4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Täna said ülejäänud põhjaaugud kinni. Pilte ei hakka panema, sest ega see mingi iluasi just ei ole. Kui keevitusjäljed ära lihvida siis vast enam-vähem aga ega see auto näitusele ei lähe vaid hoopis sõtta. Tugevus on hea. Tagusin haamriga mõlke sirgeks ja midagi lahti ei tulnud.
Homme on plaanis raam roostesurmaga üle pintseldada, kerel plekiauke kinni neetida, raamile kere kinnitused poltida jms. Kõik abikäed, kes AC/DC kontserdil ega Jõgevatreffil ei ole on teretulnud.
Vasta

Raam sai õhtul roostesurmaga pintseldatud, puuduvad (maha lõigatud) kerekinnitused tagasi paigaldatud, paar kere roosteauku paigatud, nii et suures plaanis nagu plaanitud.

   
Vasta

80-nes ründebrigaad palus abi kastika soetamisel haavatute ja varustuse veoks. Nad ei ole pirtsakad ja neile sobivad ka vanad ja koledad. Neile sai eelmisel korral viidud ka Sangjong mis hetkel küll natuke remondis(pihustid),aga varsti jälle joonel. Kuna abikontol oli vahendeid 1950.- EUR,siis sai soetatud L200 1500.- eest. Raam silla kohalt päris olematu,samuti nagu ka raamitalasid ühendav toru. Karbid ka auklikud ja kasti põhi ka otsas. Õnneks on sinna juba lõigatud paksemast AL-ist sobiik tükk,nii,et peab lihtsalt mingid talad selle kinnitamiseks leiutama. All on ka sellised poolkõvad M/T rehvid mis on hea kaasa panna. Sinna sõitmiseks vaja teised alla panna. Seega kui kellegil on üle kahte kasutatud aga korraliku mustriga 31x11.5xR15 rehvi,siis oleks neist huvitatud,sest kolm korraliku mustriga on mul olemas. Ja tagaluuki kui äkki kellegil vedeleb. See samuti puudu. Ühest veljest tagavaraks ei ütleks ka ära.

https://www.youtube.com/watch?v=0hAOk3iPOA4


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       


UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

(27-07-2025, 19:04 PM)wagoneer Kirjutas:  Seega kui kellegil on üle kahte kasutatud aga korraliku mustriga 31x11.5xR15 rehvi,siis oleks neist huvitatud,...
 Soovitud mõõtu pole kuid pakkuda jooks (4tk) Ug500 rehve mõõdus 235/70R16. Rehvidel vanust aastaid palju aga väga vähe kasutatud. Seega mustrit ja naelu jagub.
Asukohaks  Saaremaa. Rolleyes
Vasta

Sellises mõõdus rehvid leiavad seal kasutust kindlasti. Nii et kui saate Wagoneeriga kokkuleppele siis ma ilmselt võin aidata mingi hetke transpordiga Saaremaalt. Kui Wagoneer ei taha siis me võtaks küll.

Eile vahetasin ära Lihula Sorento turvapatjade aju. Neljast veast jäi alles üks - kõrvalistujapoolne esimene andur. See kurinahk peaks olema stange taga.. Oleks ikka lihtsam olnud ülevaatuseks lamp lihtsalt armatuurist välja keerata. Turvapatjade vajalikkus antud kasutuses on niikuinii küsitav.

Lisaks tuiskasin Rangeri Dinitrol MLiga üle ja võtsin lahti pistiku, kust üks juhe oli tagant ära murdunud. Joodan klemmi tagasi ja midagi vast hakkab tänu sellele uuesti tööle. Üldiselt võib kere uuesti raamile tõsta.

   
Vasta

Tänan pakkumast. Aga kuna mul on üks jooks 235/70/16 lamelle ühe Sorento alt täitsa olemas riiulis,siis ma hetkel juurde ei võtaks. L200 le alla panemiseks oleks vaja siis ka 16" velgi sinna. Neid aga mul mõistliku raha eest võtta pole.  Ja just vaatasin,et olemas mul siis 31/10.5/r15(mitte 31/11.5/r15) rehve 3 tk.Nii,et hetkel olen ikkagist 31/10.5/r15 A/T rehvide otsingul. Vaja oleks 2tk normaalse mustrijäägiga A/T rehvi. Siis saaks jooksu koos tagavaraga kokku ja all olevad suht korralikud M/T rehvid läheksid kaasa.

Hiacel said lahti krutitud torsioonid ning esiamordid. Järgmisena peaks lahti saama esikardaani koos roolikardaani ja ülemiste zarniiridega. Siis juba mootoripadjad ja sillatala poldid. Enne peab veel leiutama,et kuidas mootor õhus püsiks kui sillatala all ei ole. Eks vaikselt üritab tunnikese paari kaupa suvist aega töö ja pere kõrvalt ikka näpata ja asjaga edasi minna. 

https://www.youtube.com/shorts/qGmgpH-CrZI sips ja valmis Smile

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Täna võtsin Rangeri tagumised trumlid lahti ja jootsin tagasi pistiku klemmi. Trumlite lahti võtmiseks oli vaja suurt haamrit ja siis veel suuremat haamrit. Aga sisu on täitsa viisakas. Võtsin pingutajad välja, määrisin ära ja panin kokku tagasi.
   

Aega on õhtuti vähevõitu, sest igasuguse muu värgi ja eluoluga on vaja ka tegeleda aga mõtlen, et parem on ikka teha natuke kui üldse mitte.
Vasta

Üleeilsed uudised on, et viidavasse autoparki lisandus Kia Sorento 008AYI
Esivedru katki, tagasilla küljest kinnitus lahti, tagatiivad läbi roostetanud aga muidu igati viisakas ja hooldatud auto. Kaasa tuli pagassitäis varuosasid sh uued tiivad ja pihustid. Hind 1100.- €
   

Ranger, ,mis vahepeal hõivas 3 autokohta - uus raam, vana raam ja kere sai uuesti kokku ühe auto koha peale.
       

Aega kulus ümber lappamisele täpselt 1 kuu. Tegelt päris palju õhtuid ja tööd ikka. Aga kuna ma oma elus varem ühtegi autoraami vahetanud ei ole ja enne sõda ausalt öeldes ei kujutanud ettegi, et sellist asja tegema hakkan siis võtan seda kogemuse ja saavutusena.
Suured tänud kõikidele abikätele - ksf Linnuke, kes aitas maha tõsta ja aitas ka peale ka panna. Abiks käisid ja midagi külge või maja kruvisid veel Mux, Isandpauk, Telc ja Rene01

Nüüd ei ole muud kui kapotialune kokku lapata, kast keevitada ja peale panna, pidurid külge ja rattad alla ja võib proovisõidule minna Smile
Vasta

MIdagi paljut pole,aga üritan siis esisilda eemaldada,et saaks karterile ligi. Idee järgi sain kõik mis vaja lahti,aga hilisõhtul ei tulnud enam ühtegi head mõtet pähe kuidas mootor rippuma saada kui sillatala ära võtan. Selleks otstarbeks laenatud tala ei toimi.
https://www.youtube.com/shorts/q7MMHtz1444
https://www.youtube.com/shorts/4QcwKhhCZhM

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Väga vanast ajast mäletan, et on autosid, millel pole lootustki ilma silda ja mootorit koos demonteerimata. Mis tehasejuhend räägib?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(02-08-2025, 00:52 AM)wagoneer Kirjutas:  MIdagi paljut pole,aga üritan siis esisilda eemaldada,et saaks karterile ligi. Idee järgi sain kõik mis vaja lahti,aga hilisõhtul ei tulnud enam ühtegi head mõtet pähe kuidas mootor rippuma saada kui sillatala ära võtan. Selleks otstarbeks laenatud tala ei toimi.
https://www.youtube.com/shorts/q7MMHtz1444
https://www.youtube.com/shorts/4QcwKhhCZhM


Mootoritõstukiga tõsta, mis ei jäta all toimetamiseks eriti ruumi või üritada mootor kuidagi tõstuki posti otstesse ja/või lakke riputada.
Tõstukit ja vivaro jaoks sobivat isetehtud traaversit saan laenata.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Mul õnneks manuaale ei ole. Aga kui kuidagi ei saa,siis kuidagi ikka saab. Mootorikraana täitsa olemas nurgas ja oli ka mõte seda kasutada. Kahjuks ei saa ma siis seal alla mulle vajalikus asendis(püsti)olla. Ja igasugu muud kõverad asendid ei ole võimalikud hetkel. Seega pean ikka saama mootori esiosa kuidagi toestada. Tagaosa hoiab üleval käigukasti padi.
Eks peab nuputama.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

(02-08-2025, 12:37 PM)wagoneer Kirjutas:  Mul õnneks manuaale ei ole. Aga kui kuidagi ei saa,siis kuidagi ikka saab. ...

Kas tal mitte ei ole aku ja õhupuhasti all pikitala otsad? Sinna püsti miskid tummisemad prussijupid toetuma ja üle mootori 5x10 vms pruss serviti ja peaks kandma selle aja ära küll.

Põhimõtteliselt teed portaalkraana.
Vasta

(02-08-2025, 00:52 AM)wagoneer Kirjutas:  MIdagi paljut pole,aga üritan siis esisilda eemaldada,et saaks karterile ligi. Idee järgi sain kõik mis vaja lahti,aga hilisõhtul ei tulnud enam ühtegi head mõtet pähe kuidas mootor rippuma saada kui sillatala ära võtan. Selleks otstarbeks laenatud tala ei toimi.


Natuke uuemal riputasin mootori kahe konksuga kapotiääre külge ja püsis ilusti, ei viitsi pilti otsida kas sellel ka seal selline äär on...
Vasta

Üks natuke suurem MB spinter läks Suwalkis(Poolas) rikki. Täna läheb töökotta ja vaadatakse mis viga. 
Aga kuna buss on MB313CDI 16 kohaline istmetega versioon,siis on vaja D kategooria lubasid. Kas oleks kedagi kes viitsiks peale bussi remonti tulla bussijuhiks siis Suwalkist UA sse? Buss jäetakse UA-s kohe piiri äärde Novovolõnskisse. Ehk Eestist sõit modernse autoga Suwalkisse ja pärast ka tagasi Eestisse.

PS! Juht leitud.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Vahepeal tuleb Ukrainast tagasisidet, mis kinnitab, et päris tühja tööd me ei tee.
   
Vasta

Sild alt läinud ja õlivann ka käes. Kuna sild eest ära,siis vahetan kohe ära ka ülemised õõtshoovad ja õli ning kütusefiltri. Loodetavasti nädala teises pooles laekuvad. Niikaua saab näiteks kütusepaagi ära vahetada ja terve õlivanni alla kruttida. 
Ja nagu ikka leidis ka kinnitust,et kui maas on õlinõu,siis kukub sinna raudselt midagi sisse. Mingi nipiga suutis paremalt ära krutitud õõts lahti kangutades maanduda õlinõusse. Ehk laiskus/kiirustamine maksis kätte.

https://www.youtube.com/shorts/1SbntB7vkWg


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Täna oli mahti taas Tourneoga tegeleda.
Vahepeal sai meeltesegaduses paak täis tangitud, pärast mida hakkas auto oma territooriumit diisliloigukestega märgistama. Lekkivate paakidega on olnud nii palju jauramist, et lükkasin probleemi rahulikult nädalakese edasi, et mitte järgmisesse hädaorgu laskuda.

Täna siis said ettekäänded otsa ja kangutasin autol saba üles. Mitu head uudist. Esiteks on Tourneol plastpaak, mis eriti ei roosteta.
Teiseks lekib voolikujupp täitmistoru ja paagi vahel. Uus sai tellitud 5,07€ eest.

Kuna entusiasm ja meelekindlus jäid paagi juures kasutamata, remontisin nende abil ära parema tagaratta pidurid, millel kässar ei toiminud.

Regulaator oli oma kohalt alla kukkunud ja kässari hoob klotsi küljes kinni roostetanud. Sai antirustiga leotust, läks õigesti kokku tagasi ja tundub toimivat.

   
Vasta

HIacel korras karter all ja uus õli ning kütusefilter ka küljes. Lekkiva paagi eemaldasin ka. Kõik sujus kenasti kuniks üritasin paagi võtturit uude paaki installeerida. Selgus kurb tõsiasi,et mingil põhjusel on uus paak sellest kohast 14mm madalam. Ehk võtturi toru on vastavalt samapalju liiga pikk. Saabusid ka ette ja taha uued pidurivoolikud ning hammasrihma vahetuse komplekt ja veepump. Lisaks siis ka uued filtrid. Kütusepaagi vitsad peab ka uued tegema kuna vanad on pehmeks mädanenud ja pooldusid.
Ehk paar sammu edasi ja üks tagasi.
Et buss liikvele saada vaja siis:
1. Esisild tagasi 
2. Uued ülaõõtsad
3. pidurivoolikud ja osad torud
4. Kütusepaagile vitsad
5. Hammasrihma komplekt vahetada
6. Vasak pidurivooliku hoidja ja ülaõõtsa piiraja ära/tagasi keevitada
7. Vasak küljekarp uus teha
8. Põhja all mõned augud lappida
9. Esimete uksepostide alused uued ehitada(Neil on natuke kandev funktsioon ja hetkel need olematud)
10 Üllatused  Big Grin

https://www.youtube.com/shorts/D1xeo1kPurQ


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Laulasmaa Sorentole panin purunenud tagasilla kinnituse asemele kaasfoorumlase varuosadega saadud kronsteini. Mõlema katkise esivedru asemele läksid terved. Paagi võtsin maha, veendusin, et on terve, tegin puhtaks, tõmbasin roostesurmaga üle ja panin tagasi.

       

       

   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne