1956 aasta LR kütusepaagi taastamine
#1

Remonti vajab 1956 aasta Land Rover S1 88' kütusepaak.

Paak on seisnud aastaid tühjana ning sel põhjusel on paagi põhja rebane endale kodu teinud. Loputasin ühe korra bensiiniga ning tulemus on näha piltidel. Palun soovitusi kuidas lahendada.

[Pilt: AP1GczNWHtzKbLUIN-8OuGkVLkaXNda6sXLaefGb...authuser=0]

[Pilt: AP1GczMdWcbFkWsu-tDdzxtfi6sL4GknhjpX2Hvz...authuser=0]

[Pilt: AP1GczOdNCbcOwq-2LnQMnD41JPVQvbR0o7xtaiC...authuser=0]

Lisaks on puruks kütusetoru otsas paiknev "sõel". Kas tasub üldse parandamist või võiks eemaldada?

[Pilt: AP1GczNyBueaSNg_6724pD6MMRwK2OgDt_5vKVbj...authuser=0]

Kolmas mure on kütusepaagi all oleva tugevdusplaadi nurkadega. Nurga liited on paagi küljest lahti rebenenud, paak ise terve. Kahtlustan, et siin keevitamisega ei ole midagi teha ning paak tuleks viia remonti radiaatorite töökotta. Palun mind parandada kui ettekujutus väga vale on.

[Pilt: AP1GczO_G63O-kKKkbMnBlekuP9yG87is9jIvyHl...authuser=0]

[Pilt: AP1GczMs-cBjLKdwjKaOefEAW2p5woFCrOt3_WpF...authuser=0]

Muus osas on ettevalmistused värvimiseks tehtud.

[Pilt: AP1GczO6baIlHu7v1mP1LeDy2quz2BNkOxoJUf1C...authuser=0]

[Pilt: AP1GczPQMlWvjICNCZOH5asyaak3JuyKpDcXDA7m...authuser=0]
Vasta
#2

Seda rebenenud kinnitust ma prooviks ise paranda. Sebiks kuskilt mingit jootevedelikku (saltser oli kunagi hää asi), tilgutaks vahele, tõmbaks uuesti selle kinnituse paagi ligi ja annaks gaasipüstoliga sooja. Lisaks võtaks ligi veel jootetina, et vajadusel juurde seda panna.
PS! Remontisin omal ühte radikat analoogselt ja sai hea. Sellele oli samuti kinnitus lahti rebenenud.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#3

Üldjuhul on värvimine kõige viimane töö ikka....
Paagi siselihviks on alati kasutatud liiva/kruusa/graniidipuru, mis koos veega paagis rändama sunnitakse. Käsitsi on vaevaline, edasijõudnud kinnitavad paagi segumasina külge.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#4

Liiva, kruusa, graniidi asemel võid ka mutreid polte kasutada, pärast hea magnetiga neid välja korjata.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#5

(26-01-2025, 19:29 PM)Naabrivana Kirjutas:  saltser oli kunagi hää asi

Ma puutun harva jootmisega kokku, aga saltserit ei kasutata enam tema korrodeerivate omaduste tõttu. Kui aga on kole saltseri-isu, siis seda saab toota lihtsalt: soolhappesse tsingitükid ja toreda keemise läbi valmibki saltser.

Pildilt paistab täitsa viisakas paagisisu, mida ma mehaaniliselt puhastama ei hakkaks. Ei torgiks üldse - ega seda millegagi katta ei saa ja torkimine saab eluiga ainult vähendada ja x aja pärast võrreldes puutumatu paagiga roostet soodustada. Kütusefilter või filtrid on selleks, et võimalik jama kinni püüda ning pildilt ei paista, et paak üldse mingeid märkimist väärt osakesi eritaks.

Imitoru sõel on maitse asi. Ma need omal säilitanud / asendanud, kuigi alati mõeldes, et ma eelistaks seda sodi kütusefiltris, mida on ju lihtsam vahetada Smile Kuigi jah - see on ju vist "elevandifilter", mis teeb tööd vaid juhul, kui midagi hirmsuurt on paaki sattunud ja kaitseb pigem selle eest, et elevant imitoru ummistaks.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

Paak näeb seest tõesti hea välja. Polegi mõtet rohkem puhastada, kui just ka seest üle ei värvi. Kuidagi raske on uskuda, et hiljem tibanatukestki uuesti ei roostetaks ka täispaagiga.
Kui täiesti muretut elu tahta, siis see on nii lihtsa kujuga paak, et äkki kannatab uus roostevaba replika tellida? Peale tugevdussoonte ei paista midagi keerulist. Nii õhukesest plekist muidugi ei saa
Vasta
#7

Ma ei pretendeeri absoluutsele tõele ning võib-olla on mul lihtsalt olnud õnne, kuid ca 5 tsiklipaaki (nii pikalt seisnuid, kui ka just aktiivses kasutuse olnuid) on minu käes ilma plahvatamata keevitusparandusi saanud. Sammudest: Mitmekordne piduripuhastiga pesu seest, igakordne suruõhuga kuivatamine. Seejärel ca tunni olen tuulduda lasknud. Enne reaalset keevitamist keevitusgaas (CO2) paaki lasta ning avadele kaltsud ette. Kui oli vaja kraani kinnitust keevitada, siis läks avasse kuumuskindel kollektori teip, et kindlalt ei süttiks. Seejärel punktida ning samas mõõdukalt suruõhuga jahutada. 
Mina olen nii oma asjad tehtud saanud, kui on keevitust vajanud.
Vasta
#8

(26-01-2025, 22:44 PM)13piisab Kirjutas:  
(26-01-2025, 19:29 PM)Naabrivana Kirjutas:  saltser oli kunagi hää asi

Ma puutun harva jootmisega kokku, aga saltserit ei kasutata enam tema korrodeerivate omaduste tõttu. Kui aga on kole saltseri-isu, siis seda saab toota lihtsalt: soolhappesse tsingitükid ja toreda keemise läbi valmibki saltser.

Puutun samuti harva jootmisega kokku ja mu mälestused heast asjast on väga vanad. Kindlasti on täna olemas samalaadseid jootevedelikke ja veel paremaid kui saltser. Lihtsalt tol ajal sai sellega joodetud kõike ja nö igalepoole.

Bensiinis peitub kiirendus - diislis vingu hais.
Vasta
#9

Olete ikka kindlad, et see paak on keevitatud?

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#10

Pildi järgi otsustades ei ole see paak keevitatav, kuna keevitus sulatab senise tina lahti. Lahtitulnud pinna puhastus, seejärel kasvõi koormarihmaga kokku tõmbamine ning väljastpoolt leegiga kuumutamine kuni tina ülessulamise ja uuesti hangumiseni tundub kõige mõistlikum. Alternatiiv on mitte midagi teha, kuna paagi kasutamist see tundu mõjutavat. 

Sisepinda mina ei puutuks. Igasugune puhastamine kahjustab muid pindu ka ning see "rebane" seal sõitmist ei mõjuta. 

Sõela teeb ka jootekolviga tutvust teinud inimene korda. See sõel peatab ikka palju rohkem kui üksnes toru ummistamine. 99% karburaatori tööd häirivatest osakestest hoiab see sõel kinni. 

Igatahes radiaatorite remondiga tegelenud inimesed võiks olla mõistlik suund.
Vasta
#11

(27-01-2025, 15:51 PM)metsakohin Kirjutas:  Olete ikka kindlad, et see paak on keevitatud?

See paak ei ole keevitatud
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne