Buick Reatta 1989, omast ajast ees olnud elektroonikat täis ameeriklane

Taas aeg väike sissekanne päevikusse teha, sai jänkide maale taas ports raha maha jäetud, uued taga pidurikettad, mootoriruumis keskel tulemüüri juures kolm seelikuga õiget releed, kapoti ja pagasi luugi amordid, õlirõhu andur, salongiventikas, käigukasti padi ja sisselaske V poolte tihendid (jahutusvee pisikese lekke eemaldamiseks).

Vahetanud olen seni amordid, külmemate ilmadega kippus kapott alla kukkuma. Ja pagassi omadega oli selline värk, et arvasin vanad väsinud olevat, puldist pagassi avades ei tõuse luuk üles nigu ameerika filmides ameerika autodel  Smile. Vahetasin ära, parem küll, kui enne, lisaks sujuv üles tõusmine, aga automaatselt üles ei lähe. Tuhnisin siis netis ja pagan, sellel autol peabki nii käima, et pagass ise üles ei tõuse.

Siis sai vahetatud õlirõhu andur, vana tundus suisa algupärane. Nüüd õli tuli läheb ilusti põlema ja ei näita enam mittetöötava mootori korral 1 Bar survet. Töötava mootori õlirõhk aga sama, mis enne.

Ja võtsin ära VW passati salongiventika ning panin õige asemele. See tekitas aga ventilaatori käima mitte minemise, no peab ikka nöökima. Õnneks oli viga ventilaatori juhtmooduli (elektroonikamoodul, mis istub õhukanalis) pistiku klemmi halvas ühenduses. Ventilatsiooniga aga on endiselt pisut jamasid, õhku võiks tugevamalt puhuda ja kahjuks ei saa testida vaakumklappe läbi auto diagnostika, näeb vaid külma / sooja õhu siibri soovitusliku ja tegeliku avanemise protsenti, see korras. Lisaks kui vaadata ventilaatoreid, siis peal olnud VW omal labad teistpidi, eks ta keerutas õhku kah pisut teistmoodi. Ja lisaks on kaduma läinud suur kummipunn, mille kaudu kondens vm vee äravool õhukanalist, sealtki tuleb osa õhku välja ja ei jõua salongi.

Lisaks üks juhtum ka, nimelt poeg kasutas korra autot (poegadel no pidevalt juhtub ...) ja kasutas ka püsikiiruse hoidjat. Pidurdab, aga püsikas maha ei tule, mootor kogub hoopis tuure. Õnneks taipas Cruise nupust välja lülitada. Tegelikult on lisaks vaakumi eemaldamise lüliti ka pedaali juures ja see korras, aga väitis, et ei tundnud küll tema toimet. Viga oli põhilises piduripedaali lülitis (mille otsas Cruise lüliti, vaata ülevalpool pilti). Nimelt puhastasin küll kontakte, aga tundub, et mitte piisavalt põhjalikult. andis halba ühendust, kuumenes ja sulatas ennast keskmise plastvarda külge. Seekord korralik puhastus, lisaks juhtme jootmine teise poole lülitile (pole kasutuses), et 2 lülitit oleks ja varda renoveerimine. Hea et nii vanal autol ikka tavaline süütevõti on, see nagu viimane abinõu, kui kõik segaseks läheb ...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Hooaeg hakkab lõpu poole liikuma, aga endiselt "kallan ja tallan" ilusamate ilmadega. Muud pole nokitsenud, kui hiljuti auto kurtis, et õlitase madal. Kontrollisin ja oli teine peaaegu alumise kriipsu juures (vaid 4L läheb sisse suurde mootorisse). Sellel autol on tõesti ka selline andur olemas. Valasin juurde ja nüüd korras.
Ja tegin autoga katseid ka vahepeal, nimelt kui palju võiks hobeseid alles olla, ehk siis 0...100 kiirendus, selleks täitsa äpid olemas telo jaoks, kasutanud olen Race Timer nimelist ja seni täitsa usaldusväärseid tulemusi saanud. Andmete järgi peaks aeg olema täpselt 10 sekundit, aga no aru ei saa, kuis sellel nii vanal pea 300K läbisõiduga autol nad nii head on. Esimese katse tegin märja teega vihmasajus, ega lootnudki paljut, aga üllatus oli suur, kui tulemuseks 8,2 sekundit tuli. Kusjuures rattad käisid ringi kohalt minnes jne. Mõned päevad hiljem kuiva ilmaga enam sellist tulemust kätte ei saanud, aga alati alla 9,5 sekundi. See auto pole tuunitud (no ei paista), seega müstika, aju ka algupärane, mälu kood 1989 aasta oma. Kas tõesti uued iridium süüteküünlad + 2 juhtmeline lambda andur (originaalis ühe juhtmeline) ja tänapäevane 5W30 õli aitab kaasa, sest kütusekulu on ka väiksem, kui peaks? Ja vihmasajus töötas vesi-sissepritse  Big Grin.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(24-09-2025, 22:22 PM)aatom Kirjutas:  Hooaeg hakkab lõpu poole liikuma, aga endiselt "kallan ja tallan" ilusamate ilmadega. Muud pole nokitsenud, kui hiljuti auto kurtis, et õlitase madal. Kontrollisin ja oli teine peaaegu alumise kriipsu juures (vaid 4L läheb sisse suurde mootorisse). Sellel autol on tõesti ka selline andur olemas. Valasin juurde ja nüüd korras.
Ja tegin autoga katseid ka vahepeal, nimelt kui palju võiks hobeseid alles olla, ehk siis 0...100 kiirendus, selleks täitsa äpid olemas telo jaoks, kasutanud olen Race Timer nimelist ja seni täitsa usaldusväärseid tulemusi saanud. Andmete järgi peaks aeg olema täpselt 10 sekundit, aga no aru ei saa, kuis sellel nii vanal pea 300K läbisõiduga autol nad nii head on. Esimese katse tegin märja teega vihmasajus, ega lootnudki paljut, aga üllatus oli suur, kui tulemuseks 8,2 sekundit tuli. Kusjuures rattad käisid ringi kohalt minnes jne. Mõned päevad hiljem kuiva ilmaga enam sellist tulemust kätte ei saanud, aga alati alla 9,5 sekundi. See auto pole tuunitud (no ei paista), seega müstika, aju ka algupärane, mälu kood 1989 aasta oma. Kas tõesti uued iridium süüteküünlad + 2 juhtmeline lambda andur (originaalis ühe juhtmeline) ja tänapäevane 5W30 õli aitab kaasa, sest kütusekulu on ka väiksem, kui peaks? Ja vihmasajus töötas vesi-sissepritse  Big Grin.

kui sa tahad täpsemalt mõõta, siis mul on tallinna piirkonnas olemas selline toode: https://dragymotorsports.com/products/dr...rmance-box. raport näeb välja midagi sellist: https://www.godragy.com/leaderboards/Mer...nkIndex=83
Vasta

Tänud pakkumast, aga pole nii oluline.

Kuna pea iga päev on minu juures öökülm, siis sai süsteemis olnud vesi päris jahutusvedeliku vastu vahetatud. Jahutusvedeliku anum oli ka väga must, eriti seestpoolt, sai naise pudelihari pihta pandud ja põhiliselt pesugeeliga puhastatud. Nüüd niipalju puhas, et näeb normaalselt, mis kõrgusel vedelik on.

Üks küsimus ka tuleviku tarbeks, ehk leidub siin foorumis mõni värvimisega tegeleja. Nimelt minu auto punane värv on vanusele vaatamata väga hästi säilinud (kapott muidugi kivitäkkeid täis), pole pleekinud. Aga lakk koorub. Kas on olemas miski meetod, et saaks normaalselt originaalvärvi säilitada, aga üle lakkida uuesti? Selgelt autol originaalvärv, sest küljetriipude asukohad (kivihall toon) näha, osaliselt mõni lõik alleski. See ka küsimis, kuidas nad tehtud on, näha on, et söövitanud laki sisse ja kleeps nagu ei ole, sest küünega maha ei tule.

     


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta

Olen korra laki koorumisega hädas olnud ja sugulasest automaalriga sellel teemal suhelnud.
Tema väitel ei aita muu kui värvimine.

Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Vasta

(03-10-2025, 17:57 PM)aatom Kirjutas:  küljetriipude asukohad (kivihall toon) näha, osaliselt mõni lõik alleski. See ka küsimis, kuidas nad tehtud on, näha on, et söövitanud laki sisse ja kleeps nagu ei ole, sest küünega maha ei tule.

 

Kui pole kleepsuga, siis on tõmmatud käsitsi pintsli ja värviga, klassikaline coachlining/pinstriping. Selle auto ajastul kasutati mõlemat varianti, nii kleepsu kui nö modernset lahendust, kuid endiselt ka vana klassikalist käsitööd. Ja mõlemad variandid on tegelikult ka siiani kasutuses.
Lisatäpsustuseks tähenärimise mõttes veel nii palju, et värvi puhul võidi muidugi kasutada pintsli asemel ka Beugler's wheel triibutõmbamistööriista, kuid pintsliga võrreldes pole see maailmas kunagi üleliia populaarne olnud.

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta

Päris jahutusvedelik on hoopis teistmoodi libedik, kui vesi. Enne saanudki väga aru, et lekib, aga va seda punast ollust avastasin sisselaske toru alt, no ikka need juhipoolsed silindrid. Proovisin jahutust survestada ja tilkhaaval leke nii eest, kui tagant sisselaske kollektori ääre nurkadest. Ja mine ju tea, äkki tilgub ka mootorisse õli juurde. Jahutusvedelik seal palju hullem kui mõni tilk vett. Seega otsustasin, õige aeg see suur töö ette võtta, või noh mõtlesin, mis ta siis ikka aega võtab, päevake ... kaugel sellest, lahti sain päevakesega. Teagi kas on üldse avatud, sest torud sisse roostetanud (enamus veetorusid kummitihendiga), poldid roostes ja ühe suutsin ka puruks keerata. Ja siis neetud jänkid, enamus mutreid ja polte meetermõõdustikus (üllatav jänkide mootori juures), aga sisselaske kollektorit kinni hoidvad 3/8 mõõdus (9,5mm), ja nad olid sigakõvasti kinni (peab vaid 10Nm kinni keerama), poldiaugud roostelõga täis. Pidin isegi Viljandis tollmõõdus padruneid ja lehtvõtmeid (mõnele ei pääse padruniga ligi) taga ajama, et mitte poltidel nukkasid maha keerata (ühel juhtus 10mm padruniga). Kuna tahtsin täna vähemalt lahti asjad saada, siis olin sunnitud komplektid suurema raha eest ostma, üksikult meil siin pole (aga tellitav).

   
   

Generaatori poolsel küljel on PCV klapp, mis paistab nagu vahetatud juba, originaal on vist kollase tooniga (messing vm).
Lasin hoolsalt jahutusvee välja, aga kollektori eemaldamisel ikka pisut sattus õli hulka, seega hiljem juba kolmas õlivahetus sellel aastal (ka teine vahetus juba kakapruun, no annab seestpoolt pesta teist õliga). Kui lõpuks lahti sain, siis tihendid muidugi täitsa katki, tundub nagu plasttihend nende pehmete triipudega, vana lagunes täitsa ära võtmisel. 

   
   

See keskel asuva metallkatte (hoiab ka paaris pakse plaate, mis ei lase tõukuritel pöörelda) all on tasakaalustuse võll. 
Ja annab tihendi kokkupuute pinda puhastada. Elus esimest korda kasutasin pihustatavat tihendi eemaldajat. Midagi nagu tegi, aga päris puhtaks mitte. Ja ega niipea kokku saagi, veetorud väga roostes, vajavad  puhastamist ja värvin üle. Lisaks teagi, mida ette võtta sisselaskekolle söövitanud randiga, väga hull / sügav polegi, aga ehk peaks kvaliteetse mootori silikooniga üle käima kokkupanemisel?

   
   
Vasta

Karukeelega hellalt üle ja kaante pool Fel-Pro tihenditega kokku tagasi, otsatihendid asendaks pigem korrektse RTV-ga.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: bom, 6 külali(st)ne