4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

(24-09-2024, 09:19 AM)wagoneer Kirjutas:  Tean mida tunned Telc Smile See logistika on jah asi mida eriti keegi ei hooma enne kui ise selle sisse on sattunud  Big Grin (omast kogemusest)
Ja täiesti üllatavalt röövib see päris palju aega. Õnneks saab UA omadele asju saata ka öisel ajal. Aga kohalike butiikidega suhtlemine käib ikka töisel ajal. Sest peale töiset aega saates oled vahest juba päeva transpordis kaotanud.
Igaljuhul jõudu.

Ja seda logistikat jagub veel. Täna sain kätte uued numbrid räbalate asemele ja tegin poolepäevase tiiru Tallinnas ja lähiümbruses, korjamaks bussi rehve, tööriistu, varustust...
Näitasin halliks võõbatud kaubiku ka endistele omanikele ette. Kiideti heaks.
Vasta

Kuidas te mehed jõuate justkui poleks ööpäevas 24 h vaid mingi muu oluliselt suurem numberSmile
Sügav kummardus ja respekt! 
Aga nagu mu vanaisa juba ütles, parem väike rubla kui suur tänu. 
Sellega seoses, küllap on talviste olude saabudes varsti oodata Ukraina sõpradelt abipalveid saata portatiivseid gaasiballoone toidu valmistamiseks vms tarbeks. Sooviks aidata hankida balloone mis sisaldavad võimalikult suures mahu% -s propaani, samas siiski sobivad matkapliitidele jne (sõltuvalt tellijate spetsifikatsioonidest). Butaan on madalatel temperatuuridel teatavasti vaid ballastaine. Kuhu võiks vaadata kui soovida propaaniga täidetud matkaballoone?
Vasta

Siiani oleme kampaaniakorras soetatud balloone võtnud siiski propaani-butaaniseguga ning seda puhtalt kuluefektiivsuse pärast. Sõdur on leidlik ning küllap saab ka sellega toidu tehtud nt ballooni vahepeal hõlma all soojendades. Sõjaaja logistika paratamatus on ka see, et "külma ilma" balloonide eristamine ei ole tõenäoliselt mõistlik ning kallima hinnaga propaan kasutataks vähemalt märkimisväärses osas ära sellises olukorras, kus tegelikult töötaks ka butaanisegu. Eks seda teavad kohapealkäinud kommenteerida, kuidas tagasiside on olnud - kas on segugaasiga muret olnud või pigem mitte märkimisväärselt. Lõppeks on oluline see, mitu liitrit teed on võimalik ühe toetuseks eraldatud euroga valmis keeta, ning parem 2 liitrit teed ebamugavalt kui liiter mugavalt.

Balloonidest siis niipalju, et "Eesti standardiks" on kujunenud 7/16'' keermega isendid ning hangitud on neid sealt, kust juhtub, üldjuhul ehituspoodidest soodukate ajal. Kui peale passida, siis ehk leiab ka puhast propaani letihinnast mõistliku alega. Kui on soov suurema koguse järele, siis usun, et ka matkapoodidest pakkumist küsides saab paremat hinda küsida.

Sõltumata sellest, kas otsustad lõpuks puhta propaani või segugaasi kasuks, on seda gaasi sinna alati vaja ning igasugune abi teretulnud!
Vasta

Väikseid keermestatud balloone oleme ka ise täitnud, mis on üleüldse soodsaim lahendus. Loomulikult kaasnevad sellega teatud riskid ning seda tuleb teha hoolikalt ja õigesti. Igatahes, kui kellelgi peaks neid keermestatud leeklambi/matkapliidi balloone kümnete kaupa üle jääma, võib meile tassida. Väiksemate koguste puhul ei ole nende kestade kogumine efektiivne.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Kiire on ja pikalt muliseda pole aega.
Ranger on viimane selle satsi auto, mis saab hetkel värvi selga. 
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Täna kell
   
Veeres viimane masin töökojast välja.
Jääb üle vaid hoida kõiki pöidlaid, et tiblal oleks meie kõigi panuse jagu raskem oma plaane ellu viia.

Täname kõiki kes aitasid!

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Vahest saavad ka nii otsa. Juhtus see Konstantinovitsis ja autoriks oli russki miri tulihingeline pooldaja. Kahjuks leidub selliseid palju palju seal ja päris kindlasti ka meil.
Eks peab neile midagi järgmist nüüd leiutana. Sooviti jääda manuaalse Sorondi lainele.

PS! kui on kellegil vihjeid taskukohase manuaalse Sorondi olemasolust,võib märku anda.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Kunagi sai soetatud üks Frontera A millel käigukast puru oli. Mootor oli ka vahetatud vabalt hingeldava Isuzu 2.2 c223 vastu. Mingi hetk siis sai soetatud doonor käigukast ja ehitatud kahest üks. Nüüd kuna doktor keelas keevitamise natukeseks ajaks ära,sai see laip sisse lohistatud ja käigukast külge poogitud. Kütusefiltrit vahetades selgus,et eelnev omanik on kütusena kasutanud vana mootoriõli(kusjuures täitsa töötas ning isegi sõitsin sellega). Ehk kiskusin ka paagi maha ja puhastasin ära. Esikardaan sai ka lahti kuumutatud ja uuesti liikuma pandud. Auto koos ja natuke proovisõitmist aga paljastas kurva tõsiasja,et tehasest sinna mootorisse paigaldatud 39kw on ikka tapvalt vähe. Ja lisaks kui saavutada lõpuks kiirus 90km/h tahab pea plahvatada. Seega sai otsustatud,et sinna liikurisse edaspidine rahapaigutus on suht kaheldava väärtusega. Seega kui keegi sooviks endale aiatraktorit või maale metsas liikumiseks liikurit,siis oleks see pakkuda. Auto eest maksin 400.- ja doonor kast ja muud jupid 180.-  Ehk siis 580.- kohalikku raha kokku. Oma paar ööd garaazis jätaks arvestuset välja. Autol dokumendid puuduvad(arvelt kustutatud). Samas on üleliigsed ühed Frontera B paberid.

Autost: +  Karbid on asendatud nelikanttoruga ja tugevad. Raam on väga eeskujulik.Põhi täiesti talutav. Taga mingi aeg vahtatud lehtvedrud ja amordid, Piduritoru vasest ja kütuseliinid kummivoolikud. Uus kütuse ja õhufilter. Ja uus kütuse jalg koos käsipumbaga. 4wd ja aeglusti kõik töötavad. Rummulukud manuaalsed ja töötavad. Mõnede kilomeetrite pikkuse prooviringi järgi ütleks,et esisilla pudinad ka suht korralikud kõik.

Autost: -  pidurid vajavad õhutamist(hetkel peab pumpama,et pidurdaks), Tagumine parem uks ei avane. Juhiukse sisemine link ei ava ust. Sisse paigaldatud fikseeritud asendis istmed(kaasa saaks anda teised Frontera istmed). Esimene parem ja tagumine vasak aken ei avane nupust. Kütus vajub kusagilt maha. Kahtlustan,et KSP pealmise kaane vahelt kuna sealt natuke lekib. Kütusenäidik ei tööta.

PS! Loomulikult lähevad saadud vahendid uuesti ja loodetavasti parema liikuri soetamiseks UA-sse saatmiseks. Pakkumist võib jagada ka oma maal elavatele või metsas müttavatele tuttavatele Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Pilt (pildid)
                               

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Järjekordne ports masinaid ületas Ukraina piiri.
                   
Vasta

Tubli töö, härrased. Ohutut reisi jätku Teile.
Vasta

Jah, härrased. Kätte on jõudnud taas see kauaoodatud puhkuse aeg peale viimase hetke pingutusi. Mõni puhkab Ukrainas, mõni kodumaal. Igatahes ära kulub see puhkus kindlasti. Hetkeseis on meie puhvetist 49 autot ja kuus käru Ukraina toetuseks sõja algusest. Küll me selle 50 autot ka sel aastal täis saame, patsiente jagub. Kuniks Ksf. Telc masinate kohaletoimetusega tegeleb, saan ehk mõne oma masina lõpuni teha ja siis tõmbame järgmise patsiendi töökotta.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(30-09-2024, 19:08 PM)ivo86 Kirjutas:  Tubli töö, härrased. Ohutut reisi jätku Teile.

Aitäh Sulle, Ivo!
Audi on ukrainlastele üle antud. Auto edasise käekäigu kohta anname teada kohe kui ise uudiseid saame.

Kaks juhti, kes Tallinnast alates seda Ukrainasse roolisid, palusid edastada nendepoolse tänu - aus, robustne; pretensioonitu ja igav igiliikur.
Nõustun sellega minagi - "tööloom" sõna parimas tähenduses.
Vasta

Nii palju sai eile siiski tehtud, et proovisin vahetada Gazelli õhufiltrit aga esindusest saadetud filter ei sobinud. Siis vahetasin tagumise vasaku ABSi anduri ära. Veatuli sellest ära ei kadunud. Lõpuks mõtlesin, et pingutan käsipiduritrossi. Seal on "hea" süsteem - tuleb keerata roostes keerme peal mutrit aga kinni hoida ei ole kuskilt. Lasin õli peale ja läksin koju paremaid mõtteid koguma.
Ühe sõnaga tööd sai küll nagu tehtud aga käega katsutavat tulemust ette näidata ei ole.
Vasta

Täna läks nii, et peale tööd panin lestavõrgud Naissaare alla sisse. Kuna laine oli oodatust suurem siis sain läbimärjaks. Läbikülmumise vastu kasutasin ära kontori sahtlist leitud Vana Tallinna. Mingi hetk hakkas veri uuesti ringi käima ja siis jalutasin garaaži, kus ksf Rene01 viimistles Mazda kastika kasti.
   
Vahepeal hoidsin nurkraua otsast kinni aga üldiselt selle tegevuse juures minu abi vaja ei läinud. Paigaldasin siis ksf Margus61 käest lõimes "kui keegi ei taha siis viskan minema" saadud küljepeegli. Originaali ei õnnestunud romulatest leida ja ilma küljepeeglita on väga halb sõita. Ammugi ei ole võimalik läbida ülevaatust.
   
Vasta

Kuidas saak oli?
Vasta

7kg lesta, 1 lõhe, pannitäis räime ja räigelt muda. Tuul oli ikka liiga kõva ja hommikuks oli veel juurde kerinud.
Vasta

Ma küll kalamees pole aga kui sa kuskilt siiga peaks välja tõmbama, siis oleks päris mitmekordse hinnaga nõus ära võtma. Lisaks lubadus jäegmisele projektile hooldusosad minu poolt.
Vasta

Jätan pakkumise meelde. Ma neid põhjaranniku kalaolusid ei tunne aga see nägi välja küll nagu siiaauk. Lihtsalt vesi on veel liiga soe.
Aga see selleks. Panen hoopis septembri kontoväljavõtte ja tänan kõiki, kes on meie abitegevusele tegude või mõtetega kaasa elanud!

Konto: EE387700771008885941
MTÜ Toeta Ukrainat 

Igaks juhuks tuletan meelde ka meie tegutsemispõhimõtted - kontole annetatud raha eest ostame autosid, varuosi ja varustust. Korda teeme ja Ukrainasse kohale viime oma vaba aja ja raha eest. Töötasusid ega mingeid muid tasusid kellelegi ei maksta.
Kontoväljavõte on anonüümselt avalik, et tagada rahakasutuse täielik läbipaistvus.
           

4x4 märksõnaga selgituses on meid toetanud LHV foorumlased. Suured tänud!
Vasta

Alustame ka aruandlusega viimase sihtotstarbelise korjanduse abil hangitud Ford Rangeri osas.
Etteruttavalt võime öelda, et auto on juba tööpostil ja panustab reaalselt tiblade invasiooni tõrjumisse aga info tuleb siia lihtsalt väikese viitega ja enamvähem ajaliselt õiges järjekorras.

Masinate ettevalmistamisega läks nagu tavaliselt - viimase hetkeni. Kuna Ranger oli ju korras, siis jäi see viimaseks. Värvitöödeni jõudsime alles ärasõidule eelneva päeva õhtul. Magama sain kell kaks hommikul ja ärkasin uuesti kell ~7, ksf. Telci kõne peale, kes ütles, et Rangeril jääb üks tagapidur peale.
Ei noh, mõtlesin et krt. jälle ei jõudnud piisavalt proovisõite teha. Ju siis oli käsipidurit viimaste töökoja-sessioonide käigus ohtralt tiritud ja sellega pidureid pisut rohkem peale keritud. Võtsin kiirelt piduritrumli lahti, keerasin pidureid veidi maha ja teele ta sai.

Ukrainas anti auto üle kohalikule abiorganisatsioonile koos lisavarustuse ja muu abiga, kus see jäi ootama Hartija brigaadi esindaja järeletulekut. Esmane tagasiside oli, et nemad pole nii head autot seni veel näinud.
   

Kuna eelmisel korral võeti kobedad rehvid maasturilt alt, et neid säästa Ukrainas järgmise 1000km läbimisel, siis seekord panime uued rehvid kohe koormasse.
Koormasse paneku lisaboonuseks oli see, et saime rehvid deklareerida ja seetõttu oleme rehvide hinnast käibemaksu JUBA tagasi saanud.
   

Kohalikud mehhaanikud muidugi ei saanud oma osavaid käppasid, auto äraviimist oodates, masinast kuidagi eemal hoida ja otsustasid tegeleda EGR-i ja/või kübemefiltriga, mis lihtsalt vahel ei lasknud mootoril normaalselt tööd teha. Kübemefilter lõigati välja ning tehti vajalikud muudatused auto ajus.
Tulemuseks oli otsetõlkes - loom.
   

Jätkub....

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Järjekordselt sõidult tagasi.
Kõik autod ja last üle antud.
Kuna reis oli pikk, tuleb pikk ka reisikiri.
Seniks paar pilti "isuäratajaks"                    
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: hundu615, 6 külali(st)ne