Ikka ja jälle seda automaksu!

(09-11-2024, 19:42 PM)taavi Kirjutas:  Või tal mõni muu põnev maks tehtud?

No ei lasta sellise seljas päris niisama elada ka mitte: https://www.teetasu.ee/
Vasta

Tee kasutustasu ja 90 kiirusepiiraja. Kui vähe sõitmist siis on üheks argumendiks tee kasutustasu ühe päeva kaupa tegemise võimalus.
Vasta

(09-11-2024, 23:32 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Tee kasutustasu ja 90 kiirusepiiraja. Kui vähe sõitmist siis on üheks argumendiks tee kasutustasu ühe päeva kaupa tegemise võimalus.

Aastamaks sama ajastu nõksa kergemale isendile on 50€. Teekasutustasu konkreetsele isendile 13€/päev. Ei tasu nagu ära.

Kui praegu soetamata jääb, siis uuest aastast alates on muidugi teine lugu. Röövellikku registreerimismaksu ei pea maksma, selle raha eest saab paar aastat teekasutustasu maksta vastavalt vajadusele.
Vasta

Teekasutus tasu on 13€ päev ühe päeva kaupa ostes.  Vähemalt 90 päevaks ostes on 2€ päev
Vasta

Oleneb kindlasti ka tarbimismustritest, aga oma mätta otsast ütleks, et linnainimese igapäevasõidukina on säärane mammut ääretult tüütu.
Vasta

(10-11-2024, 12:13 PM)Telc Kirjutas:  Oleneb kindlasti ka tarbimismustritest, aga oma mätta otsast ütleks, et linnainimese igapäevasõidukina on säärane mammut ääretult tüütu.

Ma kasutan sarnast mammutit ja on tõesti natuke tüütu, pöörderaadius on naljakas. Teljevahe 4.4m ja pikkus 7+m.
Ostsingi lisaks väiksema transiti millega on sõitmine nagu sõiduautoga sellega võrreldes, keerab normaalselt ja kütet läheb poole vähem. Mul on küll töö jaoks, aga kui vaja ei oleks(saaks pirukaga ka tegelikult hakkama), siis iga päev küll ei piinaks ennast sellega.
Vasta

(10-11-2024, 19:26 PM)Kult Kirjutas:  
(10-11-2024, 12:13 PM)Telc Kirjutas:  Oleneb kindlasti ka tarbimismustritest, aga oma mätta otsast ütleks, et linnainimese igapäevasõidukina on säärane mammut ääretult tüütu.

Ma kasutan sarnast mammutit ja on tõesti natuke tüütu, pöörderaadius on naljakas. Teljevahe 4.4m ja pikkus 7+m.
Ostsingi lisaks väiksema transiti millega on sõitmine nagu sõiduautoga sellega võrreldes, keerab normaalselt ja kütet läheb poole vähem. Mul on küll töö jaoks, aga kui vaja ei oleks(saaks pirukaga ka tegelikult hakkama), siis iga päev küll ei piinaks ennast sellega.

Väikese tüütuse kannatab ju ära, kui automaksust pääseb. Küll ära harjub Smile
Vasta

Mõtteharjutus.
Sõiduauto mille omanik surnud enam kui 7a. Tehniline ülevaatus lõppes 2015 ja auto on aktiivses registris, kuna sundkindlustuse hirmus seda iga aasta üheks päevaks kindlustanud. Pärand on jagamata ja mitu pärijat, kes maksab selle eest aastamaksu?
Vasta

(10 tundi tagasi)Viin Kirjutas:  Mõtteharjutus.
Sõiduauto mille omanik surnud enam kui 7a. Tehniline ülevaatus lõppes 2015 ja auto on aktiivses registris, kuna sundkindlustuse hirmus seda iga aasta üheks päevaks kindlustanud. Pärand on jagamata ja mitu pärijat, kes maksab selle eest aastamaksu?

Pärandiseaduse järgi käib see ehk kui pärandust pole tehtud, et see kodanik saab auto vaid kõik pärijad seaduse järgi võrdselt, siis maksavad kamba peale ka võrdselt kuniks keegi selle auto teiste pärijate käest välja ostab või ülejäänud pärijad pärandist täistükis loobuvad (ei saa loobuda ainult autost (siinkohal vajab juristi kinnitust)). Laenudega sama lugu.
Kuidas aga riik arve esitab ja kelle EMTA kontole, see on tõesti hea küsimus.
Vasta

(10 tundi tagasi)deus Kirjutas:  
(10 tundi tagasi)Viin Kirjutas:  Mõtteharjutus.
Sõiduauto mille omanik surnud enam kui 7a. Tehniline ülevaatus lõppes 2015 ja auto on aktiivses registris, kuna sundkindlustuse hirmus seda iga aasta üheks päevaks kindlustanud. Pärand on jagamata ja mitu pärijat, kes maksab selle eest aastamaksu?

Pärandiseaduse järgi käib see ehk kui pärandust pole tehtud, et see kodanik saab auto vaid kõik pärijad seaduse järgi võrdselt, siis maksavad kamba peale ka võrdselt kuniks keegi selle auto teiste pärijate käest välja ostab või ülejäänud pärijad pärandist täistükis loobuvad (ei saa loobuda ainult autost (siinkohal vajab juristi kinnitust)). Laenudega sama lugu.
Kuidas aga riik arve esitab ja kelle EMTA kontole, see on tõesti hea küsimus.
Pärandiseaduse nimelist seadust ei ole olemas. 

Pärijad ei pruugi sugugi pärida võrdsetes osades - osa pärijaid võivad pärida ka seadusjärgse pärimise korras rohkem kui teised. Pärimise käigus toimub omandi üleminek alles pärimistunnistuse väljastamisega, mitte inimese surma ajal. 

Mootorsõidukimaks põhineb liiklusregistri andmetel, st maksu subjektiks on liiklusregistris omanikuna registreeritud isik ja temale ka maksuteade esitatakse. Seda sõltumata sellest, kas liiklusregistrisse kuuluv omanik on elus või surnud. Kui maksukohustus on surnud inimesel, siis lahendatakse seda samamoodi nagu muid surnud inimese kohustusi ehk see kaetakse pärandvarast või pärandi vastuvõtmise korral läheb see kohustus üle pärijatele vastavalt sellele, millises ulatuses ta pärandaja vara päris.
Vasta

Vaata aga praegu oli küsimus selles, et kui pärijaid on mitu. Su näide on väga selgesti arusaadav ühe puhul aga mitte mitme puhul. See on see osa, kus Pärimisseadus (pärisnimi sedakorda) jaotab ära kõik juppidesse erinevate pärijate vahel. Kas siis pannakse maks pausile kuniks keegi omandab ainuisikuliselt masina? Kas ta peab siis takkajärgi kõik maksud maksma? Hetkel pandi klausel sisse, et isalt pojale liikudes ei ole maksu vaja maksta, registreerimiskmaksu. Aastamaksu kohta ma ei näinud seal erandina, et omaniku surma puhul katkeb maks kuniks pole selgunud hobi pärisomanikku.
Tänud selgituse eest!
Vasta

(9 tundi tagasi)deus Kirjutas:  Vaata aga praegu oli küsimus selles, et kui pärijaid on mitu. Su näide on väga selgesti arusaadav ühe puhul aga mitte mitme puhul. See on see osa, kus Pärimisseadus (pärisnimi sedakorda) jaotab ära kõik juppidesse erinevate pärijate vahel. Kas siis pannakse maks pausile kuniks keegi omandab ainuisikuliselt masina? Kas ta peab siis takkajärgi kõik maksud maksma? Hetkel pandi klausel sisse, et isalt pojale liikudes ei ole maksu vaja maksta, registreerimiskmaksu. Aastamaksu kohta ma ei näinud seal erandina, et omaniku surma puhul katkeb maks kuniks pole selgunud hobi pärisomanikku.
Tänud selgituse eest!
Kas Sa lugesid läbi minu eelmise postituse viimase lõigu? Ma paremini ei oska seletada. Kui ikka aru ei saanud, siis loe väikese ajavahega mitu korda. Enda arvates sai see juba eelmises postituses lahti kirjutatud - võib-olla ei peaks ka nii kiiresti uuesti kirjutama, vaid tasub rahulikult lugeda eelnevat.

"Registreerimismaksu" ei ole, on registreerimistasu. Pärija ei pea olema poeg, võib olla ka tütar või isegi naabrimees. 

Aastamaksul ei olegi mitte mingit erandit juhuks, kui liiklusregistrisse kantud omanik peaks surema või ongi maksu tekkimise hetkeks ehk jooksva aasta 1. jaanuariks juba surnud. Maksuteade esitatakse ikka ja maksu maksmise kohustus sellest kuhugi ei kao, sest maksustatakse "mootorsõidukit", mitte selle "elus olevat" omanikku. Pärijad pärivad koos varaga ka pärandaja kohustused. Olgu neid üks või mitu, siis tuleb pärijatel täita kohustused selles ulatuses, mis ulatuses nad vara pärisid. Kui on 5 pärijat, kellest üks päris 50%, üks päris 20% ja ülejäänud pärisid igaüks 10%, siis just sellises ulatuses nad peavad ka pärandaja seni täitmata kohustused täitma. Seda teeb pärija üldjuhul pärandvara arvelt, kuid kui sellest ei jätku, siis oma vara arvelt. Seda oma vara arvelt pärandaja kohustuste täitmist saab vältida, kui teha eelnevalt pärandvara inventuur. 

Äkki keegi oskab paremini seletada?
Vasta

Õhtust!
Küllap oskaks ka paremini seleteda, aga selleks ei ole mingit vajadust. Ega tegelikult kedagi eriti ei huvitagi vastus, siin on ainult oluline menetleda ja väidelda, ma julgen väita.
Üldse on imelik, et 7 aasta jooksul ei ole päranduse või pärandi  küsimus leidnud lahendust, siin on eesti iidne vanasõna - oleks ainult surijaid, küllap leidub pärijaid - seatud kuidagi naeruväärsesse olukorda!?
Ning jällegi, reformierakonna valijana, kordan Teile üle - mida Te nihelete, kaeblete ja pidevalt kalkuleerite kogu aeg, makske ära, mida nõutakse (mis on vajalik riigi ja eesti rahva ning planeedi maa edasi eksisteerimiseks) ja kõik saab olema tore ning jätkusuutlik, elu läheb üha paremaks, voorum uvitavamaks ja pole üldse võimatu, et kohe varsti saabub maapealne paradiis (jõuame lõpuks ikkagi 5 rikkaima riigi hulka) Eesti Vabariiki.
Need ädapätakad, kes ei jaksa või lihtsalt ei taha suure Eesti riigi jaoks väikest rahamaksu teha, need las lihtsalt teevad oma autod või autolaadsed tooted vedelaks ja kogu moos ning video.
Ja nagu tavaliselt, palun mitte kusta, mul on mitu projekti ja see postitus ei sisalda ei reklaami ega poliitikat!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne