22-08-2024, 18:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-08-2024, 18:57 PM ja muutjaks oli CHRhmm.)
Jawa/CZ jne tekitab süütevoolu alguses AKU pealt ja siis kui genekas saavutab vajaliku pinge/tugevuse mootori töötades, lülitub relee süütevoolu akult geneka peale,
Nüüd kui geneka vool katkeb, siis relee lülitub automaatselt jälle aku peale.
Seega seda geneka küljes olevat releed otseselt vaja pole - ajutiseks töötamiseks loo enam vähem sarnane skeem, mis TÕNN viitas aga mõne olulise muudatusega
No TÕNN viitas ju vahelduvvoolu geneka süsteemile ning seal oleks asi omal kohal, sest pinge tekib ahelasse alles geneka töölehakkamisel, Aku süütega on seis selline, et pinge on ahelas kogu aeg olemas, kui aku on süsteemiga ühenduses, ning püüaks välistada olukorda kus aku + ja - otsad ilma koormuseta omavahel ühenduses oleks.
Muudatused oleksid:
1) mille välistaks akusüütega asjas on see süütelukk - ära seda massi ühenda... lühistad aku liiga kauaks. Pigem pane lüliti kohe akust tuleva juhtme vahele, mis ahelasse läheb.
2) Muide teine oluline asi on veel, et aku peab kontaktidega olema ühenduses LÄBI süütepooli, mitte otse kontaktidega.
Nüüd oleneb milline saab su põhiline elektri süsteem olema - kas VAPE, UA VAPE, või originaal... vastavalt sellele siis komplekteerid asju edasi.
Mina laoks originaaljuhtmestiku, lülitid ja aku nii nagu originaalskeem ettenäeb. Lisaks genekas ja ja kontaktid. Need ju kõik paigas. Ainuke mis jääb kõrvaliseks ja puudulikuks ning tegelikult vaja pole on aku laadimine ja valgustusvoolu pingereguleerimine.
Kõik juhtmeotsad lähevad siis õigesti ning aku piisava laetuse korral süsteem tekitab ka sädeme.
Ahjaaa see 6V ja 12V süütepool vs 6V ja 12V aku... ega seal midagi muud väga polegi, kui kasutad 12V akut ja 6V süütepooli, siis saad 2x tugevama sädeme, mis võib natuke rohkem kuumutada süütepooli või rikneb mingi hetk küünal.
Otsi lihtsalt üks 12V süütepool ja asi vask. Süütepool on sisuliselt kordaja... mis vooluahela katkemisel (kontaktide lühistamisel, indutseerib kõrgepinge impulsi ehk 6V-> ~30KV. Nüüd kui pingestad 12V > saad kõrgemad KV-d
Nüüd kui geneka vool katkeb, siis relee lülitub automaatselt jälle aku peale.
Seega seda geneka küljes olevat releed otseselt vaja pole - ajutiseks töötamiseks loo enam vähem sarnane skeem, mis TÕNN viitas aga mõne olulise muudatusega
No TÕNN viitas ju vahelduvvoolu geneka süsteemile ning seal oleks asi omal kohal, sest pinge tekib ahelasse alles geneka töölehakkamisel, Aku süütega on seis selline, et pinge on ahelas kogu aeg olemas, kui aku on süsteemiga ühenduses, ning püüaks välistada olukorda kus aku + ja - otsad ilma koormuseta omavahel ühenduses oleks.
Muudatused oleksid:
1) mille välistaks akusüütega asjas on see süütelukk - ära seda massi ühenda... lühistad aku liiga kauaks. Pigem pane lüliti kohe akust tuleva juhtme vahele, mis ahelasse läheb.
2) Muide teine oluline asi on veel, et aku peab kontaktidega olema ühenduses LÄBI süütepooli, mitte otse kontaktidega.
Nüüd oleneb milline saab su põhiline elektri süsteem olema - kas VAPE, UA VAPE, või originaal... vastavalt sellele siis komplekteerid asju edasi.
Mina laoks originaaljuhtmestiku, lülitid ja aku nii nagu originaalskeem ettenäeb. Lisaks genekas ja ja kontaktid. Need ju kõik paigas. Ainuke mis jääb kõrvaliseks ja puudulikuks ning tegelikult vaja pole on aku laadimine ja valgustusvoolu pingereguleerimine.
Kõik juhtmeotsad lähevad siis õigesti ning aku piisava laetuse korral süsteem tekitab ka sädeme.
Ahjaaa see 6V ja 12V süütepool vs 6V ja 12V aku... ega seal midagi muud väga polegi, kui kasutad 12V akut ja 6V süütepooli, siis saad 2x tugevama sädeme, mis võib natuke rohkem kuumutada süütepooli või rikneb mingi hetk küünal.
Otsi lihtsalt üks 12V süütepool ja asi vask. Süütepool on sisuliselt kordaja... mis vooluahela katkemisel (kontaktide lühistamisel, indutseerib kõrgepinge impulsi ehk 6V-> ~30KV. Nüüd kui pingestad 12V > saad kõrgemad KV-d
Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)
50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima": https://www.facebook.com/groups/471167806998913