4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Selline rivi siis valmis tehtud. Natuke on veel pusimist. L200 esisid on imelik. Nädala alul saab äkki kusagil üle vaadata,et miks sõites imelik tundub.
Sorento 4wd/low otsingud algasid ka täna. Bussi küljeakendele ja tagaaknale tulevad ka perforeeritud kleebised. 3 autot ja järjekordsed natuke üle 200h rõõmu. PS! Autod siis järjekorras 49 Soront /50 Hiace /51 L200


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Panen siia Põhja-Tallinna abigaraaži septembri kontoväljavõtte
 
EE387700771008885941
MTÜ Toeta Ukrainat

               

Tänan kõiki toetajaid!

Tänaseks on Hilux ja sihtotstarbeliste toetuste eest akujaamad ostetud ja kontojääk on 1602,40 €. Enne talve plaanime autod ära viia aga selleks tuleb natuke remonditegevusi intensiivistada, milleks paratamatult on vaja soetada varuosi ja ka rehve.
Vasta

Käisin eile Rangerit testimas. Otse pumbast kütust ksp-le peale andes käivitub võtmest aga ikka üsna viletsalt. Tuleb 5 - 7 sek starteriga käiata. Puhusin paagitorud läbi ja ühendasin praegu paagi tagasi. Järgmiseks vaatan eelsüüteküünlad üle, sest viletsa käivitumise põhjus võib ka seal olla.

Eile uurisin testlambi ja aku - klemmilt veetud juhtmega tagatulesid. Kõik leidsin üles aga kahjuks erinevatest pistikutest ja paar tükki olid üldse lahtised juhtmeotsad. Igatahes hakkasin seda köit lahti harutama, sest tuled peavad ikka jõudma tulede pistikutesse.
   

Lisaks vedasime uue Hiluxi HiTehisse. Seal vaadatakse üle ja kui vaja siis venitatakse paika. Rene01 jäi hilisõhtul minust garaaži teise Hiluxi tagumisi rattatrumleid remontkomplektidega kokku panema.
Vasta

osade autode töid ja tegemisi ei ole viimasel ajal aktiivselt kajastatud aga püüame seda vähemalt osaliselt parandada.

   
Soront "Kohila" pidurid on remonditud - piduriklotsid-torud vahetatud kus vaja, kinniroostetanud sadulad remonditud. Tagauks, tagaluuk, summuti remonditud. Õlid-filtrid-kapotiamordid vahetatud. Rehvivahetus tuleb järgmisena, rehvid juba hangitud.

   
Hilux "Lowrider" - generaator remonditud (vahetati dioodid ja harjad), akud kinnitatud, kojamehemootor vahetatud, õlid-filtrid vahetatud, tagapidurid remonditud, tagasillal üks piduritoru vahetatud. Õhutamine tuleb täna.

   
Hilux "Highrider" - rattad vahetatud kaasasolnud kulunud talvekate vastu (ajutiselt), kõik pidurid ühtlasi kontrollitud. Hetkel on masin HiTech nimelises sanatooriumis, peale seda on vaja remontida üks summuti kinnitus, vahetada-kontrollida õlid, määrida kardaaniristid, hankida rehvid ja need vahetada. Ja siis loomulikult tuleb tegeleda katkise mudruga - tuled, stange, paisupaak radikas(-d?), aku...

Ülejäänud masinapargis toimub samuti pidevalt midagi.... Rangeri ravi kajastab ksf. Nastik, Hiace-ga tegeleb bussipargi direktor ksf. Telc, paar Soronti ja Terrano-kaks teevad juba proovisõite. Üks Vivaro ja Opel Frontera on ka veel mujal taastusravil.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

MIdagi suurt ei toimu. Jupi kaupa aju/närvirakke võtab omale elektriliste jamade otsimine. L200 sai omale ikkagi ka intervalli kojameestele ja hetkel ootab sillastendi võimalust.
Soront ka suht laiali lammutatud. Puuduva 4wd tule põhjus oli eemaldatud pirn kelladeplokis. Põhjus ilmselt selles,et vilgub teine seal muidu nõmedalt. Lisaks on keegi võtnud kelladeplokist mingi toite? makile. Hetkel ootan maailma pealt skeemi,et ei peaks päris pimeduses kobama.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Sorentoga asi nii,et diagnostikaga käigukasti ajule ligi ei pääse. Kuigi peaks saama. Võimalikke vigasid on täpselt kaks. Võimlaus nr.1 on,et käigukasti aju on täiesti surnud.
Võimalus nr.2 ,et üks kolmest käigukasti aju toitest on millegi pärast kadunud ja aju ei saa pilti ette. Homme üritan armatuuri alt juhtmestiku ja kastiaju välja koukida ja eks siis saab edasi vaadata.
Igav ei ole ja midagi lihtsat samuti.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Otsisime ksf. Rene01-ga "lowrider" hiluxilt üllatusi, kuid leidsime hoopis midagi ootuspärast - raami tagumine ots on mäda.
Kuna varuratta tala läks juba tõstukit võtmega keerates kõveraks, otsustasime selle tala kohe maha lõigata
   

Sellise asja parandust alustas eile ksf. Rene01. Vasak raamikarp tuleb teha uus ja vedru tagumine ots uuesti kinnitada. 
   


PS. kui kellelgi on kuskil vedelemas mõni auto raam, millelt saab maha lõigata tala koos töötava varuratta tõstukiga, palun andke märku. Sorondi roostevaba trossiga tõstuk oleks ideaalne, kuid meie enda varud ja logistika hetkel ei vea ajaliselt välja.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Sorondi käigukasti ajuni ei jõua kohale toide suurest ajust ja süütelukust. Püsiv toide on olemas. Mis tagab ka selle,et 4wd pidevalt ikka olemas on(kui just kaitset ei eemalda)
Ehk kisub juba tuumateaduse valdkonda minu jaoks.
Hiacel said perfokleebised akendele peale. 
Algselt planeeritud minek 20.10 lükkub kahjuks edasi kuna autojuhid said soodsad reisupiletid ja lähevad koolivaheaega türgimaale veetma. Eks nuputab edasi.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Eile alustasin Rangeri tagumiste tulede elustamist, et minna edasi eelsüüteküünalde hingeelu kallale.
Tuledega kogesin väga huvitavaid anomaaliaid, kus põlesid ja vilkusid täiesti suvalised tuled ja peale teise tule ühendamist muutus esimese töö. Algatuseks keevitasin siis raami külge roostevaba kõrva, et sealt normaalne miinus saada. Siis läks asi juba palju loogilisemaks. Siis hakkasin ükshaaval juhtmeid koju ajama ja pusasid välja lõikama ja juppe vahele jootma. Pistikutest võtsin klemmid välja ja ühe pistiku vahetasin ära. Lõpptulemusena põlesid kõik tuled nii nagu peab.
   

Eelsüüteküünalde uurimisega selgus, et esimesed 3 olid hästi tahmased ja pigem uimased. Neljas oli pooleks keeratud, nii et mutter käis elektroodi ümber ringi. See tundus lootusetu aga mõtlesin, et proovin ikka kätte saada. Murdsin mutri pealt ära ja keevitasin sinna seibi ja uue M8 mutri peale. Tegin elektroodiga, sest ta asub võrdlemisi sügaval ja lisaks toimetasin õues. Endalegi üllatuseks sain liikuma. Keevisjälg oli väljast liiga suur ja ei mahtunud mootori vahelt läbi, nii et pidin selle ka maha murdma ja alles jäänud köndi välja toksima ja keerama.
           

Samal ajal keevitas Rene01 terve päeva Hiluxi raami ja minust jäi ta õhtul seda veel edasi tegema. Vahepeal väisas garaaži ka Telc, kes tõi rehvipostist vahetatud rehvidega Kohila Sorento ja nentis, et ta nõgise näoga auto all lamavat Rene01-te ei kadesta.  Smile
Vasta

Täna sai Ranger endale peale kasti. Detailidesse laskumata võib öelda, et mingi poole tunni töö see polnud. Peale tõstsime Isandpauguga käsitsi kahevahel. Seda jõuharjutust saime ka teha 2 korda.
   

Kui nüüd kast kokku laduda, tagumised tuled külge panna, pidurid õhutada ja esimene parem gabariitpirn vahetada siis võiks juba sammud ülevaatuse ja uute üllatuste poole seada.
Vasta

Nende piltide postitamise ajal töö veel käib. Kuna ksf. Rene01 oli juba varem hõivanud sooja töökoja, tegid ksf. Nastik, Telc ja hr. Mux õues soronti Kohila ja Ford Pargivahti.

   
   
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Soront "Kohila" eile ja täna:
-ülevaatusel käidud
-salong sai kõva kasimise osaliseks. Paraku tuleb teine puhastusvahendiring veel teha.
-laperdavad tiivaplastikud-logarid-porikummid said kinni.
-kellaplokk vahetatud, kellade taustavalgus tööle pandud. Kojusõiduga ei saanud veel selgeks, kas uue kellaploki temperatuuriseier näitab paremaid numbreid kui vana.
-jahutusventilaatori ümbrise ülemine pool külge pandud
-pagassis vasak sisuplastik vahetatud.
-pisut jõudsin taga otsida, miks läheb tuba kole aeglaselt soojaks. See otsing jätkub.
Vasta

Päevases vahetuses oli ksf. Linnuke, kes tegi ära madala hiluxi ühe küljekarbi ja veel paar vigurit.
   

Enne auto alt väljaroomamist tegi ksf. Rene01 ka paar klõpsu raami tagumistest otstest. Need ei ole veel lõplikult valmis, ühe asjana on vedru kinnitused vaja tagasi kleepida. 
Parem pool:
   

Vasak:
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Kõva tegemine, au ja kiitus! Huvipärast küsin, et kas keevitamiseks kasutati poolautomaati või kepikeevitust?
Vasta

(14-10-2025, 10:21 AM)Envir Kirjutas:  Kõva tegemine, au ja kiitus! Huvipärast küsin, et kas keevitamiseks kasutati poolautomaati või kepikeevitust?

poolautomaat. Tubastes tingimustes läheb sellega ikka palju kiiremini, tuleb vähem suitsu ja meiesugustel algajatel keevitajatel on lihtsam. 
Ega meist keegi kepikeevitust professionaalsel tasemel ei valda ka, kuigi Ksf. Nastik on juba päris tublisti treeninud.
Meil ei ole midagi selle vastu, kui mõni õppinud keevitaja tuleb ja õpetab.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Ma proovisin küll Rene01-le seletada, et elektroodiga ei pea metalli roostest nii puhtaks tegema, ei pritsi ja üldse pulgaga saab kaugemalt keerulistesse kohtadesse ligi. Ta ei öelnud selle peale midagi aga näoilme reetis, et see vaikimine ei pruukinud tähendada nõusolekut  Smile
Vasta

(14-10-2025, 22:35 PM)nastik Kirjutas:  Ma proovisin küll Rene01-le seletada, et elektroodiga ei pea metalli roostest nii puhtaks tegema, ei pritsi ja üldse pulgaga saab kaugemalt keerulistesse kohtadesse ligi. Ta ei öelnud selle peale midagi aga näoilme reetis, et see vaikimine ei pruukinud tähendada nõusolekut  Smile

Kunagi juhtusin nägema, kuidas üks Ukraina päritolu keevitaja lasi elektroodiga kokku küttesüsteemi torusid. Tulemus oli ühtlane ja korralik - midagi üle ei olnud vaja keevitada ega maha lihvida. Kui toru oli seinale nii lähedal, et seina poolt keevitama ei mahtunud, siis keeras onu ühe elektroodi u-kujuliselt kõveraks ja keevitas toru seina poolt kinni esimesel katsel ja seda osaliselt pimesi. Ma ei pidanud ennast heaks keevitajaks juba enne seda aga see kogemus mõjutas kindlasti minu arusaama, milline peab olema kvaliteetne keevitus. 
Võibolla peaksime järgmine kord autosid viies Ukrainas koolituse korraldama, kuna siinmail on need neeru hinnaga Big Grin

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(15-10-2025, 11:28 AM)isandpauk Kirjutas:  
(14-10-2025, 22:35 PM)nastik Kirjutas:  Ma proovisin küll Rene01-le seletada, et elektroodiga ei pea metalli roostest nii puhtaks tegema, ei pritsi ja üldse pulgaga saab kaugemalt keerulistesse kohtadesse ligi. Ta ei öelnud selle peale midagi aga näoilme reetis, et see vaikimine ei pruukinud tähendada nõusolekut  Smile

Kunagi juhtusin nägema, kuidas üks Ukraina päritolu keevitaja lasi elektroodiga kokku küttesüsteemi torusid. Tulemus oli ühtlane ja korralik - midagi üle ei olnud vaja keevitada ega maha lihvida. Kui toru oli seinale nii lähedal, et seina poolt keevitama ei mahtunud, siis keeras onu ühe elektroodi u-kujuliselt kõveraks ja keevitas toru seina poolt kinni esimesel katsel ja seda osaliselt pimesi. Ma ei pidanud ennast heaks keevitajaks juba enne seda aga see kogemus mõjutas kindlasti minu arusaama, milline peab olema kvaliteetne keevitus. 
Võibolla peaksime järgmine kord autosid viies Ukrainas koolituse korraldama, kuna siinmail on need neeru hinnaga Big Grin

Põhja Tallinna Koopas on olemas ju kõik võimalused  ( TIG MIG MAG ) Lihtsalt vaja rohkem kogemusi . Samas ,ROOSTEKÄRAKATE keevitamisel on pigem märgusõna KANNATUS. Nii on.Toimetatakse ehk edasi.Smile
Vasta

Päeval lappis ksf. Linnuke ära madala hiluxi kasti.
   

Töö käib ka õhtul. Igaüks toimetab oma koopas.
   
   
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Nii ärevat tungrauda polegi vist oma elunatukese kestel kohanud veel Smile

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: siimjyrg, 3 külali(st)ne