Mis auto see on? (eestimaised isetehtud autod)

Jäi silma selline kuulutus:
http://www.auto24.ee/used/1116208

(25-03-2012, 18:27 PM)Killer666 Kirjutas:  [Pilt: DSC00381.jpg]
Peaks olema Kalle Keele poolt ehitatud auto nimega Schleiz
Vasta

Siin mitu pilti Schleiz' i kohta .

https://www.allcarindex.com/auto-car-model/Schleiz/


vs
Vasta

Sigakurb...

Edit!
Kuna postitus:

Kurb...

oli liiga lühike, siis pidi komponeerima.
Vasta

Herbert Mäeotsa kuuekümnendatel ehitatud auto. Wartburgi mootoriga.Autole nime ei pandud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
   
Vasta

Lennuki pidurid ja invakäru rattad.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

(05-10-2018, 13:10 PM)Varblane Kirjutas:  Herbert Mäeotsa kuuekümnendatel ehitatud auto.

See on puhta kustom ju lausa. Kerekuju on nagu sectioned, tagatuled uputatud, ees custom iluvõre jne.

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta

Õhtust!
Müüdi hiljuti ostas ühte fotot
https://www.osta.ee/noukaaegne-kasitooau...50118.html
3 eurot nagu maast leitud!
Jutt juures oli selline :
"Riietuse ja stiili järgi pigem 50date lõpu foto, ilmselt on tegemist 3 rattalise isendiga, mootoriks võiks olla IZ 350 vms. jõuallikas. Mõned paljuelanud härrad isegi mäletavad seda autot, aga fotomaterjali ise netist ei leidnud. "
"Mõned paljuelanud härrad", need olen mina ja ksf! Illi123, st Türi Vanaratta Seltsi juhtvigurid. Saatis müüja mulle eelnevalt selle autu pildi koos teise asja fotoga ja küsis kommentaari, et mida tavainimesed arvavad? Mina oskasin kohe kosta, et see on roheline 3 - rattaline auto!
Millalgi ca XX sajandi 60-ndate lõpus -70- ndate alguses õnnestus mul tavapärase igapäevase reidi käigus Rapla Jaama kaupluse piirkonnas fikseerida antud sõiduaparaadi saabumine Türi suunalt ja siirdumine mööda Viljandi maanteed Rapla keskuse poole ja seda mitu korda ( 2 x !).
Menetledes seda nähtust ca 50 aastat hiljem ksf! Illi123-ga selgus, et ka tema oli sellisest sõiduriistast teadlik ja oskas isegi öelda, et seda aparaati kutsuti "Kilpkonnaks". Rohkem ta midagi mõistliku kosta ei osanud, no arusaadav, mida sa ikka lapselt kuulda loodad, on ju Illi123 minust üle aasta noorem.
Aga vb oskab keegi siinsetest noortest tegijatest ksf!-dest midagi enamat lisada, igatahes ei Rapla ega ka Türi päritolu see automobiil ei olnud. Lisan pildi ka
   
Vasta

Ma julgeks arvata, et eelmise aasta lõpul või veel selle aasta alguses oli see taies müügis. Kas oli mõni facebooki grupp või oli mõnes klassikalises ostu-müügi portaalis.
Vasta

Neil autodel oli vist pesa lähikonnas, leidsin veel ühe dokumenteeritud eksemplari:

https://www.instagram.com/p/CeG9WB5sKo4/

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Mulle tundub, et sarnase liikuri valmistamise joonised/juhised olid ühes varajases ajakirja Tehnika Molodezi või Modelist Konstruktor numbris. Sealt ka sarnaste masinate erinevatesse geograafilistesse punktidesse ilmumise saladus.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

Tere keskhommikut!
Kajastan nüüd veidi legendaarse türi meistrimehe Uno Veebergi valmistatud autosid. Esimese omatehtud auto kohta on Uno ajakirjanikule rääkinud järgmist:

Asi sai alguse vajadusest. «Ju ma polnud piisavalt punane. Seega, autoostuluba mulle ei antud, kuid sõita oli vaja,» selgitab ta. «1950ndate lõpus nägin Pärnus isetehtud autot ja tekkis kohe tahtmine. Poes oli müüa ahjuplekki, tuttava majaehitaja käest sain roovlatte, Türilt võitööstusest katlale mõeldud torusid. Neist tegin robustse redelraami, aretasin selle alla sillad ja jõuallikaks läks mootorrattale IŽ mõeldud mootor. Nii ma plekist masina kokku sättisin ja sellega sõitsin.»

   





Tsitaat on pärit "Järva Teataja" pikemast, ohtrate fotodega artiklist, mis kirjeldas Uno meisterdamisi ja leiutamisi, soovitan lugeda, millegi pärast on jutt tasuta ja vabalt loetav!
https://jarvateataja.postimees.ee/term/6...no-veeberg
Vasta

Siin teema alguses ja ka hiljem on olnud juttu Türi - Paide kollasest, punasest ja valgest autost. Pildid, nii palju , kui neid oligi, on kadunud. Lisan siia 2 pilti, ühel on pooleli olev masin koos Unoga, teisel siis see "kollane". Punane peaks ka Türil veel alles olema, kui ma just ei eksi..

   

   
Vasta

No nii, ühe posti saan veel teha ja teen ka ...

Pisuhänd. 
Ka selle müüs Uno maha ja järgmine omanik kavatses sellele 2108 mootori installeerida. See auto on vist ka kusagil mingil kujul alles...

   
Vasta

Minu Tallinna naabrimees ehitas endale 70date alguses ka ühe “kollase kkoletise”, mida ise Prussakaks kutsus. Olen seda sòidukit korduvalt köie otsas koju lohistanud. Alguses oli sellel peale pandud lubatud 750 cc, hiljem juba Zapaka mootor. Veel 80datel sõitis sellega, kuid hiljem andis alla ja ehitas aianurka oma Prussakale kasti ümber. Olin tunnistajaks, kui palju aastaid hiljem eakas naaber selle evakuaatoriga utiili saatis.
Foto leidsin kunagi mingist vene mototehnika saidilt, kus naabrimees mööda toonast Kingissepa tänavat tööle sõitis. Mees meisterdas veel kõrges eas oma lemmiklooma jaoks jalgrattale külgkorvi ja sai selle eest ka mingi preemia. 
Vabandan, kuid pilt osutub ikka liiga  suureks ja jutu kinnituseks lõikasin kogu ajastu nostalgia ümbert ära.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Tere õhtust!
Jätkan ikkagi Uno Veebergi autodega, järgmine sõiduk oli "Taksikoer", vist oli Irbiti tsikli mootoriga, mis tehtud vesijahutusele ja vist just selle auto valmistamisega Uno leiutas (töötas välja valmistamistehnoloogia) türi valuvelje ja neid valusaid velgi siin ikka omal ajal tehti, nii et vähe ei olnud (igaks juhuks täpsustan, et mitte Uno ei tootnud neid velgi, vaid tööstusspionaaž oli ka juba tollal, nõukogude võimu õitseajal Türil täiesti olemasolemas. Näiteks Uno ja Paul P välja töötatud Žiguli nukkvõllide taastamist praktiseerisid praktiliselt kõik EPT treialid, nii mõnigi eramu ehitati selle tegevuse teel teenitud raha eest, ainult sm. Saarup ei läinud seda teed ja deklareesri, et "teise mehe leivakotti tema situma ei hakka"). Juba EPT aegadel, ametlikult näiteks juhataja volgale, siis muidugi ka Paide KGB ülemal oli neid hädasti vaja jne, selle ametliku tegevuse kõrval toimus veel mitteametlik tootmine , kümnetes ja vb ka sadades kordades suuremas mahus, hiljem juba OÜ Mewitep nii koduturule kui ka üle lahe läksid koormad ...
Aga Uno "Taksikoer" on Maanteemuuseumis kõigile vaatamiseks ja kui on masina kohta küsimusi, siis ksf! Honkomees vb saab vastata, muidugi, kui tal uue moobiltelehvoni otsingute kõrvalt aega juhtub üle jääma....

   

   
Vasta

Tere!
Edasi tulid juba moodsad ajad ja igal noorel nokalgi sai olema juba kasvõi kümme autot ning erilist mõtet neid valmistada enam ei olnud, seda enam, et oli asju, mille valmistamisel oli veel praktiline mõte ja Uno neid ka valmistas...
Aga siis millalgi tuli uus mood - mopeedauto mood! Ma küll täpselt enam ei mäleta, aga arvan, et Uno oma viimast autoprojekti kavandades ja teostades pidas sihtgrupina silmas oma noori järeltulijaid.
Niisiis, Uno asus tegutsema, kõigepealt nagu ikka, valmis autokere savimudel

   
   

Ja selle mudeli pealt tehti juba poolekskäiv vorm, mille sisse oleks tulnud mopeedauto kere "kleepida"

   
   

ning mudel peksti suure haamriga puruks, nii et järgi jäi ainult hunnik savi, mille pilti ma ei hakka siin näitama ning veidi puupilpaid pliidi alla panekuks ...
Ja kahjuks sellega tolle mopeedauto ehitamine lõppes, kuna tekkis selline arvamus, et seda autot tänavalegaalseks poleks lihtviisil saanud vormistada ja motivatsioon kadus nagu ka eelpool viidatud ajaleheartiklis kirjas oli.
Kerevorm aga peaks jällegi Türil veel alles olema, sest siin on veel peale minu ka mitmeid teisigi mehi, kellel "kõike alati vaja on"
Vasta

Õhtust!
Eks Türil ehitasid ka mõned teised mehed peale Uno autosid. Üks masin ootab siin nukralt oma lõppu või automaksu praegugi, 1972 valminud "väike volga", mille pikeim reis viis sõitjad Sotši, seda siis hulga aastaid varem, kui sai aktuaalseks küsimus "kellele kuulub Krimm?"
Lisan 2 pilti, mis on ksf! Illi123 poolt jäädvustatud, millalgi vist panin juba voorumisse sellest autost mõned fotod, aga vahet pole, keegi nagu nii ei mäleta ja pildid kadunud ammugi...

   
   
Vasta

(13-06-2024, 22:18 PM)kass Kirjutas:   1972 valminud "väike volga"

Kas see auto sündis hoopis Mossena?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(13-06-2024, 23:03 PM)Marko Kirjutas:  
(13-06-2024, 22:18 PM)kass Kirjutas:   1972 valminud "väike volga"

Kas see auto sündis hoopis Mossena?

Tänan küsimast! Mina autosid ei tunne ja mulle meenutab see aparaat välimuselt pigem GAZ 24 autot. Samas olles ise ka praegu ühe Iževski autotehases valmistatud liikuri omanik, siis tuleb ilmselt nõustuda, mõlemal isendil on 4 ümmargust ratast, ees ja külgedel ning taga on läbipaistvad klaasid, minu autol on küll uksi rohkem, aga mina ei hakka õela inimesena küll kedagi ega midagi süüdistama, kui tal on midagi vähem, kui teistel!  Toungue 
Nii et vb on tõesti tegu sünnipärase mossemobiiliga, mis mootor tal on, ma isegi ei tea (aga saan teada), rehvimõõt võib ka olla väiksem, kui 13", seda ka täpsustame, aga mitte täna ega ka mitte homme. (Ma tavatsen niimoodi ka ukraina ja muidu venekeelsetele töökaaslastele öelda - ...da, no ne segodnja ja nemad juba oskavad lisada - no i ne zavtra! väike nali ka teile siia nö elust enesest...)
Vasta

(13-06-2024, 23:03 PM)Marko Kirjutas:  
(13-06-2024, 22:18 PM)kass Kirjutas:   1972 valminud "väike volga"

Kas see auto sündis hoopis Mossena?

Tere!
Tegin täna konsumist tulles espetsiaalselt väikese ringi "väikese volga" juurde, et menetleda selle aparaadi taktikalis - tehnilisi andmeid ja lootuses ehk leida ka veidi taarat , ühesõnaga oli plaan siduda meeldiv kasulikuga ...
Mis siis õnnestus välja selgitada - 
1. Taarat ei ole
2. Automobiili rehvidele on kirjutatud 6 x 10, ilmselt mingid nõukogude põllumajanduslikud adra vms rehvid
3. Autol on päramootor ja esimesel pildil on isegi tagaaknast näha, et paistavad 2 metallümbrisega "piipu" ja need ei ole mitte suitsetamise piibud. Nii et masinat lükkab edasi arvatavasti IŽ Jupiteri mootor, vaevalt, et see Jawa oma on. Salongi esiosas on zapaka bensiiniahi salongi kuumaks kütmiseks. Mis sillad, mis klaasid ees ja taga, mis stanged - mina ei tea, aga ukse käepidemed võivad küll Moskvitši omad olla ... seega Markol jälle õigus, ju ta üks moskvits on!
Auto on veidi käest lastud ja ilmselt sellises olukorras ei sõida ta enam ei Sotši ega Putši ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne