Ikka ja jälle seda automaksu!

(06-05-2024, 07:54 AM)tõnn Kirjutas:  
(05-05-2024, 21:45 PM)Marko Kirjutas:  Aken kaubikul muudab määra kordades.

Ehk räägiks sellest täpsemalt.
Sõidu- ja veoauto erinevuse lihtsustatud kujutamine.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Isegi google abiga ei saanud ma su vihjest aru.
Aga jõudsin arusaamale et:
M on kohendatud sõitjateveoks
N on kaubaveoks.

See vist eeldab istmete olemasolu, aknad ei ole siinkohal nii olulised.

Aga võtaks ühe nelikveolise kastiauto N-kat.
Paneks veokasti mõned istmed juurde, et kokku saaks 8 kohta, nendest osa istuvad värske õhu käes.
Sobilik linnuvaatlejatele ning loodushuvilustele, saab pilti teha ja ilma nautida.

Kuidas me selle saaksime tänavalegaalseks, et turistidele teenust osutada?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(06-05-2024, 16:10 PM)tõnn Kirjutas:  See vist eeldab istmete olemasolu, aknad ei ole siinkohal nii olulised.

Jah, istmete ja turvavööde olemasolu ning sõitjateruumi eraldava vaheseina puudumist. Aknad ei mängi rolli.
Vasta

(06-05-2024, 16:10 PM)tõnn Kirjutas:  Isegi google abiga ei saanud ma su vihjest aru.
Aga jõudsin arusaamale et:
M on kohendatud sõitjateveoks
N on kaubaveoks.

See vist eeldab istmete olemasolu, aknad ei ole siinkohal nii olulised.

Aga võtaks ühe nelikveolise kastiauto N-kat.
Paneks veokasti mõned istmed juurde, et kokku saaks 8 kohta, nendest osa istuvad värske õhu käes.
Sobilik linnuvaatlejatele ning loodushuvilustele, saab pilti teha ja ilma nautida.

Kuidas me selle saaksime tänavalegaalseks, et turistidele teenust osutada?
Ei saagi.

LS [b]§ 34.   Sõitjate- ja veosevedu[/b]
  (1) Sõitjaid ja veoseid tohib vedada ainult viisil, mis ei takista sõiduki juhtimist ega piira juhi vaatevälja, ei varja sõiduki tulesid, registreerimis- ja tunnusmärke ega juhi märguandeid.
  (2) Sõitjaid tohib vedada ainult valmistaja poolt sõidukis ettenähtud kohtadel ja viisil. D1E-alamkategooria autorongi koosseisus olevat haagist ei tohi kasutada sõitjate veoks. Sõitjate veoks kohandatud veoauto veoseruumis või kastis tohib isik sõita vaid saarel, välja arvatud püsiasustusega väikesaarte seaduse tähenduses suursaarel, kasutatavas veoautos tingimusel, et selle jaoks on veoseruumis või kastis allpool luukide ülemist serva istumiseks tagatud sobiv, ohutu ning kinnihoidmist võimaldav koht, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 40 kilomeetrit tunnis.
[RT I, 20.12.2017, 1 - jõust. 30.12.2017]

  (3) Kaitseväes ja Kaitseliidus tohib sõitjaid vedada inimeste veoks kohandatud veoautodega, kusjuures suurim lubatud sõidukiirus ei tohi ületada 60 kilomeetrit tunnis.
Vasta

M ja N vahe võib olla milles iganes aga mitte istmete olemasolu ega aknad ja istmed või aknad ....
kaubikus võib olle rohkem istmeid kui matkaautod või vastupidi  jms.

ehk mõeldi seda teemat kus võrreldi matkaautot ja kaubikut

https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/au...iiekordne/
Vasta

See "matkaauto" teema on ju ammu maas, hetke eelnõu kohaselt võrdsustatakse tasu arvutamisel N1-ga.

Ääremärkusena tahaks ära mainida, et termin "matkaauto" on äärmiselt ebaõnnestunud laen soome keelest, kus "matkailu" tähendab konkreetselt reisimist. Eesti keeles matkamine on "retkeily" või "vaellus". Iseenesest igaüks teeb mida tahab, aga kui see kuutidega kiirteel liikluse takistajate seltskond (või siis ka tsikliga reisijad) oma tegevust "matkamiseks" nimetab, siis mul ikka natuke prõksatab midagi sees - see pole nagu päris aus nende suhtes, kes oma ellujäämiseks vajaliku vara seljakotis kuhugi mäetippu vms lohistavad Smile
Vasta

(06-05-2024, 18:12 PM)Jesper Kirjutas:  See "matkaauto" teema on ju ammu maas, hetke eelnõu kohaselt võrdsustatakse tasu arvutamisel N1-ga.

Vaatasin huvi pärast oma vana "matkaauto" aastamaksu, tulemuseks ligi 500e, hakkasin vaikselt müügikuulutust kirjutama. Automaksu eelnõu lugedes jäi aga silma pikkuse kriteerium 5100mm (mis muidugi võib jällegi muutuda) ehk siis hetkel läks önneks ja maks taas 50e peal tagasi Wink

Cinquecento
Vasta

Ei pannud tähele, et kas selline kalkulaator on siit läbi käinud https://www.roheauto.ee/et/automaksu-kal...d_source=1

Tasub ka linnuke juriidilise isiku ette teha, see on ikka väga valus.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta

(07-05-2024, 20:44 PM)Naabrivana Kirjutas:  Ei pannud tähele, et kas selline kalkulaator on siit läbi käinud https://www.roheauto.ee/et/automaksu-kal...d_source=1

Tasub ka linnuke juriidilise isiku ette teha, see on ikka väga valus.
just täna lasin oma masinad läbi ja väga imelikud tulemused, risti vastupidised varasemate kalkulaatorite omadele: vanale kastikale näitab "täitsa normaalset" maksu ehk midagi 170 ja uuele midagi 300 kanti. Eelmised andsid uuele 130 tuuri ja vanale 250+ ...

edit: Minu uue auto puhul on rohekalkulaator võtnud TRAM registrist ainult CO2 (NEDC) 200 (g/km) ja teinud arvutusliku CO2 (WLTP) 260 aga tegelikult on registris olemas ka CO2 (WLTP) näit ...

ja jur isiku linnukese kohta ma sel kalkulaatoril ei näinud, võtab ju registri andmed
Vasta

Näitab küll kui oled numbri sisestanud tekib linnukese koht.

Mu 1500 eurose auto registreerimistasuks saab 1750 eurot Big Grin
Vasta

Selle uue kalkulaatori põhjal on sõbralikus naaberfoorumis kena pilt ja väga asjalik tekst ilmunud, autori loal avaldan siin ka. See võtab eranditevaba maksuprojekti lolluse ammendavalt kokku.

   

Toksisin uudishimust kalkulaatorisse mõnede naabrite autode (või nende analoogide) numbreid, mida kasutatakse siin maal AINULT omal maal sõitmiseks. St peatatud registrikandega, pole üv/kindlustust, veetakse oma põllul-metsas-heinamaal asju kokku max 10km aastas. Neid hakatakse nüüd karistama nende autode OMAMISE EEST. Pildil on paar illustreerivat näidet.

Esiteks, omal maal (mitte teeliikluses) kasutatav auto on tootmisvahend nagu haamer või labidas, normaalne oleks osta tootmisvahendid OÜ-le, mitte eraisikuna. Eeldan, et peagi müüakse massiliselt selliseid autosid uuesti "iseendale", sest riik sunnib skeemitama ja kandma tootmiskulusid raamatupidamisest läbi natuke teistsugusel viisil, lisades juurde tohutult bürokraatiat.

Teiseks, mis saab siis, kui sellise põllumosse või -transporteri elukaar lõpeb? Viid paari sotiga emeksisse. Aga järgmise ostmiseks ca 500e hinnaklassis, et saaks tööd edasi teha, tuleb maksta (olenemata sellest, kas osta Eestist või tuua nt Lätist või Soomest) üle 3000 eurost registreerimistasu?? Kui võtta tööriist ilma skeemitamata oma OÜ arvele, siis sellise konkreetse auto registreerimistasu oleks 16.000 EUR!!!

Kolmandaks, kas see ei peaks olema riigiasutustes mitte avalik info, kes (nimeliselt!) sellist jama välja on mõelnud?
Kas seaduste väljatöötamine ongi nüüd Rallisõitja Jaanide, Kässarite ja Magistrite tase?
Kuidas on üldse võimalik, et seal ei leidu MITTE ÜHTEGI inimest, kes peataks säärase lolluse enne selle avalikuks tulemist?
Kuidas on võimalik, et selliseid inimesi ikka veel lahti pole lastud... sotsoravate toiduahelad?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

550TEE

Ma tahaks näha selle inimese nägu kes ostaks minult selle kaubiku ära ja maksaks üle kuue tuhande registreerimistasu!

T.
Vasta

Auto turuväärtust ületavate registreerimistasude puhul neid ilmselt maksma ei hakata, vaid auto läheb romulasse, kui on soov sellest lahti saada.
Ja see soov ilmselt tekib, sest, 40-50a vana N1 kaubiku/kastika eest 50-100€/kuus maksta on ka täielik absurd.
Vasta

(09-05-2024, 22:13 PM)TeeTL Kirjutas:  Auto turuväärtust ületavate registreerimistasude puhul neid ilmselt maksma ei hakata, vaid auto läheb romulasse, kui on soov sellest lahti saada.
Ja see soov ilmselt tekib, sest, 40-50a vana N1 kaubiku/kastika eest 50-100€/kuus maksta on ka täielik absurd.
Riik paneb mind väga piinlikku olukorda. Ma ilmselt ei suuda kõigi oma sõidukite pealt makse maksta. See asjaolu arvatavasti ei huvita kedagi. Ei lugenud ka minu pöördumised automaksu komisjoni poole. Kuna hetkel veel asi toores siis ma midagi ette ei võta, vaid ootan seni kuni tuleb lõplik variant.
T.
Vasta

Kurb jah. Mul kastikas Bedford. Vist ainuke madel Eestis mis liigub. Aga 563 raha aastamaksu tasuda ei ole mõistlik. Eks siis läheb vanametalli.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta

(10-05-2024, 07:36 AM)hellrix Kirjutas:  Kurb jah. Mul kastikas Bedford. Vist ainuke madel Eestis mis liigub. Aga 563 raha aastamaksu tasuda ei ole mõistlik. Eks siis läheb vanametalli.
Masendav!

Ma peaksin siis hävitama kolm sellist kaubikut ja peale selle veel musta numbriga Ford TT  . Peale selle veel karja 50-seid. Pisut nagu paljuks läheb.....  
 
Mul esivanemad tsaari aegu vabatahtlikult läksid Siberisse sest seal sai tasuta maad. Kuna aga seal enam elada ei lastud kolmekümnendatel siis vanaisa tuli oma kahe naise ja mõlema lastega tagasi (praktiliselt põgenesid repressioonide eest jättes maha pea 40ha. talu). Ema ja vanaema saadeti Siberisse uuesti priiküüdiga 49-ndal... Samuti tulid tagasi. Ja nüüd kui siin jälle asi hapuks läheb, kas pean mina kui represseeritute järeltulija siit vabast eestist "hea elu" eest põgenema kas Siberisse või mujale...... kuna röövlid valitsuses tahavad oma rahvast orjaks maksustada, vaat see on küsimus?
T.
Vasta

(06-05-2024, 00:06 AM)KertP Kirjutas:  Läänemets räägib automaksust vabastusest.
https://reporter.kanal2.ee/8013700/segad...ber-jatkub
Ja täna juba ei aita registrikande peatamine oli raadios kuulda.
Vasta

(30-04-2024, 23:15 PM)hobiautod Kirjutas:  
(30-04-2024, 19:49 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Eks siis siseriiklikud ostudmüügid hakkavad väljanägema vastutava kasutaja muutumisena registris.
Ehk honkomehe õudusunägu saabki tõeks oma liisingus kastika väljaostmisel.

Tundub, et see lollus töösse õnneks ei läinud:
https://www.err.ee/1609338726/automaksu-...-vahenevad
Tsitaat:Sõiduki liisingufirmalt väljaostmisel ja oma nimele kandes registreerimistasu maksta ei tule.
Vasta

Samast uudisest veel üks oluline väljavõte:


Tsitaat:Oluline muudatus puudutab ka juriidilisi isikuid. Ehk kui seni vähendas vanusekordaja vaid füüsilisele isikutele kuuluvate sõidukite aastamaksu ja registreerimistasu, siis edaspidi kehtib sama reegel ka juriidilistele isikutele.

"Ehk kõik vanaautode kollektsionäärid ei pea ühe auto kohta aastamaksu maksma rohkem kui 50 eurot aastas," sõnas Liivamägi.
Vasta

Vaatasin projekti uusversiooni ja pean tõdema, et kõige rämedamaid vigu on natuke tasandatud. Paraku ei ole registrist ajutiselt maas olevatest autodest mitte piuksugi, seega kogujate ja muuseumipidajate nurin on jäänud hüüdjaks hääleks vaid.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne