Ikka ja jälle seda automaksu!

Lihtsale talupojale arusaadavas keeles: vara maksustamisega maksustatakse just "rikkaid", sest nemad on need, kas käibe- ja tulumaksu maksmisest jokk skeemidega kõrvaje hoiavad. Piltlikult, sõidavad oma "OÜ-tatud X5-ga" ja lasevad vaikset vilet. Nüüd kui tuleb mootorsõidukimaks ja (suurem)maamaks jääb vile ehk vaiksemaks ja G-d, X-id, Q-d ja "cayennid" asenduvad ehk mõistlikuma sõidukiga ...
(räägib eht eestlaslik kadedus, mis muu  Big Grin )
Vasta

(14-06-2024, 12:00 PM)Jesper Kirjutas:  Oleks see maksuküür siis tegeliku palgatasemega kuidagi sünkroonis, aga see ülaltoodud 2000€ säästu tekib juba keskmise palga juures
2000 eurot netosäästu aastas maksuküüru kaotamise tõttu ei teki mitte ühegi palgataseme juures.
Vasta

Seadusliku rahalise karistuse ähvardusel sunnitakse nüüd Eesti elanikke oma vanu masinaid koski saatma või muul moel registrist kustutama?
Kas nüüd viimase versiooni järgi sõidukid, mille staatus on "Sõiduk kantakse registrisse peale tehnoülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist" on samuti maksustatavad?
Mina aru ei saa, mis krt toimub? Kohustuslik kindlustus on. Kui sõidad, siis maksad. Kütuse- ja elektriaktsiis on. Mida rohkem sõidad, seda rohkem maksad. Nüüd tuleb automaks, mis täidab lünga - kui ei sõida, siis maksad ikka.

Kui kellelgi on infot, kui palju prognoositi automaksust laekuvat tulu 2025. aastaks, pange siia kirja. mõne aasta pärast hea vaadata.
Hea ka teada teisi numbreid nagu automaksu IT lahenduse ja maksukogumise süsteemi väljatöötamise hind ning edasised, iga-aastased püsikulud lihtsalt selleks, et saaks koguda uut maksu.
Võtame nüüd kanasoolikad, klaaskuulid, seapõrnad jt. abivahendid välja ning hakkame ennustama, mis maks tuleb järgmisena?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(14-06-2024, 12:29 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(14-06-2024, 12:00 PM)Jesper Kirjutas:  Oleks see maksuküür siis tegeliku palgatasemega kuidagi sünkroonis, aga see ülaltoodud 2000€ säästu tekib juba keskmise palga juures
2000 eurot netosäästu aastas maksuküüru kaotamise tõttu ei teki mitte ühegi palgataseme juures.
Jah, tõepoolest korrektne number on 1726.56 - seega maksimum on 34,5 vanaautot 40 asemel (ma peast kirjutades arvasin, et miinimumpalk ja tm-vaba miinimum on juba ära võrdsustatud, aga tundub et siiski mitte). Keskmise palgaga veidi vähem, aga rohkem täpseid numbreid otsida ei viitsi, jutu mõtet see ei muuda ja täpne olles me veel ei tea ka 2025.a. keskmist palka.
Vasta

(14-06-2024, 12:00 PM)Jesper Kirjutas:  Ma ei tea, minuarust pole midagi demotiveerivamat kui sissetulekute kõrge maksustamine - olgu muuga kuidas on, kui raha on minu käes, siis ma saan ise reguleerida, et kas osta veini või mingi järjekordne ront garaažinurka ruumi tolmu koguma või kütust ringi paarutamiseks või jalgpallipileteid või mida iganes muud rohkem või vähem olulist.
...
Vot ma ei tea, mu arust on varamaksud täiesti demotiveerivad - mina olen oma väikese palga juures kokkuhoidlik, pole elus kordagi lõunamaareisil käinud ja kõik puhkused oma majapidamises tööd teinud ning soetanud endale vanaduspõlveks auto(d) (maa vms), maksnud soetamisel Eesti riigile makse ja siis tulevad mu vara maksustama. Samas see, kes on kogu oma kõrge sissetuleku kord kvartalis väljamaale lennates ja kõrtsides maha laristanud, teda ei maksustata (või täpsemini on ta oma maksud jätnud võõramaalastele). Äärmiselt ebaõiglane, maksustada tuleb tulusid ja korrektselt ning astmeliselt kuid majanduslikku initsiatiivi mittepärssivalt.
Vasta

(03-06-2024, 00:00 AM)honkomees Kirjutas:  
(14-05-2024, 06:40 AM)honkomees Kirjutas:  
(13-05-2024, 11:31 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  ...
Postimehe kalkulaator on uus, pirukamosse aastamaks on nüüd 50 EUR, see roheauto näitab veel vana.
... nüüdse järgi vanal 115 ja uuel 848  Sad , rohkem kui kuupension. ...
Nüüd ka roheautol uus kalkulaatori variant ja selle järgi hoopis teised numbrid, palju väiksemad.

Kas on ka mõni kalkulaator, mis praeguse seaduseprojekti järgi tõeselt arvutab selle maksu suuruse?
noh, seadus on läbi koputatud, kas keegi oskab ka korrektse kalkulaatori juhatada? Mul POSTIMEHE järgi tuleb 3 auto summa üle 1000 ja ROHEAUTO järgi pisut üle 300 !!!
Tahaks mingit selgust, et hakata vastavaid liigutusi tegema ... millise autoga mismoodi toimetada.
Vasta

(14-06-2024, 12:51 PM)Jesper Kirjutas:  
(14-06-2024, 12:29 PM)Peeter2 Kirjutas:  
(14-06-2024, 12:00 PM)Jesper Kirjutas:  Oleks see maksuküür siis tegeliku palgatasemega kuidagi sünkroonis, aga see ülaltoodud 2000€ säästu tekib juba keskmise palga juures
2000 eurot netosäästu aastas maksuküüru kaotamise tõttu ei teki mitte ühegi palgataseme juures.
Jah, tõepoolest korrektne number on 1726.56 - seega maksimum on 34,5 vanaautot 40 asemel, keskmise palgaga veidi vähem, aga rohkem täpseid numbreid otsida ei viitsi, jutu mõtet see ei muuda.
Lisa arvutuskäik. Oravate endi veebilehel olev kalkulaator selliseid numbreid ei anna.
Vasta

Ilma ennustamata võin öelda, et järgmine maks on kinnisvara maks. Ehk on sul vaja 3 kinnisvara, saad ühega ka hakkama.
Vasta

Okei, mul on peas sassis juba kõik need muudatused ja millal üks või teine pidi või ei pidanud kehtima hakkama. Keskmise palga 1900€/kuus saajale jääb aastas rohkem kätte 1200€, ehk 24 autot, mulle mõni vähem. 

40 oligi liiga ilus, et tõsi olla, aga põhimõte jääb ikka samaks, pead olema kas väga madala või väga kõrge palgaga, et enam-vähem mõistuse piiridesse jääva rondikollektsiooni (ups, lootustandvate hobiautoprojektide ikka) pidamine neid kahte maksumuudatust koos vaadates järgmisest aastast kallimaks läheks.
Vasta

(14-06-2024, 12:43 PM)isandpauk Kirjutas:  Seadusliku rahalise karistuse ähvardusel sunnitakse nüüd Eesti elanikke oma vanu masinaid koski saatma või muul moel registrist kustutama?
Kas nüüd viimase versiooni järgi sõidukid, mille staatus on "Sõiduk kantakse registrisse peale tehnoülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist" on samuti maksustatavad?
Mina aru ei saa, mis krt toimub? Kohustuslik kindlustus on. Kui sõidad, siis maksad. Kütuse- ja elektriaktsiis on. Mida rohkem sõidad, seda rohkem maksad. Nüüd tuleb automaks, mis täidab lünga - kui ei sõida, siis maksad ikka.

Kui kellelgi on infot, kui palju prognoositi automaksust laekuvat tulu 2025. aastaks, pange siia kirja. mõne aasta pärast hea vaadata.
Hea ka teada teisi numbreid nagu automaksu IT lahenduse ja maksukogumise süsteemi väljatöötamise hind ning edasised, iga-aastased püsikulud lihtsalt selleks, et saaks koguda uut maksu.
Võtame nüüd kanasoolikad, klaaskuulid, seapõrnad jt. abivahendid välja ning hakkame ennustama, mis maks tuleb järgmisena?
Nu lupardid lootsid 240 miot kokkuriisuda. Ma julgeks ennustada ehk veerandit sellest unistusest realiseeruvat. Varuosaautod liiguvad sujuvalt fantoomiostjate hingekirja. Kuna paar õlekõrt on veel jäänud, siis pole joonelt läti keha ostma tormanud aga vähemalt on see lahendus laual, kuidas oma säilitamiselekuuluvat vara turvaliselt röövregistrist päästa. Perspektiivseks roheeesmärke toetavaks 50 eurise aastamaksuga argikulguriks omastasin vana, raske, tõukurvarrastega bensujoodikust v8 ja nelikveoga käraka, enne täiendavate koormiste jõustumist võtan ilusti viisakalt arvele ja puha, seniks saab rahulikult PROOV numbriga lidiseda (kindlustusele pole veel pätibande suutnud käibemaksu otsa keevitada, sestap ei tunne põhimõtteliselt kahjatsust teisele ettevõtjale tavakindlustusest suuremat raha maksta). Ja edaspidi tangin seda piiritaga, kuna käibeka saab tagasi ja meil kütuseaktsiis niiehknaa teedevõrku ei jõua.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(14-06-2024, 12:00 PM)Jesper Kirjutas:  Ma ei tea, minuarust pole midagi demotiveerivamat kui sissetulekute kõrge maksustamine - olgu muuga kuidas on, kui raha on minu käes, siis ma saan ise reguleerida, et kas osta veini või mingi järjekordne ront garaažinurka ruumi tolmu koguma või kütust ringi paarutamiseks või jalgpallipileteid või mida iganes muud rohkem või vähem olulist.

Oleks see maksuküür siis tegeliku palgatasemega kuidagi sünkroonis, aga see ülaltoodud 2000€ säästu tekib juba keskmise palga juures, ehk siis pmst riik jätab keskmisele Jussile 40 (vana)auto aastamaksu raha kätte ja küsib tagasi niimitme eest, kui neid tegelikult hingekirjas on.

Ega ma muidugi ei looda kellegi maailmavaadet ümber veenda, eks trükkige oma plakateid ja nimekirju ja asju, teil on see õigus ja ma olen sügavalt iga ihurakuni selle pooldaja, et teil oleks see õigus - lihtsalt kui tekib küsimus, et "miks ainult 17,5% hääletas/protestis/meeleavaldas", siis ülaltoodud arvutus on üks üsna levinud põhjus.
Maksuküür on omaette teema, aga sellest vast ei hakka siin arutlema, pealegi mõjutab see inimesi erinevalt. Küll aga ei saanud ma aru mis maailmavaadet esindab automaks?   Las need plakatid ja erinevad solvangud jäävad, mõtleme eelkõige maksule, et miks seda maksu on vaja? Miks automaksu.... mina pole tänaseni saanud sellest aru, näen kuidas see ajab inimesi tülli ja on osadele lausa ülekohtune. Kui on millekski raha vaja, siis kas ei tuleks seda siis otse küsida? Haridus või kaitsemaks näiteks?
Vasta

(14-06-2024, 12:00 PM)maaks Kirjutas:  Lihtsale talupojale arusaadavas keeles: vara maksustamisega maksustatakse just "rikkaid", sest nemad on need, kas käibe- ja tulumaksu maksmisest jokk skeemidega kõrvaje hoiavad. Piltlikult, sõidavad oma "OÜ-tatud X5-ga" ja lasevad vaikset vilet. Nüüd kui tuleb mootorsõidukimaks ja (suurem)maamaks jääb vile ehk vaiksemaks ja G-d, X-id, Q-d ja "cayennid" asenduvad ehk mõistlikuma sõidukiga ...
(räägib eht eestlaslik kadedus, mis muu  Big Grin )

Ei mõjuta jõukamat osa kuidagi - juurde tuleb võõramaise regnumbriga rendiautosid ja kuivõrd Eesti riik end järelvalves kehtestada ei suuda, siis midagi siin ei muutu. 

Linnaviletsuste saamatuse lappimiseks romuautodega võitlemisel said kõik lojaalsed kodanikud kammi turja. Ettevõtluspuudelisel palgasaajal pole valikut - maksa!

v6sa@1430 €... Hakkame optimeerima.

Nukker on eksida. Sad

Maitusel oli õigus...
Vasta

eks me kõik tea, et see "romuautode probleem" on täielik pseudo. 
Paarkümmend aastat tagasi vedeles linnades tänavatel ja majade ees neid romusid tunduvalt rohkem. Täna neid eriti ei ole enam. 
Samuti ka autode ise lammutamine on tunduvalt vähenenud.
Mõni üksik ummistab oma romukollektsiooniga tänavaäärt, aga sellega tegelemine on pigem KOV rida - vajadusel saaks ka sellele rangemad reeglid kehtestada.
Vasta

Seaduskuuleka kodanikuna olen nüüd natukene murelik riigi rahakoti  pärast.
Kõik algas sellest, et juhindudes uutest maksusuunistest, mille järgi ökoauto=hea ja kütuseröövel=halb, tegin kohe vastavad järeldused ja tegevused!

Kodusesse majapidamisesse oli jäänud ripakile 2 vana 4x4 bensiiniröövlit (2 ligi 20-aastast maasturit, noh). Aegajalt tegid nad raskemaid majapidamistöid käru vedamisega ja traktori asemel rajasid rada läbi lume.

Aga nüüd! Maksustamisnumbrid
osutasid selgelt, et nad ei ole enam soositud!
Ja pealegi, ministrid kogu aeg kiidavad, et see automaks on suunatud hoopis mingitele rikastele  ja et tavaline inimene seda eriti nagu maksma ei peakski. No selge siis! Uka-uka, mina prii! Kaua ma neid kütuseõgardeid putitan ja sätitan ning veel maksugi maksan - aeg neist vabaneda!

Viisiningi siis ühe röövli romulasse ja teise müüsin tuttavale lätlasele.

Alles tagantjärele hakkasin mõtlema, et kas ma nüüd äkki riigikassale liiga ei teinud säärase uljaspäisusega.

Nende kahe sõiduki eeldatav automaks oleks olnud 110+120€=230€/aasta.

Lisaks veel läks riigikassasse aktsiisimaksu kütuse pealt 0,56€/L, ehk summaarselt 560€ aastas. 

Ja nüüd siis kokkuvõttes riigieelarve hakkab kärisema!
Oodatava 110+120+560≈790€ tulu asemel on riigikassa laekuril edaspidi saadaval ainult 200€ aktsiisi, kui ma maasturi asemel ökoautoga mõned sõidud rohkem teen.

Ehk siis kassavoog minu poolt riigile on 4x väiksem kui prognoos lubas ja 2,5x väiksem kui ta seni oli!
Oh sinine sitikas! Võibolla jääb nüüd riigil midagi tähtsat tegemata? Ja äkki nad lasevad selle õnnetu riigikassa laekuri ka lahti, sest raha ei tule nii palju nagu ette nähtud oli ?! Ning kõike seda ainult minu ja teiste minusuguste udupeade pärast, kes vaid omakasu silmas peavad!

Kuidas see siis jälle nii läks... Vist ikkagi oleks pidanud mõtlema riigi rahandusele üldiselt!  Ei tohi tegutseda nõnda äkiliselt ja tormakalt ... Smile
Vasta

Tead, sa ei ole ainus, kes oma autopargist vähemvajaliku välja viskab. Juba põhimõtte pärast. Muidu võiks ju passatiront seista ja teha talvel mõned kiiremad ringid metsavahel, aga ei saa meelsust näitamata jätta.
Vasta

Paar teemakohast infokildu ette jäänud.

Mammutteemat läbi ei töötanud, aga ei meenu viidet, kus oleks reg nr järgi ja arvandmeid sisestamata tulevase koormise suuruse teada saanud:
https://www.roheauto.ee/et/automaksu-kalkulaator
Kusagil lõpupool pärast müügijuttu.

Siin T. Uibo (E200) väidab, et seadus läheb sügisel muutmisele osas, et peatatud registrikandega sõidukitele automaks ei rakendu. Olevat vastav kolmepoolne kokkulepe ja tänu sellele olid poolt hääletanud. Seepeale E. Keldo (ref) vingerdas saatejuhi konkreetsele küsimusele vastust andmata. Eks aeg näitab:
https://vikerraadio.err.ee/1609357927/re...-esindajad
alates 18:52
Vasta

(17-06-2024, 08:13 AM)margus61 Kirjutas:  ... Mammutteemat läbi ei töötanud, aga ei meenu viidet, kus oleks reg nr järgi ja arvandmeid sisestamata tulevase koormise suuruse teada saanud:
https://www.roheauto.ee/et/automaksu-kalkulaator
...
On Roheautole korduvalt viidatud aga minu autode näite puhul on see number ca 4 korda madalam kui Postimehe kalkulaatorisse andmeid sisestades.
Kokku olen leidnud 4 erineva numbriga uuendatud kalkulaatoreid, ühe auto näitel alates 131€ -848€ aastamaksuni. Tõde ei tea ...

Muide see Roheauto kalkulaator on tegelikult hoopis Scanhubi välja töötatud.
Vasta

Tubli President !
Vasta

(25-06-2024, 13:01 PM)hobiautod Kirjutas:  Tubli President !

https://www.delfi.ee/artikkel/120302970/...uulutamata

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Artiklit ka ikka lugesite või ainult pealkirja?
President kuulutaks selle seaduse täies mahus vastuvõetavaks kui vaid invaliididele tehtav soodustus ära kaotatakse.

Ehk siis ka viimane õlekõrs on katki.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne