Probleem magneetoga. Bosch FF2A
#1

Magneetol säde puudub. Sõrmega on mingit särtsu tunda, aga sädemest on asi kaugel. Kas neil on kuskil sees mingi kondensaatori moodi asi kaa? Kas äkki püsimagnet väsinud? Äkki on kellelgi pakkuda magnetit mõne muupoolest surnud magneeto küljest?

Kontaktid said korralikult teemantviili ja vahe sai kaa proovitud nii suuremaks kui väiksemaks.

[Pilt: 20240603-190603.jpg]

[Pilt: 20240603-165408.jpg]
Vasta
#2

Tšehhi ja Poola laatadel on tihti üks firma, kes teostab kohapeal magneetimist või magnetiseerimist. Ajutise lahendusena võid proovida firmast A-magnet osta neodüümmagnetid ja need originaalidele lisaks panna. Kui säde paraneb, siis on viga magnetites. Polaarsust peab vaatama, muidu ei ole kasu midagi. Väidetavalt ka Taltecis keegi teostab magnetiseerimist. Kondensaatorit ei pruugi alati olla, see võib olla ka süütepooli sisse ehitatud.
Lisan veel niipalju, et mõnikord annab kogu selle magneeto korralik kuivatamine üllatavalt häid tulemusi.
Vasta
#3

Hommik!
Kes seda täpselt teab, mis seal sees on, aga kondekat ei tohiks nagu olla. Mis väljas on seda vast saab pildilt vaadata ja boschi keeles lugeda. Magnetid muidugi väsivad küll, vb on ka mähistega midagi halvasti...Aspelundi isa seda teab...

   
Vasta
#4

Kõige suurema põntsa panevad sellistele magneetodele asjatundmatud "restoraatorid-puhastajad". Nimelt selle magneeto magnetiseeritud hobuseraua igakordsel mahavõtmisel läheb magnet ühe kolmandiku võrra lahjemaks (võin numbrites eksida aga see ei muuda midagi). Selle hobuseraua mahavõtmisel on oma kindlad protseduurid! Seega tehke omale asi selgeks ennem kui lammutama hakkate! Parem on mitte eemaldada hobuserauda! Kui seda on vaja teha, siis tuleb ettevaatlikult libistada õhuke plekiriba hobuseraua küljele ja välja tõmmates lühistab harud plekitükiga omavahel. Plekitükki ei tohi harude küljest ära tõmmata! Et siis mängult proovida, et kas magnetit ikka on. Big Grin  Tagasi pannes lükkate hobuseraua oma kohale ja pleki saate ka kätte. Seega ettevaatust! Võite teha heale asjale suure vea külge!!!

Kui olete juba magneeto lammutanud puhastamiseks laiali, ärge palun imestage, et miks magneetost sädet välja ei tule...
T.
Vasta
#5

Suured tänud kõigile info eest! Proovin alustuseks kuivatamist ja siis sealt edasi... eks annan teada mis sai lõpuks. Kui midagi sai üldse.
Vasta
#6

(05-06-2024, 08:58 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:   Nimelt selle magneeto magnetiseeritud hobuseraua igakordsel mahavõtmisel läheb magnet ühe kolmandiku võrra lahjemaks (võin numbrites eksida aga see ei muuda midagi). 

Tere, Toomas!
See võib ju nii olla, aga kas sellele on ka mingisugust viidet kusagil, raamatus, internetis vms või on see ainult suusõnaliselt edasikanduv info? Ehk kusagil wäga wanas elektriala õpikus/raamatus? Kas see magnetjõud kaob ankru ja magnetraua lahutamise hetkel, tagasipanemise hetkel, magnetraua pooluste "lühistamata" oleku ajal (aga kuidas nn tavalised hobuseraua kujulised magnetid oma magnetjõu säilitavad ilma lühistamata)?
Kas ainult hobuseraua kujulise magnetahela puhul on selline oht või ka näiteks 2 eraldi oleva magnetpooluse korral?
Selle F - tüüpi Boschi magneeto magnetraua pooluste lühistamiseks demonteerimisel lihtsat plekitükki kuhugi eriti libistada vast ei saa, magnet tuleb korpuse pesast üles välja tõmmata, seega tuleks teha magnetrauale sarnane U - kujuline vastus veidi suurema harude vahega, siis saab magneti üles pesast välja tõmmata ja siis ehk taha külje peale ära....
...segane värk!  Rolleyes
Siit peaks saama maha laadida mingitsorti boschi magneetode remondijuhendi materjali, ka FF tüüp on kirjas ja vist ameerika keeles. Huvitav oleks vaadata, afa ma ei julge daunlõudida nau...
https://www.scribd.com/document/69838001...anual-full
Vasta
#7

(05-06-2024, 10:39 AM)kass Kirjutas:  
(05-06-2024, 08:58 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:   Nimelt selle magneeto magnetiseeritud hobuseraua igakordsel mahavõtmisel läheb magnet ühe kolmandiku võrra lahjemaks (võin numbrites eksida aga see ei muuda midagi). 

Tere, Toomas!
See võib ju nii olla, aga kas sellele on ka mingisugust viidet kusagil, raamatus, internetis vms või on see ainult suusõnaliselt edasikanduv info? Ehk kusagil wäga wanas elektriala õpikus/raamatus? Kas see magnetjõud kaob ankru ja magnetraua lahutamise hetkel, tagasipanemise hetkel, magnetraua pooluste "lühistamata" oleku ajal (aga kuidas nn tavalised hobuseraua kujulised magnetid oma magnetjõu säilitavad ilma lühistamata)?
Kas ainult hobuseraua kujulise magnetahela puhul on selline oht või ka näiteks 2 eraldi oleva magnetpooluse korral?
Selle F - tüüpi Boschi magneeto magnetraua pooluste lühistamiseks demonteerimisel lihtsat plekitükki kuhugi eriti libistada vast ei saa, magnet tuleb korpuse pesast üles välja tõmmata, seega tuleks teha magnetrauale sarnane U - kujuline vastus veidi suurema harude vahega, siis saab magneti üles pesast välja tõmmata ja siis ehk taha külje peale ära....
...segane värk!  Rolleyes
Siit peaks saama maha laadida mingitsorti boschi magneetode remondijuhendi materjali, ka FF tüüp on kirjas ja vist ameerika keeles. Huvitav oleks vaadata, afa ma ei julge daunlõudida nau...
https://www.scribd.com/document/69838001...anual-full
Mul ei ole oma väidete tõestamiseks mingeid pabereid. Peate lihtsalt uskuma. Minupärast võite kõik ka teha nii kuis meeldib ja äge on. Big Grin Jutt käis jah ainult hobuserauakujulisest magnetist.

Ma rohkem midagi lisada ei oska. Seda õpetas mulle üks EW aegne tore sõber ja ma ei kahtle tema oskustes ja teadmistes.
T.
Vasta
#8

(05-06-2024, 16:02 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  
(05-06-2024, 10:39 AM)kass Kirjutas:  
(05-06-2024, 08:58 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:   Nimelt selle magneeto magnetiseeritud hobuseraua igakordsel mahavõtmisel läheb magnet ühe kolmandiku võrra lahjemaks (võin numbrites eksida aga see ei muuda midagi). 

Tere, Toomas!
See võib ju nii olla, aga kas sellele on ka mingisugust viidet kusagil, raamatus, internetis vms või on see ainult suusõnaliselt edasikanduv info? Ehk kusagil wäga wanas elektriala õpikus/raamatus? Kas see magnetjõud kaob ankru ja magnetraua lahutamise hetkel, tagasipanemise hetkel, magnetraua pooluste "lühistamata" oleku ajal (aga kuidas nn tavalised hobuseraua kujulised magnetid oma magnetjõu säilitavad ilma lühistamata)?
Kas ainult hobuseraua kujulise magnetahela puhul on selline oht või ka näiteks 2 eraldi oleva magnetpooluse korral?
Selle F - tüüpi Boschi magneeto magnetraua pooluste lühistamiseks demonteerimisel lihtsat plekitükki kuhugi eriti libistada vast ei saa, magnet tuleb korpuse pesast üles välja tõmmata, seega tuleks teha magnetrauale sarnane U - kujuline vastus veidi suurema harude vahega, siis saab magneti üles pesast välja tõmmata ja siis ehk taha külje peale ära....
...segane värk!  Rolleyes
Siit peaks saama maha laadida mingitsorti boschi magneetode remondijuhendi materjali, ka FF tüüp on kirjas ja vist ameerika keeles. Huvitav oleks vaadata, afa ma ei julge daunlõudida nau...
https://www.scribd.com/document/69838001...anual-full
Mul ei ole oma väidete tõestamiseks mingeid pabereid. Peate lihtsalt uskuma. Minupärast võite kõik ka teha nii kuis meeldib ja äge on. Big Grin Jutt käis jah ainult hobuserauakujulisest magnetist.

Ma rohkem midagi lisada ei oska. Seda õpetas mulle üks EW aegne tore sõber ja ma ei kahtle tema oskustes ja teadmistes.
T.

Ma nüüd tsiteerin täiega, mine tea, vb tuleb veel kirjutada ja siis saan eelmise postituse ära kusta, et 3 posti limiiti mahtuda...
Aga jah, Toomas, põhjendasid kõik ilusasti ära ja kui edasi urgitseda ja iniseda, siis ma juba tean - uputa ennast ära, kassiraisk jne ... (mitte Toomasega seotud...).
Mul on toredate sõpradega nii ja naa, aga oli (on) mul üks tuttav teiste tuttavate seas. Millalgi ta rääkis, et ega "magnet raudteerööbast ei võta ju". No ega ma polnud proovinud ja uskusin, ju nii on ja kõik on ära tõestatud ja põhjendatud. Aga edasi ta hakkas rääkima, kuidas tal onu läbi kiviseinte käis või käib ja sellest ma enam aru ei saanud ...
Aga U - kujulisest magneeto magnetrauast ... saan aru, et magnetjõu kadumine tekib väidetavalt ankru/rootori ja magnetraua lahutamisel ilma magnetraua magnetahelat lühistamata? Et normaalolukorras on U - kujulinse magnetraua magnetahel lühistatud läbi ankru "raud" südamiku, võtame ankru sealt magnetraua pooluste vahelt ära ja kohe  magneti magnetjõud (või mis iganes magneti tugevust iseloomustav suurus) väheneb oluliselt ... vb on asi väga lihtne ja tuleks lugeda mingit wikipedia magneti teemalist artiklit...no teada on, et magneti tugevust mõjutab letaalselt vibratsioon, löök, temperatuur ja vb veel midagi, mis meelde ei tule...
Võtsin riiulist M. Peteri raamatu "Das moderne Automobil" 1912, seal on peatükk "Magnetzündung", 73 lehekülge, tants ja trall käibki seal selle U - kujulise magnetiga magneetode ümber, aga mina paraku boschi keelt ei mõista ja silmadega üle libistades lihtviisil aru ei saa, millest juttu veeretatakse. Oli mul ka sama ajastu üks venekeelne autoraamat, aga sai aastaid tagasi natukeseks ühele ka toredale sõbrale laenatud, et ta saaks selle järgi mõne EW soomusauto valmistada...
Nii et praegu jääb nii nagu pikk ütles, magnetahel tuleb ära lühistada! Ja ma ei jaura mitte lihtsalt jauramise pärast nagu tavaliselt  Rolleyes , olen seda väidet ka varemalt kuulnud, aga ilmselt on see jutt tulnud ka Sinu, Toomase, kaudu, uurime edasi! Muidu on siin vahel ikka väga tarku mehi esinenud, igasuguseid välismaa graafikuid on üles pandud ja arusaamatute väljendite ja mõistetega enesestmõistetavalt minu jaoks keerulisi asju kajastatud, kas siis nüüd meil siin ühtegi hobuserauamagneti asjatundjat ei olegi? Sander, kuidas need poola ja tsehhi laadal hookus - pookust teevad magnetiseerijad tegutsevad, kas nad lühistavad mingil momendil magnetahela enne magmeetimisseadmesse asetamist ja pärast sealt võtmist, jah ega Sa seda muidugi ei tea?!  Sad 
Teemasse ka - need mõned üksikud magneetod ja magdünod, mis mul käest läbi on käinud, kõigil pole "kruvikeerajaga" katsudes komplekteeritud olekus erilisi magneetilisi omadusi olnud, kuidas sädemega lood on olnud, seda ei oska öelda. Kusagil mitte kodus vb on üks telefoni induktor U magnetitega, huvitav oleks seda Toomase magnetjõu kadumise asja praktikas kontrollida, aga ilmselt jääb se minust tegemata nagu ka kõik muu...
Vasta
#9

Otsisin poolakate visitkat, ei leidnud. Aga mul on andmeid, et foorumlane USSR4 ehk Silver saab magnetiseerimisega siinsamas hakkama.
Vasta
#10

Niipalju pean veel mainima, et ka löögid magneti pihta ei ole head. Varemalt olin kuulnud, et vanadel magneetodel olla ka mingil põhjusel magnet peale mingit tagumist kadunud. Ma kahtlustan seda, et vanemate magnetraudade koostis ehk on tänapäevasematega hoopis teine, sest ma ei ole kuulnud, et mõnel tänapäevasel magnetil oleks peale lööke soss välja läinud.
Kunagi sai siin proovitud taastada võrri magneeto kiilu auku augu täis keevitamisega. Vaat see pani ka magneti kaduma. Hiljem panin magneeto veevanni ja siis seal sai auk täis lastud. Midagi suurt head sealt välja ei tulnud aga asja ajas ära. Lihtsam on leida muid lahendusi...
Aga jah, siin oli ka mingi teema magnetiseerimise kohta ja tõesti sai seal ehk sama juttu aetud. Ei midagi uut!
T.
Vasta
#11

(05-06-2024, 08:58 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Kõige suurema põntsa panevad sellistele magneetodele asjatundmatud "restoraatorid-puhastajad". Nimelt selle magneeto magnetiseeritud hobuseraua igakordsel mahavõtmisel läheb magnet ühe kolmandiku võrra lahjemaks (võin numbrites eksida aga see ei muuda midagi). Selle hobuseraua mahavõtmisel on oma kindlad protseduurid! Seega tehke omale asi selgeks ennem kui lammutama hakkate! Parem on mitte eemaldada hobuserauda! Kui seda on vaja teha, siis tuleb ettevaatlikult libistada õhuke plekiriba hobuseraua küljele ja välja tõmmates lühistab harud plekitükiga omavahel. Plekitükki ei tohi harude küljest ära tõmmata! Et siis mängult proovida, et kas magnetit ikka on. Big Grin  Tagasi pannes lükkate hobuseraua oma kohale ja pleki saate ka kätte. Seega ettevaatust! Võite teha heale asjale suure vea külge!!!

Kui olete juba magneeto lammutanud puhastamiseks laiali, ärge palun imestage, et miks magneetost sädet välja ei tule...
T.
Ei tohi unustada, et seda tegevust tohib teha ainult täiskuu järgsel esimesel kolmapäeval ja aluspüksid peavad samal ajal pahempidi jalas olema  Big Grin
Ja see siin on tehnikafoorum  Rolleyes
EDIT: Magneeto probleemi lahendab ilmselt mähiste korralik kuivatamine (see võtab aega soojas kohas 24/48h vähemalt).
Vasta
#12

Hommik!
Jah, seda asja on siin tõesti ka varem arutatud ja harutatud, ka ksf! Raudpatsi magneedimehe kontaktid on kirja pandud
https://forum.automoto.ee/showthread.php...iseerimine

Ma ei tea, paljud siin mäletavad seda juttu .... vanemad läksid kodust välja ja ütlesid lastele - olge siis head lapsed, ärge pahandust tehke ja ärge herneid nina toppige! Ja tulevad vanemad õhtul koju tagasi ja kõigil lastel herned ninas! (peaks olema tõsijutt, räägitud kellegi tuntud inimese poolt TV - s või raadios?, isale oli lambist pähe tulnud seda hernejuttu mainida ja jutt läks nö viljakale pinnale).
Mul on siin üks Bosch FC1A (ei sobi FF magneti asendamiseks ja magnetit vb eriti polegi raua sees), pahan, kangesti tagaks magnetraua "puhastamiseks" maha võtta... kangesti tagaks millegi pärast, kohe kiusatus on ...
Vasta
#13

(06-06-2024, 08:47 AM)maaks Kirjutas:  Ja see siin on tehnikafoorum  Rolleyes
EDIT: Magneeto probleemi lahendab ilmselt mähiste korralik kuivatamine (see võtab aega soojas kohas 24/48h vähemalt).
24/48h võib ka liiga väheks jääda. Ma soovitaks pikemat aega või siis föönitamist vahepeal. Enda kogemusest tean, et nädal aega radiaatori peal kuivanud magneetost eraldus liigutamisel paar tilka kondentsvett, mis ilmselt ei leidnud umbsest korpusest väljapääsu.
Vasta
#14

(06-06-2024, 18:54 PM)Raudpats Kirjutas:  
(06-06-2024, 08:47 AM)maaks Kirjutas:  Ja see siin on tehnikafoorum  Rolleyes
EDIT: Magneeto probleemi lahendab ilmselt mähiste korralik kuivatamine (see võtab aega soojas kohas 24/48h vähemalt).
24/48h võib ka liiga väheks jääda. Ma soovitaks pikemat aega või siis föönitamist vahepeal. Enda kogemusest tean, et nädal aega radiaatori peal kuivanud magneetost eraldus liigutamisel paar tilka kondentsvett, mis ilmselt ei leidnud umbsest korpusest väljapääsu.
Soovitan veelkord lapsepõlves esivanema soovitusel võrride süütepoolide keetmist parafiinis-eraldub niiskus ja asendub isolaator parafiiniga.
Vasta
#15

East Highway OÜ Pärnumaal teostab magneetode magnetiseerimist, hiljaaegu sain sealt abi.


Vasta
#16

Tänan veelkord kõiki väärt info eest! Praegu panin ta kuivama. Aga pole eriti kuiv kuskil. Auto konditsioneer puhub päris kuiva õhku. Aga pole sellist autot kahjuks...
Vasta
#17

Hommik!
Õige tehnikamees taastab oma magnetid ise. Kõigepealt muidugi valmistab selleks vajaliku apparaadi, lisan pildi mille järgi seda saab teha, muidugi tarvis on ka prantsuse keelt mõista. Omal ajal oli täiesti kataloogikaup, mõnisada franki letti ja olid kohe üleküla mees ja lugupeetud inime...

   
Vasta
#18

Tere - tere!
See teema jäi meil kuidagi ikkagi poolikuks ja ka prantsuse keelt ei paista siin keegi peale ksf! Aavu tönkavat ...  Sad sestap lisan siia ikkagi ka eelpool viidatud magneetimsiaparaadi valmistamise õpetuse sm. Vardja ja Vannase raamatust "Noor elektrik", ERK 1952. 

   

Muidugi on elu ja teadus edasi arenenud ja pole vist vaja üksikutest plekitükkidest magnetsüdamikku koostama hakata, võiks kasutada näiteks 1 poolt nõukogude  TC (TS) trafo südamikust, no see U - kujulistest plekkidest koostatud südamikuga, teate küll. Antud õpetuses oli südamiku ristlõige 16 x 16 mm, kes oskab arvutab välja, näiteks ksf! Marko (või kui temagi ei oska, siis tal on veel oma deuz, kes ikka oskab), aga see on suhteliselt väike ja laste oma, meil siin aga on ikkagi tegijate voorum ja ma soovitaks võtta näiteks TC - 80 (südamik ca 20 x 30 mm) või lausa TC - 180 ( no need, mis  nõukogude lampidega värvitelekate sees olivad, teate küll!) trafo.  Cool
Nii et, jõudu tööle, mõõgad vööle!
Ja postitage siis siia ka pilte ning juttu oma (loodan, et peagi valmivatest) magneetimisaparaatidest, usun, et kõigil on huvitav lugeda!
Vasta
#19

Hea info. Tänud! Peab proovima tõesti....
Vasta
#20

Õhtust!
Kõik magnetiseerimishuvilised on kindlasti tänaseks juba omale seadmed meisterdanud ja magnetiseerivad usinalt, sestap polegi neil olnud aega siia tagasisidet toota...
Aga olen saanud hulga kirju (2 tk!). Ühes lugeja Holstrest küsis, kas ta võiks meisterdada endale sellise seadme vibropumbast "Malõš"? Veidi mõtiskelnud, vastasin, et mina vastu ei ole. Nagu teada, leiutasid ja valmistasid esmaeksemplarid asjadest, mida Issand Jumal ei jõudnud või ei pidanud vajalikuks selle esimese 6 päeva jooksul luua, enamasti vene pärisorjadest talupojad. Ja neil ei olnud ju erilist materiaalset baasi, sestap tehti kõik leiutised enamasti sõnnikust ja kepikesest/kepikestest, selle kohta on siiani vene keeles vastav väljend olemas. Ja hakkasin ma mõtlema, et läheks ka kergemat teed, on ju omal olemas nii sõnnikut, kui ka suures valikus erinevaid kepikesi... aga sellest allpool.
Teine kiri oli ilmselt Poolast ja sellest ma midagi eriti aru ei saanud, kuigi saatja oli püüdnud seda ilmselt googletranslationi abil kuidagi eesti keelde mugandada. Sain vaid aru, et jutt oli mingist magneetost, magnetist, Lodži bazaarist, et kui ma sinna tulen, siis alles näen või saan vms? ja veel sain aru, et kirjutaja oli mingil põhjusel nukker, iga teine sõna oli kurwa..., aga see selleks, võõras poola mure!
Niisiis, tegin oma magnetiseerija, versioon 1. Kuna menetlen viimasel ajal DRL lampide 250 W drosseleid (endise Türi Belesti laest erastatud), sest ka seal sees on ca 0,5 liitrit vaske ja veel ka paari küpsise jagu, siis tekkis mõte 0,5 liitrit vaske kasutamata jätta ja teha sellest magnetiseerija versioon1. Selleks tuli drosseli plekkümbris avada, haamriga täitekompaundi peksta eemaldamise eesmärgil ja eemaldada drosseli magnetsüdamiku pealmine "ike", mähiste otsad omavahel ümber ühendada (et magnetahela eri sammastel jookseksid mähise keerud eri pidi, mitte nii nagu drosselil või trafol, et mähised kumbalgi sambal on keritud "ühte pidi"). Toiteallikaks kasutasin nõukogude akulaagijat BA (VA) - 2, sel saab valida toitepinge 6 või 12 V aku jaoks ja seda pinget astmeliselt muuta. Katsun nüüd lisada 2 pilti, sest teatavasti räägivad 2 pilti siinsetele voorumilugejatele rohkem, kui kassi 5000 sügavmõttelist postitust kokku.
Lisan siia ka viite samast A-M voorumist drosseli kohta, kes tahab, vaatab
https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=54710

   
   

No midagi sellist siis... alguses proovisin 6 V - seade töötas väga hästi, vool oli normi piires, midagi 1 + A mis ka drosselile oli tehase poolt lubatud igikestvaks tööks. Saades saavutatud tulemusest innustust, läksin sujuvalt üle 12 V piirkonnale - seade töötas veel paremini!  Cool Vool küll oli liiga suur ja mähis hakkas vaikselt soojenema ...
Nagu pildilt nr. 2 näha, siis asusin ühte kõverat naelajurakat magnetiseerima, et jällegi ühendada meeldiv kasulikuga (nagu ma ikka püüan oma tegevuste juures saavutada).
Kokkuvõtteks võin öelda - seade sai ideaalilähedane, kõik töötab suurepäraselt, aga ... on üks väike aga, seade ei magnetiseeri mitte mu...midagi!  Sad
Nüüd küsimus teistele magnetiseerimismasinate valmistajatele ja muidu tarkadele (ksf! Maaks, Roomik, ja muidugi Marko!) - milles point, mida ma valesti tegin? Äkki oleks pidanud enne ehitamist manuaali lugema?  Rolleyes Ma muidugi homme konsumi juures uurin meestelt ka, mis nemad asjast arvavad ...

tervitades, Priit Leiutajate Näljakülast
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne