Buick Reatta 1989, omast ajast ees olnud elektroonikat täis ameeriklane
#81

Kindel, et juhipoolne vars teleskoop ei ole?

Parempoolse sirmi pikendus on kaitse 2 sirmi vahelt silma sihtiva madala päikese eest, üsna levinud lisa.
Vasta
#82

(16-04-2025, 23:04 PM)Roomik Kirjutas:  Kindel, et juhipoolne vars teleskoop ei ole?
Tänud kaasa mõtlemast. Sain tööle, aga kas teleskoop/pikendus peaks lisaks olema, teagi. Igatahes juhi ja kõrvalistuja omad on erinevad. Lisaks ajas segadusse, et üritasin sama pikalt sisse lükata, kui on kõrvalistuja poolne (peab sügavamal olema).

Tegin siis nii, et kõigepealt pildid telefoniga august, nii sai paremini näha, mis toimub. Tundub, et võll vm on liiga lühike, saab ühte telge pidi liikuda ja ots ka liiga terav/nelinurkne. Seega pea võimatu lõpuni lükata. Lisaks riie, mis peab augu sisse minema (algusotsa ava suurem), kah takistab õige koha leidmist. 

Tegin siis otsa ümaraks, otsisin ühe katkise teleskoopantenni (väga kasulik neid alles hoida, lõigata saab vasktoru lõikuriga), miski 10mm puurisin siseava suuremaks ja paigaldasin jupi teleskoopantennist. Mõistagi kõik servad viili ja liivapaberiga ümaraks. Toitejuhtmele täiendavalt veel termokahanev rüüs selga ja tehtud. Ehk siis see pikendus aitas sisse surudes üles leida viimast ava.

[Pilt: Paikesesirm6.jpg]
[Pilt: Paikesesirm7.jpg]
Vasta
#83

Turvavöödest, sellel autol, nagu ka teistelgi sama aja GM autodel on vöö kohta 2 rullikut. Kusjuures üleval on lisaks miski tross, milles kaabel liigub vastavalt, kas uks on lahti või kinni. Kas see vabastab vöö või mis selle täpsem funktsioon on? 
Ja paluks abi ennetavalt, kes varem on selle ajastu GM autodega (Chrysler, Buick, Oldsmobile jne). Nimelt alumine vöö liigub täiesti vabalt ja ei blokeeri vööd järsul tõmbamisel (tegelikult ülemine ka, aga ta ei käi nii vabalt, kõriseb pisut vm ja võtsin auto küljest prooviks, paigaldusasendist teises asendis blokkeerus). 
Kas alumises on miski teistmoodi mehhanism? Elektriskeemist nagu ei leidnud näiteks sõidu ajal lukustumist (mida väitis eelmine omanik) jne.

Oluline, kuna korra Eestis selle pärast ei saanud ülevaatuselt läbi ja netis olen ka näinud kurtmist liiga lõdva (kuid sisse keriva) alumise vöö pärast, aga ei ühtegi mõistlikku vastust.

[Pilt: Turvavoo3.jpg]

[Pilt: Turvavoo2.jpg]
Vasta
#84

Vanemad/meerikamaa vööd ei pruugi rihma liikumiskiirusele reageerida. Olid sellised ajad lihtsalt, põrutusele reageerimine oli nõutav. Teises asendis lukustumine räägib ka selle poolt.
Kuri ülevaataja oli noor nublu ilmselt?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#85

(24-04-2025, 16:08 PM)Marko Kirjutas:  Vanemad/meerikamaa vööd ei pruugi rihma liikumiskiirusele reageerida. Olid sellised ajad lihtsalt, põrutusele reageerimine oli nõutav. Teises asendis lukustumine räägib ka selle poolt.
Kuri ülevaataja oli noor nublu ilmselt?

Mosul mul norma pingutiga vööd ja tihtipeale ülevaatusel seleta neile tööpõhimõtet, et need ei lukustu järsul tõmbel.
Vasta
#86

(24-04-2025, 16:01 PM)aatom Kirjutas:  Kas see vabastab vöö või mis selle täpsem funktsioon on? 

1980 Pontiac Bonneville puhul, kui uks avada, siis kerib see nupp-tross turvavöö kiirelt omale kohale tagasi. Seal küll ainult ühe rullikuga süsteem, aga kui muidu juhtub vöö lonti jääma, siis peale ukse avamist tõmbab vöö rulli peale!
Vasta
#87

Vaatasin ARK lehelt huvi pärast, polegi mu auto ainukene meil siin, Pärnumaal pesitseb veel üks, milline kolmest variandist, seda see leht ei näita.

Eelmine nädal sain kätte EL paneeli ja kaabli. Kaabli puhul oli pettumus, ei helenda pea üldse. Samas tagantjärgi loogiline ka, helendav diameeter pea olematu, ehk siis helendav pindala ka ju pea olematu (pildistatud päikesepaistelisel päeval toas).
[Pilt: ElAsjad.jpg]

Ega jäänudki muud üle, kui tuleb paneeli lõigata õigesse mõõtu. Hetkel üritan vajalikud jupid lõigata ja siis kuidagi juhtmed külge saada. Tagantjärgi tarkusena oleksin pidanud enam-vähem mõõdus tükid ostma ja parajaks lõikama, mitte suur paneel ja sealt jupitama, sest juhtmete ise külge saamine on megapeavalu. Ja päris tigedaks tegi ka üks suht kallis ja olematus koguses hõbedaliim, mis mõeldud klaasi kütteniidi paranduseks. Peale kuivamist ei taha mitte voolu juhtida. Kuidagi lõpuks lülititega sain hakkama, nüüd tuleb veel käigukangi oma valmis teha.
[Pilt: Peeglilyliti1.jpg]
[Pilt: Lylitid1.jpg]

Kui peeglilülitit vaatate, siis vasakul pildil näete limpsist põhjustatud kahjustusi X ehk risti sees, on kroomi ära söönud. Teipisin siis lüliti ära, lõikasin vaibanoaga X sisse ja kroomvärviga värvisin. Pärast täitsin mustad nooled musta mati värviga. Väga hea sai (paljuski tänu krobelisele originaalpinnale, peegelpind poleks ilus olnud).

Lülititel kõige pealmine pind on musta värvi harjatud alumiiniumfoolium. Siin kasutasin ehituspoe alumiiniumteipi, harjasin, puhastasin ja must matt värv selga. Siis CNC-ga tekstid (joon miski 0,2mm). Viimane oli ka megapeavalu, ei saanud ilus, ja ka kõrgust raske sättide (see mõjutab joone laiust). Lõpuks ühe tera leidsin ja tegin õli sees, nii sain kõige vähem narmendava tulemuse.
Eks tulevikus, kui aega, peab ümber tegema. Tea, kas kuskilt on osta harjatud õhukest (maks. 0,2mm) musta anodeeritud alumiiniumit. Ja mis võiks tähtede vm lõikuseks parim meetod olla, laser?
Vasta
#88

Siin üks mees kruvib lati nii kõrgele, et tulevikus saad kaks musta numbrit kohe  Smile
Müstiline pühendumine, au ja kiitus!
Preemiapunktid ka teele muidugi.

PS selle teema peaks lisama koolide (alg) õppekavasse, et ei tekiks selliseid juurde, kes kõlari pistiku katkimineku tõttu ära viskavad.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#89

Tänud, aga oh mis sa nüüd, nii tubli ma ka ei ole, et nähtamatutes kohtades originaalpolte / mutreid taga ajada  Smile
Näiteks sain täna keskkonsooli pealmise osa kokku ja 5 kruvi, mis hoiavad metallraami kinni, mis omakorda hoiavad peegli ja akna lüliteid paigal, no ei mäletanud enam, millised sinna käisid, pilte kah ei suuda igaks elu juhtumiks teha. Otsisin siis juba asendust, kui meenub, ameerikamaalt tellisin ju lisa selle komplekti (lootuses, et lülitid paremad jne, aga polnud). Sealt siis võtsin ja seekord läks originaal.

Keskkonsooli kõik lülitid, ka käigu asendi värk sai valmis, viimase peale läks täna terve päev, aga tulemus on hea. Jutustan siis täitsa detailselt, kuidas nii keerulise asja ära tegin.
Kõigepealt video, kuis töötab:


Kõigepealt lõikasin õige suurusega tüki ostetud paneelist. Seekord jätsin originaaljuhtmete väljaviigud alles, et mugavalt üldvalgustus ühendada. Paneelist ka, kihid sellised, et all on kile, mille peal vist hõbedakiht vm elektrit juhtiv. Siis isolaatorikiht ja seal omakorda helenduv kiht (taevasinise puhul kah valget värvi). Nende peal aga kahjuks pihustatav elektrit juhtiv läbipaistev kiht, mitte kile, mis juhib elektrit ja seal peal veel 3 kilekihti millegipärast. Kuna pealtpoolt on nii pahasti tehtud (muide kõikide nende kihtide tarbeks on ka värvipüstolist kantavad vedelikud olemas, saab helendama panna midaiganes, kasvõi terve auto Big Grin ), siis mingigi juhtme ühendamine lõigatud osale saab teha vaid alumisele kihile.

Kõigepealt siis altpoolt vaibanoaga lõikasin kuni pealmiste kiledeni sooned sisse. Täpsus polnud nii ülitäpselt oluline, kuna ala helendab ikka ära, lisaks vaibanuga tahtis tihti mujale joosta ... Kõigepealt lõikasin peaaegu valmis, testisin, kas kõik ikka helendab, siis lõpuni, aga nii, et servas teist voolurada läbi ei lõikaks ja uus test, et keskmised osad ei helendaks.
[Pilt: KKEL1.jpg]

Siis lõigatud osale elektroonikas kasutatav lakk, vedelikuna PRF 202, kuivatus ja siis ettevaatlikult taga juhtme ühendamiseks kile maha kraapimine noa ja pisikese lapiku kruvikeerajaga. Siis nõelaga pisut seal kile üles/lahti ning surusin juhtme sinna, seejärel see kehvake hõbedaliim ja alumiiniumteip peale. Nüüd tagaküljele paksem läbipaistev teip peale ja liimimine elektroonike / lüliti paneelile.
[Pilt: KKEL2.jpg]

Vahepeal taas korduvad testimised, kas asjad ikka töötavad. Kui oli elektroonikaplaadile kinni liimitud ja joodetud, siis taas kõigi lahtiste juhtmete ja lõigatud külgede lakkimine, et hoida EL paneeli niiskuse ja hapniku eest nii palju, kui võimalik.
[Pilt: KKEL3.jpg]

Ja nüüd kõik asjad kokku.
[Pilt: CenterConsoleVaike.jpg]
Vasta
#90

(08-04-2025, 13:24 PM)aatom Kirjutas:  ....selline keeruline elektroluminestsents paneel.
[Pilt: KkElPanel.jpg]

Seal numbrid helendavad koguaeg ja ülemisel pildil näha olev kontakt lülitab siis numbri ümbruse helendama.

Vaatasin videot... seal oli asi vastupidi. Ehk ümbrised helendasid kogu aeg ja numbrid lülitusid hoova liigutades.
Või märkasin midagi teisiti.

Aga ikkagi on lahe vaadata, mida teed.

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#91

Ja ongi täitsa tagurpidi (ise kunagi seletasin õieti), pagan liiga palju tegemisi aga nagu tüüpiline leiutaja, no ikka juhtub Big Grin . Päris piinlik, eks kunagi teen siis õieti.
Vasta
#92

See kunagi saabus päris kähku. Oli mõttes, et hetkel ei viitsi, aga võtsin ennast ikka kätte. Nüüd käigu asendi näitamine nii kuis originaalis.
[Pilt: KKonsoolKorras.jpg]

Ja keskkonsool saab ka tasapisi kokku, kaks lisajuhet oli viidud taha (üks elektriantenni jaoks, peab veel tegelema, miks originaaljuhe ei tööta ja keskmise tule vaid pidurituleks tegemise juhe vm, igatahes sinna ta läheb), need olid inetult vaiba peal, viisin vaiba alla. Veel tuleb selgeks saada, miks üks lisajuhe on ühendatud tuhatoosi valgustuse külge.
[Pilt: KKonsoolNyyd.jpg]

Lisaks peale raadio / valjuhääldajate testimist sai selgeks, et originaalraadio ei mängi nii usinalt kõrgeid sagedusi, kui lauapeal proovitud tavavõimendi. Lisaks jätan ette originaal kõrgsageduse valjuhääldajad, mis pole ka parimad kõrgete mängimises. Nii jõudsin järeldusele, et tagavaljuhääldajate filtri külge vaja pookida häälestuslülitid (2 tk, üks kui tugevalt kõrgeid mängib, teine kõrgete tõusunurk, see polnud üldse keeruline, vaid 2 x 6 takistite jagur), et peale ustesse planeeritud valjuhääldajate paigaldamist saaks helipildi autos no vähemalt minu jaoks ideaalseks. Pildilt näete, et polegi neid kruvikeerajaga reguleeritavaid võlle näha, mõnusalt nähtamatult musta värvi ja väikesed, asuvad kõrgsagedusvaljuhääldaja all.
[Pilt: Tagakoll3.jpg]

Raadioga seoses, kui süüte asendist võtit tagasi keerata, siis võiks ju raadio mängima jääda, tänapäeva autodel ju on nii. Mõtlesin juba, et süütelukk ei toimi õieti (või mine sa tea). Aga täna avastasin, et võtmel on veel üks positsioon tagasi võtme välja võtmise asendist, vot seal paneb raadio tööle ... ameerika veidrused.

Ja täna lõpuks õnnestus ka klapptuled liikuma saada, põlevad, aga kaugtuli vaid ühel, kuidas ligi pääseb, vajab nuputamist.

Esimene koodikao ohver on ka, nimelt kesklukku vastuvõtu moodul. Sain kätte originaalpuldi ja see isegi midagi saadab välja (testisin spektrianalüsaatoriga). Ja puldi laulatamine autoga on imelihtne, süüde sisse, üks eraldi juhe pagasnikus vastu massi, siis peaks kesklukk korra kinni lahti käima, vajutad puldil lahti tegemist 2x ja ongi laulatatud. Sellel juhtmel ilusasti 5V pinge peal, aga ei tee muffigi. Võin ju veel võtme, ukse lülitid ära kontrollida (autos kesklukk toimib ilusasti, salongituled lähevad ka ust avades põlema), aga pigem see moodul segaduses. Juba laua peal testides no ei töötanud pea üldse või arusaamatult. 
See suht lihtne (aga aega võib võtta ikka min pool nädalat) ringi teha, kui just võtmelt liiga keerulist koodi ei saadeta. See tegemine jääb tulevikuks.
Vasta
#93

No ütle veel, et miski asi (puldi vastuvõtu moodul) on kutu. Oli ühel õhtul paar tundi aega ja panin lauapeal uuesti juhtmed katsetamiseks külge. Seekord kõik ühendused ja hakkasin katsetama, kas kõigepealt õnnestub pult laulatada mooduliga. Oh sa püss, õnnestuski. Siis hakkasin testima kõikvõimalikel viisidel ja täitsa töötab. Kuna sisenditeks on tal ka näiteks süüde ja käigukangi park asend, siis erinevaid töötamise variante palju. Näiteks kui võti süüte asendis ja käigukang Park asendist mujale lükata, siis lukustab uksed, tagasi lükates aga avab. Tehase juhendis on täitsa antud valik, et selle režiimi saab muuta ainult pagassi avamise blokeerimiseks, tõstes pistikus ühe juhtme teise kohta. Ja võtmega keerates luku lüliti jääbki suletud / avatud olekusse vastavalt kas keerata lukku või lahti, mitte ei anna korra impulsi.

Tunde, et ta ei tööta korralikult, tekitas vastuvõtja raadiomooduli toide, mis imelikult pulseerib. Tuleb välja, et peabki, voolu kokku hoidmiseks. Kui avastatakse raadiolained 309MHz peal, siis korraks antakse +5V täistoide raadiomoodulile. Kõik see kokku tagab, et puldi moodul tarbib vaid ca 5mA voolu, väga vinge tase sellel ajal.
[Pilt: RxMooduliToide.jpg]

Aga autos ta ei tööta sellepärast, et pideva pinge juhtme peal miski arusaamatu 1V  12V asemel. Avastasin, et sama jama ka peeglite reguleerimisega (sama toiteahel). Tundub, et siis kuskil on Body kaitsmest edasi katkestus või maha põlenud ühendus, sest peeglite lülitil oli ka voolurada maha põlenud. Igatahes meeletu peavalu selle remondiga, kaitse ise terve ja seal vool olemas. Ligipääs kah suht niru, kasvõi salongis kaitsmete taga juhtmestikule.

Ostetud puldist ka, see on küll Oldsmobile Troféo (Kah väga lahe luksmasin, neljas põlvkond / sama ajastu suisa värvilise puutetundliku ekraaniga, väga lahe tutvustav video), aga välimuselt täitsa sama, vaid pisike logo teine. Väidetavalt pole lahti tehtav ilma vigastamata, kokku liimitud. Ja suisa 4 nupuga (kõik töötavad), uksed kinni / lahti, pagassi avamine ja salongitulede põlema panek, et auto parklas üles leida.
[Pilt: Pult.jpg]
Vasta
#94

Pildiloleval puldil on sodiläki logo.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#95

(Eile, 17:15 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Pildiloleval puldil on sodiläki logo.

No vot siis, Ebay-s oli kirjas Troféo, aga minu jaoks vahet pole ... no kui ülipeensustesse minna, äkki õnnestub kunagi ...  Smile õige logo järgi teha.

Pagan see auto mõtleb ikka mõnuga ise, vist seetõttu, et hetkel ei hoia akut koguaeg järel, vaid tegema minnes panen külge. Ühendan ära, lootsin raadio käima panna, et tegemise ajal miskit lõbusat kuulata, keeran võtit siis tagasi sellesse Auxilary asendisse, ekraanil pilt tuleb ette, aga raadio käima ei lähe, ükski nupp ei reageeri. Keeran siis süüte asendisse, kõik toimib. Tagasi keerates jälle sama seis.
Panin siis korra auto käima, ja süütest 1 aste tagasi keerates voila raadio töötab (nii nagu tänapäeva autodel), esimest korda! Nii siis oli vaja ust avada ja hopsti raadio lülitati välja? Aga välja võtmisest üks aste tagasi nüüd raadio töötas.
Ehk siis Body Computer elab täitsa oma elu või omamoodi loogika alusel, saa nüüd tast aru. Või siis mõjutas eelmiste omanike viimane veetud lisajuhe keskkonsoolis, sest ühendasin ta ära, sain kogu keskkonsooli täna kokku ...

Ja päikesesirmidega, mul originaalkasutusjuhend olemas ja sai teine unejutuks läbi loetud. Siiski mõlemad sirmid on sarnased, mõlemal peab olema see plastist lisasirm, mida saab välja tõmmata. Käega katsudes tunda koht, kus ta võiks olla. Mingil põhjusel on eelmine omanik selle tagasi panemata jätnud. Ja nii laekangas, kui päikesesirmide kangas on välja vahetatud mõne eelmise omaniku poolt. Päikesesirmid said külge, aga mõlemal pool kolmest kinnituskruvist üks sees katki keeratud / kinni roostetanud, vajas lahti puurimist.

Ja kõrvalistuja poolne aknaposti kate oli inetult välise lisakruviga külge pandud. Ei meeldinud see üldse. Võtsin siis kätte ja kõigepealt august roostega määrdunud kangas küljest, kogu paneeli puhastus ja eraldi puhastusbensiiniga nende 2 augu ja lisakoha puhastus, et liim kinni jääks. Siis lõikasin ärakeeratud kangast ühe tüki, millest siis omakorda lõikasin aukudele katted, täitsa sama materjal ju. Nüüd tuli kõige raskem osa, imepisikeste tükkide servad žiletiga kaldu, et liimimisel nii palju, kui võimalik, paigad nähtamatuks teha. Ja siis lõbus liimimine, aga nii, et kangale ei satuks. Kõige lõpuks parandasin ülemise plastklambri ära tüki 1mm plastribaga, mille liimisin külge, siis traatarmatuuri sisse ja keemilise metalliga lärakas ümber. Loodan et jääb kestma.

Kokkuvõttes mulle pigem nagu meeldib võimaluse korral taastada tehases külge läinud vidin, kui otsida uus/vana.

[Pilt: PostiKate1.jpg]
[Pilt: PostiKate2.jpg]
Vasta
#96

(Eile, 18:16 PM)aatom Kirjutas:  Pagan see auto mõtleb ikka mõnuga ise, vist seetõttu, et hetkel ei hoia akut koguaeg järel, vaid tegema minnes panen külge. Ühendan ära, lootsin raadio käima panna, et tegemise ajal miskit lõbusat kuulata, keeran võtit siis tagasi sellesse Auxilary asendisse, ekraanil pilt tuleb ette, aga raadio käima ei lähe, ükski nupp ei reageeri. Keeran siis süüte asendisse, kõik toimib. Tagasi keerates jälle sama seis.
Panin siis korra auto käima, ja süütest 1 aste tagasi keerates voila raadio töötab (nii nagu tänapäeva autodel), esimest korda! Nii siis oli vaja ust avada ja hopsti raadio lülitati välja? Aga välja võtmisest üks aste tagasi nüüd raadio töötas.
Ehk siis Body Computer elab täitsa oma elu või omamoodi loogika alusel, saa nüüd tast aru. Või siis mõjutas eelmiste omanike viimane veetud lisajuhe keskkonsoolis, sest ühendasin ta ära, sain kogu keskkonsooli täna kokku ...

Meerika autodel üldiselt ongi nii, et kui sõidust tulles võtme välja keerad, jääb raadio mängima kuni juhiukse avamiseni. Kui ust lahti ei tee, siis jääb tavaliselt minuti-paari järel vakka.
Aux asendis peaks muidugi edasi mängima.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne