Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Toodi mulle reanimeerimiseks üks minu jaoks tundmatu saag - McCulloch. Ilmselt veel mammutite ajastust. Ei ole sellist enne näppinud.Probleem oli selles, et bensiini vätab väga palju ja kusagilt nagu jookseb bensiini läbi. Käivitamine külmast peast ka raske. Huvitav aparaat. Karburaator kohe eriti huvitav.    
Vasakpoolne kolvi moodi asi on käivitusrikasti. Peale vajutades pritsib täiendava koguse bensiini segukoonusesse ja ka igale poole mujale. Ja sellest natuke paremal on reguleeritav segudüüs või peadoseerdüüs. Selle vahelt lendab ka bensiini igale poole. Esialgu on tegu, et bensiin karburaatorisse jõuaks. Hõrendus on hea ja püsiv, kuid bensiinipumba membraanid on üsna surnud. Kui bensiin on lõpuks karbussi jõudnud, siis läheb ka käima ja käib jubeda lörinaga. Karburaatorist pritsib iga liigutusega bensiini igas suunas. Lausa ujub kõik bensiinist. Ja kummalisel kombel vaatamata sellistele suurtele leketele, mootor isegi töötab ja läheb pöördesse. Ei suuda tuvastada karburaatori marki ja mudelit. Telliks ehk uued membraanid, aga niikaua, kui karburaator on tuvastamata (ja ka saag ise) , on keeruline midagi tellida. Jääb vist paremaid aegu ootama.             
 Õli ketile pumpamine toimub sellel sael käsitsi, käepidemest vasakul oleva nupu abil
Väike video ka:
https://www.youtube.com/watch?v=2GxKRqimV_s
Vasta

Mac 2-10 on selle sae mudel,karburaatorit kutsutakse nn. bullfrog sellel.

IZ-56 61a,IZ-ju2k 71a,Dnepr MT-9 74a
Vasta

Neid McCullochi mudeleid on väga palju ja 2-10 on väga sarnane. Pealmine kate siiski erinev ja karburaator peaks siis olema [Pilt: ecblank.gif]McCulloch 66503 with 2 mixture adjusting screws, natuke see karburaator erineb. Pigem on mudel Mac 2-10PS , kuigi ka see on natuke erinev. Ei tea täpset mudelit.  1-10 ka väga sarnane, aga karburaator ei sobi
Vasta

Bensiinist jälle.
Pikemat aega olin Aspeni kasutaja, oli kanku hind 16,- tundus pisut kallivõitu, aga noh liitrihind vaid 2X kallim tankla postihinnast. siis 22,- mis hakkas juba mõtteid liigutama. Kasutuses oli ka kohaliku brändi kirjadega kanku, millel eirnevus vaid hinnas.
Nüüdseks on hind juba 27,..€ pidasin kalliks ja võtsin tanklast, 95-t, lisaks margikohast 2T õli (LS ehk liiga suitsune?) normi järgi lisaks ja lõikama. Õhtul käisin poest läbi ja see 27 ei tundunud sugugi kallis. Tankla bensuga kaasnevad sinine suits, peavalu ja kipitavad silmad ,... Meenutasime aegu, kui AI-93-le sai lisatud 1/10-le "autooli" sest muid valikuid ei olnud.


Vasta

Soomlased on meiesuguste rikkurite kõrval ikka päris rotid:

https://www.bauhaus.fi/search/?q=Pienkonebensiini+
vs
https://www.bauhaus.ee/search/?q=alk%C3%BClaatbensiin
Vasta

Kohalik tehnikapood pakkus täie raha eest tundmatu kaubamärgiga 5l kanistrit, mis kirjade järgi pidada ka alkülaat 2T olema. Mustast pehmest plastikust kanku oli (soojast??) nii ümmarguseks paisunud, et püsti ei püsinud. Mis seal alles võis olla, ei hakanud katsetama.


Vasta

Paisuvad ka oranzid asbeni kanistrid kui neid päikse käes hoida.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(19-07-2024, 10:38 AM)tõnn Kirjutas:  Paisuvad ka oranzid asbeni kanistrid kui neid päikse käes hoida.

Ka suht tihedas (poola laudis) laudkuuris hoides läheb aspeni kanku punni ...
Vasta

"Aspeni" teemla võiks siis suuremad kasutajad korporatiivostu teha kuskilt. Tundub, et suurema koguse puhul võiks kanistri hinna 10-12€-ni saada. Jajah, kes võtab teha ja kes vastutab vms...

Do'nt panic
Vasta

See oleks küll hea, mina võtaks kohe 20L kui keegi pakuks hea hinnaga.
Vahet pole kas õliga või ilma.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(18-07-2024, 22:21 PM)hulgus Kirjutas:  Bensiinist jälle.
Pikemat aega olin Aspeni kasutaja /.../
Tankla bensuga kaasnevad sinine suits, peavalu ja kipitavad silmad /.../

Kui sul saag on timmitud töötama Aspeniga siis tankla bensiini kasutades tuleks ka karbussi reguleerida muidu suitsebki ja köhib ja läkastab. Ja ka vastupidi. Mul on timmitud töötama 98+LS segu, panen Aspeni sisse käima läheb aga tühikäiku ei hoia sureb välja.
Vasta

(20-07-2024, 06:08 AM)robvill Kirjutas:  Kui sul saag on timmitud töötama Aspeniga siis tankla bensiini kasutades tuleks ka karbussi reguleerida muidu suitsebki ja köhib ja läkastab. ...

Mida vanem ja kulunum on karbu, seda tundlikum kütusele ja seda olulisem on akf! robvilli märkusSmile Aga ma julgen arvata, et akf! hulgus ei pidanud silmas mitte sae läkastamist, vaid saagija tundeid.

Tanklakütuse lebra ei võta siiski ükski reguleering ära. Personaalne, möönan.
Vasta

(19-07-2024, 16:31 PM)giordanobruno Kirjutas:  "Aspeni" teemla võiks siis suuremad kasutajad korporatiivostu teha kuskilt. Tundub, et suurema koguse puhul võiks kanistri hinna 10-12€-ni saada. Jajah, kes võtab teha ja kes vastutab vms...
Sai ka hing täis tänaste hindade peale, veidi uurisin ja liigutasin asju.
Niipalju kui ette jäi - toodetakse Soomes ja kohe 5l kankudesse. Suuremas taaras pole võtta, et ise oma tühjad kankud täis villida. 10€ tundub veidi utoopiline, aga 12 võiks täitsa olla Soomes tehases ilma km-ta mõnele suuremale edasimüüjale.
Tegutsemisest niipalju, et hinnaga 19.50 (km-ga) 5l kanku saab igaüks osta Tallinnas Mustamäelt https://becky.ee/
Kuna selle hinnaga ei jää möldril näpud pea üldse jahuseks, siis kodulehel üleval esialgu ei ole, püsikliendi soodustusi ei tule, postiga ka ei saada, ise peab järel käima, kes tahab. Alusetäis tuli võtta, vaatame mis saab ja paljuks jagub. Täpselt selline toode peaks olema: viide.
Vasta

Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb vist alustada sellest, et kaubavahetuse käigus sattus minu kätte selline triikrauda meenutav saag, nagu Stihl 020 AVP Super. Tänan selle eest Toomas T. Talujat. Saag oli esialgu muidugi surnud mis surnud. Ainus elumärk oli see,  et küünla avast viskas jubedalt palju bensiini välja, kui starterit sikutada. Oli selge, et viga tuleb otsida karburaatorist. Kuid selle kätte saamine oli üllatavalt keeruline. Sellel mudelil tuleb sae korpus üsna pulkadeks võtta, enne kui karburaator paistma hakkab.  Ja paar kavalas kohas olevat kinnituskruvi teevad selle töö päris põnevaks. Õnneks olin kunagi ammu sellist saagi näppinud ja tulid kõik kruvid meelde. Karburaator on silindri küljes kummilõdviku abil ja otse karburaatori külge läheb bensiinipaak, voolikut vahel ei ole, üksnes pisike ühendusmuhv. Karburaator on üldiselt igasuguse tava-loogika vastaselt ehitatud, aga kui asi selgeks saab, siis ei midagi keerulist. 
   
See parempoolne vasest toruke on paagi ühendusmuhv ja sellest natuke vasakul olev must voolik on vaakumtoru. Üldiselt võiks need nagu vastupidi olla, aga sellel karbussil on siis niimoodi. Paagisisene voolik ja karburaatoriga ühenduses olev kummiotsik olid katki, karburaator vajas remindikomplekti. Ja Baseilost ma need asjad sain, voolik 4€ ja remondikomplekt 16€, kaks päeva ootamist ja kohal nad olidki. Kiire montaaž ja väike karburaatori reguleering ning tööle see vigur hakkaski. Töölooma temast ei saa, aga õunapuu oksi kannatab lõigata küll. Põhjagaasiga pöörded ujuvad päris palju. Siduri vedru on väga lõtv ja ketti veab kaasa ka väga väikestel pööretel. Mind paneb natuke imestama see, et nii vanale saele sain jupid väga lihtsalt ja kiiresti kätte.


https://www.youtube.com/watch?v=iLh2YqcHIKQ
Vasta

Lisan veel niipalju, et üldiselt peaks sellel sael olema Tillotsoni karburaator või siis Walbro WA1D. Aga minu omal on millegipärast Walbro WA86D. Varuosade kataloog sellel mudelil sellist karburaatorit ei näita, aga jupid said õiged tellitud ja kõik toimib. Jõhvi Baseilot tuleb igatahes kiita.
Vasta

020AV on väga tegija saag, sel ajal tootis Stihl ainult profi riistasi (endalgi selline relikt riiulis seismas) Mul on ainult tagumise käepidemega. Olen otsinud doonorit "triikraua" sangaga, aga pole siiamaani veel trehvanud. Kas sinu omal ketipidur on? (Äkki alates 72 aastast tulid ketipidurid varustusse?)
Vasta

(02-08-2024, 00:23 AM)Sax Kirjutas:  020AV on väga tegija saag, sel ajal tootis Stihl ainult profi riistasi (endalgi selline relikt riiulis seismas) Mul on ainult tagumise käepidemega. Olen otsinud doonorit "triikraua" sangaga, aga pole siiamaani veel trehvanud. Kas sinu omal ketipidur on? (Äkki alates 72 aastast tulid ketipidurid varustusse?)

Jah, on ketipidur. AV mudel on ülemise  ja AVP tagumise käepidemega. Mina AV-d ketipiduriga ei ole näinud.
Vasta

Kas saehuvilisel härrastel on huvi ka vene saagide vastu? Keldrit tühjendades ilmusid välja teadmata korras kuid esmapilgul komplektsed saed - üks bensiiniga, teine elektriga. Huvi korral uurin täpsemalt ja saan ka pilti teha. Ebahuvi korral.... teadagi mis.
Vasta

(06-08-2024, 02:54 AM)Mahno Kirjutas:  Kas saehuvilisel härrastel on huvi ka vene saagide vastu? Keldrit tühjendades ilmusid välja teadmata korras kuid esmapilgul komplektsed saed - üks bensiiniga, teine elektriga. Huvi korral uurin täpsemalt ja saan ka pilti teha. Ebahuvi korral.... teadagi mis.

Ei ole sugugi kindel, et mul huvi on, aga huvi võib tekkida kui pilte näen.
Vasta

Kaua tehtud, hästi tehtud. Pildid siin:Saed

Kel aeglane internet, siis saage 3:
Elektriline ketassaag IE-5107 (slaavi tähed)
Bensiiniga kettsaag Taiga-2/4
Elektriline kettsaag loetamatu etiketiga.

Kõik rasked kui pommid, töö tegemiseks stahhaanovlastele vaid.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne