Kubotale mururehvid jms põlve otsas näpuharjutused
#1

Tarvis oma aja ära elanud põllumajandusrehvide asemel väikesele kubota l1-215 (ca 1000kg rauda) alla mururehvid saada. Originaalsed tagaveljed on 22", selles mõõdus sobivat mururehvi ei leidnud. Mõistliku laiuse ja sobiva kõrgusega maasturi rehvi ka mitte. Leidsin 11.2-20, mis on välismõõdult just õiged, aga velg peab olema 20". Sellest ka vajadus põlve otsas 20" velg tekitada.

Toorikuks sai unimogi sobivas suuruses veljerõngas (20" läbimõõtu, 10" lai), sisse lõikas hea inimene 10mm metallist (originaalvelje vastav detail on 6mm paks, kuid pressitud kenasti kumeraks) vajalikus mõõdus ketta. Paksus sai võetud suurem, et kompenseerida tugevuse vähenemist ruumilise kuju puudumise tõttu. Lisaks tuginedes teadmisele, et ka bellarussi esivelg on 10mm paks, aga kannatab oluliselt suurema traktori koormuse ära. Koledad keevitused tegin ise - ilus ei ole, aga sisetunde järgi ära ka ei lagune.

Töötasin primitiivselt: panin veljerõnga sirgele aluspinnale (osb leht). Keskele panin kolm kanalisatsioonitoru vajaliku pikkusega juppi, nende peale velje sisemine ketas. Tsentreerimiseks kasutasin nelja hambatikku. Punktisin kokku, kruvisin traktori külge ja kontrollisin. Viskamine mõlemas suunas jäi minimaalne. Edasi keevitasin kahelt poolt kokku.

Selline ta sai:
https://drive.google.com/file/d/1P-H4r32N2Y1mu9o5ZT0fQp-GlUWfZXzU/view
https://drive.google.com/file/d/1M1vTL1r...YaXPv/view

Edasi on plaan värvida rilaki kahekomponentse värviga kodustes tingimustes originaalisarnaselt beeziks.

Mõõdud laserlõikuse jaoks (moog võru jaoks):

Välisläbimõõt 437mm
Keskava 110,5mm
Poldiava 16,8mm
Poldiring 6x150mm

Mulle endale tundub, et nii väikse masina alla on tegemist piisavalt tugeva rattaga, aga olen avatud muudele arvamustele ja (tugevdamise) soovitustele.
Vasta
#2

Selle kuni paari tonni alla on hea küll.

Pole uued tehaseveljed traktorite all millimeetri pealt sirged ühti. Nii mõnelgi viskab pöid (võru) sentimeetri jagu kõrvale ja pool üles. Vaevalt Sul rohkem laperdas.
Vasta
#3

(03-07-2024, 08:37 AM)v6sa Kirjutas:  Selle kuni paari tonni alla on hea küll.

Pole uued tehaseveljed traktorite all millimeetri pealt sirged ühti. Nii mõnelgi viskab pöid (võru) sentimeetri jagu kõrvale ja pool üles. Vaevalt Sul rohkem laperdas.

Mul laperdas suurusjärgus alla 3mm. Kuni 15kmh liikuvale asjale hea küll.
Vasta
#4

Ratastega ühel pool, prooviks nüüd originaalse TZ käru ka kallutama teha. Originaalis on tal kallutusteljeks tagasild, mistõttu ei kalluta ta oluliselt rohkem, kui keskmine tiki treiler - tagumine serv läheb vastu maad. Kandejõud on paberite järgi 1 tonn, reaalselt üle 2 tonni väga peale ei mahu Smile

Originaalraam on ümarast torust 80x5.

Esialgse mõttena tegin postitusele lisatud joonise. Vabandan, pole selle ala inimene, ma ei osanud päris kõiki detaile joondada ja pole päris sirge tegelikult kõik. Endapoolsed lisandid said kandilisest torust 80x40x4 ja 80x80x4. Joonis on lihtsustatud st nurkadesse kolmnurksed tugevdused on planeeritud, aga ma ei hakanud neid hetkel maalima. Tagumine toru on valitud suurema ristlõikega, sest selle peale tahaks 80x40x4 torust hinged teha ja sel juhul laiused klapiksid.Tiisli otsas on hetkel veopea 50mm kuulile, risti toru otsas on rattad, 16" ja rehv oli 205/75r16 kui ma ei eksi st nii laiem kui suurem originaalist. Kast on planeeritud jääma toetuma hingedega tagumisele kandilisele torule, lisaks originaaltugedega kummaltki poolt ristitorule ja eest otsast tiislile.

   

Küsimused ekspertide klubile:

1. Kas midagi on selgelt ala- või üledimensioneeritud
2. Raami ja kasti vahe on kõigest suurusjärgus 14 cm. Kuidas kallutussilinder oleks mõistlik paigutada tingimustel, et:
    a) kallaks kindlalt kuni 2t maha
    b) oleks hinna mõttes võimalikult odav
    c) et ta ei kujutaks endast alt välja ulatuvat ankrut.

Kasti kõrgemale tõsta on muidugi võimalik, aga kuna laadimiseks on pisike kubota, siis väga ei tahaks - mida kõrgemale koppatõsta, seda vähem ta traktori ninast ettepoole ulatub.
Vasta
#5

See kandiline tagumine karp, mille kõlge ilmselt hinged tulevad, nihuta ettepoole, siis ei pea kogu koormat ülesse suruma, samas kasti püstises asendis on tagumine serv maapinnale väga lähedal. 140 mm raami ja kasti vahel ei lase tõstesilindril mingit erilist nurka tekkida. Tahad valutult tõsta, pane nii nagu Kamazidel oli, kasti esimese otsa külge, saab suhteliselt peenikese silindriga hakkama.

Vaata minu kärukest, nurk kasti põhja ja silindri vahel on väike, saab hakkama, kuid esineb mõningaid probleeme. Kui kasutan kogu pasti ruumala, näiteks pinnase veol, siis algasendist liikuma saamine on vaevaline, edasi läheb juba muuseas.  Täiesti püsti ajamine vajab kahepoolset silindri, samas tagab, et kõik pudeneb ka maha.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne