(Seda postitust muudeti viimati: 07-11-2025, 08:43 AM ja muutjaks oli wagoneer.)
Seekordne kiire Kiievis käik sai kenasti läbi. Oma loomult suht ajatihe oli.
Esmaspäeval 7.30 siis minema ja kella 22.00 ajal olime Chelmis kus ööbisime. Teisipäeva hommikul oli vaja natuke pabereid ajada,peale mida sai piirile(Uhryniv) sõidetud. Meie ees oli ka ports Päästeliidu autosid. Saime kiirelt sisse ja kõik tundus laabuvat. Kuniks hakkas tunduma,et järjekord ei liigu kusagile. 1h ja siis veel mõni tund. Lõpuks selgus,et toimunud oli küberrünnak ja nii toll kui ka passikontroll UA-pool maas. Egas midagi. 5h hiljem saadi asi uuesti püsti ja siis läks kiiresti. Aga päev oli raisus ja kella 22.00 iks laekusime Rivnesse öömajale. Enne muidugi ka kosutav eine. Kell 6.30 kolmapäeva hommikul startisime Kiievisse. Eelnevalt oli kokku lepitud ligikaudne saabumine,et ka sõdurid kohale jõuaks. Teel olles siis sai veel asukohta täpsustatud. Autod said kenasti ära antud ning tänaseks juba ka oma tööpositsioonidele jõudnud. Annetati ka üks diiselpuhur mille andsin mereväe omadele. Lisaks annetati ka 16 tulekustutit. Need said samuti kolme auto vahel ära jagatud.
Autod ära antud sai keha kinnitatud Gruusia söögikohas(ülihead söögid ja pildil nähtav kooslus maksis 10.- eur) ja kell 16.00 Kiievist piiri poole siis starditud. Teel sai veel MTÜ Südamega Ukrainale paar suurt akupanka posti pandud ja siis juba piir (1h20min) ja neljapäeval kell 17.30 tööpostil.
Läbitud kilomeetreid kogunes 3672. Suured tänud Jaanile ja Hannole kes ka õla alla panid sõidukulude osas ning rooli keerates vastu pidasid. Ja loomulikult tänud Laurile diiselpuhuri ja kütusega abistamise eest.
PS! Tegelikult on mereväe omadel hirmsasti vaja kastikat. Aga mitte uut ja uhket vaid pigem midagi sarnast tehtud L200 le. Ehk mitte liiga elektroonikat täistopitud autot.
Võimalusel 4ja ukselist. Äkki on kellegil midagi soodsalt pakkuda. Päris sellist õnnetust nagu just tegin,ma uuesti teha ei tahaks.
UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks EE152200221091526071
Asend on sama, lihtsalt teine päev. 200l vaat sobib oma pehmuse tõttu vigur-lappideks väga kenasti.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
(Seda postitust muudeti viimati: 08-11-2025, 16:25 PM ja muutjaks oli wagoneer.)
4x4 platvorm.
Soovitage mingit 4x4 platvormi,mis suudaks kastis/platel kanda 1200+ kg ja kabiini mahutada 4 inimest ja nende varustuse.
Tavalised 4wd pickup-id ja T4 / T5 selle koormaga enam väga maastikusuutlikud pole. Unimogid ja selle laadsed võiks välja jätta.
Mida vähem elektroonilised seda parem. Äkki kellegil lausa vedeleb mõni selline või omab reaalset kogemust sellisega liiklemisest ja maastikuomadustest?
PS! USA toodanguga olen kursis. Aga nende hinnad kõrged. Huvitaks just kas on mingeid odavamaid versioone laiatarbe turult?
UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks EE152200221091526071
Viimase kahe Frontera korda saamiseks siis ohverdab vildakas Frontera tagasilla,käigukasti,kardaanid,KSP, kütusefiltri sektsiooni ja kindlasti midagi veel. Tagaamordid tundusid päris uued olema ja pidurimajandus samuti.
UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks EE152200221091526071
(Seda postitust muudeti viimati: 09-11-2025, 22:03 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(08-11-2025, 15:42 PM)wagoneer Kirjutas: 4x4 platvorm.
Soovitage mingit 4x4 platvormi,mis suudaks kastis/platel kanda 1200+ kg ja kabiini mahutada 4 inimest ja nende varustuse.
...
Unimogid ja selle laadsed võiks välja jätta.
...
Kui 4x4, siis ainult väike Unimog. Või suur GAZell, aga seda saab siis pidevalt remontida. Ning nett on täis hala, kuidas koormaga ikka ei taha kesta... Tagaveduste hulgas on pisikesi veokaid juba rohkem - Mitsud, Hyundaid, isegi väikesed Ivecod. No ja GAZellid ise.
USAkad pole reaalsuses nii vastupidavad ilma pideva hoolduseta, kui meie ettekujutuses Pluss hind ja varuosade kättesaadavus sihtkohas...
Ükski plekist kastikas maksimaalse lubatud koormaga kaua maastikul ei ukerda isegi ettevaatlikult liikudes, sõjasõidust rääkimata.
Noh tegelikult on ka piisava kandevõimega olemas nt. Iveco daily põhjal 4x4 liikurid alates juba 1. generatsioonist milledel on ka meeskonna kabiinid. Aga jah nagu juba sai eraldi mainitud ei ole need lahendused 5 ega 10 tuhande eur eelarvega.
Saadavus Eestis üldse küsitav jne.
Tegelikult on ka selliseid nn. Kaubiku platformil asju ka nt. Ford Transit ja MB sprinterid
Ehk oli ka VW LT ? ( ma mõtlen varem enne kui ta mb sprinteriks sai ) kõik need on aga hinnaga asjad
(Seda postitust muudeti viimati: 09-11-2025, 22:02 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(09-11-2025, 10:26 AM)MeelisV Kirjutas: Tegelikult on ka selliseid nn. Kaubiku platformil asju ka nt. Ford Transit ja MB sprinterid
Ehk oli ka VW LT ? ( ....
Oled kindel, et nende plekist raamilaadne toode maastikul 1200+ kg koorma JA 4 täisvarustuses sõjamehe (min 600 kg) all vastu peab vaenlasega võitlemisel pähe andes?
See pole mingi v6sa väljasõit kodumetsa raiesmikule aeglaselt teed valides....
Pluss juba viidatud osade kättesaadavus seal. Ägedatest omadustest on null kasu, kui kaarik osade ootel drooni/raketi/liugpommi saab
Ei jah nende viimaste kohta ma ei arvagi, et nad oleks nii tegijad.
Seepärast pakkusingi iveco enne eraldi sest tean et neil on rugev raam.
Nt. See sama viimane gen. Mis mul omal on kaubiku kujul siis sellel on all tugev metallraam C profiilis mitte plekkidest kokku keevitatud karp.
See jah jääb minu võimalustest kaugele. Aga abistan drooni valmistajat omaltpoolt sellega,et üritame kambakesti mingi universaalse/universaalselt paigaldatava tõste ja ladustamispaiga prototüübi valmis keevitada.
Olles omanud 97 aasta Ram 2500 cumminsit ligi 20a,siis julgen väita,et sellise pilliga ratsutaks ülima rahuga kuhu iganes. USA raud on mõnusalt üledimensioneeritud. Varuosade saadavus oli probleem vast 10+a tagasi. Täna jõuavad jupid kiviautost kohale vahest kiiremini kui aeromotorsist Aga jah hinnad on ikka 10+K neil.
Tavapärased EU ja Jaapani kastikad ei kesta kindlasti. Lisaks on sellistel kastikatel kastiosa liiga väike. Seda nii laiuse kui ka pikkuse poolest. T4/T5 platvormi oleks võimalik laiendada ja osadel on kandevõimeks isegi 1200kg märgitud. Aga 1200kg on kogu kandevõime. Kindlasti sõidab mingi hetkeni enne kui poolassid või vahekast murdub. Seda eriti maastikul. Nii,et jah. Aga nagu ütlevad teadjamad, kui tervet rehkendust ei jõua,siis tee pool Ehk nuputan siis tõste ja hoiurakist.
UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks EE152200221091526071
Põhja-Tallinna sorontide rivisse maandus eile esimene oranžide suunatuledega isend ehk siis 125kW näotõstemudel.
Nilbe esigrill, aga kõik muu eriti viisakas seisus.
Kuna esikardaan oli kaltsu sisse mässituna pagasiruumis, leppisime hinna kokku 700€ juurde nelivedu testimata.
Nilbe Sorondi esikardaanil on üks rist ühes suunas kinni. Riiulis on varu võtta ja mingi hetk läheb vahetusse.
Vahepeal sai Soront Kohila kõikide kastide-sildade õlide kontrolli ja esisillas ka vahetuse. Mujal polnud vaja. Salongi sai ka rapitud, et kesklukk toimiks, kuid seni asjatult.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Täna tegelesin Toyotade ülevaatuspunkti vahet veeretamisega.
Kaks aastat seisnud ja seejärel ainult meie õuel ringi veerenud Hiace tunnistati ka üllatavalt kobedaks.
Paraku on süvenenud üks viga, mis aeg-ajalt ilmutas ennast ka juba siis kui see auto veel aktiivses kasutuses oli.
Nimelt süttib mootorituli ja pöörded piiratakse ära - nn limp mode. Neljanda proovitud pribooriga õnnestus välja lugeda veakood:
P1222 - Throttle control motor
See kuramuse throttle on muidugi radika poolt piki mootorit vaadates juba sügaval armatuurlaua alustes sügavustes. Kangutasin õhutoru eest ära, nentisin, et ühtegi silmnähtavalt katkist juhet või voolikut ei paista. Samuti kui manada arvutiekraanile "throttle valve position sensor" näit reaalajas siis see näpuga liblikat liigutades ei muutu.
Peab natuke mõtlema, mida seal vahetada annab ja kuidas vahetada nii, et mootorit välja tõsta ei tuleks.
(Eile, 00:19 AM)Telc Kirjutas: Täna tegelesin Toyotade ülevaatuspunkti vahet veeretamisega.
Ksf. Telc unustas öelda, et ka kahevedune Toyota Hilux "lowrider" läbis ülevaatuse meie mõistes edukalt ehk on 30 päeva legaalne. Kuskilt raamist leiti veel auk ja esiklaasi mõra tõttu üle 30 päeva niikuinii ei saaks.
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Karteri saite korda/vahetatud? Kas tagavedusel peab ka sillatala eemaldama või pääseb lihtsamalt kui 4wd versioonil. Pakutakse ühte tagaveolist roima aga sellel püsib õli täpselt niikaua sees kui ülevalt kallad. Ja epoliimidega/võrguga on seda seal juba paar korda liiga palju parandatud,et seda uuesti üritada. Ja üllatusmunaga juba endal paha sõita,rääkimata sinna andmisest. Aga kere jälle korras(noh kui silmad hästi vidukil vaadata). Pika kerega,ehk selles mõistes asjalik. Uued naelteta talverehvidki all.
PS! kui kellelgi on üle vintsi mis suudaks tõsta maast 400kg oleks huvitatud. Või suisa mingit väiksemat sorti kraanat. Kompaktsus on oluline.
UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks EE152200221091526071