Lumepuhuri valimine
#1

Tere.

 Vaja nõu lumepuhuri ostmisel , pean silmas sellist mis on aiste vahendusel juhitav , peab olema iseliikuv , bensiinimootoriga , puhastatav tänav umbes 160 meetrit pikkuses ja 4,5 meetrit laiuses . Millele ostmisel tähelepanu pöörata ? Metallist kere või plastik ? Kasutatud või uus ?
Vasta
#2

(31-01-2022, 11:45 AM)edvard Kirjutas:  Tere.

 Vaja nõu lumepuhuri ostmisel , pean silmas sellist mis on aiste vahendusel juhitav , peab olema iseliikuv , bensiinimootoriga , puhastatav tänav umbes 160 meetrit pikkuses ja 4,5 meetrit laiuses . Millele ostmisel tähelepanu pöörata ? Metallist kere või plastik ? Kasutatud või uus ?
Sa oled ilmselt tallinn lääne harju?Mina ka ja kui soovi võid saada kahte erinevat 6,5hp ja 15 hp puhurit proovida,viimasel jääketid all ja mu põhi masin.Mul kah umbes sama pind tõrjuda.
Ära osta kõige odavamat vaid selline millel on ka 220v starter,külmaga mugavam käivitada ja kõigil on ka käsistarter.Ikka metallist kerega ja kasutatu tuleb soodsam.Hetkel keilas pakutakse 1200.- ja 13 hp ja ca 80 cm lai,aga sellel vist midagi viga kuna 1 käik ja tagurpidi ei soovitatud pikalt lasta.Paks lumi ja eriti sula lastaksegi 1 käik.Käigukast on üks suur ketas mis pöörleb ja sellel risti teine ketas peal millel kummist kate ja kui risti ketas alumise ketta teljele ligidal siis kiirus maddal ja kui teljest kaugel siis kiire.Mul enda norlett 10-33 mootor oli kohvi ja vahetasin 15 hp vastu ja masin läks oluliselt paremaks ja isegi sulalumi ei ummista midagi.Eile lasin kodus sula 45 min ja naisel töölk lasin veel 30 min ja ei ühtegi ummistust londis,jääketid ka all ja jää mäest astub uhkelt üles puhudes.Väiksega lastes juba -1 C juures kipub lonti ummistama...Väiksel on ka starter 12V,aga see eeldab jälle akut,aga käivitub kergelt tavaliselt esimene tõmme.
https://www.facebook.com/marketplace/item/455107182888194/?ref=search&referral_code=marketplace_search&referral_story_type=post&tracking=browse_serp%3A53ea7794-edf9-4653-b670-38d19332dda1  keila oma ja kui sul suurem pind siis ongi soovitav laiem ja võimsam võtta,saad kiiremini töö tehtud ja küttekulu enam vähem sama suurusjärk.Turuplatsil veel neid saadaval,nii uued kui pruugitud.Osad panevad veel rootori labadele kummist pikendused siis kumm käib pea vastu rootori korpust ja pidi aitama londi umbe minekut vältida sulaga.
Vasta
#3

Poed kuhu olen helistanud teatavad , tund tagasi müüsime viimase ... .
Aga tänan asjalike soovituste eest .
Vasta
#4

Lisaks eelnevale heal puhuril saab ühe käega mõlemit kangi all hoida ja töötad ühe käega ja teise käega saad vändast noolt keerata.Mul norlett just selline.
Vasta
#5

Tubli üritus olemasolevat teemat taaskasutada, aga no ei ole tegemist raskema vanatehnikaga

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

[Pilt: 272956700_10159658322892510_192287656755...e=61FCC965]
Vasta
#7

Ma arvasin et kõik mis lumelabidast raskem on ,  käib raskema tehnika juurde .
Hea et järjekordselt kustukummi ei kasutatud .
Vasta
#8

Mul 205cc Murray brigsi mootoriga puhur. Kui päris vesist üritada lasta,siis kipub vahest ummistama. Ainus asi mis häirib,ongi just see,et liikumise ja puhumise lülitid on erinevate käte all. Krt no ilge porr on puhurit suunata vajaduse. Näiteks autode läheduses jne. Olnud mul vast 12+ aastat. Igati rahul muidu.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#9

(01-02-2022, 22:00 PM)wagoneer Kirjutas:  Mul 205cc Murray brigsi mootoriga puhur. Kui päris vesist üritada lasta,siis kipub vahest ummistama. Ainus asi mis häirib,ongi just see,et liikumise ja puhumise lülitid on erinevate käte all. Krt no ilge porr on puhurit suunata vajaduse. Näiteks autode läheduses jne. Olnud mul vast 12+ aastat. Igati rahul muidu.
Aga ehita kangidele sild peale.Mul ka tulen õue poolt alla ja lasen kõrvale,tuleb garaazi uks siis keeran londi ette,saan uksest mööda taas keeran londi kõrvale ja seda kõike töö ajal kuna on ühe käega juhitav.
Puhtalt mu isiklik aravamus tuginedes praktikale,aga puhurid tehasest loodud nö kuiva lume puhumiseks ja pannakse väiksed mootorid peale.Lund pillub teadupärast rootori joonkiirus,märg lumi raske kui kurat ja mootoril jõudu napib,pöödrded koos joonkiirusega kukuvad ja ongi lont umbes.Peale mootori vahetust võimsama vastu lausa lust igasugust lund lasta.Eile sai katuselt lumi alla loobituddmja jalgtee lund täis,norlett täisavaga õgides ja 1 käiguga astudes lennutas selle tiheda lume kõik eemale minema kus kellegil jalus pole...Vanasti kui puhurit polnud siis ajasin käru alla ja katuselt lumi lendas kärusse ja tuli vedada jumal teab kuhu ja taas käsitsi maha laadida...
Vasta
#10

mul on 15hj puhur, see saadab ka sulalume kosmosesse tagasi
Vasta
#11

(02-02-2022, 19:49 PM)As TroSS Kirjutas:  mul on 15hj puhur, see saadab ka sulalume kosmosesse tagasi

Kuna mind see lume puhumise jõuvajadus hakkas huvitama, siis palju töölaius on ja kui paks see kosmosesse lendava lume kiht võib olla?
Vasta
#12

Kui ise peaks uue ostma, siis võtaks roomikutega. Kui kogu aeg jõuad sileda pinna puhtana hoida, siis pole viga, kuid kui jääb kiht alla, siis võtab rattad ringi käima ja kaevab end sisse. Kette pole proovinud. Kehvad kohad puhuri jaoks on auto poolt kinnisõidetud kohad, kus ebatasaduse tõttu enam sujuvalt tööd teha ei anna. 


See tundub hea kaup olema : https://www.auto24.ee/soidukid/3648412 Joystickuga londi pööramine ja nurga muutmine on väga mugav.
Vasta
#13

(05-02-2022, 23:40 PM)Mahno Kirjutas:  
(02-02-2022, 19:49 PM)As TroSS Kirjutas:  mul on 15hj puhur, see saadab ka sulalume kosmosesse tagasi

Kuna mind see lume puhumise jõuvajadus hakkas huvitama, siis palju töölaius on ja kui paks see kosmosesse lendava lume kiht võib olla?
Nii mul 82 cm lai ja peale mootori vahetust 15 hp,orginaal oli 10 hp.Siiani uue mootori,ga kõik kosmosesse saatnud,eile ajasin katuselt sulalund alla ja küüni väravate ees suur vall,sõik kõik rõõmuga ära.Tõsi on,et tavalist lund loobib kaugemale kui sula,aga kaugele lähevad mõlemad.

Pole lintidega proovinud,aga kuna puhuritel tagurpidi käik aeglane siis mina väga sageli tagurpidi tõmban käsitsi tagasi kui tupik tänavat puhastan,nii saab palju kiiremini töö tehtud,roomikuid ilmselt ei tõmba...Enne kui autoga lume kinni tallad tuleb lumi eemalada.Ilma jääkettideta on puhur ikka väga hädine...ka kettidega tõmbab ratta ringi kui jäätunud või kõva koht või takistus ees.Ka siis kui liikumiskiirus suur on tõmbab ratta ringi ja eriti kettideta.Mul isiklikult pole usku lintidega puhurisse.Töö mugavuse vaatest on ääretulr oluline kui ühe käega hoiad kange all ja teisega suunad juga.
Vasta
#14

Minu puhur pildil,kuna ameeriklane siis kõik tollmõõdus ja kuna 15hp mootor oli ka tollmõõdus võll siis valisingi selle.Mootori vahetus paar tundi ja rootori rihm tuli vahetada ainult.On ka pisike 60cm lai 6,5 hp,aga kette pole all ja ebamugav kuna kahe käega juhitav.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#15

(05-02-2022, 23:40 PM)Mahno Kirjutas:  
(02-02-2022, 19:49 PM)As TroSS Kirjutas:  mul on 15hj puhur, see saadab ka sulalume kosmosesse tagasi

Kuna mind see lume puhumise jõuvajadus hakkas huvitama, siis palju töölaius on ja kui paks see kosmosesse lendava lume kiht võib olla?
Hetkel on puhur minust natuke liiga kaugel ,et mõõtma minna.  

Mul on olnud ka ,6hj ja 9hj puhur, mida võimsam seda parem aga võimsusega tuleb kaasa ka suurus ja kaal.
 Väikse ja lahjaga on mugav kerget lund lasta aga kui on sula,siis ei saa hakkama

Suur ja võimas on ka väga raske ning kehval pinnal otsustab tema kuhu suunda sõit läheb ..
Vasta
#16

Ennastki huvitab see lumepuhuri teema. Õue peal suurema lumega nö parklat ja käiguteesid lahti hoida suht arvestatav ettevõtmine. Lisaks kipub labidatöö tulemusena lumevall räästa alla kasvama. Puhuriga võiks selle valli tekkimist vältida ja väiksema füüsilise pingutuse ja ajakuluga hakkama saada.

Müüakse tuntud kaubamärke(näit Toro ja Husqu ja Stiga jne), vähem tuntuid ja ka täiesti tundmatuid tooteid. Suur osa hiina juppidest nagunii.
Huvitav kas nende vähem tuntud masinate ost on mõttekas? Et kui miski ülekanne vms mingi aeg järgi annab oled omapäi või kattuvad osad mõne tuntud tootjaga ka?
Vasta
#17

Mulle maakodu õue meeldib puhastada traktoriga soojas kabiinis 2.5M sahaga. Töö ruttu tehtud. Aga teema puhuritest.
Kasutanud Stiga pisemat puhurit kümmekond aastat. Mootor on 7Hp ja laius kuskil 600mm kandis.
Selle aja jooksul vist enamus talvi ei ole väljagi kuuri alt võtnud. Pole lund olnud ja eks see puhurdamine on ka mõningate agadega.
Minule näiteks ei istu, et just külma kerge lumega kaugemale lasta tahtes tuulega kandub osa puhutavast tagasi ja ise oled lumi krae vahel kahe silmavalge välkumisega lumememm. Jah, londi otsa saab maha ka keerata, aga siis ei lase lund jälle kaugele. Oleneb muidugi tuule- ja puhumissuundade asukohast. Lihtsalt mul kipub õuel nii olema, et suurem osa kordi vaja võidelda vastutuulega.
Sulalumega seda probleemi pole muidugi. Aga suuremat platsi ajades juba puhurist läbikäinud ja uuesti mahalangenud lund on jällegi läbi lasta paras vaev. Lihtsalt nii tihe mass.
Sel Stigal londi keeramine vändada ja noka seadmine liblikmutritega. Eks trossimänguga joystick või suisa elektriline oleks mugavam küll. Aga vanadusest pidavad trossid vett täis minema ja siis on kõik üks mittereguleeritav monoliit. Eks muidugi sügisene hooldus ja määrimine need vead ka välistaks.
Kui on vajadus kitsas ja pikk riba, siis selleks on need taga kõnnitavad puhurid ok.
Stigal on olnud ka mõned hädad. Friktsioonkummi rõngast on vahetatud. Siis mingi hetk tekkis selline kogu aeg must suits väljas mootori käimine. Veaks osutus miskine purutükk, mis ujukinõela lahti suutis jätta. Natuke vilets lahendus tehasest, bensiinipaagist otse voolik karburaatorisse, filtrit vahel ei ole.
Mis karburaatorit puhastades silma jäi, õhufiltrit sel masinal pole mingisugust, otse toru karburaatorisse. No, annab andeks. Talvel vist tõesti liivatolmu ei ole.
Siduritrosse ja rihmasid on ka mõned läinud.
Reduktor sai ka nipliga määritavaks tehtud. Muidu oli miskine padrunvõtmega keeratav kork lihtsalt ees.
Varuosadega pole probleeme olnud. Kõik olen saanud mõne päevaga.
Miskised jutud käivad, et ehituspoodide puhurite varuosadega olevat viletsad lood, ei tea samas kinnitada.
Ja eks nimega asjad ole vast gramm paremad ka. Näiteks Torol pidi olema see kolme suunda võllidega reduktor juba vedela õliga. Minu Stigal ja ka muul enamusel tavotiga. Siis miskised kallimad nimega asjad on juba hüdrostaat ülekandega, mitte friktsioon kummirõngaga.
Muideks eespool Ksf Muska71 mainis, et esimene käik pole soovitatav. Kui süveneda selle kummirõnga töösse, siis saab ka sellest soovitusest aru ja pole vaja mõelda, et miskit nahkas on. Ei oska täpselt väljendada, aga esimese käiguga jookseb kummirõngas sisuliselt teda vedava metallketta tsentris. Seega ongi selliselt kummirõnga kulumine kõige kiirem, kuna nagu oleks peaaegu esi ja tagurpidi korraga käigus. Raske seletada, aga nii on. Seega paljud müüjad juba soovitavad, et lase teise käiguga ja las rattad kaabivad all, ise võib ka vedu takistada veits.
Selline Stiga siis minul, kunagi suvel tehtud pildid, kui veits hooldatud sai.
         
Vasta
#18

(06-02-2022, 21:11 PM)As TroSS Kirjutas:  
(05-02-2022, 23:40 PM)Mahno Kirjutas:  
(02-02-2022, 19:49 PM)As TroSS Kirjutas:  mul on 15hj puhur, see saadab ka sulalume kosmosesse tagasi

Kuna mind see lume puhumise jõuvajadus hakkas huvitama, siis palju töölaius on ja kui paks see kosmosesse lendava lume kiht võib olla?

Suur ja võimas on ka väga raske ning kehval pinnal otsustab tema kuhu suunda sõit läheb ..
On raskem tõesti,aga mina olen siiski masinast üle ja kui minna ei taha siis kergitan nina,suts tagasi ja uuesti ja läheb tavaliselt,aga sellist asja.et tema läheb kuhu tahab pole küll olnud.2017 aastast puhun lund.

Vahel saab tõesti end lumememmeks,aga kuna taliujuja siis mind see ei häiri...


Sulalumega seda probleemi pole muidugi. Aga suuremat platsi ajades juba puhurist läbikäinud ja uuesti mahalangenud lund on jällegi läbi lasta paras vaev. Lihtsalt nii tihe mass.
Ja puhurist läbi käinud lumi läheb kõvaks suht ruttu,aga taas mulle tundmatu probleem...pidevalt lasen ette kuna mujale pole lasta ja no probleemo ei tunnegi seda läbi lastud lund...


Muideks eespool Ksf Muska71 mainis, et esimene käik pole soovitatav. --Mina pole väitnud ja seda väitis näoraamatus aedur puhuri müüja.Mina vastupidi väidan,et 1 käik ongi põhi töökäik paksemas lumes.Ka mina norletil kui ostsin kontrollisin üle ja see kummrõngas läks vahetusse ja sisse läks meil müügil olev.Mullu oli vist ka see laager tuksis mis jääb rootori ja rihmaseibi vahele,sai uus pandud ja ümber tehtud.

Ka tööriistamarket vist müüb puhureid ilma õhufiltrita ja mul väike ka ilma ja ka norlett oli ilma,aga see mootor juba hõre ja viimane puhumine viskas tavalund ainult kõrvale...Uus võimas mootor peale ja see õhufiltriga.Alul arvasin,et puhuril pole filtrit kuna lumi ummistab selle,aga nüüd mitu tundi juba uue mootoriga lasknud igasugu lund ja häda midagi,seega ilma ilma töötamine siiski kurjast...

Olen ka mina sahanud lund ja hädas olnud,et kuhu selle panen ja hanged räästani ja hakka vedama minema...Vanasti oli üle tee lage põld ja sai sinna lükata,aga nüüd hobuste aed ja koppel ja pole kuhugi lükata...Nüüd juba aastaid puhuriga  ja kõik see on tundmatu mure sest valle pole...5-10 cm lun siis laia labidaga lükkan lume valli ja vall puhuriga kosmosesse ja tõesti ei ole mingit vahet enam kas sula või mitte kõik läheb läbi.Mootori vahetust pole hetkekski kahetsenud.See,et puhur raskem on ei sega tegelikult kuna paned käigu sisse ja ta sõidab ise,sina hoia käepidet ja jaluta järgi...Raskem on siis kui nö tupikut siis sõidad otse puhud kus puhud ette mingi 4-5 metra ja siis tagasi,tõmmates saab kiiremini,aga sõidab edukalt ise.Kuna nüüd võim taga siis lumi lendab kaugele ja naljalt ei tekigi,et ette lastes lumi maandub tööalale.lendab ikka kaugemale.Paar korda olen ka küla peal käinud ja isegi haagisele sõidab raske puhur ise,seega mind see mass absoluutselt ei sega.
Vasta
#19

(06-02-2022, 23:42 PM)meli666 Kirjutas:  ... Natuke vilets lahendus tehasest, bensiinipaagist otse voolik karburaatorisse, filtrit vahel ei ole...
Filtrilaadne toode on tal pentsupaagis väljuva torujupi küljes.
Vasta
#20

(07-02-2022, 09:37 AM)muska71 Kirjutas:  
(06-02-2022, 21:11 PM)As TroSS Kirjutas:  ... Suur ja võimas on ka väga raske ning kehval pinnal otsustab tema kuhu suunda sõit läheb ..
On raskem tõesti,aga mina olen siiski masinast üle ja kui minna ei taha siis kergitan nina,suts tagasi ja uuesti ja läheb tavaliselt,aga sellist asja.et tema läheb kuhu tahab pole küll olnud. ...
Olen ka mina sahanud lund ja hädas olnud,et kuhu selle panen ja hanged räästani ja hakka vedama minema ... Paar korda olen ka küla peal käinud ja isegi haagisele sõidab raske puhur ise,seega mind see mass absoluutselt ei sega.[/size][/color][/color]
Hakkas ka mind huvitama suur puhur, mul selline hoonetega ümbritsetud õu, kopaga peab lume minema vedama. Aga küsimus, kuidas selline puhur kaldeid elik tõuse võtab, minu elamine enam-vähem meenutab Munamäge. Murutraktor nt ei toimi, üles ei sõida ja alla läheb loha.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne