Postitused: 117
	Teemad: 8
	Liitus: Dec 2012
	
Maine: 
13
	 
 
	
	
		Jaguar X-type 2006, millel 2.2D Fordi mootor, starter kiusab. Nimelt käivitamisel aeg-ajalt käib raskelt, selgelt tarbib sellel hetkel liiga palju voolu, ostsin uue aku, aga käivitamisel, siis kui raskelt, tõmbab pinge 8V või isegi allapoole täislaetud akuga, mõõdetuna aku pealt. Anomaalne on see, et seda ei juhtu tihti, aga kui juhtub, siis tõmbab pinge nii alla aku peal, et starter liigub väga vaevaliselt. Aku laadimise probleeme pole, kontaktid puhtad ja kaablites (ka mootori massiühendus) mõõtes probleemi pole. 
Starter peal tundub algupärane, vanust muidugi 19 aastat, sees oli palju harjade puru, puhastasin, paigaldasin korralikud uued harjad, uus tõmberelee, aga viga alles. 
Kas püsimagnetid võivad seal ringi käima hakata? Rootori mähis vaevalt, siis oleks probleem püsivalt. On kellelgi kogemust?
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 793
	Teemad: 4
	Liitus: Nov 2013
	
Maine: 
13
	 
 
	
	
		Mu ühel "autul" oli starter kulunud sel  määral , et käivitamisel tõmbas rootori veidi kiiva ja lahenduseks sai starter puksi , mis loksu kõrvaldas .
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 7,115
	Teemad: 61
	Liitus: Jul 2012
	
Maine: 
99
	 
 
	
	
		Hääletan kulunud puksi(de) poolt!
	
	
	
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 2,717
	Teemad: 268
	Liitus: Mar 2004
	
Maine: 
32
	 
 
	
	
		Täpselt sama juhtunud. Kusjuures  Toyota D4D mootori starteril on 3 puksi. Esimesel remondi üritusel ilmselt kontrolliti ainult otsapukse ja nendega oli kõik korras. Teisel korral targem meister vahetas keskmise puksi ja siis sai tõesti kõik korda.. Ei ole kursis starteritega, vanasti oli ainult 2 puksi, nüüd vist enamusel 3.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 4,828
	Teemad: 71
	Liitus: Aug 2009
	
Maine: 
26
	 
 
	
	
		Üks asi on kulunud puksid.Kui va vanasti veel villisega sõitsin millel lääne diisel südameks siis sai iga sügis enne talve sterter maha ja puksid määritud ja nii polnud talvel külmaga starteriga mingeid probleeme.Masin oli igapäeva sõidus ja töömasin.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 896
	Teemad: 16
	Liitus: Apr 2006
	
Maine: 
21
	 
 
	
	
		Volkari 1.9 mootoril samuti tekkis mõttepaus võtme keeramise ja kerimise vahel, aeglane oli, lõpuks enam ei läinudki jahedaga. Puhastasin ka ära, kraapisin lamellide vahed tühjaks grafiidist, määrisin, lõpuks panin mõni kuu hiljem ikka uue starteri. Lihtsalt kui on eluaeg otsas, siis ei päästa enam kauaks.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Postitused: 4,828
	Teemad: 71
	Liitus: Aug 2009
	
Maine: 
26
	 
 
	
	
		Väga peened mõõtevahendid ka täna olemas spets tegelastel.Suvalise multimeetri mõõte täpsus on ämbriga ja viga pole,mõõdad spets riistaga mille tämsus mikroskoop ja viga olemas...Oli kunagi jama vända anduriga mida ei suudetud tuvastada tava töökojas...