(13-01-2025, 11:07 AM)Basilio Kirjutas: (13-01-2025, 10:39 AM)muska71 Kirjutas: Kui ratasmasina haaran sarvist ja jõuga tõmban hetkega 180kraadi siis mis on lintidega?
Lintidega masin ei sobigi kohta kus vaja palju manööverdada. Poes öeldi, et lint andvat eelise vaid ebatasasel pinnal, kus kõigub vähem ja sobib pika väljasõidutee või suure platsi jaoks, kus kohapeal pööramist vähe. Vaatasin ka muidu enne soetamist lindikaid.
Endale ostsin ratastega Husquarna ST230, millel mõlemal rattal sidur. Neid kasutades on päris kerge sellega manööverdada ja kui vaja natuke, aga kiiresti tagurdada, siis saab mõlemad sidurid lahutada ja käsitsi tagasi tõmmata. Tagurpidikäik on jah, tüütult aeglane nagu neil ikka. Sulalund ajab väga hästi, siiani pole kordagi umbe läinud. Mootor käivitub poolest pöördest ning jaksu on ka minu krundi jaoks piisavalt. Võtsin pähe, et alla 300cm3 mootoriga ei osta ja see oli õige otsus. Lumevalli täisavaga võttes kipub siiski "verd köhima" aga välja surnud pole veel kordagi. Kohevat viskab kaarega 20+ meetrit kui lapats püsti. Peab jälgima, et naabri aeda ei läheks.
Ainus asi millest külma ilmaga puudust tunnen, on käepideme soojendus. Ekstra lume ajamiseks on paksud kindad küll ostetud, aga kui ikka üle 20 minuti pakasega toimetad, siis hakkavad käed tasapisi külmetama.
Mul on hetkel kasutuses mõned aastad tagasi riistamarketist hangitud lintide ja bensiinimootoriga isend, millel on londi juhtimine pealt joystikuga.
Joystiku või mõne muu masinaosa külmumise probleeme ei ole tekkinud, sest masin seisab plusskraadiga kohas.
Manööverdamisel ei ole suutnud sidurit kasutama õppida. Kui on jõud taga, küll ta keerab.
Ka "kiirem" tagurpidikäik on siga-aeglane. Teinekord tõmban lihtsalt meetri niisama lintide lohisedes tagasi, hoian aega kokku.
Käepidemesoojendused on aga pole tähele pannud, kas need toimivad. Igatahes puudust pole veel tundnud. Eelmisel nädalavahetusel mäletan, et lülitasin käepidemesoojendused kontrolliks sisse ja järgmine kord, kui vaatasin olid need taas välja lülitunud - olin lihtsalt nupule pihta läinud.
Puhuri kolust kõrgemat sulalumevalli näris mönuga - kuulda oli, et mootorile on tekkinud mingi koormus. 11 hobust verd ei köhinud ja endalegi üllatuseks tundus just siis masin omas elemendis olevat. Seda sulalund oleks ma kühveldanud tunde, mille masin mõne minutiga lihtsalt kaugemale viskas.
Lume viskab liigagi kaugele ja pidevalt vaja viskenurka ja/või suunda timmida, et naabrid/autod liigselt pihta ei saaks. Kitsastes oludes ja autode vahel on masina turvaline opereerimine üsnagi tülikas. Täppistööriist ei ole ei see masin ega ka londi ohjamise joystik - varu peab jääma ja igasse kitsasse auku ronida pole mõtet (selleks on labidas).
Olemas ka elektrikäivitus 220V pealt, tuleb pikendus korra külge ühendada ja siis nuppu. Täitsa töötab ja on abiks, kui juhe käepärast ja ei viitsi nöörist tirida.
Puudust tunnen sellest, et lonti ei saa kraadigi taha suunata. Endale näkku pole lund vaja muidugi lasta aga mõnikümmend kraadi tahapoole võiks ju toimida.
Teine asi, millest puudust tunnen on kiirem tagurpidikäik, kuid selle vajadus on hea töö planeerimise korral minimaalne.