Mis motoplokiga on tegu?

Tühikäigu kruvi all on õhudüüs, tavaliselt on sellel mingi koll ees ning siis hakkab ka mootor haukuma. On olnud ka juhuseid kus karburaator ei allu mitte mingile tegevusele, et mootorit ühtlaselt tööle saada, lõpuks on aidanud uus karburaator. An tehnikas uus 22 euri, hiinast tellides veelgi odavam.
Vasta

(13-03-2024, 16:56 PM)v6sa Kirjutas:  Küünal on alati kahtlane ottomootoril. Kahju muidugi, et nii hõlpsalt ei saanud. Samas, ongi huvitavam järg tulemasSmile

Mul hakkab nendest "huvitavatest järgedest" juba siiber saama Sad Viimasel ajal on nii, et kõik, mis aga pihku võtad, laguneb laiali või nöögib. Vaid noku on ilusti keha küljes püsinud ja pole ära tulnud Big Grin

Teemasse. Tegin karbussile 1+1 tundi ultrahelipesu. Peale esimest korda võis näha üsna ohtrat hõljumit. Tõsi, palju sodi pärines ka välispinnalt. Teise korraga pidi "kõik see mees" kenasti puhtaks saama. Lisaks pesin läbi paagi stutseri/sõela (kust karbussi suunduv voolik lähtub).

Vähemärkus: parajalt tüütu, et bentsukraan paikneb karbussi küljes. Enne karbussi eemaldamist tuleb paak tühjaks kusetada. Vanakoolisüsteem, kus kraan on paagi küljes, on palju mugavam: kraan kinni, voolik otsast ja küüned karbussile taha Smile

Tulemus? Parem nagu sai, aga mitte oluliselt. Ikka töötab normaalselt vaid pooles vinnas õhuklapiga. Mõte jõudis sinna, ehk on midagi lahti kütusetasapinnaga. Eks siis tuleb ujukit/nõelklappi uurida.

Mis puutub AN Tehnika karbussi, siis see on Honda analoog, mille originaalvalmistaja on Keihin. Subaru küljes on Mikuni. Sarnasused piirduvad sellega, et mõlemad on ette nähtud ligilähedase kubatuuriga mootoritele ja kinnitusaukude vahe on 44 mm. Muus osas on nad niivõrd erinevad, et Subarule seda hiinakat (või ka originaal-Keihinit) lihtviisil, ilma räige ja mõttetu retsimiseta paigaldada ei saa. 

Loomulikult pakutakse laias maailmas ka vastava Mikuni kloone, aga kõigepealt tuleks originaaliga sõbralikult "maadelda". Kvaliteetne Jaapani tehnika on seda väärt.
Vasta

Võta ühendust Ksf Gravity, ta teab väga hästi Subaru mootorite hingeelu. Kuigi praegusel ajal, kui hooaeg on kohe kohe lahti minemas, ta vist siia ei satu. Seega Estmotor lehelt number, kui pole ja helista.
Vasta

Õhudüüsi torkisid traadiga läbi ja puhusid puhtaks? Ma olen bensuvooliku lukustustangidega kinni pressinud siis ei pea paaki tühjendama.
Vasta

(14-03-2024, 21:53 PM)meli666 Kirjutas:  Võta ühendust Ksf Gravity, ta teab väga hästi Subaru mootorite hingeelu. Kuigi praegusel ajal, kui hooaeg on kohe kohe lahti minemas, ta vist siia ei satu. Seega Estmotor lehelt number, kui pole ja helista.

Mulle teadaolevalt ei tööta akf! Gravity juba aastaid Estmotoris. Mis muidugi ei tähenda, et ta lahkudes oma teadmisi ja kogemusi kaasa ei võtnud.

(14-03-2024, 22:03 PM)lauren Kirjutas:  ... Ma olen bensuvooliku lukustustangidega kinni pressinud siis ei pea paaki tühjendama.

Olen lukustustangid enda eest nii osavalt ära peitnud, et juba tükk aega pole neid näinud Sad  Ja lisaks on Subarul voolik nii hästi ära peidetud, et polegi kohta, kust tangidega kinni hakata. Kõige lihtsam/kiirem on lehter ja anum karbussi alla panna, klamber lahti näpistada ja karbuss otsast tõmmata. Ülejäänu eest hoolitseb papa Newton Smile  Niikaua, kui kuseb, võib ju ise kusel käia vms Smile

Viisakam võimalus on kraani settepoti eemaldamine, aga plastdetaili ei taha väga palju näppida. Ja kusemise osas ei muutu midagi. Paagi tühjendamisest pääseb siis, kui paak ise lahti kruvida, voolik otsast tõmmata ja paak kiiresti sellisesse poosi keerata, et leemeke välja ei tuleks. Aga kes viitsib Sad Smile
Vasta

(14-03-2024, 21:03 PM)oltsberg Kirjutas:  
(13-03-2024, 16:56 PM)v6sa Kirjutas:  Küünal on alati kahtlane ottomootoril. Kahju muidugi, et nii hõlpsalt ei saanud. Samas, ongi huvitavam järg tulemasSmile

Mul hakkab nendest "huvitavatest järgedest" juba siiber saama Sad Viimasel ajal on nii, et kõik, mis aga pihku võtad, laguneb laiali või nöögib. Vaid noku on ilusti keha küljes püsinud ja pole ära tulnud Big Grin

Teadlased ja doktorid on tuvastanud, et osadel ikkagi annavad trukid järgi ja siis on katkine auk. Big Grin
Vasta

"Põnev järg" Smile Sad 

Karbuss sai veelkord molekulideks võetud, torgitud, puhutud ja ultraheliga rünnatud. Tore oli vaadata, kuidas düüsid jm väiksed jupid ultraheli käes pöörlesid, hüppasid ja tantsisid. Sellise "lammutamise" peale võiks ju kõik fekaalitükid lahkuda, eriti, kui veel suruõhuga tagant tõugata?

"Põnevat" oli operatsiooni juures niipalju, et kraani ja karbussi vahel olev o-rõngas otsustas ennast ära peita Sad  Hiljem, kui olin juba asenduse leidnud, sain ta siiski kätte. Ja kadunud peadüüsi leidsin õnneks kraanikausi haisulukust ilusti üles Smile 

Tulemus? Ei mingit positiivset tulemust Sad  Ikka töötab enam-vähem vaid pooles vinnas õhuklapiga.

Hakka või arvama, et viga on kuskil mujal.

EDIT. Veel "põnevam" järg. Lonkasin kuidagiviisi aparaadiga metsa, andes endale aru, et koormaga tagasi tulla ilmselt ei saa. Noh, et jalavaeva vähendada, "vana" mees juba, ei viitsi asju tassida. Kohale jõudsin, aga peale katset taaskäivitada ei tahtnud sugugi tühikäiku hoida. Ja lõpuks keeldus igasugusest koostööst, st ei käivitu enam üldse Sad 

Muide, kas kellelgi õnnestub Estmotori kodulehekülge näha?

(Tegelikult on plaan B ka olemas...)
Vasta

Järgmiseks vaataks mina klapivahed üle Rolleyes
Vasta

Kui ei käivitu aga küünal on kuiv ,siis ei jätku bensiini  .Ka poolkinnine õhuklapp viitas bensiini puudusele ,või tõmbab lisaõhku vahele ? Kas bensupaagi kork laseb õhku läbi ?
Vasta

Ma muidugi ei tea, mis karbuss on aga ükskord oli tegelik sarnane viga lekkivas kollektori tihendis, teine kord oli mingi mootorsae  pulsatsiooni toru kuramus mõraga ja ei pumbanud kütet korralikult. Kolmas sarnane  karbussi jama oli kui ujuki nõel ei avanenud üles tõstetud ujukiga peaaegu ültse.
Vasta

(02-04-2024, 13:27 PM)oltsberg Kirjutas:  ...
Kohale jõudsin, aga peale katset taaskäivitada ei tahtnud sugugi tühikäiku hoida. Ja lõpuks keeldus igasugusest koostööst, st ei käivitu enam üldse ...

Usutavasti oskab teemaalgataja ka ise ottomootori veaotsingut teha, aga kuivõrd teemat võivad lugeda ka alustavad võrrihuvilised, siis panen oma mõtted kirja. Palun lahkesti teada anda, kui halvasti sai.

Neljataktiline karburaatoriga ottomootor ei käivitu. Bensiini paagis on.

Kas küünal on märg?
Kas märjal küünlal on kena ilus lilla ja praksuv säde? Siis vaata klapi-  ja süüteajastust.

Või on säde  niru ja kollane sirts? Kas küünla kuivatamine/järgmine küünal teeb asja korda? Siis on ilmselt jama süütepooliga/küünlajuhtmega.

Või pole sädet üldse? Kui nüüd võtta teine küünal, kas siis tekib säde? Korralik sihuke? Siis oli küünla viga.

Kui sädet ka uue küünlaga ei teki, tuleb kontaktovaba süüte korral (ilmselt seal selline on) võtta multimeeter ja hakata kõrgepingejuhtme ja mähiste takistusi mõõtma. Kusjuures mitu korda olen jõudnud olukorrani, kus suretuslülitil on töö käigus tekkinud kaks OFF asendit ja null ON asendit...

Küünal on kuiv, siis pane 5+ ml benssu silindrisse ja proovi käivitada. Peaks popsatama paar korda. Kui selle peale käima ei jää, pane sama kogus bensiini õhupuhastist karburaatorisse. Kui nüüd läheb käima ja sureb uuesti nälga, tuleb karburaatorit lahata.

Kui sama karburaatoriga enne käis, on mingi jama bensiinikanalites, -kraanis või -voolikutes. Karburaatoris ei saa vist kõiki nurkasid puhtaks surkida?

Kui see karburaator ei ole kunagi käinud,siis vaheta karburaator. Eriti mingi Hiina odavmootori küljest. Mul on üks Flinti kleepsudega hiinakas, millel segukruvi keeramisel mingit mõju mootori käigule ei ole. Kui kruvi välja võtta, siis sureb välja (ja kütus hakkab välja nõrisema tekkinud avastSmile ) Ilmselgelt pole karburaatoriga asjad õigesti, aga juhtumisi käib piisavalt hästi. Ainult külmkäivitus tuleb teha lisabensiiniga läbi õhupuhasti...

Huvitav, mis tõbi siis Itaalia-Gruusia koostööprodukti tegelikult vaevab...
Vasta

Tänan kõiki, kes arvamust avaldasid!

Akf! v6sa konspekt on muidugi igihaljas, seega igati kohane.

Eile õhtupoole läksin käsikäruga metsa, et saag jm varustus koju tuua. Igaks juhuks sikutasin starterinööri ja... podisema ta hakkas! Lasin tal siis popsuda, viskasin 2/3 koormat kah peale ja "lonkasin" koju. Nüüd jäi käsikäru metsa Big Grin

Minu mõte jõudis kah klapimajanduseni, karbussijamad ilmselt välistaks, sest tegelikult on segu (pooles vinnas õhuklapiga) ikkagi rikas. Väljendub see paukumises ja aeg-ajalt korstnast nähtavale ilmuvas tulelondis. Seega siis kompenseerib tavalisest rikkam segu mingit muud puudujääki.

OT. Meenus selline lugu, et sõber ostis uue Minski. Alguses kõik hea, aga siis hakkas jamama. Käivitus väga hästi, aga keera gaasi palju tahad, ikka tiksub tühikäigul. Vahel harva isegi võttis pöörded üles. Sai karbussiga jamatud, aga hiljem selgus, et viga oli kurikuulsas "hõbekarbis". Ju siis andis sädet valel ajal, teise karbiga hakkas tööle.

Eks siis tuleb lahkama hakata. Kahetsusväärne on muidugi see, et ajafaktor taob kuklasse: puud vaja koju tuua, varsti tuleb aiamaa tegemine peale jne.
Vasta

Ei tea kas sellel mootoril on süüte katkesti selline nagu pildil või miski moodsam. Pildil oleval peaks üks tilk õli märgitud teljele lahustama sinna tekkinud plastiliinitaolise olluse, mis enam ei luba kontaktidel sulguda nii kähku kui pöörlev vänt tahab.


Manustatud failid Pilt (pildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(03-04-2024, 17:00 PM)aavu Kirjutas:  Ei tea kas sellel mootoril on süüte katkesti selline nagu pildil või miski moodsam. Pildil oleval peaks üks tilk õli märgitud teljele lahustama sinna tekkinud plastiliinitaolise olluse, mis enam ei luba kontaktidel sulguda nii kähku kui pöörlev vänt tahab.
Lisaks peaks kaks tilka saama taga paistev vilditükk.
Vasta

Kui leek tuleb korstnasse ,siis süüde hiline . Kui neljataktiline ,siis võiks klapivahed uuesti kontrollida ja süüte ajastuse võiks ka üle vaadata.
Vasta

Minu kogemus maanteemuhu ajast : Jagaja kontakti vedru oskab vahest massiga kokku saada , pöördesse vahest mootor läheb , vahest ei lähe , paugub , jõudu pole , teatud pööretel , eriti tühikäigul käib kui unistus .
Vasta

Tsitaat:Minu kogemus maanteemuhu ajast
Muhul, kui võttis õli, kittis sumbuti läbimatuks. Jõud ja kiirus kadunud. Viiliotsaga augud sumpsi ja kiirus taastus.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Paukumine,mittetöötamine ja tulelont sumpast kas ei viita mitte tuksis süütepoolile?
Vasta

(04-04-2024, 09:38 AM)muska71 Kirjutas:  Paukumine,mittetöötamine ja tulelont sumpast kas ei viita mitte tuksis süütepoolile?
Pildi järgi paistab olema see mootor:https://www.jackssmallengines.com/jacks-parts-lookup/part/robin/ex210dt1031
See on ju tüüpiline Honda või selle hiina kloon, seega seest peaks nad kõik ühesugused olema. 
Süütepool ei maksa essugi, selle vahetamisest võiks alustada kui küünal on kontrollitud, samuti küünlajuhe.
Järgmiseks võtaks ette klapivahed ja klappide tiheduse.
Karpasid nendel pole mõtet remontida, kui ehk, siis lihtsamaid asju, ujukinõel vms. , lihtsam on uus panna. Saab näiteks Tööriistamarketist või AN Tehnikast.
Kui tingimata peab "originaal" olema, siis Amazon aitab vähese raha eest https://www.amazon.com/subaru-ex21-carbu...carburetor
Ahjaa, peaaegu oleks unustanud, kindlasti kontrollida ka hooratta kiilu seisukorda ja sellega seoses hooratta asendit, et säde ikka õigel ajal küünlasse jõuaks.
Tervitades M.
Vasta

Tuksis süütepooliga külmalt töötab normaalselt ja niikui soojaks mootor läheb nii läheb ka lolliks ja algab tsirkus ja n..s,talvel lumepuhuriga kogesin.Soojalt lambist seiskub,ei käivitu enam paugub tulelont sumpast...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne