mahakruvitud kokkuklapitava voodi.
   

Eesti ja Ukraina nimel oli ksf. Telc nõus näitama, kuidas seda vigurit kasutatakse.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Kui kellegil vedeleb üle või soovib hankida magamiskotte ja magamisaluseid ning seljakotte(sõjaväe omi),samuti konserve ja magusat,siis oleks väga tänulik.
Asjad lahevad Azovi 3 ründebrigaadile kes kahjuks kandis märkimisväärseid kaotusi ja jäid ilma ka suurest kogusest isiklikest vahenditest. Tiblad neid endale ei saanud,selle pärast ei tasu muretseda. 
Paha asi on see,et Ants Erm läheb liikvele 04.04. ja mega hea oleks sinna midagi kaasa panna neile. 
Enda poolt läheb teele neile alles jäänud 3 kasti gaasi (viimane gaasi kampaania) ja just hiinast saabunud 25 pisikest põletit. Ksf-i poolt toodud magamisalus ka ning kodunt leidsin paar magamiskotti ka. 
Üritan ise ka linna minna homme ja midagi veel juurde hankida,aga hetkel isiklikud vahendid väga napid ja autode fondis olev 525.- eur i pean hoidma varuosade hankimiseks,sest muidu jäävad need seisma.
Magamiskottidele ja alustele ei ole muud nõudmist kui,et ei tohi olla eredavärvilised. Ja ka konservid sobivad kõiksugused. Eesti magusale ei ole ka vastast UA-s  Big Grin

Ja pealampe millel oleks punase valguse võimalus ka.

Tänud juba ette.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(02-04-2024, 10:27 AM)wagoneer Kirjutas:  Ja pealampe millel oleks punase valguse võimalus ka.
Mitte et mul endal praegu midagi pakkuda oleks, aga nii tuleviku mõttes ja võib-olla kellelegi teisele asjakohane küsimus: kas UA-l on välja kujunenud oma mitteametlik toiteallika standard pealampidele või kas saaks küsida, kas eelistatud on AA, AAA või hoopis 18650 peal töötavad laternad?

Minu arvates oleks loogiline 18650 koos mõne laadijaga kamba peale, aga mine hullu tea, mis see nende praktika on. Praktikaga võrdluses ei loe minu soojas ja kuivas ruumis kujundatud arvamus lõpuks mitte grivnatki, selle tõttu ka selline küsimus  Smile
Vasta

(02-04-2024, 12:17 PM)41Degree Kirjutas:  Mitte et mul endal praegu midagi pakkuda oleks, aga nii tuleviku mõttes ja võib-olla kellelegi teisele asjakohane küsimus: kas UA-l on välja kujunenud oma mitteametlik toiteallika standard pealampidele või kas saaks küsida, kas eelistatud on AA, AAA või hoopis 18650 peal töötavad laternad?

Minu arvates oleks loogiline 18650 koos mõne laadijaga kamba peale, aga mine hullu tea, mis see nende praktika on. Praktikaga võrdluses ei loe minu soojas ja kuivas ruumis kujundatud arvamus lõpuks mitte grivnatki, selle tõttu ka selline küsimus  Smile

Siiani on minu kaudu rindele liikunud suurusjärk 600-700 lampi. Võib-olla ka rohkem, sest palju on neid, kes lõppsihtkohta ei avalda. 

Ei tähenda, et üldist "standardit" oleks kujunenud ei pea- ega taskulampide osas. Mida võib kindlalt öelda on see, et patareid (AA, AAA) tunduvad olevat vähenõutud. Kõik senised on olnud liitium-ioonakudel lambid. 

Taskulampide puhul on küsitud pigem kvaliteeti, kui kvanitieeti. Peab olema IPX8, otselaetav USB kaabliga (mingid kolmandat tüüpi laadimismeetodid nagu magnetkaabel, induktsioonlaadimine, laadimisdokid, eraldi laadijad jms ei tundu sobivat), metallist korpusega. Mõningal juhul on ette antud ka valgusjõud ja valgusvoo ulatus. Toiteallikatest 50/50 18650 ja 21700. See kõik eelnev käib siis lampide kohta, mis soetatakse fondide, toetajate või vabatahtlike vahendajate abiga. Kindlasti võetakse vastu ka kõik muud valgustid olenemata toiteallikast ja võimekusest, kui see tuleb puhtalt annetusena. Tänav tagasiside on alati garanteeritud. 

Pealampide puhul on punane valgus alati olnud tähtis kriteerium. Lisaks sellele küsitakse sarnaselt taskulampidele head kaitseklassi (IPX7, IPX8), väheläikivaid osi ja võimalusel kiivrikinnitust juurde. Minu üllatuseks on UAsse küsitud üsna palju 16340 liitium-ioonakudega pealampe. Miks nii, seda ei tea. Ainuke võimalik põhjus on lambi kergus ja kompaktsus. Kõige enam siiski 18650 akudel pealampe. AAA patareidega on läinud vist ainult 10 ühiku kanti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 31 külali(st)ne