4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Siin mingi vimka sees, kus sa seda 3500 kilo nägid? Meie koopa 103kw sorontidele lubatud 2800kg.
Vastuseks küsimusele - kallima otsa variandid võivad olla pealtnäha head aga juba piisavalt mädad, et mina isiklikult sinna üle kerghaagise külge ei paneks.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Me tegeleme küll eranditult näotõste-eelsete sorontidega, millel kapoti all 103kW ja konksuluba 2,8 tonnile. 3,5 võtab sappa 125kW soront.

Kuna rung on siiski sama, on meie kogemustest ehk siiski kasu.

Lühidalt vastates - on küll võimalik leida mittemäda masin. Isegi odavast otsast. 700€ eest soetatud soront "Kohila" raamikeevitust ei vaja.

Põhiline on see, et paljudes kuulutustes välja toodud müügiargument "Ostetud uuena Eestist" tähendab kahtekümmet soolamarinaadis veedetud aastat.
Otsi masin, mis on vähemalt oma esimese elukümnendi veetnud soolavabas heaoluriigis.

Kohe autot vaatama tormata pole mõtet. Kui müüja ei ole nõus pildistama tagatiibu lahtise tagauksega nii, et "uksepiida" sisekülg näha siis pole mõtet aega raisata. Samuti on esimeseks indikaatoriks tagaluuk ja selle kojamehe ümbrus.
(Ukrainarontide kontekstis meid plekirooste muidugi ei häiri).

Raami roostetamise tüüpkohad on ka siin teemas põhjalikult kajastatud (ja keevitatud). On olnud, et pealtnäha viisakal raamil on pehmed kohad astmelaudade/küljeraudade kronsade all.
Vasta

(30-09-2025, 11:08 AM)Telc Kirjutas:  Me tegeleme küll eranditult näotõste-eelsete sorontidega, millel kapoti all 103kW ja konksuluba 2,8 tonnile. 3,5 võtab sappa 125kW soront.

Lisa: 125kw Sorentodel on osade kasutajate/remontijate hinnangul mootor õrnem ja neid olen ka päris palju nii kaanetihendi kui ka vända veaga müügis näinud. Seega taas mõttekoht, kas tasub 3,5 tonniga koormata.

Üks maasturispetsialist selgitas nende katelde kottiminekut järgmiselt:
õigeaegselt vahetamata pihustiseibid -> ummistuv õlivõttur -> kaput!

Ehk siis kui ostaks mingis meeltesegaduses selle masina endale, vahetaks profülaktiliselt need seibid, katkuks karteri alt ja puhastaks/vahetaks õlivõtturi.

Lihtsalt tähelepanekuna: 3,5t sarnases hinnaklassis veavad veel osad Mersu ML-id, Grand Cherokeed, 3,3t võtab sappa Pajero... aga ega needki rauamädaniku vastu immuunsed pole.
Vasta

Minu paha, tõesti vaatasin 125kw soronte, ilma et oleks näotõstele tähelepanu osanud pöörata. Nii vanemad, kui uuemad on tõesti vähem. Mootori õrnus tegelikult ei tee muret, sest koormata on kavas lokaalse transpordina ja väikestel kiirustel. Küll aga võiks raam ühes tükis seista.

Aga jah, 3,5t on võimalik alternatiiv veel ML, inglise huumori variatsioonid (land rover), osad patrolid, touareg, gc - aga ega nad kõik on vanad tänaseks. Poeuute autode lubatud haagised on üldse vastu maad läinud seoses hübriidluse levikuga - ja ilmselt pole käru vedamise numbrid midagi, mis põhiturgudel massostjaid üldse kuidagi kotiks.
Vasta

125 kW Sorentol on sama mootori plokk, mis 103 kW. Pea on teine aga eks see on ka üldiselt üks probleemide ema kui samast mootorist pigistatakse rohkem välja. Üldiselt nende kered ja raamid on mulle tundub paremad. Midagi on seal ikka faceliftimise käigus muudetud.
Päris hea masina võiks saada nii kui 125 kW autole paigaldada 103 kW mootor. Seal veidi leiutamist pihustite elektri ja voolikutega on aga üldiselt pidi tehtav olema. Samas peab silmas pidama, et 103 kW on EURO3 ja 125 juba EURO4 saastenormiga.
Endale vist otsiks Soomest või Rootsist mõne vähem roostes 103 kW auto. Nad seal suudavad teid lahti lükata ja ei soola. Olen sellega raskeid koormaid vedanud ja jõuab tõmmata küll.
Vasta

L200 värv ja natuke tjuunimist ning T5 juhtmestiku ulme  Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       


UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Headest uudistest nii palju, et Rangeril sai täna korda akende üles ja alla liigutamine. Kuna ostetud lüliti ei töötanud siis lasin olemasoleva lüliti elektroonikul korda teha. Siis võtsin küljest ära veel juhiakna mootori ja koputasin seda haamriga nagu kollase T4 annetanud ksf soovitas seisnud autode akende mittetöötavate mootoritega teha. Selle peale aknad käivad nüüd mõlemad probleemideta.

Kollase T4 eest saadeti veel just hiljuti tänusõnad ja kiideti, et hea auto on! Mõned pildid on ka sellest Ukrainas tehtud.
           

Rangeril käsipumba eemaldamine süsteemist kütuse alla vajumist kahjuks ei peatanud ja käima ta ikka ilma kütust üles tõmbamata ja õhutamata ei läinud. Paremate mõtete puudumisel tuleb siis kankuga katsetama hakata. Tagasivooluklapi paigaldamist pigem ei soovitatud, et võivat ikka probleeme tekitada.
Selle asja juures häirib mind kõige rohkem, et esimesel korral läks ilma õhutamata käima ja seisnud oli üle aasta ja selle aja sees oli mootor koos ksp-ga veel ühelt raamilt teisele tõstetud. Nüüd aga ei tee järgmisel päeval enam plärtsugi nagu kõrgsurvepumpa oleks vahepeal õhk sattunud. Müstiline lugu.
Vasta

Tagasivoolu klapi paigaldamine on jah natuke libedale teele minek. Probleem ju jääb ikkagi alles. Ehk jah.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Rangeril läks koos raamiga vahetusse ka paak. Eks nüüd tuleb järgmisena panna masin tilguti külge ja üle vaadata, mis toimub.
Hiljuti sai tellitud alist paar sellist mõneliitrist tilgutit nagu pildil
   

See tilguti toimis mootorratta puhul täitsa hästi, paagi kraani külge ühendades sai paagi tühjaks ka lasta.

Paneme rangeri sinna luti otsa ja eks siis paistab Smile

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

T5- peale spetsialistide porno eemaldamist ja juhtmete õiges järjekorras ühendamist töötab mootor perfektselt. Porno sisaldas endas siis cooleri ühendusi mis lekkisid ja MAP anduri juhtmeid mida oli parandatud(ülimalt pornograafiliselt),aga vales järjekorras tagasi pandud. Nimelt on seal neljast juhtmest kolm sama värvikombinatsiooniga. Sõber Mart otsis ajust õiged pin-id välja ja korras. Esimene linnuke kirjas. Uued torud koos cooleriga olid 187.- ja kuna ka üle mootori minev toru ning MAP anduri korpus olid ära ratsitud,pidin ostma ka need kasutatuna (70.-). Nüüd kunagi siis käigukasti ja meeletult koliseva veermiku ja kardaanimajandusega tegeleda vaja. Aga see kindlasti ei saa olema varsti.
Kuna hoonete omanik kehtestas hoovis seisvatele autodele maksu (10.-+km/kuus),siis pean nüüd platsi lagedamaks tegema. Varuosadeks Frontera laiali lammutama ja ilmselt ka ühelt Terraano 2 -lt mõned jubinad eemaldama ja siis rauda viima. Kergelt kardan ka,et hoovis vedelev Sorento läheb ilmselt pulkadeks. Aga seda veel mõtlen natuke.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Põhja-Tallinna koopas ollakse huvitatud Terrano II tervete tikkpoltidega esiratta rummust, juhile sobivast turvavööst ja akukinnitustest. Võibolla veel midagi....

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Mõningase käiamise järel läks ranger tilgutiga käima ilma pihusteid õhutamata.
märgime taseme peale ja jääme ootama homset.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Õige tulemuse saamiseks tuleks luua võimalikult sarnased tingimused.
Originaal paak on madalamal ning torud lähevad paaki ülevalt.

Praegu tõenäoliselt käivitub ilusti.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(02-10-2025, 08:16 AM)tõnn Kirjutas:  Õige tulemuse saamiseks tuleks luua võimalikult sarnased tingimused.
Originaal paak on madalamal ning torud lähevad paaki ülevalt.
Praegu tõenäoliselt käivitub ilusti.

Ööseks sai see tilguti paigutatud tunduvalt madalamale aga ka pildil nähtav asend ja ilusti käivitumine oleks meid vea leidmisele lähemale toonud. Täname kaasa mõtlemast!

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(30-09-2025, 22:08 PM)nastik Kirjutas:   Samas peab silmas pidama, et 103 kW on EURO4 ja 125 juba EURO5 saastenormiga.

Peaks ikka nii olema: 103 kW on EURO3 ja 125 kw on EURO4. EURO5 on uuemad 145 kw isendid.
Vasta

(02-10-2025, 13:13 PM)Leiutaja Kirjutas:  
(30-09-2025, 22:08 PM)nastik Kirjutas:   Samas peab silmas pidama, et 103 kW on EURO4 ja 125 juba EURO5 saastenormiga.

Peaks ikka nii olema: 103 kW on EURO3 ja 125 kw on EURO4. EURO5 on uuemad 145 kw isendid.
Jah, vabandust. Täpselt nii on nagu sa parandasid.
Vasta

Hiace värvimuutus.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Sellel nädalal jõudis Ukrainasse Passat. Õigupoolest pole sellel autol MTÜ ega meie abitegevusega suurt mingit pistmist, sest tegemist oli minu isikliku autoga. Vahel sõitsin ringi ja vahel putitasin, et asi korras seisaks. Viimati vahetasin ära hammasrihma ja muud sinna juurde käivad pudinad. Varuosad ostsin ka oma raha eest.
Septembris küsis sõber U, et neil on Ukrainasse lastekodulaste abireis plaanis aga vaja minna kahel kuupäeval ja tagasi ühel, et kas oleks vaja mingi auto ära viia? Kuna me oktoobri lõpus plaanime MTÜ autodega ise sõita ja plaan oli Passat mingi hetk niikuinii sinna saata siis andsingi talle selle. Kasutama hakkab seal seda kaplan.
Auto ise näeb juba koha peal välja selline
       
Ja autos ära viidud abi veokasse laotuna
   

Reisist nii palju, et piiril kulus neil 4h. Poolakad trukkisid, mis pole midagi erilist. Edasi juba U enda muljed
Üleeile keerasime pisut valesti ja tee kadus peaaegu ära ning sattusime Butini külla, kus augud olid tee sees nii suured, et haned pidasid seda järveks ja kümblesid keset teed.
Usus pidime ka ise läbi mingi järve sõitma raudtee alt, mis tunnelis oli keset põlde
Totaalne pimedus ja lakkamatu paduvihm oli kah muidugi tore!
Öösel keset täielikku halli mõtetust magasime mega lux hotellis.
       

M kõrvalistmel tundus, et oli pool mures ja see et ma labiilselt naersin ei aidanud vist kaasa - see oli lihtsalt nii ajuvaba, et lai asfalt on järsku mingi pommiauk ilma ühegi loogika ega hoiatuseta (lihtsalt tee lagunes ära rataste alt ja ei olnud enam ning 10 km pärast tuli tagasi)
   
Vasta

   

Seekordsele Kobeda maasturi sihtotstarbelisele korjandusele saame täna juti alla tõmmata ning tänaseks on planeeritud ka masina vormistamine ja äratoomine.
Täname kõiki toetajaid!

   

Järgnevad protseduurid selle autoga on siis esitulede, paisupaagi ja konditsioneeri radika tellimine, kere/raami sirgestamisega seotud tegevused, esistange asendamine, uute AT või M+S rehvide hankimine, pidurite ülevaatus ja muud korralised hooldused. Osa eelnevast õnnestub loodetavasti rahastada ka võluvelgede ja kastikatte arvelt ja selle käigus võib juhtuda, et paneme ka 4x4 foorumisse vastavad teated.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Üks hilux, kaks hiluxit.... Hääldus vajab veel harjutamist, eriti mitmuse osa. Lihtsalt väga ebatavaline olukord, et meie rondikäitluses on järsku kaks hiluxit kõrvuti.
   
   

Kobeda maasturi korjanduse tulemus on nüüd meie hoovil, kaasa saime veel jooksu rehvidega võluvelgi ja korraliku rauast stange.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Telc, 7 külali(st)ne